Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

No onhan tuossa tuota kaarta kyllikseen. Laitoin tuon vain siitä syystä, että joku saattaisi mahdollisesti sanoa kaartani liian isoksi. Sillä tiedostan jo, että se on aikamoinen.

Paskat tuo mitään liian iso kaari ole, penkki on tekniikkalaji ja kaarta saa käyttää ja kuuluukin käyttää. Ite teen penkin myös niin isolla kaarella kuin saan ja välillä sitten vastapainoks solttuna, painoissa on kyllä aikamoinen ero noilla tyyleillä. Kaaripenkissäkin pitää vaan muistaa ettei persettä nosta ilmaan :) Ellei sitten totuta isompiin romuihin.

Jepjep. Imo kaaresta kritisoidaan liikaa, joskus jopa iso kaari= "perse penkkiin!"(kateellisten laulua), notta tuo on ihan hyvä. Iso kaari ei ole virhe, VAAN TEKNIKKA ETU.

Tietenni tuo ottaa enempi alemmas rintaan mitä kovempi se kaari on.

Jep, varsin huvittavaa itellä joskus kun kuulee pomputtelijoilta ja perseen nostajilta kommenttia omaan tekniikkaan liittyen, että "vittuuuu siis daa jätkä cheattaa tol himo kaarel!!11! vitu lyhyt nostomatka!!!". Oman tekniikan olen siis ottanut termiksen videoista, tosin perse mulla ei nouse senttiäkään.

Penkissä tärkeimmät tekijät on juuri hyvä kaari ja painojen hallinta rinnaltalähdössä, eli ei mitään pomppupenkkejä. Tietysti välillä saa ja kannattaakin vähän rikkoa rajoja hiukan cheattaamalla kunhan se tehdään järjen rajoissa ja itseä rikkomatta.

Oikeesti en tiiä itkeäkkö vaiko nauraa eräiden sarkasmintajulle. Auttaa ymmärtämään mistä tulee stereotypia että bodarit on tyhmii. :)

Kylmä fakta miksi runkkupenkkiä kannattaa tehdä, enemmän tai vähemmän, on se että kun runkkupenkki nousee = normipenkki nousee.

Niin pitäskö tän sitten olla joku puolustus iänikuisille runkkupenkkaajille:hyvä: Kyllä mä oon sitä mieltä, että se penkki kehittyy penkkaamalla eikä siihen mitään egoilurunkkupenkkejä tartte - näin itellä, koskaan en ole runkulla tehnyt (enkä edes kunnolla osaa vaikka yrittäsin ja sama pomppulinnassa). Ja siihen 150kg raakapenkkiin on ihan hyvin päästy puhtaalla tekniikalla ilman cheatteja ja matka on vain ylöspäin. Tietysti saatan tiukoissa sarjoissa ottaa pari viimeistä toistoa ihan pienellä pompautuksella, mutta sitä en taas ymmärrä kun se tanko pudotetaan rinnalle josta se pomppaa ja itse tarttee sit vain tehdä siitä se loppuojennus.

Niin pitäskö tän sitten olla joku puolustus iänikuisille runkkupenkkaajille:hyvä: Kyllä mä oon sitä mieltä, että se penkki kehittyy penkkaamalla eikä siihen mitään egoilurunkkupenkkejä tartte - näin itellä, koskaan en ole runkulla tehnyt (enkä edes kunnolla osaa vaikka yrittäsin ja sama pomppulinnassa). Ja siihen 150kg raakapenkkiin on ihan hyvin päästy puhtaalla tekniikalla ilman cheatteja ja matka on vain ylöspäin. Tietysti saatan tiukoissa sarjoissa ottaa pari viimeistä toistoa ihan pienellä pompautuksella, mutta sitä en taas ymmärrä kun se tanko pudotetaan rinnalle josta se pomppaa ja itse tarttee sit vain tehdä siitä se loppuojennus.

Ei voimailussa tai kehoilussa ole niin kiveenhakattuja sääntöjä, että kaikilla kehitys tapahtuu samaa reittiä. Runko on sama, mutta ongelmatilanteen tullessa joku etenee runkkupenkkaamalla, joku vaihtamalla ohjelmaa. Jos joku asia toimii sulla, ei se sitä tarkota, että se kaikilla toimii.
Hyvä että oot kuitenki kehittyny!

Ei se ittestään pomppaa siitä, kyllä sille tangolle pitää vauhtia antaa. Rintakehä vain auttaa saamaan kovemman vauhdin.

Miksi ei voisi max.ykkösiä kokeltaessa esim. antaa sen perseen nousta jos on noustakseen? Siinä ei salilla ole väliä millä tyylillä ottaa. Toki sarjat kannattaa tehdä kontrollilla, muuten ei ota sinne minne pitää. Poislukien viimeiset toistot, mielestäni on parempi ottaa ne viimeset 1-2 rujommalla tekniikalla, kuin jättää kesken sen takia ettei enää puhtaasti mene.

Loppukesästä itsellä oli runkkupenkin ja kisapenkin(ipf-säännöillä) ero n.10 kiloa. Ja takuu varmasti aina max. nostoissa perse irtosi hieman penkistä, toki vasta ylöstyöntö vaiheessa. Ei mielestäni iso ero, kun kisapenkissä kuitenkin pitkät merkit suorilla käsillä ja rinnassa.

Toki tarkoituksella tehdyt runkkupenkit menee yli(siis jos nostetaan perse jo valmiiksi ilmaan jne.), mutta mielestäni täällä vähän liioitellaan noita runkkupenkkejä. Kyllä jos itsellä sen "puhtaan" salimaksimin päälle 10kg lyö painoa niin ei ylöstule vaikka kuinkka persettä pyrkisi nostamaan ylöstyönnössä. Jollain vahvat ojentajat omaavalla voi toki tulla kymmeniä kiloja lisää verrattuna siihen puhtaaseen punnerrukseen, jos saa kaaren vedettyä ja vielä persettä nostaa sen lisäksi.

Runkkupenkkejäkin on moneen lähtöön, se että perse irtoaa sentin penkistä on mielestäni runkkupenkki, omalukunsa toi alaviistopunnerrusta muistuttava versio, joka on liian fuskaava toistomatkan takia. Penkin korkeuskin taitaa vaikuttaa siihen kuinka paljon kaarta voi ottaa.

Back
Ylös Bottom