Pakkislaisten omia treenivideoita

Hassua. mulla on aika sama tilanne painon suhteen nykyään. Enimmillään ollut 95-97kg/190cm, nykyään 81-83kg. Lähtötaso ennen treeniä oli joku 63-65kg. eli auschwiz-moodi, olen erittäin hoikkarakenteinen. Voimatasot eivät ole noudattaneet ihan samaa kaavaa kuin sinulla, takakyykyyssä, pystärissä ja mavessa isompi elopaino korreloi voimatasojen kanssa. Sitten kun puhutaan eri liikkeistä, niin etukyykyssä, penkissä, dipissä ja leuoissa parhaat tulokset tulivat 90-92kg painoisena. Nyt painon ollessa vain vähän päälle 80kg, voimatasot kaikissa liikkeissä ovat tippuneet. Eli se "sweet spot" painon suhteen pyörii luultavasti jossain

Hassua. mulla on aika sama tilanne painon suhteen nykyään. Enimmillään ollut 95-97kg/190cm, nykyään 81-83kg. Lähtötaso ennen treeniä oli joku 63-65kg. eli auschwiz-moodi, olen erittäin hoikkarakenteinen. Voimatasot eivät ole noudattaneet ihan samaa kaavaa kuin sinulla, takakyykyyssä, pystärissä ja mavessa isompi elopaino korreloi voimatasojen kanssa. Sitten kun puhutaan eri liikkeistä, niin etukyykyssä, penkissä, dipissä ja leuoissa parhaat tulokset tulivat 90-92kg painoisena. Nyt painon ollessa vain vähän päälle 80kg, voimatasot kaikissa liikkeissä ovat tippuneet. Eli se "sweet spot" painon suhteen pyörii luultavasti jossain 90-95kg välissä.
Onks joku syy miks noin alas painon päästänyt?? Ite saman pituinen kun sinä ja punttia harrastavalle 190cm on kyllä tosi matala paino. Ite painanut viimeks 84kg joskus amiksen tokalla ja olin kyllä erittäin laiha...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eli se "sweet spot" painon suhteen pyörii luultavasti jossain 90-95kg välissä.
Onks joku syy miks noin alas painon päästänyt?? Ite saman pituinen kun sinä ja punttia harrastavalle 190cm on kyllä tosi matala paino. Ite painanut viimeks 84kg joskus amiksen tokalla ja olin kyllä erittäin laiha...
190 senttiselle puhtaasti voimalajeissa hyvä paino olisi varmaan 110+ ihan minimissään, äkkiä 120. Itse kun ~179 senttisenä katselen että minkälaista ruhoa on saman pituisilla oikeasti vahvoilla miehillä niin 100kg on jo hoikka ja yhteistulos koostuu lähinnä mavesta. 90kg ampuisi jo itseään jalkaan. Harrastelijalle varmasti se ja sama jos ei halua niitä parempia välityksiä hankkia läskinä, mutta jos ihan optimaalista optimaalista hakisi pelkän suorituskyvyn nimissä.
 
Hassua. mulla on aika sama tilanne painon suhteen nykyään. Enimmillään ollut 95-97kg/190cm, nykyään 81-83kg. Lähtötaso ennen treeniä oli joku 63-65kg. eli auschwiz-moodi, olen erittäin hoikkarakenteinen. Voimatasot eivät ole noudattaneet ihan samaa kaavaa kuin sinulla, takakyykyyssä, pystärissä ja mavessa isompi elopaino korreloi voimatasojen kanssa. Sitten kun puhutaan eri liikkeistä, niin etukyykyssä, penkissä, dipissä ja leuoissa parhaat tulokset tulivat 90-92kg painoisena. Nyt painon ollessa vain vähän päälle 80kg, voimatasot kaikissa liikkeissä ovat tippuneet. Eli se "sweet spot" painon suhteen pyörii luultavasti jossain 90-95kg välissä.
Muuten samanlainen tilanne painon suhteen paitsi itse olen 185cm pitkä. Kun aloitin 15-16 vuotiaana 2010 niin olin 180cm 75kg "laihaläski". Painavimmillaan olen ollut 2011-2012 kieppeillä kun olin 103 kiloinen, voimatasot olivat vähäiset suhteessa painoon. Penkki tais olla max 95Kg, kyykky 130Kg ja maastaveto 140-150Kg. Nykyään penkki 110-120kg jotain siltä väliltä, maastaveto 200-210kg, ja highbar kyykystä sain melkein 162,5kg nostettua 81 kiloisena. En saanut vielä ihan ylös kun loppuosasta jää kiinni (vaikein kohta itselle) mutta uskon että saan sen korjattua. Nyt on vuoden verran treenannut vatsarullaakin. Aloitin polvilteen tehtävällä versiolla ja siitä siirryin seisaalteen tehtävään.
 
+10 vuotta voimaillu ja 185cm/80kg? Toinen 190cm/81-83kg? Ja" voimatasot tippunut"
No on varmaan.
Ootko vuodepotilas viidettä vuotta vai miten pysyy elossa ja toimimaan elämässä yleensäkin 190/80 kilosena?
Ettekö te syö ollenkaan? Vai miten päin vittua te ootte toistakymmentä vuotta treenanneet?
Itse olen 174/94,treenannu vuodesta 1999,pari vuotta oli treenaamatontaki aikaa ja useita monen kk pätkiä,välissä ryyppään failureen asti,mutta en osaa kuvitella ittiä 80 kilosena..ei olis varmaan lihaa ku vähän kielessä ja kikkelissä.
 
Muuten samanlainen tilanne painon suhteen paitsi itse olen 185cm pitkä. Kun aloitin 15-16 vuotiaana 2010 niin olin 180cm 75kg "laihaläski". Painavimmillaan olen ollut 2011-2012 kieppeillä kun olin 103 kiloinen, voimatasot olivat vähäiset suhteessa painoon. Penkki tais olla max 95Kg, kyykky 130Kg ja maastaveto 140-150Kg. Nykyään penkki 110-120kg jotain siltä väliltä, maastaveto 200-210kg, ja highbar kyykystä sain melkein 162,5kg nostettua 81 kiloisena. En saanut vielä ihan ylös kun loppuosasta jää kiinni (vaikein kohta itselle) mutta uskon että saan sen korjattua. Nyt on vuoden verran treenannut vatsarullaakin. Aloitin polvilteen tehtävällä versiolla ja siitä siirryin seisaalteen tehtävään.

Noi kyykyt ja penkit on omaan silmään hyviä, painon ja pituuden huomioiden. Jännä. miten logiikka ei toimi painon ja voiman suhteen lineaarisesti. Tän sivun muiden kommenttien perusteella sunhan olisi pitänyt olla "vahvimmillasi" just 2011-12, kun elopainoa oli päälle satku. Mäkin olin "vahvimmillani" kyykyssä ja vedossa 97kg painoisena, parhaat sarjat olivat 165kgx5 ja 210kgx5. Penkki samaan aikaan 100kgx3. Sitten 5v eteenpäin, kyyky ja veto okg ( koska en treenannut niitä lollololll ), paino 87kg, penkki 110kgx2 ( joo, mä tiedän penkki edelleen paska ).

MUTTA, MUTTA: miten on mahdollista, arvon valamiehistö, että vähemmän painoa = enemmän penkkiä? Otin myös etukyykystä 160kg tossa välissä, painoa taas joku 90kg. Okei nyt pakko myöntää, että tällä hetkellä tosta etarista voi vain unelmoida ( mulla ei ole nykyään jalkoja ). Eli painoa ja lihasmassaa lähtenyt reilusti perseestä ja reisistä.

Kuinka moni täällä muuten kisaa voimanostossa, tai ylipäätänsä missään urheilulajissa? Ne kun on nykymaailmassa ainoita tilanteita missä pitää pystyä tuottamaan maksimaalista voimaa reisillä ja lantiolla.
 
+10 vuotta voimaillu ja 185cm/80kg? Toinen 190cm/81-83kg? Ja" voimatasot tippunut"
No on varmaan.
Ootko vuodepotilas viidettä vuotta vai miten pysyy elossa ja toimimaan elämässä yleensäkin 190/80 kilosena?
Ettekö te syö ollenkaan? Vai miten päin vittua te ootte toistakymmentä vuotta treenanneet?
Itse olen 174/94,treenannu vuodesta 1999,pari vuotta oli treenaamatontaki aikaa ja useita monen kk pätkiä,välissä ryyppään failureen asti,mutta en osaa kuvitella ittiä 80 kilosena..ei olis varmaan lihaa ku vähän kielessä ja kikkelissä.
Ensimmäinen pari vuotta oli jotain pelkkää penkkiä ja hauista :D Varmasti olisin voimailussa pitemmällä jos olisin teinistä asti syönyt oikein ja olisin ollut pitämättä taukoja välissä sekä olisin päästänyt itseni vaikka +105 kiloiseksi puhumattakaan jos olisi ollut alusta pitäen oikeanlainen ohjelmointi harjoittelussa. Mutta ei itseäni kaduta, tällä hetkellä on kaikista paras olo kehossa mitä koskaan. Matka on ollut tärkeämpi itselle kuin viimeinen lopputulos, treenaus on hauskaa ja tietynlainen henkireikä se onkin. Ehkä talvinen höntsäily mäkihyppyharrastus on myös tehnyt sen ettei ole huvittanut enää bulkkailla isommin. Vaikka mitä isommalla painollakaan olis väliä kun hyppii enimmäkseen omatekemistä puutornihökötyksistä. Nyt olen pyrkinyt syömään hieman enemmän kun yritän kasvattaa olkapäävoimia ja ehkä itse olkapäiden kokoakin Smolov Jr-ohjelmalla pystypunnerrukselle. Toisen viikon viimeinen päivä seuraavaksi, toistaiseksi mennyt kaikki hyvin. Sitten sama penkille joku hetki.
 
Eka viikko kuuden viikon piikkausohjelmaa takana. Löysin siis tälläisen (kuulemma) aloittelijoille sopivan voimanosto-ohjelman jossa treenataan kyykky, penkki ja maastaveto kaksi kertaa viikossa neljänä päivänä. Aluksi vähän jännitti kun joutui tekemään enempi sarjoja ja toistoja johon olen tottunut mutta kyllä kaikki on maaliin asti tulleet. Lisäksi keho tietää tehneensä mutta eri tavalla kuin aiemmin, ennen lähdin tyyliin salilta henkihieverissä pois, nyt poltot tuntuvat vasta kotona. Eka viikko oli nyt totuttelua, seuraavat kolme viikkoa nostellaan intensiteettiä ja vikat kaksi viikkoa ennen kisoja taas helpotetaan. 30.10 sitten Juvalla pitäisi olla hyvässä terässä ekoissa voimanostokisoissa 💪😎

Maanantaina ekat treenit ohjelmasta. Työsarjojen 157.5kg vitoset kyykyssä vähän jännitti kun tottunut enempi tekemään tyyliin kolmosia mutta alkujännityksen jälkeen nuo tuntui helpottuvan joka sarjalla. Penkissä ei mitään ongelmaa.

View: https://www.instagram.com/p/CUCAxstKDRC/?utm_source=ig_web_copy_link


Tiistaina maastavetoa, työsarjoina vitosia 187.5 kilolla. Taas pidempiä sarjoja mihin tottunut mutta hyvin nousi.

View: https://www.instagram.com/p/CUE1wlhq4YW/?utm_source=ig_web_copy_link


Torstaina taas kyykkyä ja penkkiä. 177.5 kilon kakkoset kyykyssä nousi jopa naurettavan helposti verrattuna siihen että tätä ennen olen nostanut vain kerran 180kg kakkosen.

View: https://www.instagram.com/p/CUKVSG5KmhJ/?utm_source=ig_web_copy_link


Tän aamun maastavedot, työsarjoina viisi settiä kolmosia 200 kilolla. Vähän oli into kateissa ja nostelu ei tuntunut ihan niin mukavalta mitä se voisi olla. Voi johtua myös siitä että tein kaikki sarjat ristiotteella ja paljain käsin enkä remmeillä.

View: https://www.instagram.com/p/CUM3qPUqrDR/?utm_source=ig_web_copy_link
 
Kisaa ajatellen ei kannata kyykätä ja vetää peilin edessä vaan hakea kiintopiste jostain päin huonetta.
Tarkoitus on myös kyykätä toisinkin päin. Tällä hetkellä muutenkin ei peilistä tule katsottua toiston syvyyttä tai vastaavaa vaan lukitsen katseen omiin silmiini ja kyykky nousee ylös kun tunnen olevani sopivassa syvyydessä.
 
Tarkoitus on myös kyykätä toisinkin päin. Tällä hetkellä muutenkin ei peilistä tule katsottua toiston syvyyttä tai vastaavaa vaan lukitsen katseen omiin silmiini ja kyykky nousee ylös kun tunnen olevani sopivassa syvyydessä.
Eli sun kiintopiste liikkuu. Ei sekään ihan optimaalista. Minun on todella häiritsevää katsoa itseäni silmiin sarjan aikana.
 
Eli sun kiintopiste liikkuu. Ei sekään ihan optimaalista. Minun on todella häiritsevää katsoa itseäni silmiin sarjan aikana.
Noh, laitetaan maanantaina koukut toisin päin.
 
On muuten outo kyykätä ilman peiliä alkuun. Tai vastaavasti peilin edessä jos on tottunut ilman. Kantsii opetella hyvissä ajoin ennen kisaa. @headspin onko minkä tason kilpailut ? Eli kuinka tarkat säännöt. Aattelin meneekö nuo kyykyt läpi syvyydestä 🤔 En ole lajin asiantuntija. Näyttää että just siinä hilkuilla.
 
On muuten outo kyykätä ilman peiliä alkuun. Tai vastaavasti peilin edessä jos on tottunut ilman. Kantsii opetella hyvissä ajoin ennen kisaa. @headspin onko minkä tason kilpailut ? Eli kuinka tarkat säännöt. Aattelin meneekö nuo kyykyt läpi syvyydestä 🤔 En ole lajin asiantuntija. Näyttää että just siinä hilkuilla.
Oon kyllä kyykännyt ennenkin ilman peiliä joten ei ole ihan uusi juttu. Yleensä olen vaan liian laiska kääntämään koukkuja niin tulee sitten tehtyä peiliin päin.

WPC:n alaiset kisat. Itsekin olen välillä ihmetellyt videolta että näyttää vähän korkealta mutta voi johtua ihan myös löysästä vaatetuksesta ja leveästä asennosta. Ainakin kun singletti päällä kyykkäilee niin nuo näyttää menevän ihan hyväksyttyyn syvyyteen(?). Muutenkin tuo on jo liikkuvuudenkin suhteen aika maksimeilla enkä jätä mitään ainakaan kesken (noh, ton alemman videon viimeisen toiston jätin kyllä vähän liian varmistaen mutta silloin oli kehno päivä muutenkin 😅).


View: https://www.instagram.com/p/CTCT6xNqMdO/?utm_source=ig_web_copy_link


View: https://www.instagram.com/p/CSttoEoqLDd/?utm_source=ig_web_copy_link
 
Viimeksi muokattu:
MrSiima katkaisi 8v kisatauon ja kävi nostamassa penkkipunnerruksessa -110kg sarjassa SM-kultaa ja voitti samalla kisojen parhaan penkkipunnertajan palkinnon:


View: https://www.instagram.com/p/CUPpr35lz_x/?utm_medium=copy_link


Hän alkaa tarjoamaan myös voimailuvalmennuksia, niiden tiimoilta kannattaa ottaa instassa seurantaan raju.training - valmentajilla on ainakin meriitit kunnossa.
 
Oon kyllä kyykännyt ennenkin ilman peiliä joten ei ole ihan uusi juttu. Yleensä olen vaan liian laiska kääntämään koukkuja niin tulee sitten tehtyä peiliin päin.

WPC:n alaiset kisat. Itsekin olen välillä ihmetellyt videolta että näyttää vähän korkealta mutta voi johtua ihan myös löysästä vaatetuksesta ja leveästä asennosta. Ainakin kun singletti päällä kyykkäilee niin nuo näyttää menevän ihan hyväksyttyyn syvyyteen(?). Muutenkin tuo on jo liikkuvuudenkin suhteen aika maksimeilla enkä jätä mitään ainakaan kesken (noh, ton alemman videon viimeisen toiston jätin kyllä vähän liian varmistaen mutta silloin oli kehno päivä muutenkin 😅).


View: https://www.instagram.com/p/CTCT6xNqMdO/?utm_source=ig_web_copy_link


View: https://www.instagram.com/p/CSttoEoqLDd/?utm_source=ig_web_copy_link

Mikä funktio on yliraudalla työsarjojen jälkeen? Oon pitänyt tolkkuna ottaa yliraudan ennen työsarjoja.
 
Mikä funktio on yliraudalla työsarjojen jälkeen? Oon pitänyt tolkkuna ottaa yliraudan ennen työsarjoja.
Ei tuossa tapauksessa mitään loppuun asti mietittyä funktiota ollutkaan. Fiilispohjalla kun on treenaillut niin aina välillä on halunnut katsoa että miten on jaksanut nostaa isompia. Ei siis muuta kuin oman egon hyväilyä. Nyt kun treenaa ohjelman kanssa niin jäänyt nuokin pois.
 
Ei tuossa tapauksessa mitään loppuun asti mietittyä funktiota ollutkaan. Fiilispohjalla kun on treenaillut niin aina välillä on halunnut katsoa että miten on jaksanut nostaa isompia. Ei siis muuta kuin oman egon hyväilyä. Nyt kun treenaa ohjelman kanssa niin jäänyt nuokin pois.
Okei

Ohjelmoituun treeniinkin ylirauta ennen työsarjoja sopii hyvin herättelyksi. Vaste on välitön ainakin meikäläisellä, semmonen varmuus työsarjan käsittelyyn paranee huomattavasti. Jto näistä on ansiokkaasti meille paasannut.
 
Juu toi ylirautaherättely on mun aikanaan esittelemä käsite, vaikka ei periaatteessa ihan uusi asia oo kuitenkaan. Se siis tarkoittaa työsarjarautoja isompaa, nimensä omaisesti ylirautaa. Esim 1x180, 3x6x160. Kyseessä suht harvoin on kovinkaan tiukka nosto.

Omassa valmennuksessa noi on yleisesti RIR2-3. Jotkut tekee niitä useemman sillon tällön ja varsinkin, jos sarjat on liian hyviä suhteessa maksimiin. Eli esim 85%:lla menee 7 tai enemmän. Koitetaan siis opettaa kroppaa irtiottoon. Joskus voidaan myös tehdä ykkösen sijaan 2 tai 3 toiston yr.

Näillä ei oo tarkoitus treenata maksimivoimaa erityisemmin, vaan herätellä kroppaa työsarjoja varten. Ne on siis pääasiassa perusvoimakauden työkalu ja niitä voi käyttää ympäri vuoden. Toisaalta ne myös pitää yllä sitä irtiottokykyä ja testeihin tai kisaan voi mennä huomattavasti lyhyemmällä valmistautumisajalla.

Jos se isompi ykkönen tehdään työsarjojen jälkeen, sen funktio on aika eri, eikä sinänsä palvele asiaansa ollenkaan niin hyvin.

Ainakin suuri osa Rikun kyykyistä on ihan ok syviä: reisi lonkkanivelen kohdalta käy alempana kuin polven kohdalta.
 
Viimeksi muokattu:
Eli sun kiintopiste liikkuu. Ei sekään ihan optimaalista. Minun on todella häiritsevää katsoa itseäni silmiin sarjan aikana.
Joo, Itsellä kävi jännästi noin 6 vuotta sitten, kun jouduin kyykkäämään pitkästä aikaa uudella salilla peiliä vasten. Petti tasapaino ja kaaduin. Onneksi oli räkki turvarautoineen. Siihen aikaan kyykkäsin vähän semmoisella painonnosto tyylilllä, eli nopeasti aivan pohjaan kapealla jalka-asennolla ja pommilla/joustolla suunnanvaihto ylöspäin. Johtui ihan puhtaasti että kiintopisteeksi jäi oma liikkuva kuva ja tein jonkinlaisen virheliikeen. Karkasi painopiste kohti päkiöitä ja varpaita ja sitten kaaduin eteenpäin pohjasta noustessa.
 
Back
Ylös Bottom