Pakkislaisten omia treenivideoita

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
WPC-Finland järjestää nyt viikonloppuna kisat Mikkelissä johon minun piti alkujaan osallistua maastavedon merkeissä. Ranteen loukkaantuminen kumminkin aiheutti sen etten laittanut ilmoittautumista sisään ja menen paikan päälle ainoastaan toimitsijaksi.

Kumminkin sen verran harmitti kisaneitsyyden pysyminen että järjestin sitten omat kisat keskenäni salilla. Lämmittelyiden jälkeen aloitin 220 kilosta ja nostin fiiliksen mukaan painoja pitäen n. 5-8min tauon jokaisen noston välissä. Ja ilokseni jo aiemmin kisatulokseksi tavoittelemani 250kg nousi viimeisenä ylös. Tämä oli myös eka kerta kun nostan moisen määrän rautaa ilman remmejä joten raakanoston ennätykseni rikoin samalla. Nyt sitten treenataan järkevästi että lokakuun kisoissa päästään viimeinkin kisaneitsyydestä eroon!


View: https://www.instagram.com/p/CS0dIecqF7E/?utm_source=ig_web_copy_link
 
Jotenkin oli mörkönä korvien välissä viime viikolla testattu maastavedon 255kg joka ei noussut edes polvien yli joten pitihän sitä tyhmänä lähteä näinkin aikaisin koittamaan sitä uudelleen... Lämmittelyt tuntuivat ihan hyviltä joskin isommat eivät tuntuneet ihan niin kevyiltä kuin toivoin. Kumminkin videolta katsoin nostojen välissä että rauta nousee kyllä ihan kivasti. Lopulta se 255kg tankoon ja nousihan se paljon paremmin kuin viimeksi mutta ei kai tuota hyväksytyksi suoritukseksi voi sanoa noin löysällä lukituksella? Jos sitä vaan nyt keskittyisi siihen perustreeniin ja katellaan uudestaan vaikka kuukauden päästä. Kyllä tuo on ihan otettavissa kun malttaa grindata.

Lämmittelyt 70kg-240kg

View: https://www.instagram.com/p/CTKXJMHqTzl/?utm_source=ig_web_copy_link


255kg yritys

View: https://www.instagram.com/p/CTKXjVkKu8M/?utm_source=ig_web_copy_link
 
Jotenkin oli mörkönä korvien välissä viime viikolla testattu maastavedon 255kg joka ei noussut edes polvien yli joten pitihän sitä tyhmänä lähteä näinkin aikaisin koittamaan sitä uudelleen... Lämmittelyt tuntuivat ihan hyviltä joskin isommat eivät tuntuneet ihan niin kevyiltä kuin toivoin. Kumminkin videolta katsoin nostojen välissä että rauta nousee kyllä ihan kivasti. Lopulta se 255kg tankoon ja nousihan se paljon paremmin kuin viimeksi mutta ei kai tuota hyväksytyksi suoritukseksi voi sanoa noin löysällä lukituksella? Jos sitä vaan nyt keskittyisi siihen perustreeniin ja katellaan uudestaan vaikka kuukauden päästä. Kyllä tuo on ihan otettavissa kun malttaa grindata.

Lämmittelyt 70kg-240kg

View: https://www.instagram.com/p/CTKXJMHqTzl/?utm_source=ig_web_copy_link


255kg yritys

View: https://www.instagram.com/p/CTKXjVkKu8M/?utm_source=ig_web_copy_link

Kyllä mä tuosta salienkat merkkaisin reenipäivyriin👍 kisanostona olis hylky koska down komentoo tuossa ei kerkee kyllä huikkaseen.
 
Oikein hyvä salienkkahan toi on. Reisikannatus jne hylkää kisassa tuon, muttei se kaukana ole. Pukkivetoja polven alta suosittelen avuksi.
 
Oikein hyvä salienkkahan toi on. Reisikannatus jne hylkää kisassa tuon, muttei se kaukana ole. Pukkivetoja polven alta suosittelen avuksi.
Näitä mä olen alkanutkin kelailemaan että pitäisi tehdä. Selkeästi ongelmallisin kohta mulla nostossa on juuri tuo loppuvenytys niin saisi kyllä korjata asiaa. Pitää katella jotain tutoriaaleja aiheesta ja ottaa ohjelmistoon 👍
 
Näitä mä olen alkanutkin kelailemaan että pitäisi tehdä. Selkeästi ongelmallisin kohta mulla nostossa on juuri tuo loppuvenytys niin saisi kyllä korjata asiaa. Pitää katella jotain tutoriaaleja aiheesta ja ottaa ohjelmistoon 👍
Minäkin huomasin saman 👍 Tosi hyvin nousee sulla alku ja keskikohta. Loppuveto rajoittaa. Ei varmaan kovin hankala parantaa sitä. Ammattilaiset neuvokoot. Minä en ole mave expertti vaikka tiedän että pukkiveto lienee auttaisi🙂
 
Jotenkin oli mörkönä korvien välissä viime viikolla testattu maastavedon 255kg joka ei noussut edes polvien yli joten pitihän sitä tyhmänä lähteä näinkin aikaisin koittamaan sitä uudelleen... Lämmittelyt tuntuivat ihan hyviltä joskin isommat eivät tuntuneet ihan niin kevyiltä kuin toivoin. Kumminkin videolta katsoin nostojen välissä että rauta nousee kyllä ihan kivasti. Lopulta se 255kg tankoon ja nousihan se paljon paremmin kuin viimeksi mutta ei kai tuota hyväksytyksi suoritukseksi voi sanoa noin löysällä lukituksella? Jos sitä vaan nyt keskittyisi siihen perustreeniin ja katellaan uudestaan vaikka kuukauden päästä. Kyllä tuo on ihan otettavissa kun malttaa grindata.

Lämmittelyt 70kg-240kg

View: https://www.instagram.com/p/CTKXJMHqTzl/?utm_source=ig_web_copy_link


255kg yritys

View: https://www.instagram.com/p/CTKXjVkKu8M/?utm_source=ig_web_copy_link

Sen tangonhan ei tarvii liikkua ylöspäin juuri ollenkaan sen jälkeen kun se selkeesti hidastuu ja aloit kaatumaan taaksepäin ja kannattelemaan reisillä. Malttia vaan ja tunget lantion eteen ja vastustat kiusausta vetää tankoa ylöspäin.

Pukkivedoilla tuota on ainakin minun helpompi opetella vaikka kyse ei olisi niinkään voiman puutteesta. Remmit on kans täysin ok kun hioo tekniikkaa, helpompi keskittyä kaikkeen muuhun kun sulkee otteen pois ja sitten vaan hakee saman tuntuman paljain käsin. Jos se sama tuntuma ei löydy ja kädet koukistuu tai yläselässä tapahtuu jotain ylimääräistä niin ote voi olla heikko kohta vaikka tanko ei käsistä koskaan putoaisikaan. Hyvä myös jo lämmitellessä vähän roikottaa painoja ylhäällä ja kokeilla saada lukitusasennossa tanko jäämään mahdollisimman alas, 99% minä mukaanlukien vaistomaisesti kohauttaa olkapäitä tai koukistaa käsiä ja se teettää vaan turhaa työtä. Sullakin 70 ja 170kg välillä on varmaan 5-10cm ero nostomatkassa.

IPF:ssä 255 ois varmaan rivi punaista ja 240 kans siinä ja siinä. Kannattaa myös kuvata kohtisuoraan sivulta, se ei ole someystävällinen kulma ja paljastaa paljon enemmän.
 
Taitaa olla suht normaali sitten 🙂 Voimanostotanko on 28-29mm. Painonnosto 28 mm. Hyvä on näppivoima sulla jos 190kg otit myötäotteella.
Nämä omat aikaisemmat myötä ja apinaotevetojen ennätykset hylkään sillä jälkeenpäin mietittynä ja toisia tankoa kokeilleena täytyy todeta että tuolla tangolla millä tein, se ei pystynyt pyörimään ympäri niinkuin perus tangot joka teki suorituksesta helpompaa. Tavallisella pyörivällä tangolla en saa samanlaisia rautoja myötotteella kun kokeilin. Äkillinen otevoiman kasvun räjähtäminen vaikuttikin ehkä vähän liian hyvältä ollakseen totta. Mutta, eipä sitä jaksa lannistua. Harjoitukset jatkuvat. :)
 
Hyvä myös jo lämmitellessä vähän roikottaa painoja ylhäällä ja kokeilla saada lukitusasennossa tanko jäämään mahdollisimman alas, 99% minä mukaanlukien vaistomaisesti kohauttaa olkapäitä tai koukistaa käsiä ja se teettää vaan turhaa työtä. Sullakin 70 ja 170kg välillä on varmaan 5-10cm ero nostomatkassa.
Tämä totta. Sitä ei itse huomaa. Itse ajattelen kädet spagetteina. Ne vain roikkuvat. Lyhentää tuntuvasti nostomatkaa kun osaa pitää hartiat ja kädet rentoina.
 
Koen ite vaikeeks tehä ton, ja samanaikasesti pitää lavat tiukkoina+vetästä löysät pois. Lieneekö edes mahollista täysin.
Itse lopetin koko lapojen ja latsien (yli)miettimisen ja keskityn enemmän siihen että kädet on pitkät, ylhäällä melkeinpä työnnän käsillä tankoa alas. Lattialla koitan saada yläkropasta ja tangosta väljät pois ja sitten vasta lähtee itse veto. Pikkasen vaan vedon aikana vetää tankoa itseään vasten niin aktivoituu latsit eikä lähde tanko vaeltamaan, varsinkin jos ristiotteella vetää.

Tällaisella mielikuvalla itse saan parhaan vedon aikaiseksi. Jos taas jännitän latsit alussa ja vedän ylhäällä hartioita taakse niin olen vähän melonit kainalossa ja nostomatka on paljon pidempi. Annan vaan käytännössä roikkua niin loksahtaa paikoilleen ihan itsestään.
 
Itse lopetin koko lapojen ja latsien (yli)miettimisen ja keskityn enemmän siihen että kädet on pitkät
Sama. En juurikaan mieti latseja ja lapoja. Mun mielestä ylianalysointi ja täydellisen tekniikan haku syö kehitystä. Moni stressaa joka treenissä tekniikkaansa. Sama kyykyssä. Loputon suo jos yrittää kokoajan "parantaa" tekniikkaa. Aina löytyy "vikaa" jonkun mielestä.
 
Sama. En juurikaan mieti latseja ja lapoja. Mun mielestä ylianalysointi ja täydellisen tekniikan haku syö kehitystä. Moni stressaa joka treenissä tekniikkaansa. Sama kyykyssä. Loputon suo jos yrittää kokoajan "parantaa" tekniikkaa. Aina löytyy "vikaa" jonkun mielestä.
Hyvä olla krittiininen kunhan se ei mene stressaamiseksi millä rajoittaa itseään. Tiukan analyysin ja toisen silmäparin kauttahan tuohonkin päädyin että just mulle se yleinen nevo latsien jännittämisestä jne. ei toimi parhaiten. Voi tietysti vaatia sen että on tarpeeksi pihviä selässä niin siihen ei tarvitse juuri keskittyä. Sama homma kyykyssä että siihen yläkroppaan ei pitäisi tuhlata liikaa aivokapasiteettia.
 
Muutamilla nostajilla se ihan viimeinen 5-15cm on se hankalin ja sillon sitä mielikuvaa toki kannattaa muuttaa yläosan osalta. Eli ei roikoteta ikäänkuin liikaa siellä ylhäällä, ettei se ongelma ala korostua. Alussahan se vedon lähtökorkeutta auttaa, kun kädet venyy ja venyy. Sitten kun nosto lähtee lattiasta ja ohittaa polvet, kannattaa yläselkäkin ottaa mukaan.
 
Back
Ylös Bottom