Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos sitä pitkästä aikaa aktivoituis tännekin! Kertokaa mulle johtuuko se pienistä kourista vai mistä, et kapeemmalla tangolla saan femman lisää painoa pystäriin?
Jos sitä pitkästä aikaa aktivoituis tännekin! Kertokaa mulle johtuuko se pienistä kourista vai mistä, et kapeemmalla tangolla saan femman lisää painoa pystäriin?
Voimapunnerruksen säännöissä on ihan määritetty se, että suoritus tapahtuu ilman paitaa.Sattumaa että kaikka vetää ilman paitaa, vai joku formin arviointi juttu?
Niin eiköhän tässä ole kyse siitä aina mihin itseään vertaa - muihin vertaamisessahan ei ole loppupeleissä mitään järkeä. Kaikilla on eri lähtökohdat ja potentiaali, joskin suurin osa populaatiosta on tässäkin asiassa sitä isoa harmaata massaa normaalijakauman mukaisesti. Mutta ääripäät on kaukana toisistaan. Mielestäni en kaveripiiristäni ja valmennushommista omaamaan kokemukseeni pohjautuen kuulu siihen lahjakkaimpaan neljännekseen lähtökohtaisesti. Ihan samalla tavalla oon keskivertoa laihempi ollu parikymppiseksi asti kuten sinäkin. Ja myös heikompi harrastuksen alussa. Vaste minulla treenaamiseen on kohtuullinen, joskin mitään nopeita nousuja tai kehityspyrähdyksiä en ole koskaan saanut niinkuin lahjakkaimmat tyypit saa. Ja sekun mitä saanut niin olen tehnyt semmosia ratkaisuja tai uhrauksia mitä moni muu ei tekisi jonkun harrastuksen takia. Työt on esimerkiksi valittu sen perusteella, että kynisgeeneillä voi edes kohtuullista kehonpainoa ja lihasmassaa ylläpitää. Ja harva myöskään on valmis väkisin 50 kiloa lihottamaan itseään pelkän voimailutuloksen takia kuten minä tein nuorena vaikka en todellakaan voinut silloin hyvin. Muuten ois jäänyt nekin tulokset haaveeksi. Tosin ylihän se meni sillon ja menee itselläni aina jos kilpailen jossakin lajissa. Alkaa elämä pyöriä pelkästään sen ympärillä tiedostaen että joutuu kilpailemaan luontaisesti parempiaan vastaan. Siks on korkee kynnys edes laittaa kisatavotteita enää mihinkään, ettei ala taas elää siinä kuplassa neuroottisesti. Autoremontteja pelkäsin ja kalareissut mökille jätin välistä, kun pelkäsin että paino ja penkki tippuu. Siitä tosin sanottava että vastaavaa laihtumistaipumusta en ole kenelläkään nähnyt. Armeijassa 2 viikon leirillä 77kg->67kg. Vaikka olin laiha jo lähtötilanteessa. Minusta ihan keskiverrolla genetiikalla voi 10-20 vuodessa ihan suht pitkälle päästä, jos se on prioriteetti. Helppo toki ymmärtää jos ei ole, harva suhtautuu harrastukseen niin vakavasti.Ihan ok nuo Mr. Siiman tulokset ihmiseksi jolla ei ole mitään potentiaalia voimailuun Lihastakaan ei ole kuin 3 x enemmän kuin perus pakkis treenajalla. Ilman vittuilua pakko ihmetellä kuinka noin vahva ja tuon kokoinen mies voi nähdä itsensä pienenä ja lahjattomana Hyvä esimerkki kuinka kehonkuva voi vääristyä voimailijoilla.
Tuossa löyty muuten ekoista kisoista (tai toiset, ekat oli viikkoa aiemmin) nostovideo. Salilla olin käynyt 2,5v ja olin täyttänyt just 19v. Aika paljon noihin aikoihin jopa voimailuseuroissa sain kommenttia, että tuskin tulee edes kohtuullista penkkipunnertajaa minusta. No siltähän se varmaan näytti silloin kun kaikki kilpailevat ikätoverit oli kropaltaan js suuri osa tuloksiltaan vähän eri sarjaa. Se minua aina vituttaa, että moni luulee, joka ei ole pidempään tuntenut jotakin ihmistä, että kaikilla keskivertoa vahvemmilla (ja/tai lihaksikkaammilla) on jotenkin automaationa ollut ruusuinen ja helppo tie siihen pisteeseen. Joillain on mutta melko pitkän tien on moni siihen kulkenut ja panostanut asiaan, että huomaa päällepäin salilla käyneen tai nostaa rautaa edes huomattavasti enempi kuin keskiverto kuntoilija.Ihan ok nuo Mr. Siiman tulokset ihmiseksi jolla ei ole mitään potentiaalia voimailuun Lihastakaan ei ole kuin 3 x enemmän kuin perus pakkis treenajalla. Ilman vittuilua pakko ihmetellä kuinka noin vahva ja tuon kokoinen mies voi nähdä itsensä pienenä ja lahjattomana Hyvä esimerkki kuinka kehonkuva voi vääristyä voimailijoilla.