Pakkislaisten omia treenivideoita

Jos sitä pitkästä aikaa aktivoituis tännekin! Kertokaa mulle johtuuko se pienistä kourista vai mistä, et kapeemmalla tangolla saan femman lisää painoa pystäriin? 🧐


 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos sitä pitkästä aikaa aktivoituis tännekin! Kertokaa mulle johtuuko se pienistä kourista vai mistä, et kapeemmalla tangolla saan femman lisää painoa pystäriin? 🧐



Sellaisen ainakin itse huomioinut, että noi vanhat "Hobby Hallin" vinyylipainot eivät koskaan paina niin paljoa, kun kiekossa lukee. Kuusi 10kg vinyylipainoa kun käytin puntarin kautta, niin kevyin oli 8,9kg ja painavin 9,4kg. Toinen huomio, itse saan myös aavistuksen enemmän (tai samat sarjat tuntuvat kevyemmiltä) strict punnertaessani akselilla kuin tavan levytangolla. Vauhtipunnerruksessa toisin päin. Johtunee siitä, että paksummalla tangolla työntö lähtee aavistuksen ylempää, eli ei tarvitse ihan niin matalalta kouhia ylös rinnalta.
 
Jos sitä pitkästä aikaa aktivoituis tännekin! Kertokaa mulle johtuuko se pienistä kourista vai mistä, et kapeemmalla tangolla saan femman lisää painoa pystäriin? 🧐



Pakko johtua levypainojen ja tangon painosta. Halpis painot voivat painaa mitä tahansa. Myös halpis tangot voivat olla alipainoisia. Meidän 20kg xxl liikkeen tanko painaa 17kg. Hoksattiin kun joka ukko teki "enkkoja" kokoajan. Pystärissä menee oikeastaan niin päin että paksumpi tanko on helpompi punnertaa. Ainakin meidän porukalla näin lähes kaikilla.
 

View: https://www.instagram.com/p/CRU2LBTF5Kv/?utm_medium=copy_link



View: https://www.instagram.com/p/CRU2gQ_Fl1n/?utm_medium=copy_link



View: https://www.instagram.com/p/CRU28eMFQ8n/?utm_medium=copy_link


Penkkipriorisaatiota (eli maksimivoimaan tähtäävää) muutamia viikkoja takana. Kyllähän tuo alkaa löytyä, jos nousu jatkuu yhtä hyvänä niin kk sisään kyllä enkat paukkuu mikäli terveenä pysytään ja pahempia vaivoja ei ilmene. Mulla on siis yksi treeni penkkivariaatioita (tämä), yksi kova treeni normipenkkiä + yksi kevyt penkkitreeni 9pv treenikierrossa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ihan ok nuo Mr. Siiman tulokset ihmiseksi jolla ei ole mitään potentiaalia voimailuun 🙂 Lihastakaan ei ole kuin 3 x enemmän kuin perus pakkis treenajalla. Ilman vittuilua pakko ihmetellä kuinka noin vahva ja tuon kokoinen mies voi nähdä itsensä pienenä ja lahjattomana 🤔 Hyvä esimerkki kuinka kehonkuva voi vääristyä voimailijoilla.
 
Ihan ok nuo Mr. Siiman tulokset ihmiseksi jolla ei ole mitään potentiaalia voimailuun 🙂 Lihastakaan ei ole kuin 3 x enemmän kuin perus pakkis treenajalla. Ilman vittuilua pakko ihmetellä kuinka noin vahva ja tuon kokoinen mies voi nähdä itsensä pienenä ja lahjattomana 🤔 Hyvä esimerkki kuinka kehonkuva voi vääristyä voimailijoilla.
Niin eiköhän tässä ole kyse siitä aina mihin itseään vertaa - muihin vertaamisessahan ei ole loppupeleissä mitään järkeä. Kaikilla on eri lähtökohdat ja potentiaali, joskin suurin osa populaatiosta on tässäkin asiassa sitä isoa harmaata massaa normaalijakauman mukaisesti. Mutta ääripäät on kaukana toisistaan. Mielestäni en kaveripiiristäni ja valmennushommista omaamaan kokemukseeni pohjautuen kuulu siihen lahjakkaimpaan neljännekseen lähtökohtaisesti. Ihan samalla tavalla oon keskivertoa laihempi ollu parikymppiseksi asti kuten sinäkin. Ja myös heikompi harrastuksen alussa. Vaste minulla treenaamiseen on kohtuullinen, joskin mitään nopeita nousuja tai kehityspyrähdyksiä en ole koskaan saanut niinkuin lahjakkaimmat tyypit saa. Ja sekun mitä saanut niin olen tehnyt semmosia ratkaisuja tai uhrauksia mitä moni muu ei tekisi jonkun harrastuksen takia. Työt on esimerkiksi valittu sen perusteella, että kynisgeeneillä voi edes kohtuullista kehonpainoa ja lihasmassaa ylläpitää. Ja harva myöskään on valmis väkisin 50 kiloa lihottamaan itseään pelkän voimailutuloksen takia kuten minä tein nuorena vaikka en todellakaan voinut silloin hyvin. Muuten ois jäänyt nekin tulokset haaveeksi. Tosin ylihän se meni sillon ja menee itselläni aina jos kilpailen jossakin lajissa. Alkaa elämä pyöriä pelkästään sen ympärillä tiedostaen että joutuu kilpailemaan luontaisesti parempiaan vastaan. Siks on korkee kynnys edes laittaa kisatavotteita enää mihinkään, ettei ala taas elää siinä kuplassa neuroottisesti. Autoremontteja pelkäsin ja kalareissut mökille jätin välistä, kun pelkäsin että paino ja penkki tippuu. Siitä tosin sanottava että vastaavaa laihtumistaipumusta en ole kenelläkään nähnyt. Armeijassa 2 viikon leirillä 77kg->67kg. Vaikka olin laiha jo lähtötilanteessa. Minusta ihan keskiverrolla genetiikalla voi 10-20 vuodessa ihan suht pitkälle päästä, jos se on prioriteetti. Helppo toki ymmärtää jos ei ole, harva suhtautuu harrastukseen niin vakavasti.

Voimailuun huippulahjakkaita tyyppejä tältäkin palstalta löytyy useita ja tuskin tarvitsee nimiäkään mainita. 7,5v treenasin 200kg penkkiin itse ja 10v 200kg takakyykkyyn. Penkki oli toki voimailumielessä se prioriteetti itselleni, koska siinä sai tuloksia. Punnerrusvoimaahan pitkäjänteisesti rakensin varsinkin nuorempana, muutenhan en kovin riski ole koskaan ollut. Kyykyt on kompastuskivi, koskaan en tulisi isoja romuja kyykkäämään. On ollut alusta asti. Vetäviin liikkeisiin sitten tarttuu voima ihan normaalisti puolestaan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ihan ok nuo Mr. Siiman tulokset ihmiseksi jolla ei ole mitään potentiaalia voimailuun 🙂 Lihastakaan ei ole kuin 3 x enemmän kuin perus pakkis treenajalla. Ilman vittuilua pakko ihmetellä kuinka noin vahva ja tuon kokoinen mies voi nähdä itsensä pienenä ja lahjattomana 🤔 Hyvä esimerkki kuinka kehonkuva voi vääristyä voimailijoilla.
Tuossa löyty muuten ekoista kisoista (tai toiset, ekat oli viikkoa aiemmin) nostovideo. Salilla olin käynyt 2,5v ja olin täyttänyt just 19v. Aika paljon noihin aikoihin jopa voimailuseuroissa sain kommenttia, että tuskin tulee edes kohtuullista penkkipunnertajaa minusta. No siltähän se varmaan näytti silloin kun kaikki kilpailevat ikätoverit oli kropaltaan js suuri osa tuloksiltaan vähän eri sarjaa. Se minua aina vituttaa, että moni luulee, joka ei ole pidempään tuntenut jotakin ihmistä, että kaikilla keskivertoa vahvemmilla (ja/tai lihaksikkaammilla) on jotenkin automaationa ollut ruusuinen ja helppo tie siihen pisteeseen. Joillain on mutta melko pitkän tien on moni siihen kulkenut ja panostanut asiaan, että huomaa päällepäin salilla käyneen tai nostaa rautaa edes huomattavasti enempi kuin keskiverto kuntoilija.

Ei tästä pitkä aika ole kun hyvä kaverini huomautti itselleni tyyliin, että harmi kun hänellä ei ollut lahjoja ja sinulla on. Vuosia treenaamatta ja kutonen penkistä satasella. Joka itelläni jäis vastaavassa tilanteessa ottamatta. Tuon kaverin ongelma vaan oli, että ei koskaan pitkäjänteisesti omistautunut asialle vaan kaikki olisi pitänyt saada nopeasti ja helposti. En kehannut edes kommentoida asiaa.

Eli sikäli oot aika väärin ymmärtänyt tuon lahjakkuusasian. Lahjaton on varmaan moniulotteisena käsitteenä täysin väärä sana itseäni kuvaamaan, koska sillon verrokkina pitäisi olla keskivertomies. Ja se tarkottaisi sitä, että kehittymispotentiaali olisi huomattavasti alle keskiverron, että sitä ilmausta voisi käyttää. Jos kansalliseen kärkeen voimailulajeissa ja suuriin mestareihin vertaa, niin sitten kyllä lahjaton heihin verrattuna. Ja sama homma, jos lihaskasvua vertaa kehonmuokkaukseen lahjakkaisiin. Mutta jos vertailukohtana on kansallinen eliitti laji kuin laji, eli käytännössä ihmiset jotka kuuluvat fyysisten ominaisuuksien puolesta lahjakkaimpaan viidennekseen populaatiosta, niin suurin osa voisi sanoa olevansa vain keskinkertainen tai jopa hyvin lahjaton.


View: https://www.instagram.com/p/B-SOHeZldqD/?utm_medium=copy_link
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Back
Ylös Bottom