Pakkislaisten omia treenivideoita

Joo siis tämä just, jos kuukausittain humalahakuisesti ryyppää, niin eittämättä tarkoittaa sitä, että 100% ei silloin hyödynnä kehityspotentiaalistaan. Mikäli on riittävän lahjakas, niin voi syödä sinnepäin ja ryypiskellä suht säännöllisesti ollen silti kovempi kuin täydellä panostuksella menevä keskivertojamppa. Alkoholin, stressin ja muiden häiriötekijöiden vaikutukset ovat myös yksilöllisiä, eli toisilla näkyvät voimakkaammin kuin toisilla. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, etteikö ne poissulkemalla keskimäärin kehity paremmin. Itselläni kovan kännin negatiivinen vaikutus suorituskykyyn voi olla 2-3 viikkoa, joten ei tarvitse olla Einstein laskelmoidakseen, kannattaako sitä omalla kohdalla harrastaa, mikäli prioriteettina sattuu olemaan tuloksien maksimointi.

Miten tuo siun 2-3 vko ilmenee? Ihan perusreenitkin tuottaa vaikeuksia? Kuulostaa kyllä hurjalle!

Serkkupojan kanssa jos pidetään "treenileirejä", eli penkataan parvekkeella, otetaan kaljaa ja grillaillaan pari päivää, niin noista itellä kestää se viikko helposti palautua. Tosin nuo on sen verran kovatasoisia leirejä että ihan ymmärrettävää että vaatii palautumista.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täytyy kokeilla miten kyykkyyn vaikuttaa sellainen ensi kerran kun kyykkään. Mä uskon että penkissä olis tullut nuo 3 ensimmäistä toistoa takapuoli kiinni alustalla. Lähtee nousemaan jotenkin automaattisesti, asentoa viilaamalla saa sen kuriin ehkä. Siistin maksimin kokeilu jossain vaiheessa edessä ja sitten joku ohjelma. Tais olla 27 astetta pakkasta kylmin keli jossa tuli treenattua.
Voisin lyödä aika isosta summasta vetoa että pelkästään kunnollisella kyykkytekniikalla löytyisi useampi kymmenenkin kiloa lisää hyvin nopeasti. Torso ja yläselkä lähinnä näyttäs ongelmakohdilta, vauhdilla voi tulla alas mutta tosi harva sen pystyy tekemään. Penkkihän nyt oli mitä oli, en korjaisi mitään vaan alottaisin alusta.
 
unet ehkä ma-ti normaalit ja rauta alkaa totella normisti siinä ke-to akselilla.
Minulla ei ole alkoholi huonontanut koskaan unta. Nukun kuin tukki. Ehkä tuossa voi olla syy miksi palaudun tosi nopeasti ryyppäämisestä. Nyt on mennyt 1.5 vuotta tipatta. Jos vertaan aikaa ennen koronaa kun otin, en huomaa mitään eroa treeni ja palautumis asioihin.
 
Torso ja yläselkä lähinnä näyttäs ongelmakohdilta, vauhdilla voi tulla alas mutta tosi harva sen pystyy tekemään.
Lähinnä tulee painonnostajat mieleen jotka osaavat nopean alaslaskun. Mutta heillä pysyy paketti kasassa. Lajissa ehdoton vaatimus. Eli on opeteltu asia alusta asti. Huomasin saman että yläselkä ja torso pettää. Ala asennossa voisi vaikka pysähtyä siksi ajaksi että ehtii saada ruotoon jämäkkyyden. Nyt näyttää että on niin kiire tehdä nosto, ettei ole aikaa miettiä millä tekniikalla tulee.
 
Miten tuo siun 2-3 vko ilmenee? Ihan perusreenitkin tuottaa vaikeuksia
Hurjalta kyllä kuulostaa minustakin. Olisiko enemmän morkkista ja henkisen puolen juttuja ? Eihän alkoholi voi vaikuttaa negatiivisesti suorituskykyyn viikkoja. Varsinkaan jos juo harvoin. Mutta mieli on vahva. Jos ajattelee että ryyppäsin ja katuu sitä, voi olla henkisen puolen juttuja.
 
Minulla ei ole alkoholi huonontanut koskaan unta. Nukun kuin tukki. Ehkä tuossa voi olla syy miksi palaudun tosi nopeasti ryyppäämisestä. Nyt on mennyt 1.5 vuotta tipatta. Jos vertaan aikaa ennen koronaa kun otin, en huomaa mitään eroa treeni ja palautumis asioihin.

Itellä isoin on joo tuo uni ja sit toki jos tulee perus oksennus rapula että vielä käy illalla 2000 oksentaa, nii kestäähän siinä palautua.

Muutenkin tuo uni homma on helvetin tärkeää. Moni alkaa kyselee et mitä boosteria jne kannattaa ostaa kun treeni ei kulje ja väsyttää. No säätäkää se helvetin uni puoli eka kuntoon ja boosterit vain satunnaiseen käyttöön / enkkareeneihin. Siinä ei paljoa mitkään lailliset boosterit auta jos unta tulee 4-6h per yö.
 
Lähinnä tulee painonnostajat mieleen jotka osaavat nopean alaslaskun. Mutta heillä pysyy paketti kasassa. Lajissa ehdoton vaatimus. Eli on opeteltu asia alusta asti. Huomasin saman että yläselkä ja torso pettää. Ala asennossa voisi vaikka pysähtyä siksi ajaksi että ehtii saada ruotoon jämäkkyyden. Nyt näyttää että on niin kiire tehdä nosto, ettei ole aikaa miettiä millä tekniikalla tulee.
Sana ''hätiköity'' kuvaa varmaa parhaiten. On niitä satunnaisia voimailijoita jotka pystyy pomppaamaan kuin koripallo mutta tosi harva sen pystyy edes jotenkin hallitusti tekemään. Eli neuvoisin kyllä myös siihen absoluuttiseen kontrolliin, mieluumin vaikka liioitellen.

Alkoholikeskusteluun sen verran että itellä ainakin viikon on ihan järkyttävä morkkis (jolle ei mitään syytä ole) ja se sitten vie treenistäkin ilon. Voimantuotto ei paljoa tipu mutta tuntuu että taju lähtee jos yrittää kyykätä yli 3 kolmen toiston sarjan. 2vk saattaa mennä että pääsee kokonaan takaisin vauhtiin, treenit kyllä saa tehtyä läpi mutta on vaan vähän meh. Veikkaan että nopeustreenit jäisi kyllä tekemättä. Mitä harvemmin juo niin sen rajummin se krapulakin iskee.
 
En oikein usko tuohon että ryyppämisen jälkeen voisi kulkea paremmin, ennemmin voisi olla kyseessä että arkena tekeminen on ali-suorittamista ja jotain perusasioissa ei ihan kunnossa tulosten tekemisen kannalta.
 
Moni alkaa kyselee et mitä boosteria jne kannattaa ostaa kun treeni ei kulje ja väsyttää. No säätäkää se helvetin uni puoli eka kuntoon ja boosterit vain satunnaiseen käyttöön / enkkareeneihin. Siinä ei paljoa mitkään lailliset boosterit auta jos unta tulee 4-6h per yö.
Tätä olen itsekin ihmetellyt. Moni boosterin lipittäjä on tyyppi joka ei nuku riittävästi. Painaa töitä niin paljon että kaikki muu kärsii. Sitten turvaudutaan boostereihin, mutta ei korjata itse ongelmaa. Jo kohta on boosteri koukussa eikä voi koskaan treenata ilman niitä. Näin ollen syntyy harhaluulo että boosterit potkivat sikana. Tunnen erään mm tason nostajan joka valittaa kokoajan ettei "ehdi" nukkua kuin 2-6 tuntia yössä. Eikä syödä kunnolla. Vähemmän yllättäen on koukussa boostereihin. Itse hyvin nukkuneena ja stressittömänä kokeilin hänen boostereita. En huomannut mitään vaikutusta. Hän ei hyväksynyt asiaa vaan väitti että hänen boosterit potkivat kaikille. Taisi olla kova paikka kun kerroin julkisesti ettei itselle toiminut. Tuote sai huonoa mainosta.
 
Tätä olen itsekin ihmetellyt. Moni boosterin lipittäjä on tyyppi joka ei nuku riittävästi. Painaa töitä niin paljon että kaikki muu kärsii. Sitten turvaudutaan boostereihin, mutta ei korjata itse ongelmaa. Jo kohta on boosteri koukussa eikä voi koskaan treenata ilman niitä. Näin ollen syntyy harhaluulo että boosterit potkivat sikana. Tunnen erään mm tason nostajan joka valittaa kokoajan ettei "ehdi" nukkua kuin 2-6 tuntia yössä. Eikä syödä kunnolla. Vähemmän yllättäen on koukussa boostereihin. Itse hyvin nukkuneena ja stressittömänä kokeilin hänen boostereita. En huomannut mitään vaikutusta. Hän ei hyväksynyt asiaa vaan väitti että hänen boosterit potkivat kaikille. Taisi olla kova paikka kun kerroin julkisesti ettei itselle toiminut. Tuote sai huonoa mainosta.

Joo ei mene omaankaan päähän. Mitä itsekkin valmennan, niin kyllä se uni ja sen määrä on siellä aika keskeisessä osassa jos alkaa tökkimää reenit. Pari yötä huonoilla unilla vielä menee, mutta jos nukut 4-5 päivää viikosta aivan päin persettä, ei oo mikään ihme ettei treeni kulje, etkä palaudu.

Toki liian kovat reenit sitten pahentaa tuota tilannetta ja siihen päälle kaikki boosterit jne, niin aika pahaan kierteeseen itsensä voi saada.
 
Miten tuo siun 2-3 vko ilmenee? Ihan perusreenitkin tuottaa vaikeuksia? Kuulostaa kyllä hurjalle!

Serkkupojan kanssa jos pidetään "treenileirejä", eli penkataan parvekkeella, otetaan kaljaa ja grillaillaan pari päivää, niin noista itellä kestää se viikko helposti palautua. Tosin nuo on sen verran kovatasoisia leirejä että ihan ymmärrettävää että vaatii palautumista.
Joo siis saattaa penkissä esim. laskea sarjapainot 10%. Ja sitten mennä se 3 viikkoa, että ne on palautuneet entiselleen. Mulla myös lähtee helvetisti nestettä kehosta jos alkoholia yhdenkin illan juon, eli oon herkkä diureeteille. Luulen että suureksi osaksi myös tuosta johtuu, koska pari päivää menee jo nestetasapainon palauttamiseen.
 
Hurjalta kyllä kuulostaa minustakin. Olisiko enemmän morkkista ja henkisen puolen juttuja ? Eihän alkoholi voi vaikuttaa negatiivisesti suorituskykyyn viikkoja. Varsinkaan jos juo harvoin. Mutta mieli on vahva. Jos ajattelee että ryyppäsin ja katuu sitä, voi olla henkisen puolen juttuja.
Kyllä se voi vaikuttaa, jos 5kg kusee solunesteitä pihalle. Samaten kova flunssa jopa kuukausia ja keuhkokuumeen jälkeen meni 6kk palauttaa voimataso, tuo vielä 22-vuotiaana. En mä kyllä ole huomannut että kavereillani yhtä herkkä on keho häiriöille. Saattaa nopeastikin ennätyskunto löytyä taudin jälkeen. Nyt on mulla suht fyysinen työ niin ei mitään tehtävissä vaikka kaikkeni oon yrittäny. Sitä sarjaa että omistautumista vaatii jos aikoo edes jotain kehitystä saavuttaa tai tasoa ylläpitää. Suht kova pää kyllä on, että pahaan krooniseen ylikuntoonkin olen treeniuralla päässyt, hyvä ettei henki siihen mennyt. Että mitäään morkkisjuttuja tai placeboja turha tarjota.
 
Kyllä alkoholo vaikuttaa unen laatuun vaikka tuntemukset olisi mitä. Sitä on aivosähkökäyrillä mitattu.

Lisäksi "morkkis" johtuu pitkälti juuri välittäjäaineiden epätasapainosta. Siksi ei voida sanoa "ei tunnu missään paitsi morkkis" kun tuo morkkis on juurikin peräisin hermoston sekoilusta. Yllättävän paljon vie aikaa toipua.

Toki joku viisaampi joskus pakkiksella sanoikin, että mikäli joka viikko ryyppää, ei se tunnu tuntuvan missään kun ei enää tiedä mikä se normasli olo on.
 
Krapulasta ei kokemusta, mutta kyllä itselläkin esim 3 päivän kuume +38 vie helposti 4 viikkoa, että voimatasot takaisin sillä tasolla kuin ennen sairastumista. Voisi vaikka kyykyssä mennä esim.

Ennätyssarja 5x220kg -> kuume -> eka treeni 1x150kg, lihassärkyjä -> toinen treeni, ei enää särkyjä, hermosto aivan koomassa 5x160kg -> kolmas 5x180kg jne. Treeni treeniltä lähentyen vanhoja voimia. Loppua kohti hidastuen. Tuommoista päivän voimatasojen mukaan etenemistä.
 
Ohhoh, kunnon maastaveto-olo oli taas. Alkulämppöjen jälkeen 210kg nousi helpon oloisesti kakkosen verran niin tuumasin että prkl, kyllähän näillä energioilla voisi koittaa rikkoa vanhan 230kg ennätyksen. 235kg tankoon ja sehän nousi isommin taistelematta. Siihen vielä femma päälle ja 240 kilon uusi ykkösmaksimi tauluun. Joskus se on vaan helppoa!


View: https://www.instagram.com/p/CM5JXVrHOTi/?utm_source=ig_web_copy_link
 
Back
Ylös Bottom