Pakkislaisten omia treenivideoita

Joo ei vittu, tulis heti kyllä sydänlihastulehdus jos edes kävelis salille darrassa. Rohkeita kavereita.
Eihän tässä darrasta ole kysymys. Silloin on terveys vaarassa. Itse tarkoitan darran jälkeistä päivää. Omalla kohdalla niin jos lauantaina ryyppään, maanantaina treenit. Aerobisessa kunnossa vähän vielä tuntuu, mutta voimaa on pirusti. Tai vastaavasti jos ottaa muutamia ettei tule darraa, silloin voi reenata ja kulkee. Headspinilla taisi olla näin. 4 kaljaa ei ole isolle miehelle oikein mitään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No tästä kun keskustelu saatiin aikaiseksi niin nämä kaksi mainitsemaani "kaljoittelun jälkeistä treeniä" on kyllä tehty tyhmyyksissään mutta kumminkin niin että darran oireet oli jo selvästi selätetty. Eli kävin heti juopottelun jälkeisenä päivänä nostamassa mutta olo ei ollut mitenkään hirveä. Määrät on ollut sellaista mäyräkoiran tasoa eli 10-15 tölkkiä olutta.

Olen kyllä täysin tietoinen oman kroppani toimivuudesta ja pyrin välttämään aina treenejä jos vähänkin tuntuu heikolta, johtuu se sitten huonosti suunnitellusta ruokahuollosta tai edellisen illan liiasta hauskanpidosta. Kokkiaikoina tuli opittua jo se että mitään kauhean fyysistä ei kannata tehdä jos olot on rapeat ja salitreeni kyllä menee kategoriaan "fyysinen" 😅

Olin lukevinani suht tuoreeltaan että n.30kg aikuista miestä hävittää 1 alkoholiannoksen niin nopeasti ettei siitä saa mitään negatiivista vaikutusta oikein aikaiseksi. Eli perus muutaman voinee juoda ja reenata.
Nykyään vaikkei olisi mitään "olotiloja" sinäänsä niin kyllä ei krapulapäivinä ole intoa tehdä mitään fiksua, joskus nuorena tullut mäykyn jälkeen nostettua enkkoja kun stressit vähemmällä :)

Alkoholin vaikutusta ei kannata aliarvioida. Kiihdyttää hermostoa, muokkaa välittäjäaineita ja ennen kaikkea vaikuttaa unen laatuun. Jos lauantaina dokaa oikein kunnolla, kannattaa ihan tosissaan miettiä onko maanantaina järkevää treenata. Isoimpana riskinä näen ylikunnon, jos tissuttelee tai juo kovin usein ja vetää voimatreeniä. Hermoston palautuminen nousee äkkiä huoleksi. Akuuttina riskinä lienee sydämen rasitus ja kaikenlaiset nestetasapainosta aiheutuvat häiriöt.

Alkoholin vaikutusta ei kannata aliarvioida. Kiihdyttää hermostoa, muokkaa välittäjäaineita ja ennen kaikkea vaikuttaa unen laatuun. Jos lauantaina dokaa oikein kunnolla, kannattaa ihan tosissaan miettiä onko maanantaina järkevää treenata. Isoimpana riskinä näen ylikunnon, jos tissuttelee tai juo kovin usein ja vetää voimatreeniä. Hermoston palautuminen nousee äkkiä huoleksi. Akuuttina riskinä lienee sydämen rasitus ja kaikenlaiset nestetasapainosta aiheutuvat häiriöt.
No jaa🤔 Ei vaikuta kaikilla noin. Villeimpinä aikoina otin vuoden joka lauantai kunnon kännit. Treeni aina manantaina. Ei mitään ongelmia unen, palautumisen ja treenien kanssa. Nyt olen ollut vajaa 2 vuotta raittiina. En huomaa mitään eroa jaksamisessa tai kehityksessä. Toki riippuu miten perseet vetää. Moni vetää niin että oksentaa 2 päivää ja muisti lähtee. Konttaa kotiin baarista. Eli kaksin käsin kaikkea sekaisin. Se varmasti verottaa. Itse juon niin että muisti ei katoa koskaan enkä ole oksentanut kertaakaan. Seuravana päivänä voin käydä kävelyllä ja syödä normaalisti. Selkeä krapula kumminkin. Viinaa yli 10 annosta.

No jaa🤔 Ei vaikuta kaikilla noin. Villeimpinä aikoina otin vuoden joka lauantai kunnon kännit. Treeni aina manantaina. Ei mitään ongelmia unen, palautumisen ja treenien kanssa. Nyt olen ollut vajaa 2 vuotta raittiina. En huomaa mitään eroa jaksamisessa tai kehityksessä. Toki riippuu miten perseet vetää. Moni vetää niin että oksentaa 2 päivää ja muisti lähtee. Konttaa kotiin baarista. Eli kaksin käsin kaikkea sekaisin. Se varmasti verottaa. Itse juon niin että muisti ei katoa koskaan enkä ole oksentanut kertaakaan. Seuravana päivänä voin käydä kävelyllä ja syödä normaalisti. Selkeä krapula kumminkin. Viinaa yli 10 annosta.
Ja tuloksesi puhuu puolestaan!

Tuloksesi puhuu puolestaan!

Ja tuloksesi puhuu puolestaan!
Sattumoisin treenasin 12 eka vuotta täysin raittiina. Siitä seuraavat 10 vuotta noin 5 x vuodessa viinaa. Meinaat siis että viina on selitys heikkoihin viinatasoihin 🤣? 22 vuotta lähes raittiina ei riitä kertomaan potentiaalista? Älä päde jos et tiedä asioista yhtään mitään. Todennäköisesti olet itsekin ryypiskellyt enemmän elämäsi aikana.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Isoimpana riskinä näen ylikunnon, jos tissuttelee tai juo kovin usein ja vetää voimatreeniä.
Montahan ylikuntoon viinan takia joutunutta tunnet ? Jo pelkkä ylikunto on älyttömän harvinainen perus punttaajilla. Olen ehkä kaksi tai kolme tuntenut elämäni aikana. Heilläkin syy liian kova treeni. Sen sijaan löytyy lukemattomia tuttuja jotka ovat kupitelleet aina joka kuukausi. Ja tulokset huippuluokkaa. Yli 200 kg penkkaajia joukossa jotka eivät todellakaan sylje lasiin. Maailmalta löytyy muistakin lajeista viinaan meneviä huippu urheilijoita. Ihan paskapuhetta että voimaa treenaava ei voisi ryypiskellä.

Sehän nyt on ihan 100% varmaa että jos aletaan optimoimaan kehitystä, niin parempi olla ilman kännejä. Muutamat kaljat siellä täällä ei nyt tietenkään mitään haittaa, eikä edes satunnaiset kännit, mutta jos haluaa olla mahdollisimman paras, ei sinne "ohjelmaan" joka viikkoinen kännääminen sovi.

Toisille vaikutukset pahempia kuin toisille. Tääkin yksilöllistä. Ite jos otan pe kännit, keskiviikkona on olo normaali, unet ehkä ma-ti normaalit ja rauta alkaa totella normisti siinä ke-to akselilla.

Montahan ylikuntoon viinan takia joutunutta tunnet ? Jo pelkkä ylikunto on älyttömän harvinainen perus punttaajilla. Olen ehkä kaksi tai kolme tuntenut elämäni aikana. Heilläkin syy liian kova treeni. Sen sijaan löytyy lukemattomia tuttuja jotka ovat kupitelleet aina joka kuukausi. Ja tulokset huippuluokkaa. Yli 200 kg penkkaajia joukossa jotka eivät todellakaan sylje lasiin. Maailmalta löytyy muistakin lajeista viinaan meneviä huippu urheilijoita. Ihan paskapuhetta että voimaa treenaava ei voisi ryypiskellä.
En väitä että kukaan olisi viinan takia ylikuntoon mennyt. Mutta jos täälläkin on sällejä jotka treenaa kaljoittelua seuraavan päivänä, niin kyllä siinä isot riskit on palautumisen kanssa.

Joka paikasta löytyy high-functioning juoppoja mutta harvan tarina kantaa kovin monia vuosia ennen kuin jotain sattuu. Urheilussa vielä harvemman.

Lopulta puhun vain yleisellä tasolla viinan vaikutuksista unen, nesteen ja hermoston kautta. Onhan se selvä että huono uni huonontaa palautumista, ja jos viina huonontaa unta, viina huonontaa palautumista.

Olen minäkin ottanut kuppia elämässäni ja treenannut pari päivää myöhemmin. Mutten minä yritäkään piikata voimia.

Paluu vuoteen 2011. Kotisalin varhaisia aikoja, oli ollut vajaa vuoden käytössä tuolloin. Ikää oli 17 vuotta ja painoa oli 103-105 kiloa. Muistaakseni testasin maastavetomaksimia ensimmäistä kertaa.

Kyykyssä syvyyttä piisaa👍 penkki taas on Pitkämäkimäistä. Häkki on miehekäs💪Samanmoinen suunitteilla täällä.
Kun on tullut tehtyä niin kauan kyykkyjä jo pohjasta saakka niin tuntuisi hassulta pysäyttää vaakatasoon. Sillekkin tulee varmasti aikansa.
Sikäli olen iloinen että en ole aikaisemmin saanut tehtyä sarjaa 110 kilolla takapuoli penkissä kiinni taikka ilmassa. Itsetehty puinen häkki kelpaa tuollaiseen ympäristöön mitä tuo minun sali on, jos haluais vielä tehdä edistyksekkäämmän niin voisi tehdä säädettävät turvaraudat. Kannattaa tehdä itse kyykkyhäkki, tulee halvemmaksi ja onhan siinä omaa tunnelmaa. :)

Kyykyn tämänhetkinen ykkösmaksimi. Penkissä tuli sarjaennätys. Omapaino 80kg.

Treeni olosuhteista peukkua 👍 Kyykyssä olisi hyvä ottaa alaslasku kontrollilla niin säästyt vammoilta iän myötä. Menee niin vauhdilla pohjaan että paketti hajoaa. Penkki on... No se pitkämäki penkki😅 Olet varmaan vielä niin nuori että kilot menevät tekniikan edelle🙂 Yleensä tekniikat on pakko pistää kuntoon kun ikää tulee ja vammahistoria kasvaa.

Treeni olosuhteista peukkua 👍 Kyykyssä olisi hyvä ottaa alaslasku kontrollilla niin säästyt vammoilta iän myötä. Menee niin vauhdilla pohjaan että paketti hajoaa. Penkki on... No se pitkämäki penkki😅 Olet varmaan vielä niin nuori että kilot menevät tekniikan edelle🙂 Yleensä tekniikat on pakko pistää kuntoon kun ikää tulee ja vammahistoria kasvaa.
Tuolla on tullut treenattua 10v enempi ja vähempi. Sellaista vois kokeilla vaihteeksi, tiedä vaikka auttais kiloissakin. Pitihän sitä hurjia tuon penkin kanssa ennen lepoviikkoa. :D aikaisempi ennätys oli 108 kilolla kolmonen pari vuotta sitten niin piti sitä kokeilla jos saisi ohitettua sen, ja vielä alemmalla kehonpainolla.

Tuolla on tullut treenattua 10v enempi ja vähempi. Sellaista vois kokeilla vaihteeksi, tiedä vaikka auttais kiloissakin. Pitihän sitä hurjia tuon penkin kanssa ennen lepoviikkoa. :D aikaisempi ennätys oli 108 kilolla kolmonen pari vuotta sitten niin piti sitä kokeilla jos saisi ohitettua sen, ja vielä alemmalla kehonpainolla.
Kyllä se kyykkyyn voi auttaakin kun asian omaksuu. Ennen kaikkea terveydelle parempi. Kontrollilla alas että asento säilyy kasassa. Pohjasta sitten räjähtävästi ylös. Liian vauhdilla tehden core pettää jolloin liike huojuu vähän joka suuntaan. Penkissä taas pitkämäki tekniikan vaihto normaaliin tiputtaa kiloja ehkä 10-20% 🤔 Paljon tuolla on lämpötila kylmimmillään?

Kyllä se kyykkyyn voi auttaakin kun asian omaksuu. Ennen kaikkea terveydelle parempi. Kontrollilla alas että asento säilyy kasassa. Pohjasta sitten räjähtävästi ylös. Liian vauhdilla tehden core pettää jolloin liike huojuu vähän joka suuntaan. Penkissä taas pitkämäki tekniikan vaihto normaaliin tiputtaa kiloja ehkä 10-20% 🤔 Paljon tuolla on lämpötila kylmimmillään?
Täytyy kokeilla miten kyykkyyn vaikuttaa sellainen ensi kerran kun kyykkään. Mä uskon että penkissä olis tullut nuo 3 ensimmäistä toistoa takapuoli kiinni alustalla. Lähtee nousemaan jotenkin automaattisesti, asentoa viilaamalla saa sen kuriin ehkä. Siistin maksimin kokeilu jossain vaiheessa edessä ja sitten joku ohjelma. Tais olla 27 astetta pakkasta kylmin keli jossa tuli treenattua.

Sehän nyt on ihan 100% varmaa että jos aletaan optimoimaan kehitystä, niin parempi olla ilman kännejä. Muutamat kaljat siellä täällä ei nyt tietenkään mitään haittaa, eikä edes satunnaiset kännit, mutta jos haluaa olla mahdollisimman paras, ei sinne "ohjelmaan" joka viikkoinen kännääminen sovi.

Toisille vaikutukset pahempia kuin toisille. Tääkin yksilöllistä. Ite jos otan pe kännit, keskiviikkona on olo normaali, unet ehkä ma-ti normaalit ja rauta alkaa totella normisti siinä ke-to akselilla.
Joo siis tämä just, jos kuukausittain humalahakuisesti ryyppää, niin eittämättä tarkoittaa sitä, että 100% ei silloin hyödynnä kehityspotentiaalistaan. Mikäli on riittävän lahjakas, niin voi syödä sinnepäin ja ryypiskellä suht säännöllisesti ollen silti kovempi kuin täydellä panostuksella menevä keskivertojamppa. Alkoholin, stressin ja muiden häiriötekijöiden vaikutukset ovat myös yksilöllisiä, eli toisilla näkyvät voimakkaammin kuin toisilla. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, etteikö ne poissulkemalla keskimäärin kehity paremmin. Itselläni kovan kännin negatiivinen vaikutus suorituskykyyn voi olla 2-3 viikkoa, joten ei tarvitse olla Einstein laskelmoidakseen, kannattaako sitä omalla kohdalla harrastaa, mikäli prioriteettina sattuu olemaan tuloksien maksimointi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom