Pakkislaisten omia treenivideoita

Tossa nyt vielä pidempi video jossa näkyy nostot satkusta ylöspäin sekä ne kaksi muuta 150 kilon nostoa.


View: https://www.youtube.com/watch?v=ole0vM3l2fk

Tuohon vaan ajan myötä malttia ja varmuutta niin hyvä tulee. Sinulla on kyllä ''hyvä ongelma'' että meinaa kaatua taaksepäin, 99% jengistä meinaa lentää turvalleen. Pieninä huomioina kyykkää mieluumin sukkasillaan kuin noilla kengillä ja räkistä nostaessa mene lähemmäs niin että survot itsesi tangon alle etkä niinkään nosta sitä selällä. Kaikille kehittyy oma tyylinsä mutta fiilis jota itse haen on sellainen että painon pitäisi nousta räkistä melkein kuin itsestään eikä maksimikaan tunnu jumalattoman raskaalta. Tasapainoon ja ylipäänsä tekniikkaan keskittymiseen voi myös auttaa että kyykkää peilistä pois päin ja etsii jostain hyvän kiintopisteen, peilin edessä ei oikein ikinä tiedä minne katsoisi.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuohon vaan ajan myötä malttia ja varmuutta niin hyvä tulee. Sinulla on kyllä ''hyvä ongelma'' että meinaa kaatua taaksepäin, 99% jengistä meinaa lentää turvalleen. Pieninä huomioina kyykkää mieluumin sukkasillaan kuin noilla kengillä ja räkistä nostaessa mene lähemmäs niin että survot itsesi tangon alle etkä niinkään nosta sitä selällä. Kaikille kehittyy oma tyylinsä mutta fiilis jota itse haen on sellainen että painon pitäisi nousta räkistä melkein kuin itsestään eikä maksimikaan tunnu jumalattoman raskaalta. Tasapainoon ja ylipäänsä tekniikkaan keskittymiseen voi myös auttaa että kyykkää peilistä pois päin ja etsii jostain hyvän kiintopisteen, peilin edessä ei oikein ikinä tiedä minne katsoisi.

Ja kun minä olen aina käyttänyt kengiä nimenomaan vain jalkapäivinä kun olen jostain olettanut että kyykätessä on hyvä olla kengät 😅 Hyvä huomio tuo räkin alle meneminen, pitää ottaa tästä lähtien huomioon. Tota peilihommaa voisi myös testata.
 
Ja kun minä olen aina käyttänyt kengiä nimenomaan vain jalkapäivinä kun olen jostain olettanut että kyykätessä on hyvä olla kengät 😅 Hyvä huomio tuo räkin alle meneminen, pitää ottaa tästä lähtien huomioon. Tota peilihommaa voisi myös testata.
Kengät on kyllä yleensä hyvä olla, mutta juoksukengät on siihen erittäin huonot ja epävakaat. Makuasiakin mutta kengät jalassa vähänkin leveämmällä asennolla pystyy työntämään jalkoja sivuille eikä vain alas. Kengän pohjassa on kans enemmän pitoa kuin sukassa. Mieluumin kuitenkin sukkasillaan kuin juoksu/sisäkengissä. Paljaita jalkoja ei välttämättä kanssaurheilijat arvosta.

Punnertaessa ei oo niin väliä mutta minä ja miljoona muuta käyttää ihan vaan consseja kaikkeen. Kyykkykenkiä voi käyttää jos tykkää tai ne auttaa mutta ihan lystikseen niihin ei kannata sijoittaa.
 
Menee melkein spammiksi mutta olen vaan niin iloinen että olen viimeinkin saanut treenattua olkapäätä siihen kuntoon että sen nivelet jaksavat kunnolla punnertaa. Kun aloittelin kotitreeneillä helmi-maaliskuussa punnertamaan niin kädet piti olla punnertaessa todella sivulla että sai edes joten kuten tehtyjä toistoja ilman suurempia kipuja mutta nyt pystyy jo tekemään punnerruksia oikeaoppisesti ja ilman että suoritus loppuu kipuun eikä väsymiseen. Juuri tälläiset kehittymiset omassa tekemisessä antaa ihan pirusti motivaatiota treenata ja olenkin todella kiitollinen että olen löytänyt innostuksen punttiin ja itsensä kehittämiseen. Vaikka tässä olisi vielä paljon tehtävää mm. ruokavalion ja elämäntapojen kanssa niin eteenpäin tampataan silti koko ajan!


View: https://www.instagram.com/p/CHf8aQhHHGa/?utm_source=ig_web_copy_link
 
Tässä vielä viimeinen spämmi. Tämän vuoden tavoitteet oli/on penkki 100kg/kyykky 150kg/mave 200kg ja kaikki penkkiä ilman on nyt osunut. 6kk sitten aloitin salitreenin ja on kyllä kantanut hedelmää. En ole hakemassa tulevaisuudessa kilpailua tai vastaavaa mutta näillä tuloksilla olen kyllä tähän puoleen vuoteen tyytyväinen. Seuraavaksi vuoden 2021 kesäkuuhun mennessä 100/120kg penkistä, mave 250kg ja kyykky 200kg. 🏌️‍♂️


View: https://www.youtube.com/watch?v=jSj94VmlpNk
 
Tässä vielä viimeinen spämmi. Tämän vuoden tavoitteet oli/on penkki 100kg/kyykky 150kg/mave 200kg ja kaikki penkkiä ilman on nyt osunut. 6kk sitten aloitin salitreenin ja on kyllä kantanut hedelmää. En ole hakemassa tulevaisuudessa kilpailua tai vastaavaa mutta näillä tuloksilla olen kyllä tähän puoleen vuoteen tyytyväinen. Seuraavaksi vuoden 2021 kesäkuuhun mennessä 100/120kg penkistä, mave 250kg ja kyykky 200kg. 🏌️‍♂️


View: https://www.youtube.com/watch?v=jSj94VmlpNk

Pirun rapsakkaa kehitystä kyllä. Kova tavoite tuo 250 vuodessa, mutta ei mahdoton tuolla menolla. Itellä treeniuraa takana sellainen noin 35 kertainen määrä teikäläiseen verrattuna ja tuo 200kg mave antaa yhä odottaa itseään. 🤔 Varmaan about samassa paino- ja ikäuokassakin mennään.
 
Tässä vielä viimeinen spämmi. Tämän vuoden tavoitteet oli/on penkki 100kg/kyykky 150kg/mave 200kg ja kaikki penkkiä ilman on nyt osunut. 6kk sitten aloitin salitreenin ja on kyllä kantanut hedelmää. En ole hakemassa tulevaisuudessa kilpailua tai vastaavaa mutta näillä tuloksilla olen kyllä tähän puoleen vuoteen tyytyväinen. Seuraavaksi vuoden 2021 kesäkuuhun mennessä 100/120kg penkistä, mave 250kg ja kyykky 200kg. 🏌️‍♂️


View: https://www.youtube.com/watch?v=jSj94VmlpNk

Kannattaa muistaa että kehitys taantuu roimasti alkuhuuman jälkeen. 250kg mave on jo sellanen johon ei hyvin moni pääse koko urallaan. Vaikea sanoa paljonko sinun noususuhdanne vielä jatkuu noin kovana. Tuossa 200 kilossa oli varoja ainakin 10kg😀 Sit on vasta oikea maksimi kun tankoa pitää nykiä polvista ylös. Mutta teet fixusti kun et ahdehdi kokoajan sika maximeita. Juuri se voi olla syy hyvään kehitykseen. Kokoajan himppu varoja nostoissa. Jatka samaa rataa.
 
Räjähtävyys= power kehittyy parhaiten, ku sarjoissa jää varaa 2-3 toistoa, joten ei niillä ylitiukoilla sarjoilla haeta ku vammariskiä suuremmaksi ja testailla menoa. Eli selkeetä TARVETTA niille loppuun asti hakatuille sarjoille ei ole. Kyykky ja varsinkin veto tuppaa olemaan semmosia, etteivät siedä niin tiukkaa menoa, ku penkit. En nää ongelmaa kehittyä edelleen, jos treenit suunnitellaan hyvin ja pidetään huoli heikkouksien poissaolosta. Penkkihän sulla laahaa perässä noin suhteessa, mutta koska se veto on noin hyvä, sekin kertoo mm. mittasuhteista omaa kieltään.
 
Kaverini on jo parikin kertaa ehdottanut että kokeilisin treenata muutenkin kun perus 3x10-treenejä joten hänen (ja Arnold Schwarzeneggerin "SHOCK THE MUSCLE!") innoittamana tehtiin sitten jotain ihan muuta näin reilun puolen vuoden salilla käymisen kunniaksi. Eli jokainen sarja failiin. Kaikki tämähän piti tottakai dokumentoida joten linkin takaa löytyy treenini kokonaisuudessaan. Luvassa paljon riuhtomista ja toistoja tekniikan kustannuksella. Opittiin paljon itsestä, omista voimista kuin myös oikeista sarjapainoista. Ja ei hätää, ei ole tarkoitus tehdä näitä stunttitreenejä mitenkään säännöllisesti joten tästäkin eteenpäin normitreenien pääpainot on liikkeiden mahdollisimman puhtaassa ja oikeaoppisessa suorittamisessa tai ainakin sen yrittämisessä.


View: https://www.youtube.com/watch?v=RG0lpLBqv04
 
Kaverini on jo parikin kertaa ehdottanut että kokeilisin treenata muutenkin kun perus 3x10-treenejä joten hänen (ja Arnold Schwarzeneggerin "SHOCK THE MUSCLE!") innoittamana tehtiin sitten jotain ihan muuta näin reilun puolen vuoden salilla käymisen kunniaksi. Eli jokainen sarja failiin. Kaikki tämähän piti tottakai dokumentoida joten linkin takaa löytyy treenini kokonaisuudessaan. Luvassa paljon riuhtomista ja toistoja tekniikan kustannuksella. Opittiin paljon itsestä, omista voimista kuin myös oikeista sarjapainoista. Ja ei hätää, ei ole tarkoitus tehdä näitä stunttitreenejä mitenkään säännöllisesti joten tästäkin eteenpäin normitreenien pääpainot on liikkeiden mahdollisimman puhtaassa ja oikeaoppisessa suorittamisessa tai ainakin sen yrittämisessä.


View: https://www.youtube.com/watch?v=RG0lpLBqv04

Ihan oikein kun testailee joskus erilaisia treenejä. Kaikki vaihtelu on hyväksi. Tällä palstalla vaan saa paskat niskaan jos edes erehtyy kokeilemaan jotain muuta kuin perus voimanosto settiä😃 Itse tein haasteen merkeissä 450 vipari toistoa. Kerran kokeilin 26 vuoden puntti uran aikana. Heti kommentoitiin että ei ihmekään kun ei kyykky nouse kun treenaat AINA noin🤣 Mutta sovitaan niin että koko puntti ura menee hukkaan kun kerran kokeilee jotain erikoista👌
 
Aamujumppa rykästy. Kuten sanottua en jää pyörittelemään ranteita ja lanteita Britney Spearsin tahtiin vaan vedän tiukan setin treeniä ja nopeasti pois.

Strict standing military overhead press/
1x20 20kg
1x10 40kg
2x6 60kg
2x3 80kg
1x2 90kg
6x1 100kg
1x2 90kg
2x4 80kg
2x6 60kg

Tuettu Rintaprässi/
5x6 täyspakka + vikan sarjan jälkeen 4 pudotusta ilman taukoja.

Suullinen yhteenotto salilla käyvän naispuolisen henkilön kanssa.

Ohjeistusta Kambutsean tuliaiselle ettei aina tulisi imurinsa kanssa just siihen missä mä treenaan.


View: https://youtu.be/h7JAD9kljpw



View: https://youtu.be/CULy2HdMQAU
 
Kävi vahinko kun vierailin paikallisen salin avoimien ovien päivillä. Mun piti pitää loppuviikko taukoa salista kun huomas ke-to yönä että keho on ihan pirun puhki eikä työntöpäivästä meinannut tulla lasta eikä paskaa. En kuitenkaan saanut to-pe yönä unta vaan heräsin jo vajaan 4h jälkeen aamukolmen aikoihin eikä nukkumisesta tullut yrittämisestä huolimatta mitään. Siinä sitten luin näistä avoimista ovista ja ajattelin käydä testaamassa vipuvarsilaitteita kun en ole niihin ennen koskenut. Sieltähän löytyi maveenkin ihan oma alueensa joten vähän nostelin sitäkin. Huomasi että tangoissa on selvästi eroja koska nyt pystyi nostamaan todella mukavan oloisesti ilman remmejä ja siinä sitten puolivahingossa rikottiin vanha maven PR viidellä kilolla. Ja se aikaisempi 200kg ennätys oli vielä tehty nostoremmeillä. 210kg ei enää tullut maaliin vaikka lähellä oltiinkin. Mutta nyt ihan aikuisten oikeasti pitää laittaa salit tauolla muutamaksi päiväksi, ei ole tervettä tälläinen että ei nuku ja treenaa kovaa...


View: https://www.instagram.com/p/CHz2P9cnaEy/?utm_source=ig_web_copy_link
 
Kävi vahinko kun vierailin paikallisen salin avoimien ovien päivillä. Mun piti pitää loppuviikko taukoa salista kun huomas ke-to yönä että keho on ihan pirun puhki eikä työntöpäivästä meinannut tulla lasta eikä paskaa. En kuitenkaan saanut to-pe yönä unta vaan heräsin jo vajaan 4h jälkeen aamukolmen aikoihin eikä nukkumisesta tullut yrittämisestä huolimatta mitään. Siinä sitten luin näistä avoimista ovista ja ajattelin käydä testaamassa vipuvarsilaitteita kun en ole niihin ennen koskenut. Sieltähän löytyi maveenkin ihan oma alueensa joten vähän nostelin sitäkin. Huomasi että tangoissa on selvästi eroja koska nyt pystyi nostamaan todella mukavan oloisesti ilman remmejä ja siinä sitten puolivahingossa rikottiin vanha maven PR viidellä kilolla. Ja se aikaisempi 200kg ennätys oli vielä tehty nostoremmeillä. 210kg ei enää tullut maaliin vaikka lähellä oltiinkin. Mutta nyt ihan aikuisten oikeasti pitää laittaa salit tauolla muutamaksi päiväksi, ei ole tervettä tälläinen että ei nuku ja treenaa kovaa...


View: https://www.instagram.com/p/CHz2P9cnaEy/?utm_source=ig_web_copy_link

Onnee recordista! Hyvin on kehittyny tähän reeniaikaan. 210 olis kyllä pitäny vetää loppuun. Vähän pehmeeks jäi nyt toi loppu. Noin korkeelta ei voi missata enää. Ja hei mitä helvettiä toi musa on tolla filmillä😬
 
Kävi vahinko kun vierailin paikallisen salin avoimien ovien päivillä. Mun piti pitää loppuviikko taukoa salista kun huomas ke-to yönä että keho on ihan pirun puhki eikä työntöpäivästä meinannut tulla lasta eikä paskaa. En kuitenkaan saanut to-pe yönä unta vaan heräsin jo vajaan 4h jälkeen aamukolmen aikoihin eikä nukkumisesta tullut yrittämisestä huolimatta mitään. Siinä sitten luin näistä avoimista ovista ja ajattelin käydä testaamassa vipuvarsilaitteita kun en ole niihin ennen koskenut. Sieltähän löytyi maveenkin ihan oma alueensa joten vähän nostelin sitäkin. Huomasi että tangoissa on selvästi eroja koska nyt pystyi nostamaan todella mukavan oloisesti ilman remmejä ja siinä sitten puolivahingossa rikottiin vanha maven PR viidellä kilolla. Ja se aikaisempi 200kg ennätys oli vielä tehty nostoremmeillä. 210kg ei enää tullut maaliin vaikka lähellä oltiinkin. Mutta nyt ihan aikuisten oikeasti pitää laittaa salit tauolla muutamaksi päiväksi, ei ole tervettä tälläinen että ei nuku ja treenaa kovaa...


View: https://www.instagram.com/p/CHz2P9cnaEy/?utm_source=ig_web_copy_link

Juu, viimeistään siinä menee järkevä raja, et jos unet kärsii. Tietty yksiki tosi kova treeni voi viedä seuraavan yön unia. Mut se nyt ei varmaan niin vakavaa ole. Mut jos yhtään enempää alkaa uneen/jaksamiseen vaikuttamaan, niin kannattanee jarruja vetää :) ja kunnon taukoki välillä tekee kyllä hyvää treeneillekin lopulta. Nämä ei siis ollut ohjeita, vaan tuli vaan pohdintaa mieleen :D
 
Back
Ylös Bottom