Pakkislaisten omia treenivideoita

Einolla aika ujot aloituspainot treeneihin verrattuna :unsure: Johtuuku se pienestä painon vedosta vai otetaanko vain varman päälle?

PS. Hyvä video Thundertepi (y)
Ajattelin tuolla itse vähän niin, että jos mikään jäisi alotuspainoon olisi se itselle täysin epäonnistunut reissu oli se aloitus sitten vähemmän tai enemmän, kun ykköstavoitteena oli tehdä tietty yhteistulos. Tavoitteena oli ottaa varmasti kolme kyykkyä ja tuo kolmen noston sarja minkä otin tuolla uskoin saavani vaikka mitä kävisi (ja niin kävikin horjahdus:LOL:) ja tämä antaisi minulle hyvän sauman ok penkin jälkeen vetää tarvittava määrä 800kg tulokseen.
Tykkään siksi ottaa alotuspainot aika helpoiksi säästääkseni energiaa niihin "kunnon nostoihin" ja koen, että kolme yritystä ei ole ikinä loppunut kesken, jos on mitään tuntemusta omista kyvyistä. Alotuspainot ajattelen itse viimeisinä lämmittelyinä, joissa tutustutaan siihen lavalla nostoon siinä kisassa, jolloin on varmempi olo mennä nostamaan "kunnon painoja".:oujee:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ajattelin tuolla itse vähän niin, että jos mikään jäisi alotuspainoon olisi se itselle täysin epäonnistunut reissu oli se aloitus sitten vähemmän tai enemmän, kun ykköstavoitteena oli tehdä tietty yhteistulos. Tavoitteena oli ottaa varmasti kolme kyykkyä ja tuo kolmen noston sarja minkä otin tuolla uskoin saavani vaikka mitä kävisi (ja niin kävikin horjahdus:LOL:) ja tämä antaisi minulle hyvän sauman ok penkin jälkeen vetää tarvittava määrä 800kg tulokseen.
Tykkään siksi ottaa alotuspainot aika helpoiksi säästääkseni energiaa niihin "kunnon nostoihin" ja koen, että kolme yritystä ei ole ikinä loppunut kesken, jos on mitään tuntemusta omista kyvyistä. Alotuspainot ajattelen itse viimeisinä lämmittelyinä, joissa tutustutaan siihen lavalla nostoon siinä kisassa, jolloin on varmempi olo mennä nostamaan "kunnon painoja".:oujee:

Oon itsekkin aina ihmetellyt, miksi otetaan niin monta nostoa todella lähellä maksimia. Miusta siulla oli oikein hyvä lähestyminen noihin nostoihin ja tuommosta suosittelen itsekkin kaikille.

Kisa on kuitenkin aina kisa ja on myös hyvä huomioida mahdollinen TODELLA tiukka tuomarilinja, joten tuosta syystä se aloitus on hyvä olla semmoinen mikä tulee vaikka aivan paskana päivänä. Korottaa sitten seuraavaan enemmän :) Nostoja on kuitenkin se kolme, joten miksi ottaa ne kaikki RPE9-10 akselilla. Kolme todella kovaa kyykkyä alle niin monella alkaa jo sitten vedossa tuntua, kun olisi riittänyt vaan se yksi todellinen grinderi. Jos noita siis edes kisoissa harrastaa.
 
Oon itsekkin aina ihmetellyt, miksi otetaan niin monta nostoa todella lähellä maksimia. Miusta siulla oli oikein hyvä lähestyminen noihin nostoihin ja tuommosta suosittelen itsekkin kaikille.

Kisa on kuitenkin aina kisa ja on myös hyvä huomioida mahdollinen TODELLA tiukka tuomarilinja, joten tuosta syystä se aloitus on hyvä olla semmoinen mikä tulee vaikka aivan paskana päivänä. Korottaa sitten seuraavaan enemmän :) Nostoja on kuitenkin se kolme, joten miksi ottaa ne kaikki RPE9-10 akselilla. Kolme todella kovaa kyykkyä alle niin monella alkaa jo sitten vedossa tuntua, kun olisi riittänyt vaan se yksi todellinen grinderi. Jos noita siis edes kisoissa harrastaa.
Riippuu varmaan myös nostajasta että miltä se RPE päälle päin näyttää, harva SHW grindaa maveja ja joillain kaikki penkit näyttää tismalleen samalta. Toisilla taas hidastuu meno 80% kohdalla ja jostain aina löytyy tahdonvoimaa mennä 100%+.
 
Riippuu varmaan myös nostajasta että miltä se RPE päälle päin näyttää, harva SHW grindaa maveja ja joillain kaikki penkit näyttää tismalleen samalta. Toisilla taas hidastuu meno 80% kohdalla ja jostain aina löytyy tahdonvoimaa mennä 100%+.

Niin siis mie en puhunut mistään miltä mikäkin näyttää, vaan siitä RPEstä.

Kyllä itsekkin valmennan yhtä tyyppiä jolla RPE9 näyttää siltä että varaa on enemmän, mutta todellisuus on se, että ei siellä ole kuin se yksi varaa.

Eli miun kommentti liittyi siihen että miksi ottaa kaikki kolme nostoa lähellä sitä absoluuttista maksimia.

E: Itsekkin älytön grindaaja, mutta kyllä ite jätän sen överi grindaamisen aina siihen vikaan nostoon, jos kaikki menee kuten oon suunnitellut. Jos ottaisin kaikki nostot lähellä tuota absoluuttista maksimia, jäisi tulos varmasti huonommaksi.
 
Tää riippuu nostajan sarjakestävyydestä. Joku voi tehdä huomattavan määrän enemmän tiuklija sarjoja viikossa/treenissä kuin toinen. Mulla on mm. eräs ukko, joka tekee 4x viikossa penkkiä ja ylirautoina lähes aina 1x95-100% ja negoja 105-110%:lla maksimista. Sitten taas on semmosia, ketkä ei pysty ottaan ku yhen tiukan ykkösen sillon tällön kisassa tai testissä. Joku tarvii herätelläkseen paljon enemmän ku toinen. Sen takia lämpät ja nousut ei voi nekään identtisiä olla.
 
Mä ajattelen sen niin että eka on lämmittelyä ja sen varmistelua että saa ylipäätään tuloksen, tokaan sen verran että riittää jo hyvään yhteistulokseen ja kolmanteen sitten sen verran mitä vielä uskon saavani hyvällä todennäköisyydellä. Eli jos nyt vaikka puhutaan penkistä ja uskon että päivän maximi on 220, niin voisin tehdä 200, 212.5, 217.5.
 
Mä ajattelen sen niin että eka on lämmittelyä ja sen varmistelua että saa ylipäätään tuloksen, tokaan sen verran että riittää jo hyvään yhteistulokseen ja kolmanteen sitten sen verran mitä vielä uskon saavani hyvällä todennäköisyydellä. Eli jos nyt vaikka puhutaan penkistä ja uskon että päivän maximi on 220, niin voisin tehdä 200, 212.5, 217.5.

Itellä on aika identtinen systeemi. Viimeinen nosto on aina ainut jonka otan "riskillä".
 


Tällä Vatasellahan ei ole treenihistoriaa edes kovin pitkältä ajalta takana. Helppo nähdä, että ehjänä pysyessään osaavassa valmennuksessa tulee hallitsemaan naisvoimanostoa Suomessa SVNL:n puolella pitkään. Miten ylhäällä lie rajat kulkeekaan? Olen lähtöisin samalta paikkakunnalta kuin nämä sisarukset ja yläasteelta on muistiin jäänyt, että isoveljensä oli aika vähällä treenillä ylivoimaisesti se koulun riskein kaveri. Genetiikka voimailuun on kohdillaan.
 

View: https://www.youtube.com/watch?v=bKfKlhWhblY&feature=youtu.be
Täytyy mulle perustaa oma ketju? meneekö liian spämmäämiseksi ?

Hyviä videoita! Itse aloitin vähän vastaavan projektin elokuussa 160 penkkimaksimista. Vieläkin on pitkä matka entisiin lukemiin. Viime treenissä tuli 2x206kg. Joskin eka kuukausi oli ihan "tutustumista" salihommiin, sen verran oli lihashermojärjestelmä rapautunut. Toiset 3kk vielä lisää ja nyt jo intensiivisesti, niin eiköhän enkkatason tuntumassa ainakin jo olla.

Ja kun oli tullut ihmetteleviä kommentteja voimatasojen laskusta, niin ihan yksilöstä kiinni miten ne käyttäytyy, mikäli vastusharjoittelu lopetetaan pitkiksi ajoiksi. Itse olen melko varma ettei paljon yli 100kg penkkiä tähteeksi jäisi, mikäli vuosia olisi tekemättä mitään. Tai edes vuoden. Kyllä se satku varmasti tulis kyllä millon vaan. Toinen ääripää voisi olla yksi kaverini, jonka enkka oli 205kg kun treenasi 10v aktiivisesti ja vuosien lähes totaalisen treenaamattomuudenkin jälkeenkin nousi 180 kiloa. Toki hänellä paino oli vaan noussut, eli riippuu varmasti puhutaanko luonnostaan isokokoisista tyypeistä vai niistä, jotka sitten laihtuu takaisin kynäniskaksi jos eivät treenaa ja syövät 2000kcal/d.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Back
Ylös Bottom