Pakkislaisten omia treenivideoita

View: https://www.instagram.com/p/CABQ4Dol1bR/?igshid=rnh2ypkzozwl

Ohessa alkukesästä otettu 200 kyykky yksin kotona. Osoituksena siitä, että jotain (joskaan ei kovin paljoa) voi voimailussakin saavuttaa ilman minkäänlaista lahjakkuutta ja vähän sinne päin treenaamalla. Avain on pitkäjänteisyys ja kärsivällisyys. Lisäksi ei olisi haittaa jos asioita tekisi oikein ja järkevästi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

View: https://www.instagram.com/p/CABQ4Dol1bR/?igshid=rnh2ypkzozwl

Ohessa alkukesästä otettu 200 kyykky yksin kotona. Osoituksena siitä, että jotain (joskaan ei kovin paljoa) voi voimailussakin saavuttaa ilman minkäänlaista lahjakkuutta ja vähän sinne päin treenaamalla. Avain on pitkäjänteisyys ja kärsivällisyys. Lisäksi ei olisi haittaa jos asioita tekisi oikein ja järkevästi.

200kg kyykky ei ihan lahjattomilta nouse. Jos mietin oman salin pitkän linjan tosi voimailijoita, enemmän on niitä jotka eivät ole 200kg kyykänneet. Veikkaan että sulla on hyvinkin lahjoja voimailuun. 250kg kyykky jos "treenaisit kunnolla" ?

200kg kyykky ei ihan lahjattomilta nouse. Jos mietin oman salin pitkän linjan tosi voimailijoita, enemmän on niitä jotka eivät ole 200kg kyykänneet. Veikkaan että sulla on hyvinkin lahjoja voimailuun. 250kg kyykky jos "treenaisit kunnolla" ?

Kyykkyni 1RM kehitys niin pitkälle kuin äkkiseltään muistan:
2010 140kg
2012 150kg
2014 160kg
2015 165kg
2017 170kg
2018 180kg
2019 190kg
2020 200kg

Väitän ettei 5-10kg vuosikehitys vaadi suuria lahjoja. Lähinnä kärsivällisyyttä ja suunnitelmallisuutta. Nykyinen ~90kg paino ei kauas heitä kymmenen vuoden takaisesta. Ehkä pari kiloa pudonnut.

2010 140kg
2012 150kg
2014 160kg
2015 165kg
2017 170kg
2018 180kg
2019 190kg
2020 200kg

Väitän ettei 5-10kg vuosikehitys vaadi suuria lahjoja. Lähinnä kärsivällisyyttä ja suunnitelmallisuutta. Nykyinen ~90kg paino ei kauas heitä kymmenen vuoden takaisesta. Ehkä pari kiloa pudonnut.

Tää olis hyvä esimerkki aloittelevalle voimailijalle. Proge on tuskallisen hidasta monella. Saa oikeesti tykätä siitä tekemisestä, että jaksaa vuodesta toiseen hinkata.

2010 140kg
2012 150kg
2014 160kg
2015 165kg
2017 170kg
2018 180kg
2019 190kg
2020 200kg

Sehän riippuu lähtötasosta onko 200kg realistinen tavoite. Oliko tuossa 140kg kyykyssä paljon treenivuosia takana? Ja paljonko kyykkäsit kun aloitit urheilun? Itse kyykkäsin ylä asteella about 40kg ja amiskassa yli parikymppisenä oisko 60kg. Reiden paksuus 42cm. Olin oikeasti pieni ja heikko lapsesta asti. Aina koulun heikoin. Kyllähän perusriskit salilla käyvät parikymppiset kyykkää +100kg järestään.

Kuinka monta yhtä heikkoa kyykkääjää tunnet kuin sinä Predatori? Siis sellaista, joka on käynyt vuosia salilla. Tietysti naiset erikseen..
Toistakymmentä pelkästään omilta saleilta. Mutta he eivät ole niin fanaattisia treenaajia kuin minä. Heillä kyykky enempi kiinni laiskuudesta. Jos taas otetaan verrokiksi 18-20v kiekko junnut, häviän kaikille kyykyssä. Mutta kun tutkitaan kyykkyni kehitystä lähtötasosta asti, olen triplannut sen treeni urallani. Ei siis 200kg kyykky sinällään ole ihme jos lähtötasokin +100kg.

Sehän riippuu lähtötasosta onko 200kg realistinen tavoite. Oliko tuossa 140kg kyykyssä paljon treenivuosia takana? Ja paljonko kyykkäsit kun aloitit urheilun? Itse kyykkäsin ylä asteella about 40kg ja amiskassa yli parikymppisenä oisko 60kg. Reiden paksuus 42cm. Olin oikeasti pieni ja heikko lapsesta asti. Aina koulun heikoin. Kyllähän perusriskit salilla käyvät parikymppiset kyykkää +100kg järestään.
Kyl luulis että 140kg menee ihan kuukausissa 90 kiloisella ja 200 on vasta vähän yli 2x kehonpaino. Tietysti jos on 2 metrinen ja reiden ympärille saa xl kokoisen kyynärlämppärin niin kannattaa lähteä ruokakauppaan.

Hyvän näkönen on kyllä riplan kyykky varsinkin ennätysnostona. 10v tasaista tekemistä ja kehitystä on se mihin ei monella maltti riitä.

Kyl luulis että 140kg menee ihan kuukausissa 90 kiloisella ja 200 on vasta vähän yli 2x kehonpaino. Tietysti jos on 2 metrinen ja reiden ympärille saa xl kokoisen kyynärlämppärin niin kannattaa lähteä ruokakauppaan.

Hyvän näkönen on kyllä riplan kyykky varsinkin ennätysnostona. 10v tasaista tekemistä ja kehitystä on se mihin ei monella maltti riitä.

Kyllä sai 140kg kyykkyyn treenata monta vuotta. Ja samaten penkkiin. Vaikka sittemmin jonkinlaisia tuloksia niissä saanut, ainakin jälkimmäisessä. Kyllä tuo kehitysnopeus/lahjakkuus on tosi yksilöllistä. Harva kyykkää syvältä 140kg kuukausien treenillä. Siinä sillon puhutaan sen lahjakkaamman pään kavereista, ei mitenkään keskiverrosta.

Kyllä sai 140kg kyykkyyn treenata monta vuotta. Ja samaten penkkiin. Vaikka sittemmin jonkinlaisia tuloksia niissä saanut, ainakin jälkimmäisessä. Kyllä tuo kehitysnopeus/lahjakkuus on tosi yksilöllistä. Harva kyykkää syvältä 140kg kuukausien treenillä. Siinä sillon puhutaan sen lahjakkaamman pään kavereista, ei mitenkään keskiverrosta.
Riippuu varmasti paljon omasta painosta ja iästä milloin aloittaa. Mulla ei kakskymppisenä 100kg paskapallona mennyt 140 etukyykkyynkään juuri yli vuotta. Penkissä vielä isompi merkitys. Jos 70 kiloinen teini kyykkää 140 niin se on jo vaikuttavampi suoritus.

Rupesipa rönsyilemään. No 2010 ja 140kg kyykyn aikaan olen ollut 23 vuotias ja salilla viihtynyt ehkä kuutisen vuotta. ~17 vuotiaana kun salikortin hankin, muistelisin tehneeni jotain sarjaa 70 kilolla. Toki noiden syvyys on voinut olla ihan mitä vain. Kuuden vuoden treenailujen jälkeen ja jo junnuiän ylittäneenä 140 kyykky ei edelleenkään kerro mistään poikkeuksellisesta lahjakkuudesta.

Itse olin treenannut 3 vuotta kunnes kyykkäsin ensimmäisen kerran 140kg. Ja sen jälkeen on tullut tasaisesti 10kg vuodessa lisää kyykkyyn. Harvemmin salillakaan näkee kenenkään tekävän kunnon liikeradalla yli 150kg kyykkyä.

Mulla on ainakin välillä se ongelma, että vähättelee omia tuloksiaan jatkuvasti. Tai pitää niitä jotenkin aina paskoina. Ei varmaan ikinä enää pitäis katsoa mitään isompien poikien videoita, kun tulee aina se olo että ei saatana kun on heikko. Vaikka tuskin jos alle 80 kilosena on 1 vuoden ja 8 kuukauden treenin jälkeen kyykännyt vitosen 130 kilolla ja vetänyt maasta sarjaa 2x omalla painolla niin ne oikeasti paskoja tuloksia varmaan olekaan. Mutta se vääristynyt kuva tulee aina, jos katsoo itseään vahvempia sällejä. Vaikkei sitä koskaan tiedä et mitkä niiden treenivuodet ja muut taustat on.

Tänään nousi oma ennätys eli 170kg mavessa 2.5kk treenin jälkeen. Huomaa kyllä että alkaa otevoima pettämään liian aikaisin jos näillä tuloksilla meinaisi virallisiin kisoihin mennä.

View: https://www.instagram.com/p/CDMcomxnGj6/?utm_source=ig_web_copy_link

Otevoimaa on helppo ja nopea treenata. Magnesium auttaa varsinkin jos kädet on hikoavaa sorttia. Jos sali sen kieltää niin kannattaa vaihtaa. Lukitus ei varmaan menis myöskään läpi kun on vähän pehmee, ote varmasti vaikuttaa kun kaikki keskittyminen menee siihen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom