• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Pakkislaisten omia treenivideoita

headspin

VIP
Liittynyt
11.3.2020
Viestejä
66
Ikä
32
Kaupunki
Mikkeli
Ennemmin vaan pysäytykset ylhäällä ja alhaalla, edes sellaset puolen sekunnin stopit. Sarjat pitäisin kans max. 5 toiston pituisina, sen yli on lähes mahdoton pitää tekniikka hyvänä ja siitä ei ole mitään hyötyä jos kymmenestä toistosta kolme on hyviä. Pidemmät sarjat sit apuliikkeille vaikka käsipainoilla jne. Olkapää jos vaivaa niin voi tehdä kapeammalla otteella tai lyhentää liikettä punnertamalla pinnoilta, lattialta(floor press) tai laittamalla jotain rinnan ja tangon väliin. Se pehmustepötkyläkin toimii. Muutenhan tuo teknisesti näyttäis olevan ihan oikeilla jäljillä.
Tattis vinkeistä, koitetaan tuota stoppaamista. Itse olen pyrkinyt noihin kymmeneen toistoon koska Arnoldin kultainen kuusikko niin neuvoi ja niin olen sitten mennyt (sama kyykyssä, pari kertaa olen törmännyt että 10 toistoa kyykyissä on liikaa mutta kun informaatiota tulee joka tuutista niin hankala aloittelijana vielä päättää että mikä on oikein ja mikä väärin). Tosin tuo kyllä kuulostaa järkevältä että volyymin sijaan painottaa toistojen suoritukseen.

Olkapää ei enää vaivaile isommin perus penkissä mutta vinopenkkiä olen tuon kanssa vähän arastellut. Sen olen kyllä huomannut että mitä enempi painoa tangossa niin sitä vähemmän olkapäähän ottaa joka toki tukisi myös tuota viiden toiston treeniä.
 
Liittynyt
4.6.2020
Viestejä
127
Tattis vinkeistä, koitetaan tuota stoppaamista. Itse olen pyrkinyt noihin kymmeneen toistoon koska Arnoldin kultainen kuusikko niin neuvoi ja niin olen sitten mennyt (sama kyykyssä, pari kertaa olen törmännyt että 10 toistoa kyykyissä on liikaa mutta kun informaatiota tulee joka tuutista niin hankala aloittelijana vielä päättää että mikä on oikein ja mikä väärin). Tosin tuo kyllä kuulostaa järkevältä että volyymin sijaan painottaa toistojen suoritukseen.

Olkapää ei enää vaivaile isommin perus penkissä mutta vinopenkkiä olen tuon kanssa vähän arastellut. Sen olen kyllä huomannut että mitä enempi painoa tangossa niin sitä vähemmän olkapäähän ottaa joka toki tukisi myös tuota viiden toiston treeniä.
Kyykky/penkki/mave mieluumin aina enemmän sarjoja ja vähemmän toistoja. Jalkaprässiä voi ja pitääkin paukuttaa 10-20 toiston välillä mutta selkäkyykyssä ihan murhaa eikä kovin kehittävää ja jopa vaarallista. Ykkösmaksimi on yleensä turvallisempi kuin viiden tai kympin maksimi. Enemmän eristävillä liikkeillä kuten sillä jalkaprässillä tai kässäripunnerruksilla on vaikeampi teloa itseään niin voi turvallisemmin tehdä ihan päätyyn pidempiä sarjoja.

Konkreettisemmin siis yläkropan päivä voi olla esim. penkkiä 3x5, kässäripenkkiä ~3x12, olkapäitä ~2x12, soutua sama ja sitten ojentajia kunnes ei saa salin ovea työnnettyä auki. Alakropalle sama periaate. Pääosa työkuormasta siis koostuu pienemmistä apuliikkeistä. Kympin sarja kyykkyä on jo enemmän vitutuksenkestoa kuin mitään muuta. Aukeskohan tästä että mitä ajan takaa 😅

Ei se arskan kuusikko ole oikein mistään kotoisin jos edes puolitosissaan nostelee enkä tiedä miksi se on monen salin seinällä. Mieluumin vaikka ihan kaksi- tai nelijakoinen, tai joku toimivaksi todettu lineaarinen.
 

headspin

VIP
Liittynyt
11.3.2020
Viestejä
66
Ikä
32
Kaupunki
Mikkeli
Laitetaan tää nyt tännekin vaikka se sisältää taas mavea paskalla tekniikalla. Laitoin Reddittiin pätkiä mavesta josta sitten taas jälleen kerran "heräsin" siihen mitä teen väärin. Sisältää toki muutakin treeniä kuin pelkkää mavea. Onko kellään esimerkiksi sanottavaa noista punnerruksista videon alussa? Koko ikäni olin tehnyt punnerrukset niin että olkapäät sojottivat sivuille ennen kuin aloitin tän kuntoharrastuksen ja videoista opin että niiden pitäisi olla ihan eri kulmassa, core suorana ja kasvot eteenpäin. Ainut mikä siinä sitten on on se, että rinta ei kovin alas mene vaan punnerran ylöspäin siinä vaiheessa kun roikkuva vatsa osuu maahan.

View: https://www.youtube.com/watch?v=tPPdtHFyE7I
 
Liittynyt
24.8.2018
Viestejä
1 562
Kaupunki
Kuopio
Jalkaprässiä voi ja pitääkin paukuttaa 10-20 toiston välillä mutta selkäkyykyssä ihan murhaa eikä kovin kehittävää ja jopa vaarallista.
Tästä eri mieltä. Kyykyssä pitkät sarjat ovat loistavia ja toimivat monelle hyvin. Kehittävät myös aerobista kuntoa. Itsellä kehittyy jalat paremmin kun kyykkää pitkää sarjaa. Myös maximivoima nousee 2 kympin sarjoilla. Joillain voi olla hitaita lihassoluja niin paljon, että vitoset ja maximit eivät anna kunnon vastetta. Kannattaa kokeilla eri pituisia sarjoja. Kukaan ei tiedä mikä toimi kenellekin.
 
Liittynyt
4.6.2020
Viestejä
127
Tästä eri mieltä. Kyykyssä pitkät sarjat ovat loistavia ja toimivat monelle hyvin. Kehittävät myös aerobista kuntoa. Itsellä kehittyy jalat paremmin kun kyykkää pitkää sarjaa. Myös maximivoima nousee 2 kympin sarjoilla. Joillain voi olla hitaita lihassoluja niin paljon, että vitoset ja maximit eivät anna kunnon vastetta. Kannattaa kokeilla eri pituisia sarjoja. Kukaan ei tiedä mikä toimi kenellekin.
Kyllähän siinä kunto paranee mutta väsyneenä alkaa tekemään teknisiä virheitä ja sitten sattuu vahinkoja. Mieluumin lyhyet levot sarjojen välissä. Voihan sitä haasteena tehdä tai amrappina mutta nekin jätän luonnostaan kevyemmille variaatioille kuten etukyykylle joka on myös helppo tiputtaa lattialle. Jos pystyy kyykkäämään 10-20 toistoa ilman että tekniikka hajoaa liikaa ja saa haluamansa vaikutuksen niin mikäs minä olen kieltämään.
 
Liittynyt
4.6.2020
Viestejä
127
Laitetaan tää nyt tännekin vaikka se sisältää taas mavea paskalla tekniikalla. Laitoin Reddittiin pätkiä mavesta josta sitten taas jälleen kerran "heräsin" siihen mitä teen väärin. Sisältää toki muutakin treeniä kuin pelkkää mavea. Onko kellään esimerkiksi sanottavaa noista punnerruksista videon alussa? Koko ikäni olin tehnyt punnerrukset niin että olkapäät sojottivat sivuille ennen kuin aloitin tän kuntoharrastuksen ja videoista opin että niiden pitäisi olla ihan eri kulmassa, core suorana ja kasvot eteenpäin. Ainut mikä siinä sitten on on se, että rinta ei kovin alas mene vaan punnerran ylöspäin siinä vaiheessa kun roikkuva vatsa osuu maahan.

View: https://www.youtube.com/watch?v=tPPdtHFyE7I
Keskikroppa nimenomaan suorana koko ajan niin että rinta koskee tai käy lähellä lattiaa(jos loppuu voima tai johonkin koskee niin ei pidä väkisin tehdä), ei maha. Helpottaa kun puristaa pakaratkin. Pää neutraalina, ei oo koskaan tullu mieleenkään katsoa eteenpäin 🤨 Käsivarret suunnilleen samaan kulmaan kuin penkissäkin, ei suoraan sivuille. Luonteva ja vahva asento siis. Kämmenien asennon ja leveyden kanssa voi pelata tai pitää vaikka kädet nyrkissä.
Saatoin tähän samaan lankaan sanoakin pään asennosta mavessa että katso mieluumin vaikka lattian rajaan tai jopa lähemmäs. Videolta näet vaikka viivoittimen kanssa että tanko vaeltaa pitkin pitäjää. Kokeile vaikka smithissä niin tiedät miltä tuntuu kun tanko kulkee luotisuoraan. Kunhan ei ole se vinomallinen smith. Otetta on helppo vahvistaa kun pitelee päivän viimeistä vetoa ylhäällä mahdollisimman pitkään tai pitelemällä käsipainoa 20-30s/käsi. Vaikka treenin lopuksi isompaa kässäriä kunnes ei enää pysy 30 sekuntia. Ihan perseestä tehdä mutta staattinen pito toimii. Koskee myös ristiotetta ja sitä kannattaa käyttääkin, myötäotteella on rajansa.
 
Liittynyt
24.8.2018
Viestejä
1 562
Kaupunki
Kuopio
Kyllähän siinä kunto paranee mutta väsyneenä alkaa tekemään teknisiä virheitä ja sitten sattuu vahinkoja. Mieluumin lyhyet levot sarjojen välissä. Voihan sitä haasteena tehdä tai amrappina mutta nekin jätän luonnostaan kevyemmille variaatioille kuten etukyykylle joka on myös helppo tiputtaa lattialle. Jos pystyy kyykkäämään 10-20 toistoa ilman että tekniikka hajoaa liikaa ja saa haluamansa vaikutuksen niin mikäs minä olen kieltämään.
Ei itsellä ainakaan sarjan pituus vaikuta tekniikkaan. Sarja lopetetaan heti kun tekniikka pettää. Käytännössä olen kyykännyt 20-30 toiston sarjoja maximiin tekniikan ollessa sama kokoajan. Lyhyet levot sarjojen välissä on ihan eri asia. Sarjan pituus ei ole silloin pitkä. Yleisempää se on kun tehdään maximeita ja tekniikka pettää. Näkee esim mavessa ja kyykyssä kokoajan. Lämppärisarjat nättejä, mutta maximikyykyt tehdään puoli jullena kun keskikroppa pettää.
 
Liittynyt
4.6.2020
Viestejä
127
Ei itsellä ainakaan sarjan pituus vaikuta tekniikkaan. Sarja lopetetaan heti kun tekniikka pettää. Käytännössä olen kyykännyt 20-30 toiston sarjoja maximiin tekniikan ollessa sama kokoajan. Lyhyet levot sarjojen välissä on ihan eri asia. Sarjan pituus ei ole silloin pitkä. Yleisempää se on kun tehdään maximeita ja tekniikka pettää. Näkee esim mavessa ja kyykyssä kokoajan. Lämppärisarjat nättejä, mutta maximikyykyt tehdään puoli jullena kun keskikroppa pettää.
Huono tekniikka on aina huono tekniikka ja keskimääräisestä salipopulasta ei pidä ottaa mallia. Omalta salilta voi laskea yhden käden sormilla kerrat kun on nähnyt vakuuttavan kyykyn. Omakaan ei vielä kuulu niihin. Lyhyillä tauoilla ajoin takaa sitä aerobista jumppaa. Jossain jalkaprässissä kun ei juuri tekniikkaa vaadita kuin hengittäessä, voi reidet tuhota kunnolla. Täytyy olla todella heikot jalat jos kyykyssä ne pettää ensimmäisenä. Mut tää on sikaniskan näkemys joka ensisijaisesti haluaa ison kyykyn eikä isoja reisiä 🤷‍♂️
 
Liittynyt
11.6.2019
Viestejä
37
Kaupunki
Helsinki
Nyään markkinoilta löytyy jos jonkinlaista valmennusta. On valmisohjelmia, ryhmävalmennuksia, yksilövalmennusta ja kisavalmennusta, mutta mikä voisi olla paras vaihtoehto just sulle?


Kokosin tälle videolle ajatuksiani eri valmennuksista ja siitä kenelle ja millaiseen elämäntilanteeseen se mahdollisesti sopisi parhaiten.

View: https://youtu.be/vb4nmzRkJ_o
 

headspin

VIP
Liittynyt
11.3.2020
Viestejä
66
Ikä
32
Kaupunki
Mikkeli
Yösaleilla uutta penkkiennätystä. Täältä on imetty oppia penkkiin joten kiitoksia! Tuntuu paljon paremmalta tehdä tolla tavalla vähän hitaammin ja pausseilla kuin pumppaamalla. Olkapää ei ole kipuillut ollenkaan!

View: https://www.youtube.com/watch?v=oyOKaP6YRCI
 
Ylös