Pakkislaisten omia treenivideoita

Sekoittamisen hoidat sinä keksimällä jotain mummokuntoiluja mielessäsi. Ei-kilpailevien kuntoilijoiden näkee tekevän sumovetoja saleilla koko ajan.
Ei se tarkoita että se olisi järkevää. Onhan penkkikin suosittu mutta suurin osa tekee sen väärin. Naisilla ainakin tuntuu olevan joku fiksaatio sumovetoihin. Persettä ja reittä voi treenata tehokkaamminkin ja pienemmillä riskeillä. Maven pointti on liikuttaa isoja kuormia niin miksi rampauttaa itseään epäoptimaalisella tekniikalla(variaatiot erikseen).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yöllä oli salilla tilaa niin sai vähän omia treenejä videolle.

View: https://youtu.be/cAlaqUHLfuQ

Sun penkkaaminen on ihan hyvän näköistä tekemistä, mutta mitä ihmettä tuo vanhempi herra taustalla nytkyttelee tuossa 2:10 jälkeen? Oletko koskaan kokeillut hidastaa negatiivistä vaihetta liikkeissä? Hidas negatiivinen vaihe oli temppu, jolla sain itse hyvin kehitystä.

Sun penkkaaminen on ihan hyvän näköistä tekemistä, mutta mitä ihmettä tuo vanhempi herra taustalla nytkyttelee tuossa 2:10 jälkeen? Oletko koskaan kokeillut hidastaa negatiivistä vaihetta liikkeissä? Hidas negatiivinen vaihe oli temppu, jolla sain itse hyvin kehitystä.

En nyt muiden treenejä lähde analysoimaan mutta jotain ihmeen supersarjaa se väänti jossa se juoksi neljän-viiden eri laitteen väliä ja kaikissa liike oli tollasta nylkyttämistä. Oli kuitenkin vakkarikävijä kun kokeneempia ilmestyi yösaleille ja vaihtoivat kuulumisia. Eli kai se tietää mitä tekee.

En ole kokeillut vielä muita tekniikoita penkin kanssa kuin "nostat sen minkä tankoon laitat"🤣 Enempi nyt keskittynyt tekniikkaan kun tuo oikea olkapää on aika herkkä ja nopeampi rykäisy ylös vihlaisee. Voisi toki tutustua aiheeseen ja testailla tuota hidasta negatiivista vaihetta.

En nyt muiden treenejä lähde analysoimaan mutta jotain ihmeen supersarjaa se väänti jossa se juoksi neljän-viiden eri laitteen väliä ja kaikissa liike oli tollasta nylkyttämistä. Oli kuitenkin vakkarikävijä kun kokeneempia ilmestyi yösaleille ja vaihtoivat kuulumisia. Eli kai se tietää mitä tekee.

En ole kokeillut vielä muita tekniikoita penkin kanssa kuin "nostat sen minkä tankoon laitat"🤣 Enempi nyt keskittynyt tekniikkaan kun tuo oikea olkapää on aika herkkä ja nopeampi rykäisy ylös vihlaisee. Voisi toki tutustua aiheeseen ja testailla tuota hidasta negatiivista vaihetta.
Ennemmin vaan pysäytykset ylhäällä ja alhaalla, edes sellaset puolen sekunnin stopit. Sarjat pitäisin kans max. 5 toiston pituisina, sen yli on lähes mahdoton pitää tekniikka hyvänä ja siitä ei ole mitään hyötyä jos kymmenestä toistosta kolme on hyviä. Pidemmät sarjat sit apuliikkeille vaikka käsipainoilla jne. Olkapää jos vaivaa niin voi tehdä kapeammalla otteella tai lyhentää liikettä punnertamalla pinnoilta, lattialta(floor press) tai laittamalla jotain rinnan ja tangon väliin. Se pehmustepötkyläkin toimii. Muutenhan tuo teknisesti näyttäis olevan ihan oikeilla jäljillä.

Ennemmin vaan pysäytykset ylhäällä ja alhaalla, edes sellaset puolen sekunnin stopit. Sarjat pitäisin kans max. 5 toiston pituisina, sen yli on lähes mahdoton pitää tekniikka hyvänä ja siitä ei ole mitään hyötyä jos kymmenestä toistosta kolme on hyviä. Pidemmät sarjat sit apuliikkeille vaikka käsipainoilla jne. Olkapää jos vaivaa niin voi tehdä kapeammalla otteella tai lyhentää liikettä punnertamalla pinnoilta, lattialta(floor press) tai laittamalla jotain rinnan ja tangon väliin. Se pehmustepötkyläkin toimii. Muutenhan tuo teknisesti näyttäis olevan ihan oikeilla jäljillä.

Tattis vinkeistä, koitetaan tuota stoppaamista. Itse olen pyrkinyt noihin kymmeneen toistoon koska Arnoldin kultainen kuusikko niin neuvoi ja niin olen sitten mennyt (sama kyykyssä, pari kertaa olen törmännyt että 10 toistoa kyykyissä on liikaa mutta kun informaatiota tulee joka tuutista niin hankala aloittelijana vielä päättää että mikä on oikein ja mikä väärin). Tosin tuo kyllä kuulostaa järkevältä että volyymin sijaan painottaa toistojen suoritukseen.

Olkapää ei enää vaivaile isommin perus penkissä mutta vinopenkkiä olen tuon kanssa vähän arastellut. Sen olen kyllä huomannut että mitä enempi painoa tangossa niin sitä vähemmän olkapäähän ottaa joka toki tukisi myös tuota viiden toiston treeniä.

Tattis vinkeistä, koitetaan tuota stoppaamista. Itse olen pyrkinyt noihin kymmeneen toistoon koska Arnoldin kultainen kuusikko niin neuvoi ja niin olen sitten mennyt (sama kyykyssä, pari kertaa olen törmännyt että 10 toistoa kyykyissä on liikaa mutta kun informaatiota tulee joka tuutista niin hankala aloittelijana vielä päättää että mikä on oikein ja mikä väärin). Tosin tuo kyllä kuulostaa järkevältä että volyymin sijaan painottaa toistojen suoritukseen.

Olkapää ei enää vaivaile isommin perus penkissä mutta vinopenkkiä olen tuon kanssa vähän arastellut. Sen olen kyllä huomannut että mitä enempi painoa tangossa niin sitä vähemmän olkapäähän ottaa joka toki tukisi myös tuota viiden toiston treeniä.
Kyykky/penkki/mave mieluumin aina enemmän sarjoja ja vähemmän toistoja. Jalkaprässiä voi ja pitääkin paukuttaa 10-20 toiston välillä mutta selkäkyykyssä ihan murhaa eikä kovin kehittävää ja jopa vaarallista. Ykkösmaksimi on yleensä turvallisempi kuin viiden tai kympin maksimi. Enemmän eristävillä liikkeillä kuten sillä jalkaprässillä tai kässäripunnerruksilla on vaikeampi teloa itseään niin voi turvallisemmin tehdä ihan päätyyn pidempiä sarjoja.

Konkreettisemmin siis yläkropan päivä voi olla esim. penkkiä 3x5, kässäripenkkiä ~3x12, olkapäitä ~2x12, soutua sama ja sitten ojentajia kunnes ei saa salin ovea työnnettyä auki. Alakropalle sama periaate. Pääosa työkuormasta siis koostuu pienemmistä apuliikkeistä. Kympin sarja kyykkyä on jo enemmän vitutuksenkestoa kuin mitään muuta. Aukeskohan tästä että mitä ajan takaa 😅

Ei se arskan kuusikko ole oikein mistään kotoisin jos edes puolitosissaan nostelee enkä tiedä miksi se on monen salin seinällä. Mieluumin vaikka ihan kaksi- tai nelijakoinen, tai joku toimivaksi todettu lineaarinen.

Laitetaan tää nyt tännekin vaikka se sisältää taas mavea paskalla tekniikalla. Laitoin Reddittiin pätkiä mavesta josta sitten taas jälleen kerran "heräsin" siihen mitä teen väärin. Sisältää toki muutakin treeniä kuin pelkkää mavea. Onko kellään esimerkiksi sanottavaa noista punnerruksista videon alussa? Koko ikäni olin tehnyt punnerrukset niin että olkapäät sojottivat sivuille ennen kuin aloitin tän kuntoharrastuksen ja videoista opin että niiden pitäisi olla ihan eri kulmassa, core suorana ja kasvot eteenpäin. Ainut mikä siinä sitten on on se, että rinta ei kovin alas mene vaan punnerran ylöspäin siinä vaiheessa kun roikkuva vatsa osuu maahan.

View: https://www.youtube.com/watch?v=tPPdtHFyE7I

Jalkaprässiä voi ja pitääkin paukuttaa 10-20 toiston välillä mutta selkäkyykyssä ihan murhaa eikä kovin kehittävää ja jopa vaarallista.
Tästä eri mieltä. Kyykyssä pitkät sarjat ovat loistavia ja toimivat monelle hyvin. Kehittävät myös aerobista kuntoa. Itsellä kehittyy jalat paremmin kun kyykkää pitkää sarjaa. Myös maximivoima nousee 2 kympin sarjoilla. Joillain voi olla hitaita lihassoluja niin paljon, että vitoset ja maximit eivät anna kunnon vastetta. Kannattaa kokeilla eri pituisia sarjoja. Kukaan ei tiedä mikä toimi kenellekin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom