Pakkislaisten omia treenivideoita

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

Olkapään kuntouttamisen jälkeen pikkuhiljaa takaisin penkin pariin, yritys on ainakin kova. Vuoden tauko tuli penkkaamisesta ja nyt viimeiset 4kk käytännössä ilman mitään punnerrusliikkeitä, kun olkapää kipeytyi (lopullisest) pystypunnerruksessa.
Neljän viikon aikana mentiin penkissä 60-120kg eli 20kg viikossa aina rautaa lisää. Kummasti maltti tauon jäljiltä ottaa varman päälle. Ei ihan tämmöisillä nousuilla voi jatkaa enää :LOL: Voisikin...
Halusin nähdä, että tekniikka on kutakuinkin kunnossa. Tauko alunperin lähtiki juuri tekniikkavirheestä . Toinen lapa niin jumissa, että väänsi yläkroppaa/oikeaa kättä virheasentoon penkatessa.
Tämä on viime viikolta. Nyt on tässä lepoviikko menossa ja katotaan missä mennään ensi viikolla.

Onko tuo normaalia, et vyö liikkuu noinkin paljon kuin Mupetin videossa noston aikana?
Vyö ei ollut kovin kireällä. Lisäksi tuossa aiemmin tullut "hip shift" tekee kanssa tuota liikettä vähän joka suuntaan :D kuntouttavat liikkeet oon jo aloittanut, toivotaan että postaan vielä sen 100kg widowmakerin tossa ens kuussa tai seuraavassa.

Lähden turkkiin pariks kuukaudeks reenailemaan halvempien pihvien perässä, niin toivotaan että voima tarttuu mieheen siellä. Vaimo tekee duunia sieltä, niin mikäs mun on ollessa :whistle:

Vyö ei ollut kovin kireällä. Lisäksi tuossa aiemmin tullut "hip shift" tekee kanssa tuota liikettä vähän joka suuntaan :D kuntouttavat liikkeet oon jo aloittanut, toivotaan että postaan vielä sen 100kg widowmakerin tossa ens kuussa tai seuraavassa.
Sopiiko udella millaisella suunnitelmalla lähdit korjaamaan? Mulla tulee tuo sama myös, oikealle puolelle. Jotenkin tuntuu, että koko kyykky menee vähän epätasaisesti vasemman ja oikean puolen lihaksistolle, vaikka miten symmetrisen asennon koittaa ottaa. Vasemmassa pakarassa tuntuu yleensä vähän enemmän.

Arkistojen helmiä. Asenne oli tuolloin paljon suurempi kuin itse mies.

View: https://youtu.be/WeMCD_9Dhxw

Paljon oli omapaino tuossa? Sen verta hoikalta pojalta näytät videolla, että jos olisin sivusta ollut paikanpäällä seuraamassa kun noita painoja otat käsilles niin olisin kyllä kelannut että mitäköhän tostakin tulee. Hyvin kyllä rauta liikkui ja voimaa kyllä löytynyt tuolloinkin!

Paljon oli omapaino tuossa? Sen verta hoikalta pojalta näytät videolla, että jos olisin sivusta ollut paikanpäällä seuraamassa kun noita painoja otat käsilles niin olisin kyllä kelannut että mitäköhän tostakin tulee. Hyvin kyllä rauta liikkui ja voimaa kyllä löytynyt tuolloinkin!

72kg jos en väärin muista. 21x72,5kg sain intin sotilaspenkkikisassa just noihin aikoihin, niin sitä luokkaa se paino on ollut. Ja armeijan mitta näytti 180cm. Siitäkin vielä viitisen kiloa lähti ennenkuin kotiuduin. Jälkikäteen vähän huvittaa nuo sotilaspenkkitulokset kun 2016 tein 16x160kg, siinä kyllä tais olla jalat maassa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ja sit väität itseäs vielä lahjattomaks :LOL:

No alotinhan minä jo 2006 säännöllisesti salilla käymään, mutta ne alkuvuodet ei paljon tuloksia tuottaneet kun lähtötilanne hirveä ruipelo ja voiman kanssa sama. Ja sitten kun teki päin helvettiä ja ravintopuolen varsinkin. Parikymppisenä alko olla tietoa ja järkeä edes vähän enempi niin sitten varmaan tuli vasta niitä beginner-gainsseja ja voimaakin siinä sivussa.

Mutta niin olihan sitä punnerrusvoimaa varmaan ihan hyvin siihen nähden suhteutettuna millanen kynäniska olin nuorena. Ei siinä muuten varmaan niin paljon sitä kehityspotentiaalia olis ollu myöhempinä vuosina. Mutta mikään luonnonlahjakkuus noin yleisesti en oo ollu vaan salin pahimpia kynäniskoja. Alkuvuodet. Mutta saihan niitä tuloksia ajan kanssa silti.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ja sit väität itseäs vielä lahjattomaks :LOL:

Ja tähän vielä lisäkommenttina, että aika paljon perspektiiviä saanut tuohon lahjakkuusasiaan nykyisin kun oon valmentanut jonkin verran ihmisiä (myös voimailupuolella). Täysin lahjaton en todellakaan ole, mutta en myöskään kovin/huippu lahjakas. Ääripäät on mulla ollu 25v mies joka käynyt salilla useemman vuoden ja penkkimaksimi pyörii 70kg paikkeilla. Nytkin voimaprogressiota suorittaa. Kun taas toinen ääripää 40v mies jolla nuorempana muutama vuosi on/off saleilua, mutta säännöllistä treeniä ei koskaan yli puolta vuotta putkeen. Nyt 9kk treenannut vuosien tauon jälkeen ja penkki liikkuu jo 170kg lukemissa. 200kg herralla on tavoite vuoden sisään, mutta luulen että liian kiire on lahjakkuudesta huolimatta. Naturaali ja kotiruokaa, nyt oon suositellut kreatiinin ja beta-alaniinin ottamaan voimaharjoittelun tueksi. Ja oikeestaan kaikki mitä herralle teettää niin toimii ja hirveesti takapakkia ei ole tullut edes pidemmistä sairasteluista. Oonkin sanonu sille, että oot ihan huippulahjakas voimailuun. Kaverilla on kyllä myös motivaatio kunnossa ja ei lipsu ohjeistuksista ikinä. Mutta siitä huolimatta tuommoset tapaukset on harvinaisia ; kehitysnopeus on hirvittävä, jos tehdään edes sinnepäin oikein asioita ja vähänkään pitkäjänteisesti. Vaikka menis kymmenen vuotta pitkäjänteistä duunia tuohon 170 kiloon, niin ei voi lahjattomasta puhua. Mutta nämä kaverit uhmaa sitä työmäärää aika härskisti.

Päivän suunnitelma oli ykkösiä ylöspäin 1@8:iin asti, mutta teknisesti kaikki tuntui niin hyvältä että mopo vähän karkasi vaikka kalorit miinuksilla parhaillaan.

View: https://youtu.be/7KOz2CJbQ78

Pitkälti toista vuotta kokeillut treenitapaa missä pääliikkeissä ensisijaiset tehdään vaan siistejä ykkösiä ja varsinainen fyysinen työ menee enimmäkseen variaatioilla heikkoon kohtiin suunnattuna. Alkaa kantaa hedelmää vedon raskaammissakin sarjoissa ja ekakin toisto lähtee melko hyvin vaikka tässä vielä jäi polvet vähän sisälle vaikeuttamaan nostoa. Pari vuotta sitten 5 toiston sarjan eka toisto saattoi tuntua vielä rpe9.5:lta ja oli tosi paljon vaikeampi.
Kun jäi 1-2 toistoa vielä varaa niin tässä mun laskuopilla ~90% maksimista eli alkaa siltä kantilta 20v vanha ennätys(280) lähestyä.

Apconissa käyty rimpuilemassa. Penkkiin olen erittäin tyytyväinen mutta veto 215kg jäi kaivelemaan.

Videolla penkin 3.nosto, videoon oli pakko laittaa joku paska musiikki tausta musiikin takia.

On näköjään aivan sama mikä muu kisaliitto kuin IPF on järjestämässä kisoja niin vähintään puolet varmistajista näyttää aina vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen joltain umpielämänkoululaisilta jollain täysin mauttomalla irokeesilla tai tupeella varustettuna + kiitos 1939-1944 tatuointi luonnollisesti kaupanpäälle. Tolle toisellekaan ei varmaan ole kukaan koskaan ehdottanut parturissa käyntiä tai näyttänyt kuinka hiustenleikkuukonetta käytetään.

Sopiiko udella millaisella suunnitelmalla lähdit korjaamaan? Mulla tulee tuo sama myös, oikealle puolelle. Jotenkin tuntuu, että koko kyykky menee vähän epätasaisesti vasemman ja oikean puolen lihaksistolle, vaikka miten symmetrisen asennon koittaa ottaa. Vasemmassa pakarassa tuntuu yleensä vähän enemmän.

Katso toi squat_university ig video, siinä huomaan jo kireyttä omassa vasemmassa polvessa sisäsyrjässä, täytyy ennen kyykkyä duunaa noi liikkeet mitä näky.

Oma ideani sun tilaan vois olla ehkä se asennon muutos, eli laita jalkaterät osoittamaan reilusti ulospäin ja tee kyykky ns kantapäiden väliin.. toki romuja pitää ottaa reilusti alaspäin. Tolla pystyy eliminoimaan ton lantion liikkeen aika tehokkaasti, sillä ei oo "varaa" liikkua...

On näköjään aivan sama mikä muu kisaliitto kuin IPF on järjestämässä kisoja niin vähintään puolet varmistajista näyttää aina vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen joltain umpielämänkoululaisilta jollain täysin mauttomalla irokeesilla tai tupeella varustettuna + kiitos 1939-1944 tatuointi luonnollisesti kaupanpäälle. Tolle toisellekaan ei varmaan ole kukaan koskaan ehdottanut parturissa käyntiä tai näyttänyt kuinka hiustenleikkuukonetta käytetään.

Jätkältä tulee kyllä timanttisia kommentteja!

En voi tajuta mistä tuo älytön liittoviha tulee. Ite nostan IPF:ssä, eikä oikein pro puolen nostot edes kiinnosta, ellei joku kaveri ole nostamassa, mutta ei nyt tulis mieleenkään alkaa vittuilemaan netin välityksellä joillekkin vapaaehtoisille varmistajille tämän kampauksesta.

Viimeksi muokattu:
Panostanut hiukan enempi nyt penkkiin. 11 päivä putkeen penkkiä tänään, 11 päivän aikana 14 treeniä ja tänään sitten vanhalla (toivottavasti) kisaenkalla kuusi ykköstä:

View: https://www.youtube.com/watch?v=90DzrWpqsCY&feature=youtu.be

Tosi hyvin kulkee nyt ja treeniennätyksiä / volyymiennätyksiä on tullut tehtyä jonkin verran ja kunhan tästä palautuu, voi olla että kisassa 142,5kg on ihan mahdollinen.

Omapaino seilaa 75-76 kilon välillä.

Tänään penkistä 150kg. Aamupäivällä otin pari enkkasarjaa vinopenkissä 2*120 ja 4*110 ja nyt iltasella sitten nousin suht siistiin ykköseen. Aletaan olla taas 2 x omapaino kunnossa, mutta lihavempana kun viimeksi.

Pahoittelun pimeästä videosta, vähän on huonot valot täällä asunnossa.

View: https://www.youtube.com/watch?v=QaRNOlD27XA&feature=youtu.be

Suositut

Back
Ylös Bottom