Pakkislaisten omia treenivideoita

Näin aloittelijana ite haluaisin tehdä kunnollisia atg-kyykkyjä, ja alussa lähes teinkin. Kunnes onneksi täällä foorumilla opastettiin jättämään ylemmäs butt winkin takia. Ei siis liikkuvuus riitä.
Just ja just pääsen voimannostosyvyyteen ilman että perse ampuu eteen.

Asia jota mä en ymmärrä on painojen paiskominen. Mutta en mä kyllä ymmärrä paljon muutakaan mitä pitäis.
Paiskomisella tarkoitan siis lähinnä mavea. Toki mulla on kyllä niin pienet painot että helppo laskea alas. Ehkä mäkin paiskon niitä vielä joku kaunis päivä.

Ja en mä kyllä ymmärrä sitäkään etttä vedetään heti hernettä nokkaan jos joku antaa kritiikkiä. Tai kysyy nätisti/arvuuttelee perustelua tyylille.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Näin aloittelijana ite haluaisin tehdä kunnollisia atg-kyykkyjä, ja alussa lähes teinkin. Kunnes onneksi täällä foorumilla opastettiin jättämään ylemmäs butt winkin takia. Ei siis liikkuvuus riitä.
Just ja just pääsen voimannostosyvyyteen ilman että perse ampuu eteen.

Asia jota mä en ymmärrä on painojen paiskominen. Mutta en mä kyllä ymmärrä paljon muutakaan mitä pitäis.
Paiskomisella tarkoitan siis lähinnä mavea. Toki mulla on kyllä niin pienet painot että helppo laskea alas. Ehkä mäkin paiskon niitä vielä joku kaunis päivä.

Ja en mä kyllä ymmärrä sitäkään etttä vedetään heti hernettä nokkaan jos joku antaa kritiikkiä. Tai kysyy nätisti/arvuuttelee perustelua tyylille.
Omakohtaisesti huomannut että butwvinkit ja muut harmit on johtunut keskivartalon heikkoudesta.

Mulla on ainoastaan joissain metcon treeneissä viimeisen noston jälkeen kun vedetään viimeisillä mave tai rive tms. sarja totaalisen finaaliin ja on selvinnyt henkisenä voittajana loppuun.
Yleisesti ottaen turhanpäiväinen paiskominen on kyllä rasittavaa.

Ite taidan paiskoa kyllä (kotona) vähän turhankin paljon :nolo:. Tänään heittelin 20 kg valurautakiekkoja pitkin pihaa, kun vitutti niin vietävästi. Julkisilla saleilla osaan kyllä käyttäytyä.
Oma sali-oma lupa?
Ainakin mua vituttaa toisten välineiden kohtelu tyyliin ei ole penniäkään kiinni asenteella ja nää on yleensä sellaisia mave ykkönen 100kg.
Toisaalta kun tehdään vimpan päälle kovaa ja sen myös näkee tekijästä niin ymmärtää miksi työnnön jälkeen sitä painoa ei lasketa reisien kautta maahan.

Oma sali-oma lupa?
Ainakin mua vituttaa toisten välineiden kohtelu tyyliin ei ole penniäkään kiinni asenteella ja nää on yleensä sellaisia mave ykkönen 100kg.
Toisaalta kun tehdään vimpan päälle kovaa ja sen myös näkee tekijästä niin ymmärtää miksi työnnön jälkeen sitä painoa ei lasketa reisien kautta maahan.
Painonnostajat saa tehdä mun mielestä mitä vaan, koska ne on koviksia.

Ite taidan paiskoa kyllä (kotona) vähän turhankin paljon :nolo:. Tänään heittelin 20 kg valurautakiekkoja pitkin pihaa, kun vitutti niin vietävästi. Julkisilla saleilla osaan kyllä käyttäytyä.
Saahan sitä heitellä, kunhan ei osu kehenkään. Kotona: varo sitä kissaa. Se on aina vahvin.

Laitetaan nyt varsin tännekkin.
Muutama vuosi oli treeneistä taukoa ja nyt kesästä asti jumppaillu taas.

Kokeilin varsin mitä penkistä mahtaa nousta näin kesken ohjelman.
Kyllä tuohon helposti 10kg saa lisää kun piikkailis ja ois palautunut. Toissapäivänä 6x6 sarja, joka oli vielä aika maksimisaarja.

160kg

Tosi hieno nosto mutta ihan pakko kommentoida että salipenkkihän tuo on!

En kyllä nää mitään järkeä penkkipunnertaa stopilla, jos ei ole siinä lajissa kilpailuihin menossa.
Jos ei ole menossa kisoihin, sehän on täysin henkilökohtainen laatuvalinta ja riittää että on itse on tyytyväinen suoritukseen.

Henkilökohtaisesti en taas näe mitään järkeä penkkipunnertaa ilman stoppia muutoin kuin apuliike variaationa. Toki isompia rautoja tulisi ilman stoppia, mutta en näe sille arvoa ja itselle kelpuutan vain stoppilla otetut nostot ennätyksinä. Itse näen tuon vähän samana kuin jättäisi kyykyn vajaaksi isomman raudan takia, jos ei kisaa niin voihan kyykytkin jättää vajaaksi.
Lisäksi kun omalla kohtaa kaikki suoraan penkissä tulleet vammat on tulleet tng:lla penkatessa, kantapään kautta opittuna näen järkevämmäksi tehdä tng:t kevyempänä variaatiota ja kunnon penkki sitten stopilla. Tässä kun itse mennään jo kohti viittäkymppiä eikä mistään kolhusta ei enää toivu alle 3kk:ssa ja yleensä nuo tarkoittaa aina 6-12kk toipumisaikaa, nuo risk-reward tekijät vaikuttaa kehitykseenkin ihan hitosti.

Se tietysti stopilla nostaessa on etuna, että varmemmin tietää voimaa tulleen, kun rauta lisääntyy. Ilman stoppia taas voi huomaamattaan vain ”pompauttaa” kovempaa, ja saada tätäkautta tulosta nousuun.

Se tietysti stopilla nostaessa on etuna, että varmemmin tietää voimaa tulleen, kun rauta lisääntyy. Ilman stoppia taas voi huomaamattaan vain ”pompauttaa” kovempaa, ja saada tätäkautta tulosta nousuun.

Joo ja jos rinnaltalähtö heikkous on, niin stoppipenkkejä joutuu kyllä hinkkaamaan, jos haluaa vahvistua oikeasti tuossa liikkeessä. Mutta osa huipuistakin treenaa jopa melko rumalla tekniikalla ja vain kisoissa otetaan stopilla. Mutta sitä ei liene kannata tehdä, jos ero ruman salipenkin ja kisanoston välillä on suuri. Volyymia se sarjoista syö ja rinnalta+ hermostolta palautumiskapasiteettia, jos joka toisto pysäytetään joka treenissä.

Mulla ainaki penkki kehittyy paremmin noilla stopeilla. Toki ilman stoppiakin tulee tehtyä.
Palauttavat treenit tulee pumppailtua ilman stoppia myös.
Kyllähän sen ite tietää että ilman stoppia menee se 10kg enemmän, mut paikat on pysynyt ehjänä kun tekee stopeilla.

Liikkeille on yleisesti käytetyt nimet, ja puolikyykky on ihan oikea liike mitä esimerkiksi muiden lajien valmennuksessa käytetään, tai vaikka itse kyykyn apuliikkeenä. Miksi täysin puolikyykyltä näyttävä liike pitäisi siis kategorisoida kyykyksi, kun voi vaan sanoa tekevänsä puolikyykkyä koska se on henkilön tavoitteisiin sopivampi?
Ihan siksi, että voidaan sanoa kavereille ja tutuille, että "kyykkään" sen ja sen verran.. Se, että sanoisi, että "puolikyykkään" sen ja sen verran ei tuottaisi lähellekkään samaa vaikutusta

Ihan siksi, että voidaan sanoa kavereille ja tutuille, että "kyykkään" sen ja sen verran.. Se, että sanoisi, että "puolikyykkään" sen ja sen verran ei tuottaisi lähellekkään samaa vaikutusta
Tuskin nyt kukaan näitä hommia tekee tehdäkseen vaikutuksen?

Suositut

Back
Ylös Bottom