Pakkislaisten omia treenivideoita

Meidän salilla tosi leveä räkki, joten jos vähääkään ei kyykkää suorassa, tai tanko ei oo täydellisesti keskellä kun alottaa, ottaa levypainot ikävästi kiinni tukirautoihin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miks otat noin paljon taka-askelia telineeltä? Kantsii opetella, että yksillä askelilla vaan peruutus. Kivempi viedä takasinkin sitten.
En itseasiassa tiedä. Kai se vaan on joku tapa.
Ehkä vähän typerä kysymys, mutta miksi harvoin kukaan näkyy kyykkäävän tuolla kyykkyräkin sisällä? Ei tarvi pelätä sitä painojen alle kuolemistakaan. Vai sitäkö siinä haetaankin, kuolemanpelontunnetta ja adrenaliinia? Tuossakaan olisi mitään varmistajia tarvinnut, sen kun päästää raudoille ja hipsii alta pois.

En moiti, ihmettelen vaan, kun harvoin meidänkään salilla kukaan noita käyttää. Sitten venkoillaan sitä painoa kyykkyasennosta ylös kuin mikäkin vitun serpentiini, kun loppukin pito kesken matkan
Joskus kyykkään räkissä, joskus en. Meidän salin häkkyrä on tosi pieni. Siinä saa olla tarkkana, ettei painot osu telineisiin. Jos pikkuisenkin osuu, niin ainakin mulla menee keskittyminen aivan täysin.
Myös varmistajilla on häkkiräkkikyykyssä vähän tilan ahtautta, kun siinä on kaikenlaista tavaraa ja hyllyä vieressä.
Turvaraudoille laskeminen ei ole mitään herkkua. Sitä on aika solmussa siinä ala-asennossa. Ehkä siinä on myös jonkinasteinen loukkaatumisriskikin, kun turvaraudat täytyy pitää niin alhaalla ettei tanko osu niihin vahingossakaan tarkoituksettomasti. Mieluummin varmistajien kanssa nostetaan sitten kuorma ylös, jos hyytyy.

Eikä ollut ollenkaan typerä kysymys:)

En itseasiassa tiedä. Kai se vaan on joku tapa.
Joskus kyykkään räkissä, joskus en. Meidän salin häkkyrä on tosi pieni. Siinä saa olla tarkkana, ettei painot osu telineisiin. Jos pikkuisenkin osuu, niin ainakin mulla menee keskittyminen aivan täysin.
Myös varmistajilla on häkkiräkkikyykyssä vähän tilan ahtautta, kun siinä on kaikenlaista tavaraa ja hyllyä vieressä.
Turvaraudoille laskeminen ei ole mitään herkkua. Sitä on aika solmussa siinä ala-asennossa. Ehkä siinä on myös jonkinasteinen loukkaatumisriskikin, kun turvaraudat täytyy pitää niin alhaalla ettei tanko osu niihin vahingossakaan tarkoituksettomasti. Mieluummin varmistajien kanssa nostetaan sitten kuorma ylös, jos hyytyy.

Eikä ollut ollenkaan typerä kysymys:)
Itse ainakin säädän ne just sen normaalin syvyyden alle mihin tanko kyykätessä jää, tämä tosin vaatii melko tiuhat säätövälit.

Itse kauhulla kuvittelen, mitä olisi tapahtunut, jos olisin jatkanut ilman turvarautoja kyykkäämistä. Aika kovaakin tuli otettua, erityisesti muistuu mieleen änkyrätiukka 4*170 vailla mitään kokemusta painojen kippaamisesta taakse. Ehkä nopeassa tilanteessa reagoi nopeasti ja jotenkin pääsee painojen alta, mutta jos lähtee eteen ja alas niin kusessa ollaan.

Jos haluatte kuluttaa elämästänne 2min ja 40 sek. katsomalla kun wanha rimpulareisi yrittää rikkoa kyykkyenkkaansa, niin laita alla oleva pätkä pyörimään :)

Joo, tosiaan tänään oli semmoinen tunne koko päivän, että tänään rikotaan kevään tavoite. Silloin kun on se tunne, silloin se pitää käydä ulosmittaamassa. Kaikkea sitä vanha ihminen kans tuntee ja luulee. Läpilaskuksihan tuo meni, mutta yritys hyvä yhdeksän. Tosissani yritin, mutta kun ei vaan ole voimaa, niin ei ole voimaa, selitykset pois. Yrityksen jälkeen rankaisin itseäni ja päästelin satasella sen minkä rimpuloista lähti. Ja jos et videosta muuta saa irti, niin kunnon punkrokki ainakin lämmittää jokaisen mieltä :rock:

View: https://youtu.be/VXdVBqjkBXY

Semmonen ajatus heräs ku kattelin videon, että lemppaa ihmeessä noi kengät ku kyykkäät. Näyttää samalta ku 6v Pentti lähtee ekaa kertaa luisteleen, eikä äiti kiristä nauhoja kunnolla.
(y) Tsemppiä!

Tuossa tilanteessa kannattaa laittaa alkuun pikkukiekkoa tai lukot jopa ja sitten vasta isompaa kiekkoa.
Ite tykkään laitella pikkukiekkoja ja sitten niitä jousilukkoja, jotka on tosi kevyitä - siis jos vertaa niihin painavamman näköisiin lukkoihin.

Miks otat noin paljon taka-askelia telineeltä? Kantsii opetella, että yksillä askelilla vaan peruutus. Kivempi viedä takasinkin sitten.
Meinasin kirjottaa saman mutta en viitsinyt alkaa pilkkua viilaamaan. Itse pakitin ennen yhtä paljon. Sitten tajusin että 1 askel taaksepäin on paljon kätevämpää(y) Helpompi viedä telineisiin kovan sarjan jälkeen.

Aina räkissä sisällä jos se on vapaa! Tokaks mieluisin on kyykkyteline ilman turvarautoja, mutta tuolla vain varmoja sarjoja ja jos on pakko. Monoliftiä välttelen viimeiseen asti, mutta joskus siihenkin on joutunut. Sitten pitää ihmeissään tuusata niiden säätöjen kans.

Meinasin kirjottaa saman mutta en viitsinyt alkaa pilkkua viilaamaan. Itse pakitin ennen yhtä paljon. Sitten tajusin että 1 askel taaksepäin on paljon kätevämpää(y) Helpompi viedä telineisiin kovan sarjan jälkeen.

siinä on vielä sekin että jokainen askel maksimikyykkykuormat niskassa on riski nivelille/tukilihaksille, hetkellisesti useamman sadan kilon kuorma yhden jalan päällä joka ei ole välttämättä hyvässä asennossa ottamaan kuormitusta vastaan

Itse ajattelen nuo turvaraudat ja häkit niin että ne on niitä tilanteita varten, kun (ei jos) sattuu jotain yllättävää ja nosto pitää jättää kesken siihen hetkeen tuollainen tulee. Shit happens, siitä voi olla varma että tapahtuu mutta ei koskaan tiedä milloin.
Varmistajat ei voi mitenkään olla yhtä varmoja kuin oikein säädetyt raudat tai pukit, ihmisiä varmistajatkin vaan on. Oikein säädetyt ehdoton, jotta tanko jää varmistusmekanismiin niin ettei lisävaurioita tule liian syvälle menon tms ohessa.

Varmistajia taas en oikeastaan edes halua käyttää, kyllä raskaaseen nostoon pitää mennä henkisellä varmuudella että sen pystyy nostamaan. Jos epäilyttää ja kaipaa varmistajia sen takia, parempi jättää turhat kokeilut väliin ja keskittyä onnistuneisiin suorituksiin _harjoituksissa_.

varmistajat ei voi mitenkään olla yhtä varmoja kuin oikein säädetyt raudat tai pukit, ihmisiä varmistajatkin vaan on. Oikein säädetyt ehdoton, jotta tanko jää varmistusmekanismiin niin ettei lisävaurioita tule liian syvälle menon tms ohessa.
Nyt ollaan ytimessä. Täysin samaa mieltä. Meidän salin turvarautojen säätö on varmaan jotain 5cm luokkaa. Tosi hankala saada kohilleen. Niin ettei osu vahingossa ja niin ettei ole liian alhaalla. Täytyy harjoitella :)

Mä säädän aina turvaraudat niin että tanko ottaa kiinni reilusti ennen kun perse lattiaa. Olen ehkä nössö, mutta tykkään kyykätä isoilla painoilla tietäen, että voin milloin tahansa jättää painot hallitusti alas. Jos voimat loppuvat, niin päästän vaan vähän alas takamaastoon ja tanko jysähtää varmistusrautoihin ja voin kiepauttaa itseni alta pois ja purkaa pakkaa sen verran että saan tangon takaisin pidikkeille.

Varmistajissa on vähän se, että jos kyykkääjälle tulee äkkilähtö, ne eivät ehdi sanoa hupsista kun vahinko on jo tapahtunut, ja jos painoa on tarpeeksi, niin yritäpä ottaa vinossa tulevaa 300 kilon tankoa syliin. Olen välillä miettinyt näitä powerliftaajia että jos niillä oikeasti vaikka napsahtaa polvi niillä +500kg painoilla, niin se jopa kolme varmistajaa per puoli ei ole edes säällinen hidaste sille tangolle.

Vaihdetaan aihetta kyykyssä ja turvaraudoista.

Tuota tuota, väsäsin tommosen oman punttihistoria-videon. Eli kävin koneelta läpi kaikki kuvat ja videot mitä on tullut kuvattua vuosien 2014-2019 mittaan Lisäksi selasin treenivihkoja ja yritin muistella miten mikäkin meni.

Jos haluat nähdä superhero-tarinoita, joissa narukädestä tulee lopulta alfauros, niin tämä ei ole Se video. Tämä on mun tarinani. Nelikymppisen, kuolevaisen, naturaalin, "voimabodailjan" rimpuilua ja touhaamista. Voimaa on tullut vähäsen ja lihaa vielä vähemmän.

Kattelkaa jos kiinnostaa, tai olkaa kattomatta :)

View: https://youtu.be/t1xkO8s3pvU

Laitetaanhan tänne pitkästä aikaa jotain :) Kehonpaino on tällä hetkellä jossain 87-89 kilon välimaastossa. Pystärit kamalia mutta minkä tekee kun on heikko. Oli rankkaa tehdä vielä lopuksi Smolov jr kyykky. Tein myös leukoja lisäpainoilla mutta en ottanut videolle.

Suositut

Back
Ylös Bottom