Pakkislaisten omia treenivideoita

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Moikka kaikki asiantuntijat, amatöörit, nettiviisastelijat ja muukin rahvas :whistle:

Aloitin kyykkyenkan metsästyksen. Reenaan nousujohteisesti ilman kiirettä ja enkkoja kokeillaan sitten joskus, kun aurinko paistaa jo korkealta. Omasta mielestäni, sekä videon perusteella, että se miltä ite kyykky tuntuu, tekniikkani on suht ok, enkä ole koskaan saanut kyykkäämällä paikkoja rikki tai kipeytymään jne. Mutta AINA löytyy parannettavaa,sehä nyt on selvä. Mitä mun kannattaisi korjata, vai antaako mennä tuolla? Syvyys on nippanappa 90´ , mutta kun liikkuvuus on mallia rautakanki, niin tuota se näyttää. Vajaan kyykkääjät ovat vajakkeja. En halua kuulua siihen kerhoon. Etukyykyssä pääsen reilusti alle ysikympin, mutta takakyykkyenkkaa tässä lähdetään nyt hakemaan.

Heittäkää vinkkejä, neuvoja ja kommentteja, kiitos.

View: https://youtu.be/5109SYUHpZw

@Raid ihan harrastajan mielipiteitä: Hyviä kyykkyjä, vähän syvemmälle yrittäisin itse päästä, mutta en tiedä onko se muuta kuin makuasia. Siihen syvyyteen joku heitti joskus vinkin, että vaikka tankoon hallittavat painot ja oleilua siellä ala-asennossa, niin paikat aukeaa ajan kanssa, jos siellä jotain jumeja on.

Etukyykyssä pääsen reilusti alle ysikympin, mutta takakyykkyenkkaa tässä lähdetään nyt hakemaan.

Ja etukyykyssä varmaan pystympi torso ja polvinivelen kulma pienempi => highbarilla takakyykky niin vaatimukset liikkuvuuden suhteen muuttuu.

Reisiltä vaatii enemmän ja ajan myötä sinne tulee valitettavasi myös enemmän pattia. Voi myös helpottaa kyynärpää/olkapää vaivoja jos sellaiset aiheuttaa penkkiin ongelmia.

@Raid ihan harrastajan mielipiteitä: Hyviä kyykkyjä, vähän syvemmälle yrittäisin itse päästä, mutta en tiedä onko se muuta kuin makuasia. Siihen syvyyteen joku heitti joskus vinkin, että vaikka tankoon hallittavat painot ja oleilua siellä ala-asennossa, niin paikat aukeaa ajan kanssa, jos siellä jotain jumeja on.
Tuossa voi olla kyllä pointtia. Nimittäin olen huomannut omalta kohdaltani, että sarjojen edetessä ja painojen lisääntyessä, kyykyt syvenevät, ei paljon mutta kuitenkin. Eli todnäk. paikat venyvät ja aukeavat. Täytyy kokeilla tuota "ala-asennossa venytttelyä", kiitti vinkistä. Muutaman sentin kun pääsisi alemmaksi, niin olisi ainakin 90´se on mulle tärkeä asia, sillä en tosiaan arvosta yhtään vajaita kyykkyjä tai niillä rehentelemisiä.

Mä en mistään mitään tiedä ja opettelen vielä kyykkäämään itsekkin. Mut silti ensimmäisenä lähtisin metsästämään liikkuvuutta.
Syväkyykkyyn pääseminen olis mulle se ykkösjuttu tossa. Muuten en näe kyykyssä mitään vikaa.
Eli unohtaisin ne enkat. Metsästäisin pääsyä kunnon syväkyykkyyn. Jos ei mikään selkävaiva tms sitä estä.

Sen saavutuksen jälkeen sit niitä enkkoja. (y)

Mikäli haluat kyykätä tuolta leveydeltä ja noilla kengillä, niin silloin pitäisi alkaa viettää aikaa slaavikyykyssä. Ensiksi semmoisella leveydellä, millä pääset tarpeeksi syvällä ja siitä sitten alat pikkuhiljaa leventämään jalka-asentoa.
Tekniikassa ei minun silmään ole mitään isompaa huomautettavaa. Jos nilkkojen liikkuvuus on ongelma, niin silloin pitäisi kokeilla jotain muita kenkiä kyykkäämiseen, kuin tasapohjaisia ja varrellisia. Voisi olla, että pääsisit pn-kengillä jo nyt haluamaasi syvyyteen. Jossain nostoissa olin katsovinani, että kantapään kohdalla kevenee aavistuksen verran ala-asennossa, joten siksi vaikuttaa siltä, että pieni korko olisi tarpeen.

Mulla sama projekti:whistle: veikkaan että vastaus on kengät jos tuosta haluat syventää, 2cm korkoa lisää nii asento muuttuu mutta vain vähän.Helppo testata lankunpätkällä tai vaikka pikkuiset kiekot kantapään alle.Hyviä kyykkyjähän nuo on näin aloittelijan silmin (y) mulla apuliikkeenä,vaihtelevasti lumikenkä lenkit,askelkyykky,hack ja prässi.ensin peruskausi jto opeilla sitten joku piikkaus perään:puntti:

kysytään nyt tässä samalla polvilämmittimistä uhka vai mahdollisuus? 3-5mm käsittääkseni enempi huoltavat/lämmittää ja 7mm ois sitte jo proo ja antaa jopa apuja nostoon.

Niinku oot itekki huomioinu niin kyllä se paino taitaa olla päkiöillä. Ootko koittanu kyykätä lauta kantapäitten alla(tai kengillä)? Myös tangon laskeminen alemmas saatta auttaa.

kysytään nyt tässä samalla polvilämmittimistä uhka vai mahdollisuus? 3-5mm käsittääkseni enempi huoltavat/lämmittää ja 7mm ois sitte jo proo ja antaa jopa apuja nostoon.

Uhka on samanlainen, kun siinä, jos kortsua käytetään väärin, eli pidetään päällä 23h 30min ja otetaan puoleksi tunniksi pois. Muuten se on vain mahdollisuus. Jos polvissa on joskus kolotuksia, pistoksenomaisa kiputunteita tjsp. polvilämppäreiden järkikäyttö voi auttaa asiassa. Lämpöä ja sopivassa määrässä tukea polven alueelle.
Itse nostelin 3mm neopreenitukien avulle reilut 20v ja sitten hommasin SBDn 7mm neopreenit ja ne on kyllä hyvät. Ei ole kisakireät, eli helppo vetäistä polven päälle ja pois. Lämmittää hyvin ja antaa sopivasti tukea.

Kiitoksia kaikille Asiallisista neuvoista, vinkeistä ja ajatuksista!

Etukyykyssä mulla on aina lauta kantapäiden alla. Takakyykyssä en ole käyttänyt. Voisi kai sitäkin kokeilla, mutta mieluummin ilman. Ja noista lämppäreistä. Ite hommasin muutama viikko sitten, tai oikeastaan vaimo. Oli bongannut kirpparilta kahella eurolla! Mulla käytössä juurikin @OlaviVirta mainitsemisista syistä. Eli etureisiä / polven yläosaa kolottelee,nipistelee ja pistelee aika usein. Wanha ukkohan tässä jo ollaan.

kannattaa perehtyä highbar ja lowbar kyykyn eroihin, youtubessa hyviä videoita esim. alan thrall nimisellä kanavalla aiheesta. itse pääsen highbar kyykyllä aivan pohjaan, mutta lowbaarilla tuottaa hankaluuksia.

se 90 astetta ei muuten ole mikään määritelmä kisasyvyselle kyykylle. astelukuja käytetään määrittelemään vain polvikulmaa eli 90 astetta polvessa olis ns. puolikyykky. sen allehan noi menee jo suht reilusti. kisakyykyssä reiden tulee lonkkanivelen kohdalta käydä alempana kuin polven kohdalta, joten siihen on vielä aika paljon matkaa.

hieman päkiälle näyttäs menevän. sitä ei saa tapahtua missään kyykyssä. pikkusen hätänen lasku myös. asennon leveys ei näy, joten sitä kautta sais liikelaajuutta varmaan hieman lisää myös. koroketta en käyttäis takakyykyssä, enkä kyllä juuri etarissakaan, ellei oo selkee vamma tms nilkassa, mikä rajottaa nilkan liikkuvuutta tyyliin "paljon". jalkaterät ei saa olla suoraan eteenpäin ja asennon tulis olla aikalailla hartialevynen myös etarissa.

^^Mä oon huomannu noita opiskellessa et se oma tyyli löytyy helposti kokeilemalla. Ottaa tangon niskaan ja menee alas tyylillä mikä itselle natsaa hyvin. Eli menee vaan kyykkyyn. :LOL:
Mulla se on jotain high-ja lowbarin välistä. Ehkä hiukka lowbariin päin.

Viimeksi muokattu:
Itse olen saanut huomattavan hyödyn kyykkyjen ja prässien liikeradan pidentämiseen pohkeiden putkirullauksesta. Huomaa samantien kyykyssä kun hieman rullailee ennen reeniä pohkeita auki. Suosittelen kokeilemaan (y)

se 90 astetta ei muuten ole mikään määritelmä kisasyvyselle kyykylle. astelukuja käytetään määrittelemään vain polvikulmaa eli 90 astetta polvessa olis ns. puolikyykky. sen allehan noi menee jo suht reilusti. kisakyykyssä reiden tulee lonkkanivelen kohdalta käydä alempana kuin polven kohdalta, joten siihen on vielä aika paljon matkaa.
Totta joo, jos noita asteita tuolleen ajattelee. Mulle 90' tarkoittaa sitä että reidet ovat vaakatasossa. Se on MUN mittari, onko kyykky vajaa, vai ei. Ja salikyykystä siis puhutaan.

Itse olen saanut huomattavan hyödyn kyykkyjen ja prässien liikeradan pidentämiseen pohkeiden putkirullauksesta. Huomaa samantien kyykyssä kun hieman rullailee ennen reeniä pohkeita auki. Suosittelen kokeilemaan (y)

Muuten hyvä neuvo, mutta mulla ei ole pohkeita :LOL:

Muuten hyvä neuvo, mutta mulla ei ole pohkeita :LOL:

Miten sä lämmittelet? Itellä oli aikojen alussa tosi vaikeeta kyykkääminen, pelkkä asentoon pääseminen helvetin vaikeeta. lihashuolto on itsellä retuperällä mutta ennen jalkatreenejä olen tehnyt vikan vuoden kaikkia dynaamisia liikkeitä missä venyttelen lonkkia, nivusia, pohkeita ja reiden eri osia, lyhyillä venytyksillä, eli käytännössä avaa isoja liikeratoja noin 10min ennen treenejä ja pelkästään tuo on vaikuttanut liikkuvuuteen ja siihen että tuntuu hyvältä tehdä oikeasti syviä kyykkyjä. Suosittelen kokeilemaana. En ole koskaan saanut mitään iloa hinkata alkulämmöiksi jotai crossaria tms, varsinkin kun työpäivät on kokoajan jalkojen päällä jatkuvassa liikkeessä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom