Pakkislaisten omia treenivideoita

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei, vaan kerroin millasta voimaa itse arvostan. Salilla saa salivoimaa. Luonnonvoimat tulevat syntyessä.

Itte kohtaan monasti kädenväännössä sitä, että joku lajia tuntematon puhuu siitä miten hävisi väännössä heikommalleen. Tämä perustellaan sillä, että itsellä on kovempi penkki, mave tai joku muu nosto kovempi kuin tällä kaverilla kenelle hävittin.

Toimiiko sama perustelu silloinkin jos joku esim nostaa penkistä enemmän kuin itse, mutta on huonompi maastavedossa? Hävisikö silloin penkissä heikommalleen?

Vai voisiko olla, että ihminen voimistuu siinä mitä harjoittelee? Oli sitten kyseessä kädenvääntö, penkkipunnerrus tai tiilien kanto rakennustyömaalla? On houkuttelevaa nimetä oma vahvuus yleisvoimaksi, siksi oikeaksi voimaksi, ja muut teknisiksi pelleilijöiksi, tahi omaavan pelkästään "salivoimaa".

Mä oon siinä mielessä omituinen ihminen etten juurikaan määrittele arvostustani ihmistä kohtaan sen fyysisten ominaisuuksien perusteella. En ymmärrä miksi pitäisi arvostaa sitä että joku syntyy vahvana tai sitä, että joku treenaa vuosikymmeniä. Vuosikausien harjoittelun vaatimaa kurinalaisuutta arvostan kylläkin. Saliharjoittelu tai heinäpaalien kanto, kiva kun ihmiset tekee sitä mistä tykkää. Mark Belliä lainatakseni: "Strength is never a weakness", riippumatta siitä millaisesta voimasta on kyse ja miten se on hankittu.

ihan mielenkiinnosta kysyn miten mitellään voimista salin ulkopuolella, perinteinen painiotteluko?

Vahvamieskilpailut esim

Mä oon siinä mielessä omituinen ihminen etten juurikaan määrittele arvostustani ihmistä kohtaan sen fyysisten ominaisuuksien perusteella. En ymmärrä miksi pitäisi arvostaa sitä että joku syntyy vahvana tai sitä, että joku treenaa vuosikymmeniä. Vuosikausien harjoittelun vaatimaa kurinalaisuutta arvostan kylläkin. Saliharjoittelu tai heinäpaalien kanto, kiva kun ihmiset tekee sitä mistä tykkää. Mark Belliä lainatakseni: "Strength is never a weakness", riippumatta siitä millaisesta voimasta on kyse ja miten se on hankittu.

Vahvamieskilpailut esim

saattaisi 200kg penkistä olla hyötyä salilla käymätöntä työukkoa vastaan vahvinmieskisoissa kun aikasemmin oli puhetta, ainakin työntölajeissa :whistle:

Ettei menis täydeksi paskan jauhannaksi, ni yllä liike millä ite arvioin miehen voimaa. Jos toi ei suju, niin ei voida puhua vahvasta mielestä overallisti laisinkaan ;)

ihan mielenkiinnosta kysyn miten mitellään voimista salin ulkopuolella, perinteinen painiotteluko?
Ei. Paini on tekniikkalaji. Esimerkiksi muuttohommissa esineitten kantaminen. Auton työntäminen ojasta pois. Ihmisen kantaminen hätätilanteessa. Kaikki missä koko kroppa on käytössä. Vahvamieslajit lähimpänä urheilulajeista.

saattaisi 200kg penkistä olla hyötyä salilla käymätöntä työukkoa vastaan vahvinmieskisoissa kun aikasemmin oli puhetta, ainakin työntölajeissa :whistle:
Toki jos tyypillä on myös mave ja kyykky yhtä kovalla tasolla. Mutta pelkällä penkillä pitkälle pötkitä. Lähinnä tukkipunnerrukseen auttaa. Muut lajit vaativat vahvaa keskikroppaa, jalkoja ja grippiä. Raskas ruumiillinen työ vahvistaa niitä. Ei penkki.

Luonnonriskistä työmiehestä työmiehestä paras esimerkki Jaakko Pessinen. Sano että ei kiinnosta käydä salilla eikä ole ees kummosia voimia saliliikkeissä. Mutta otetaan mikä vain vahvamieslaji niin olisi pessyt kaikki meidät niissä hommissa. Ja "treeninä" ainoastaan metsurin työt.

Toki jos tyypillä on myös mave ja kyykky yhtä kovalla tasolla. Mutta pelkällä penkillä pitkälle pötkitä. Lähinnä tukkipunnerrukseen auttaa. Muut lajit vaativat vahvaa keskikroppaa, jalkoja ja grippiä. Raskas ruumiillinen työ vahvistaa niitä. Ei penkki.

raskas ruumiillinen työ lähinnä vain kuluttaa kroppaa nimim. kokemusta on

raskas ruumiillinen työ lähinnä vain kuluttaa kroppaa nimim. kokemusta on

Millasta työtä oot tehny? Kyllä sillä fyysisellä työlläkin voimaa saa. Ite oon esim käyny aika monen ensi kertalaisen kanssa salilla, kellekään ei yhtään salireeniä alla, niin kyllä se vaan 95% tapauksista se fyysistä työtä tehnyt on salilla vahvempi vs istumatyötä tehnyt

Millasta työtä oot tehny? Kyllä sillä fyysisellä työlläkin voimaa saa. Ite oon esim käyny aika monen ensi kertalaisen kanssa salilla, kellekään ei yhtään salireeniä alla, niin kyllä se vaan 95% tapauksista se fyysistä työtä tehnyt on salilla vahvempi vs istumatyötä tehnyt

kirvesmiehen hommia, on varmasti parempi kuin ei reenaisi ollenkaan, mutta jos reenaa niin on palautumisesta ja työkapasiteetista salilla pois huomattavasti

Luonnonriskistä työmiehestä työmiehestä paras esimerkki Jaakko Pessinen. Sano että ei kiinnosta käydä salilla eikä ole ees kummosia voimia saliliikkeissä. Mutta otetaan mikä vain vahvamieslaji niin olisi pessyt kaikki meidät niissä hommissa. Ja "treeninä" ainoastaan metsurin työt.
miksi metsurin hommat on enemmän oikeaa voimaa kuin puntilla tehty? ei se treenaamatta ole kehittynyt

no tietenkin saa ihannoida mitä haluaa :ROFLMAO::ROFLMAO:

Eikö se nyt ole ihan selvä, että siinä on yleensä hyvä mitä tekee. Ja tekniikalla on valtava vaikutus esim metsurin töissä. Ja on tullut todistettua, että ”narukäsi” vanha sähkömies väänteli paksut syöttökaapelit 10 kertaa helpommin keskuksen kennoon, kun nuori, huomattavasti riskimpi ukko.

60kg huipputason muikunruotokiipeilijä vetää siitä pienestä krimppi-otteesta varmasti kovempaa, kun yksikään iso bodari ”kylmiltään”. Onko näis mitää ihmeellistä :D

Aina hyvä heittää tollanen anekdoottinen ääripää näihin keskusteluihin. Pessinen kuuleman (just valitin anekdooteista) mukaan oli vähän showmies muutenkin ja tykkäs tarinoida.

Jos paini olis puhtaasti tekniikkalaji, Petra Olli voittais Hafthor Björnssonin painiottelussa 6-0. Ne liikkeet vaan on niin spesifisiä, ettei auta, jos levytanko tai rehusäkki liikkuu n-voimalla pystysuunnassa. Pitää mennä painimatolle ja heittää ihmistä suuntaan x ja y, jotta se voimantuotto siirtyy oikein.

Ei. Paini on tekniikkalaji. Esimerkiksi muuttohommissa esineitten kantaminen. Auton työntäminen ojasta pois. Ihmisen kantaminen hätätilanteessa. Kaikki missä koko kroppa on käytössä. Vahvamieslajit lähimpänä urheilulajeista.
Esineitten kantaminenki on tekniikkalaji. Ja siihenki saa hyötyä salilta hankituista voimista.

Suositut

Back
Ylös Bottom