Pakkislaisten omia treenivideoita

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niinpä niin :hyper:.

Tuollaisten rautamäärien liikuttelu ihan millä tahansa tyylillä on kova suoritus, aika monesta nillittäjästä tulisi raato sekunnin sisällä siitä kun tuollainen lasti pistettäisiin käsien varaan.

Se oliki just mun pointti. Kyl mä tiedän että 160kg vitusti painaa ja tol jätkällä varmasti voimaa on ku saa noi edes kuitenki ylös tyylillä ku tyylillä. Ite silti suosisin puhtaasti nostamista vaikka ykkösesti tippuiski joku vitun vaivaset 10kg pois. kyl pakkotoisto on aina pakkotoisto. porukka kyttää kilogramma lukemia munat pystyssä eikä muuta nää.

Tännehän on syntynyt hirvittävä taistelu.:wtf:
Onhan siinä pomppua joo, mutta en näe mitään syytä muuttaa tekniikkaa. Aina oon noin nostanut ja neljän vuoden aikana maksimi noussut semmoset 130 kiloa.:)

Tännehän on syntynyt hirvittävä taistelu.:wtf:
Onhan siinä pomppua joo, mutta en näe mitään syytä muuttaa tekniikkaa. Aina oon noin nostanut ja neljän vuoden aikana maksimi noussut semmoset 130 kiloa.:)

Pomppua ehkä hieman, mutta ei mun silmään todellakaan pahasti. Hyvän näköinen ja hallitun näköinen nosto tuo mun silmään on. Se taitaa olla vaan niin että heikompaa hirvittää nähdä ku tuommonen rauta liikahtaa räjähtävästi.:D

e. hurja kehitystahti, eikä varmaan oo vielä loppumassa! yli 30kg per vuosi sentään! Saattaa jäädä tuommonen kehitys saavuttamati, jos pelkää ottaa välillä vähän ronskimmin.

Pomputelkaa vaan niin paljon kuin tuntuu hyvältä, itselläni aina penkkitulokset noussut kun hieman käväsee siellä isoissa romuissa pompun avulla. Se joka tässä kirjoitteli tekevänsä 90 kg:lla lahnapenkkiä ja iloisena todisteli kehitystä tulleen, niin voin sanoa, että kun pääset siihen 110-130 kiloon, niin tulet hinkkaamaan sitä lahnana seuraavat 2 vuotta. :)

Kyllä se on cheatti, jonka avulla saadan aluksi isot romut liikkumaan ja sen jälkeen voi nysväillä puhtaasti pienemmillä.

Siinä oma rytkyni penaa 180 ja 190 kilolla 86 kilosena:

Ja tässä taas parikymppisenä ja 75 kilosena rimpulana 140 kiloa, jolloin jo haettiin pomppuja ja hermotusta:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Nyt heitän vielä vähän lisää :offtopic: koska tahtomattani tän sodan alotin. Eli itse en tiedä penkkitekniikasta mitään kuulosti vaan keskustelut niin ristiriitaisilta et siks kysyin :) mut tosiaan kysyn viel et siis oikee tekniikka on selkä kaarella? mitä hyötyä siitä kaaresta on? käyn niin fiinillä salilla ettei sielä edes personal treinerit tulis mitään tekniikkaa neuvomaan vaikka maksais? :D

Nyt heitän vielä vähän lisää :offtopic: koska tahtomattani tän sodan alotin. Eli itse en tiedä penkkitekniikasta mitään kuulosti vaan keskustelut niin ristiriitaisilta et siks kysyin :) mut tosiaan kysyn viel et siis oikee tekniikka on selkä kaarella? mitä hyötyä siitä kaaresta on? käyn niin fiinillä salilla ettei sielä edes personal treinerit tulis mitään tekniikkaa neuvomaan vaikka maksais? :D

Nostomatka lyhenee ja lavat pysyvät paremmin yhdessä joka taas sitten suojaa olkapäitä loukkaantumiselta. Hapen pitäminen koneessa myös helpottuu kun ukko on väännettynä mutkalle.

Nii eli helpotusta nostoon kun ei muuten jaksa! siinähän se tuli

Kertoisitko vielä, mikä ihme on se syy miksi penkki tai mikään muukaan asia elämässä pitäisi ihan itseisarvona tehdä vaikeimmalla tavalla, kun mä en ole vielä tajunnut:jahas:?

Lisäksi kaaren kanssa rasituksen saa paremmin rintalihaksille ja kuten ilkka juuri totesi, oikea asento säästää olkapäitä ja kuten aika moni on jo todennut, vapaammalla tyylillä itsestään saa rutistettua paljon enemmän ja tuntumaa isoihin rautoihin haettua paremmin, mikä kaikki merkitsee parempaa kehitystä. Ja se on ihan 100% varmaa, että jos runkkupenkkitulos, millä tyylillä tahansa, kasvaa, niin merkkipenkkitulos kasvaa siellä takana käytännössä samaa tahtia.

Kyllä se siitä aavikkokin asettuu kunhan pääsee aloittelijavaiheestaan yli ja oppii tekniikat pikkuhiljaa.. Oppii ymmärtämään isompaa kuvaa. Onhan se hauskaa että aloittelijat jotka nyt tässä tapauksessa penkkaa paljon vähemmän ja tekniikkana on se peruslahna joka todennäköisemmin jossain vaiheessa laittaa vaikka olkapäät paskaksi, niin neuvoo ja sättii täällä sellaisten kaverien penkkejä jokka vetää nuorempana isompia rautoja... Muutenkin koko palsta alkaa olemaan semmonen että aloittelijat neuvoo aloittelijaa joka asiassa. Tai "neuvoo".

Se kaari tosiaan tukevoittaa paljon nostoa. itellä kävi pari viikkoa taaksepäin sillain kun ihan lahnana punnertelin KAPEALLA otteella pitkää sarjaa, niin seuraavassa sarjassa olkapään sisällä nuljahti joku ja kävi aivan helvetin kipeää, jonka seurauksena tanko tippui rinnalle. Lähti siis aivan totaalisesti voimat pois kädestä. Sen tunteekin olkapäässä kun lahnana punnertaa ettei se niin turvallista oo kun kaarella.

e: ja itse siis punnerran lähes aina kunnon kaarella. melko varmasti oli viimenen kerta kun lahnana punnerran.

Se on se suomalainen kateus mikä täälläkin jyllää. "Kompensoin paskaa tulostani ja surkeaa tekniikkaani nillittämällä täällä" :jahas:

ok kiitos nyt vastauksista. tämä siis selittää sen varmasti osaltaan ainakin että miks mulla on olkapäät ihan vitun kipeet ei saa käsiä ees nostettua suoraks ylös ja et miks ne paukkuu. :D Tänään heti testiin tuo kaari homma jos vaikka sais jotenki sitä selkää kaarelle. :)

ok kiitos nyt vastauksista. tämä siis selittää sen varmasti osaltaan ainakin että miks mulla on olkapäät ihan vitun kipeet ei saa käsiä ees nostettua suoraks ylös ja et miks ne paukkuu. :D Tänään heti testiin tuo kaari homma jos vaikka sais jotenki sitä selkää kaarelle. :)

Tämä video tästä tredistä jo löytyykin mutta siinä on yksi tapa miten valmistautua nostoon. LAVAT yhteen ja kaarta tekemällä nosto ei mene niin paljon olkapäille elikkä olkapäät ei kipeydy niin herkästä.

Minun mielestä ne tärkeimmät asiat ovat että ne lavat laitetaan yhteen ja pidetään yhdessä vielä siinäkin vaiheessa kun tanko otetaan telineestä elikkä teline korkeus tarpeeksi matalalle. Kaikki muu on sitten on plussaa mitä nostoon saa välitettyä/säädettyä, mutta nuo kaksi asiaa pitää olla kondiksessa ennen kuin alkaa itselle isoja rautoja nostamaan.

Vielä runkkupenkki asiaan. Ei kai kukaan ole niin tyhmä että vertaa youtube salipenkki pätkää jonkun muun tekemään kisasuoritukseen. Salipenkki on salipenkki ja kisapenkki on kisapenkki. Kisoissa voi mennä niin moni asia perseelleen että, jokaisen "nettipenkkaajan" pitäisi käydä ainakin yhdet kisat kokeilemassa niin tietäisi että kuinka päivän kunnolla,komennoilla,painon vedätyksellä ja sillä että saa vain nostaa 3 nostoa ja niihin yrittää saada oikeat painot on merkitystä.

Tässä termiksen vinkkivideo

PS.Anteeksi huono äidinkieleni

Edit. Olen itsekkin aika aloittelija että kaikki sanomani ei ole totuuksia vaan asioita jotka minä olen huomannut hyviksi. Jos että minua usko niin uskokaa termistä mies kuitenkin penkannut reilusti tuplaten oman painon salilla. Rauhaa ja malttia kaikille.

:offtopic:
Kuinka suuri ero penkkitekniikassa on sitten jos tavoitteena on ne pidemmät sarjat ja lihaksen rasitus? Omalla kohdalla rinnat on tulessa kun kaari on hillitty mutta tiukassa paketissa ja jalat vaikka penkillä. Toisaalta en kyllä osaa "kisatekniikalla" tai ylipäätään jalat lattiassa nostaa sitten yhtään.. :s

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom