Pakkislaisten omia treenivideoita

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Se just tuntuis olevan mulla se ongelma et en saa tankoa rintaan asti ilman että kyynäret taittuu kiinni kylkiin. Ja ei edes voimalla pysty pitää enempää auki niitä tai muuten tanko jää kellumaan 10cm päähän rinnasta. Pitäiskö ostaa yks koko isompi? Tää on L ja se pitäis ohje-mittojen mukaan olla oikea koko mutta mutta...

Tossa videon viimesessä nostossa se on kyynärtaipeessa. Siinä shotissa on se reikä niin oli kyynärpäät niillä kohdilla. Ei tullu yhtää mitään, tanko jäi kellumaan ja piti väkisin ottaa alas ja silloin se laski just tohon jonnekki pallean ja navan väliin :D Niin siitä tuli mieleen jos toi tosiaan on vaan yksinkertasesti liian pieni.. ei veny tarpeeks pitkälle et tulis alas vaan alkaa lopussa vääntää kyynärpäitä kylkiin?

Mutta se kokohan noissa tarkottaa niiden lenkkien kokoa mihin kädet tulee, tuo "rintapala" on tietääkseni kaikissa samankokoinen. Eli ei välttämättä hirveästi auta asiaa.

Tulee mieleen että noissa raudoissa shotti vielä laittaa vastaan melkoisesti, joten laskussa ei voi hirveämmin "vastustaa" jotta tanko tulisi sujuvasti rintaan. Olen itse kyllä joskus nopeuspenkkiäkin tehnyt silleen että kuormaa rinnalla joku 80-90kg, ja onnistuu sekin vielä. Sitten omissa treeniraudoissa 130-180kg, ei tarvitse mitään kikkailua, alas kyllä tulee turhankin hyvin :D

Eli uskoisin että ton perus slingshotin paras käyttöalue on tosta videon 120kg:sta ylöspäin. Nythän siitä on tulossa se kevyempi versio, joka sitten sopii paremmin pienempiin rautoihin. Ja kyllä tuo kangas venyy käytössä, eli varmasti "notkistuu" shotti kun saa vaan nostoja enemmän alle. Oteleveydellähän voi myös kikkailla, mitä kapeampi ote niin sen vähempi shotti tekee töitä. Näyttää aika leveä ote tossa videossa olevan, tai sitten jätkällä niin leveät hartiat että shotti aikas kireellä jo lähtötilanteessa :)

Ja mielestäni juuri paras tekniikka tuolla shotilla olisi se "kyynärpäät auki", jolloin se parhaiten toimiikin.

Seuraavalla videolla en esiinny itse, vaan kyseessä on intissä tällä hetkellä oleva kaverini. Intin takia treeni ollut melko epäsäännöllistä ja viimeisimmistä varustetesteistä saati kisoista on jo kerennyt hieman aikaa kulua. Pitkästä aikaa kuitenkin kyykkyä kokeiltiin varusteilla.

Meikäläinen tuossa kyykkää. Olen ipf nostaja ja täysin tietoinen siitä, että kyykyt olivat karkeasti vajaita. Pyytäessäni kavereriani linkittämään videon tänne halusin vain lähinnä varmistuksen asiasta pakkotoiston raudanlujalta tuomarikaartilta. Ei muuta, jatkakaa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Eilen testasin ensimmäistä kertaa kyykkäämistä puvulla. Treeni keskittyy Helmikuun SM-kisoihin ja varusteilla nostamista aletaan vähitellen harjoittelemaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Enpä ole koskaan omia treenejäni kuvaillut mutta nyt kun tyhjänä oli sali niin ajattelin samalla testata omat maksimitulokset. Onhan niistä sitten hyvä joskus myöhemmin kun katsoo niin verrata että onko tapahtunut kehitystä jne :)

http://www.youtube.com/watch?v=biCgZTlu1NU

Sanokaapa te jotka enemmän treenailette ja asioista paremmin tiedätte että miten/mitä kannattaisi treenata nyt enemmän kun tuntuu että tuo kyykky hyytyy aina tuohon että selkä taipuu eteenpäin.. tuossakin oli siinä ja siinä jaksaako selkä nousta enää suoraksi. Eli pitäisikö vaan maastavetoa tehdä lisää vai mitä liikkeitä suosittelette että saisi kyykätessä pysymään kropan suorana?

penkki on suhteessa muihin tuloksiin kova, näytti että jäi varoja vielä

Se johtuu siitä kun "nuorempana" kävin salilla muutamia vuosia niin tuli tehtyä aina muiden koulukavereiden kanssa penkkiä ja hauista yms yläkropan liikkeitä suurimmaksi osaksi.. :D en muista että teinkö koskaan kyykkyä tai maastavetoa tai mitään tuommoisia alakropan liikkeitä..

No sitten kyllästyin koko salitouhuun moniksi vuosiksi ja nyt tänä vuonna sitten iski uudestaan innostus ja olen alkanut nyt tekemään kyykkyä sekä maastavetoakin. Maastavetohan oli vain 140kg kun aloitin ja on nyt noussut alle 4 kuukaudessa tuon 30kg kun olen tehnyt sitä venäläistä veto/kyykky/penkki ohjelmaa.. kerran sen vedin läpi ja nyt toinen kerta menossa

tuo kaatuminen kyykyssä johtunee siitä että keskivartalossa ei ole tarpeeksi voimaa eli vatsatreeniä ja etukyykky on myös hyviä keskivartalolle

niin no vatsalihaksia ei kyllä ole pahemmin tullut tehtyä.. eli lisäänpä ne treeneihin mukaan! :)

kun jotkut on sanonut että kyllä ne vatsalihakset mukana kehittyy vaikkei niitä tekisikään että kyykky ja veto kehittää niitä.. mutta voisi alkaa tekemään nyt ihan erikseenkin niitä

Mullaki kaatuu kyykyt eteen samalla tavalla sillon ku liikutaan lähellä omaa maksimia. En usko, että vika on välttämättä keskivartalossa, vaan voima luultavasti loppuu kesken jaloista ja nosto kaatuu eteenpäin, jolloin rasitus etureisiltä siirtyy takareisille ja selälle ja niillä runttaat romut ylös samaan tyyliin kun maastavedossa. Etukyykkyä tekemällä on oma tekniikka ainaki parantunu paljon.

Lonkan liikkuvuuteen kannattaa myös panostaa oikeesti!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom