Pakkislaisten omia treenivideoita

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ite kyllä jättäsin noilla "voimilla"(tekniikalla) vedot vetämättä ihan tulevaisuuden hyvinvoinnin kannalta.

oho perkele, luulin et se näkyis ku postaan tänne, no laitetaan uusiks..

Lukekaa silti toi aikaisemman postin alustus :D

Älä nyt nuori ja terve ihminen pelleile tommosten asioiden kanssa. Vielä et ole saanut kokea sitä tunnetta, kun alaselässä rusahtaa. Siitä paikasta tipahtaa painot käsistä ja mies perässä. Selkää et välttämättä heti saa suoraksi ja seuraavana aamuna on turhaa koittaa kurottaa sukkaa jalkaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Älä nyt nuori ja terve ihminen pelleile tommosten asioiden kanssa. Vielä et ole saanut kokea sitä tunnetta, kun alaselässä rusahtaa. Siitä paikasta tipahtaa painot käsistä ja mies perässä. Selkää et välttämättä heti saa suoraksi ja seuraavana aamuna on turhaa koittaa kurottaa sukkaa jalkaan.

+1,se meinaan vituttaa linkuttaa terkkarille samaa tahtia rullaattorimummojen kanssa ja sit vielä tollanen +75v pappa kysy et voisko hän auttaa..Veti nöyräksi kun pappa harppo eteenpäin selkä suorana ja rinta rottingilla.

Viisastelua:

Kaikista ikävin juttu varsinkin maastavedoissa on, että ne rasitukset ja revähdykset tulevat jokaisella eri tahtiin, ja noin prosentti porukasta voi vetää koko elämänsä selkä mutkalla ilman mitään vammoja. Kuitenkin pari vuotta reenanneet toteavat aivan liian usein vain tyyliin "Ikinä ei ole mitään ongelmia ollut, siis tyylini on mulle hyvä." Muutama vuosi vielä vetoja siitä ja homma alkaa selän puolesta olla pulkassa. Sitten samat kaverit ihmettelevät, kuinka selkä meni z-tankoa nostaessa lattialta tai auton renkaita vaihtaessa. Ei se varmaan mennytkään, vaan pikkuhiljaa tuli kulumaa ja pieniä repeämiä ja sitten kymmenen kilon esine katkaisi kamelin selän.

Enkä kyllä pidä kovin hyvänä tuota yläselän/keskiselänkän pyöristymistä, välilevyille se paine kai silloinkin tulee? Huvittavin kommentti runttausvetojen puolesta tuli kyllä no-bodylta, joka vetää omat vetonsa aivan selkä suorassa ylhäältä asti, kuten aikaisemmin jo mainittiin :)

Huvittavin kommentti runttausvetojen puolesta tuli kyllä no-bodylta, joka vetää omat vetonsa aivan selkä suorassa ylhäältä asti, kuten aikaisemmin jo mainittiin :)

Aargh, siis tarkoitus ei todellakaan ollut puhua runttausvetojen puolesta, kunhan vain totesin että on noissa vedoissa voimaa takana vaikka tyyli olisi mikä. Täyttä kamikaze-touhuahan nuo nostot sinänsä ovat, en vain viitsinyt itse sättiä tekniikkaa enempää kun tosiasiat oli todettu jo moneen kertaan. Pitää taas skarpata ja käyttää enemmän rautalankaa kirjoittaessa...

Mä taas vaan vedän ja keskityn siihen, että se vitun rauta nousee, tuli sitten millä lihaksilla tuli. Siinä kun alkaa keskittymään johonkin korostettuun jaloilla irrotukseen tai muihin hienouksiin, niin sen verran saa purkaa levyjä pois tangon päästä että ollaan jo kaukana siitä koko kropan äärimmilleen pistävästä yleisvoimaharjoituksesta, jona maastaveto on parhaimmillaan.
DISCLAIMER: tää on vain mun henk. koht. lähestymistapani asiaan eikä mikään lopullinen totuus.

Tuota tarkoitin. Jos itse tekisin samalla mentaliteetilla, lähtisivät kaikki vedot kissanselällä, ei sen kummempaa :)

Juksaan vielä sen verran, että se oikea voimataso ei välttämättä riipu pelkästä nimellisestä rautamäärästä. Jos vetää fiksulla tekniikalla ja 30:lla kilolla vähemmällä, niin on aivan yhtä vahva ja voi kehittyä ihan samalla lailla, mutta vammariski on pienempi. Tämä siis vain harrastelijan näkökanta. Jos kerran vuodessa maksimissa sitten selkä pyöristyy, niin kokonaisuudessa vääränlainen rasitus on melkoisesti pienempi. Monet silti tekevät tietoisen tai alitajuisen valinnan vetää vähän isompaa romua keinolla millä hyvänsä.

Mulla taas ei kissanselällä nousis yhtään enempää kuin selkä suunnilleen suoranakaan. Enkä mä missään nimessä puhunut tuossa minkään päättömän repimisen puolesta vaan siitä, että mun mielestäni liian korostettu jaloilla irrotus syö helposti liikaa painoja rohkeampaan selän käyttöön verrattuna. Selkäpainotteisestikin voi silti nostaa niin, että selkä pysyy suorana ja nosto kontrollissa.

Ah, hyvin totta.

Mulla taas ei kissanselällä nousis yhtään enempää kuin selkä suunnilleen suoranakaan. Enkä mä missään nimessä puhunut tuossa minkään päättömän repimisen puolesta vaan siitä, että mun mielestäni liian korostettu jaloilla irrotus syö helposti liikaa painoja rohkeampaan selän käyttöön verrattuna. Selkäpainotteisestikin voi silti nostaa niin, että selkä pysyy suorana ja nosto kontrollissa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Noi vedot oli inhottavaa katsoa, muistan vielä itsekkin kun vuosi sitten vetelin samalla tavalla. Laskekaa suosiolla niitä painoja ja opetelkaa sitä tekniikkaa osaavan voima- tai painonnostajan kanssa. Selkä on vittumainen kun se on kipiä.

Ei jumalauta jätkät noita vetoja. Itsekin joskus todennut että osa porukasta pystyy kohtuu paskalla tekniikalla repiä koko elämänsä mutta se porukka on hyvin pieni.

Muutenkin lähes jokainen meistä "voimailua" harrastavista kokee kuitenkin jossain välissä elämää ongelmia välilevyjen kanssa. Niitä ongelmia ei kuitenkaan kannata ihan hakemalla hakea.

Isolta pahalta tuli hyvää tekstiä tuosta kuinka se pienikin nosto saattaa "katkaista kamelin selän jos se selkä on ollut joskus kovilla". Kun niitä paineita ei kumminkaan sinne vatsaan välttämättä normi elämässä aina oteta. Se hermokipu kun iskee niin ei kyllä enää naurata ja saattaa alkaa kovempaakin sikaniskaa itkettää kun katoaa jalka alta ja siitä tulee arkipäivää.

Joku varmaan ottaa tämänkin "turhana jeesusteluna"...

Nuohan oli ihan saatanan nättejä verrattuna edellisiin. Tuo sivulle kaatuminen lopussa voi kovilla painoilla tulla aika helpostikin kun myötäotteella vetää.

Alkaa kyllä Virtanen olla kondiksessa :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom