Pakkislaisten omia treenivideoita

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Selkä tuntuu tosiaan olevan täysin suorassa ja lihat tukevilta.

Ei lähellekään suorassa. Tuossa on minusta se vika, että et käytä jalkoja lainkaan! Eli joudut menemään selällä alas (selkä menee mutkalle), että yletät tankoon ja jalat liikkuu sen mukaisesti eli polvet eteen- ja taaksepäin. Tuossa tulee aikamoinen rasitus yläselälle ja miksi ei alaselällekin.

Ei lähellekään suorassa. Tuossa on minusta se vika, että et käytä jalkoja lainkaan! Eli joudut menemään selällä alas (selkä menee mutkalle), että yletät tankoon ja jalat liikkuu sen mukaisesti eli polvet eteen- ja taaksepäin. Tuossa tulee aikamoinen rasitus yläselälle ja miksi ei alaselällekin.

En nyt tajunnut mitä yrität sanoa. Pitäisikö sinunkin mielestäsi lähtöasennon olla lähempänä kyykkyä vai jalat suorempana :confused: Olen tosiaan yrittänyt saada vetoni Rippetoen Starting Strengthissä neuvomaan tyyliin.

Itse suosin syvempää kyykkyasentoa alussa, että voi käyttää niitä jalkoja ylipäätään. Mutta ei kai tuo enemmän selällä nostaminenkaan ole kiellettyä, mutta uskoisin että painetta siinä tulee selän suuntaan enemmän eli varsinkin liikkeen alussa selkä menee väkisinkin vähän mutkalle.

En nyt tajunnut mitä yrität sanoa. Pitäisikö sinunkin mielestäsi lähtöasennon olla lähempänä kyykkyä vai jalat suorempana :confused: Olen tosiaan yrittänyt saada vetoni Rippetoen Starting Strengthissä neuvomaan tyyliin.

Sun vedot on hyviä. Maastaveto ei ole kyykkyä.

Mä taas vaan vedän ja keskityn siihen, että se vitun rauta nousee, tuli sitten millä lihaksilla tuli. Siinä kun alkaa keskittymään johonkin korostettuun jaloilla irrotukseen tai muihin hienouksiin, niin sen verran saa purkaa levyjä pois tangon päästä että ollaan jo kaukana siitä koko kropan äärimmilleen pistävästä yleisvoimaharjoituksesta, jona maastaveto on parhaimmillaan.
DISCLAIMER: tää on vain mun henk. koht. lähestymistapani asiaan eikä mikään lopullinen totuus.

Mä taas vaan vedän ja keskityn siihen, että se vitun rauta nousee, tuli sitten millä lihaksilla tuli. Siinä kun alkaa keskittymään johonkin korostettuun jaloilla irrotukseen tai muihin hienouksiin, niin sen verran saa purkaa levyjä pois tangon päästä että ollaan jo kaukana siitä koko kropan äärimmilleen pistävästä yleisvoimaharjoituksesta, jona maastaveto on parhaimmillaan.
DISCLAIMER: tää on vain mun henk. koht. lähestymistapani asiaan eikä mikään lopullinen totuus.

Aika lailla samalla periaatteella teen. Sen verran yritän katsoa että selkä olisi mahdollisimman suorassa, varmistan alaselkää vielä vyöllä. Enkä tee pitkiä sarjoja ettei se vähäkin tekniikka ja keskittyminen hajoa, jolloin niitä loukkaantumisia sitten voi tulla. Mutta juuri kuten yllä, kovaan ykköseen mennään rinta kaarella ja henkseleitä paukutellen ja se on noustava :)
Ja nouseehan se ku maltillisesti lisäilee painoja tankoon.

Itse olen koittanut jo viikkoja vetää hyvällä tekniikalla mutta eilen otin sitten pari sarjaa silleen että VEDIN vain, aika helvetin paljon kevyemmin liikkui. :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Aika lailla samalla periaatteella teen. Sen verran yritän katsoa että selkä olisi mahdollisimman suorassa, varmistan alaselkää vielä vyöllä.
Veto muuttuu täysin kun vedetään vyöllä, varsinkin kun sulla näytti olevan vielä leveävyö, kyllä itsekkin kun pari vuotta sitten vyöllä tein niin käytin enemmän selkää koska vyöstä on niin pirusti apua.
Nykyään ei oikeen kiinnosta käyttää vyötä kun saa paremmin motivaatiota treenata sitä keskivartaloa jos sieltä voimat loppuu.

Noo, vammojenkin kanssa voi elää kun vaan luonnetta riittää :) Vaikeaa se kyllä on jos on selkä hajalla. Minkälaista vikaa selässä? Todisteena vaikka oma videoni tänne trediin muutama sivu takaperin. http://www.youtube.com/watch?v=Uhg18REa5g4
Vedot tehty murtuneella alaselällä ja parilla revenneellä välilevyllä :D Pitää jossain välissä laittaa penkkivideota kahden olkapääleikkauksen läpikäyneenä :)

Muistankin ton sun videon, kehuin tota kaverillekin kun sillä oli luiskahtanut välilevy. Tollasia tyyppejä on harvassa, itse joskus loukkaantumisen jälkeen löysin Sakari Selkäinahon kirjoitukset. Miten sä oot saanu itses kuntoutettua? Mitä olkapäihin tulee niin oon sparrannut sellasen tyypin kans jolta oli leikattu molemmat olkapäät ja hyvin se niillä veti. Onko sulla palannut liikelaajuudet? Omasta selästä posahti sijoiltaan pari fasettiniveltä L5-S1 ja T11-T12 vasemmalta, hermojuuripuristus tuli molempiin. Iskiasta ei ole. Ongelmana oli ettei selkä menny suoraks ja joutui oleen kumarassa, diskimiehillä on päinvastoin et kumaraan ei pääse.

Näytti niikuin olisit alkanut hauiskääntöä tekemään.."otan ton tangon vaan tosta maasta ja alan vääntää":).helppo ykkönen.olis varmaan menny pari kolme lisää?

Ehkäpä, paljon päivän kunnosta toki kiinni :) Otin tänään ykkösen 160kg:llä.

Airwalk, totta kyllä, vyöstä on paljon apua. Tänäänkin kun tein mavea niin 90kgn jälkeen otin vyön käyttöön, ja huijasin vielä lisäksi neopreenipolvilämppäreillä.

jannne:kuinka levee asento sulla on kyykyssä?Olisko pikkusen leveempi asento hyvä,saisit paremman tasapainon eikä lähtis kippaa eteen.Kokeile ainakin jos ei muuta.Alemmas myös saisit mennä,kuten tossa jo ylhäällä sanotiin

Suositut

Back
Ylös Bottom