Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin, jos on neiti.
Hyvät esimerkit siitä miten syvyyden takia uhrataan tekniikkaa, ei kannata ihmetellä jos selkä alkaa oireilemaan jossain vaiheessa.Jees, kyykky on ollu mulle vaikein liike opetella mutta jospa tää tästä Tässä on vielä video toisesta kyykkysarjasta tuosta samasta treenistä, tässä en menny läheskää nii loppuun asti: http://www.youtube.com/watch?v=9dCMl_Y6SUU
Ja tässä näätte miltä mun "kyykky" näytti 5kk sitten, tangossa vissiin 90kg: http://www.youtube.com/watch?v=HK1Q_-YncmU
Kai tästä on eteenpäin tultu :D
Eli sun ehdotus on jättää kyykyt vajaaksi? Jos minä teen niin nii loppua kohden ne on pelkkiä niiauksia, eli kaikki toistot on erilaisia ku edelliset. Tämä nykyinen tyyli on tuntunu selän kannaltaki parhaalta näistä mitä oon kokeillu, ei kovin kovilla ole selkä ku maastavetoaki pystyn samana päivänä tekemään. Tuo raskaimman sarjan viimenen toisto on ainut jonka itse koin menneen liikaa selälle.Hyvät esimerkit siitä miten syvyyden takia uhrataan tekniikkaa, ei kannata ihmetellä jos selkä alkaa oireilemaan jossain vaiheessa.
Jees, yleensä tuntuu parhaalta pitää tankoa mahdollisimman alhaalla mutta siinä on kyllä hakemista. Tuntuu että vähentää tuota eteen kippaamista ku pitää tankoa alempana.Ei apuluksen mitään painoja kannata vähentää, hyvin riittää voimat nuihinkin ja syvyyskin näyttää olevan ok. Sen sijaan kannattaa panostaa sinne keskikropan hallintaan, ettei sen anna notkahdella joka toistolla. Opettelukysymys hyvin pitkälti. Ja pahempana ongelmana näkisin tuon käsien asennon, lisää liikkuvuutta rantarankaan ja olkapäihin, jotta pystyy pitämään kädet siinä harteiden sivulla ja kyynärpäät tangon alla. Ei nimittäin ole mitenkään tavatonta, että tuo keskikropan/lantio kippailu aiheutuu tuolta ylempää kun ei pystytä pitämään rintaa ns. pystyssä. Liekö tangon paikka jo väärä, paha sanoa kun sitä ei tuosta näe, mutta epäilys siihen suuntaan on tuonkin kuvakulman perusteella.
Näin siis ihan vain sivuhuomiona, jos kiinnostaa.
Eli sun ehdotus on jättää kyykyt vajaaksi? Jos minä teen niin nii loppua kohden ne on pelkkiä niiauksia, eli kaikki toistot on erilaisia ku edelliset. Tämä nykyinen tyyli on tuntunu selän kannaltaki parhaalta näistä mitä oon kokeillu, ei kovin kovilla ole selkä ku maastavetoaki pystyn samana päivänä tekemään. Tuo raskaimman sarjan viimenen toisto on ainut jonka itse koin menneen liikaa selälle.
Eibiltä hyvä postaus ja tajuttomat painot liikkuu kulmasoudussa.
Kulmasoudussa tai missä tahansa liikkeessä voi ajatella liikkeen kohdistumista vektorinuolien avulla. Painovoima vetää painoja suoraan alas ja lihastyö päinvastaiseen suuntaan. Karkeasti ajatellen se lihasryhmä, joka on painojen yläpuolella, tekee työn. Jos tekee pystyssä, liike ottaa hartioihin (=pystysoutu), jos taas lonkka 90 asteen kulmassa (vatsa-reisi) ja polvet hitusen koukussa perse pitkänä, on selkä lattiaan nähden noin 45 asteen kulmassa (tai vähän suuremmassa), jolloin lapojen lähentäminen rinta rottingilla onnistuu hyvin, ja liikkeessä työskentelee iso siivu selkää. Selkä pyöreänä tekeminen on ihan joku muu liike, eikä kulmasoutu.
Raiski sanoi:Kulmasoudussa tai missä tahansa liikkeessä voi ajatella liikkeen kohdistumista vektorinuolien avulla. Painovoima vetää painoja suoraan alas ja lihastyö päinvastaiseen suuntaan. Karkeasti ajatellen se lihasryhmä, joka on painojen yläpuolella, tekee työn. Jos tekee pystyssä, liike ottaa hartioihin (=pystysoutu), jos taas lonkka 90 asteen kulmassa (vatsa-reisi) ja polvet hitusen koukussa perse pitkänä, on selkä lattiaan nähden noin 45 asteen kulmassa (tai vähän suuremmassa), jolloin lapojen lähentäminen rinta rottingilla onnistuu hyvin, ja liikkeessä työskentelee iso siivu selkää. Selkä pyöreänä tekeminen on ihan joku muu liike, eikä kulmasoutu.
Olipas fiksusti sanottu. Tuohon päälle vielä js-soutu, jossa tanko lähtee lattiasta/viisi senttiä yläpuoleta, yläkroppa on lähellä vaakatasoa, ja lavanlähentäjät pääsevät kunnolla töihin. Sitä me heikot aina tehdään niin ei tarvitse painoissa hevostella.
Apulus.
Kulmasoudussa polvet enemmän koukkuun, rinta ulos, katse eteen ja tanko lähemmäks vartaloa. Suosittelisin myös ottamaan sen tangon telineistä, mikäli on vaikea ekaks mavettaa se tanko kunnolla ja siitä rueta soutamaan.
Ei mitään tyylinäytteitä itsellä ole tarkoitus näyttää alla olevassa videossa, mutta kun tuossa keväällä vetelin vähän innolla niin:
Click kulmasoutuun
2 viikkoa sitten tein jopa puhtaammin 150 kilolla 4-5 toistoa, paljon pienemmällä elopainolla. Nyt taas duunailen sitten ihan rauhassa kunnon yates tyyliin. Välillä on kiva paukutella.
PS. Arskan kulmasoutu on just rock. Tekeehän pakkiksen Jatkuvuuskin (youtube jatkis ja toisiks uusin video) melkein samalla tavalla välillä noita soutuja. Painot pitää vaan olla ihan maltilliset.
Tuossa ei ole Yates-tyyliä kyllä muuta kuin tuo pysty asento. Ellet sitten tarkoittanut, että joissain muissa sarjoissa olet tehnyt Yates-tyylillä kuin tuossa videolla.
Yates käytti kyllä pystyä asentoa, mutta idea oli, että selkäliikkeissä kuorma pitäisi pystyä pysäyttämään supistusvaiheessa. Noissa raskaimmissa sarjoissa tuo tuntuu kyllä vähän etäiseltä..