Pakkiksessa paljonki kirjatoukkia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jupe123
  • Aloitettu Aloitettu
James Clavellin Asia Saga on :kuola:. Forsythin Shakaali ja Yoshikawan Musashi ovat mielestäni ihan mahtavia kirjoja.

Tällä hetkellä olen koukussa Paulo Coelhoon, sekä Carlos Castanedaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Herbert A. Werner: Rauta-Arkut

Esittely

Saksalaisen sukellusvenekomentajan muistelmat 1939-1945

Tämä on kertomus voitoista, tappioista ja eloonjäämisestä vastoin kaikkea todennäköisyyttä. Herbert Werner on eräs harvoista saksalaisista sukellusvenekomentajista, jotka kykyjensä, rohkeutensa ja uskomattoman onnensa ansiosta selvisivät hengissä toisesta maailmansodasta. Werner kertoo yhden sukellusveneen aiheuttamista tuhoista Atlantin laivasaattueille, mutta helpon menestyksen luoma voittamattomuuden tunne kaikkosi nopeasti liittoutuneiden sukellusvenetorjunnan parantuessa. Saalistajista tuli saaliita ja moni sukellusvenemies koki kauhun hetkiä ennen uppoamaan tuomitun sukellusveneen rungon pettämistä. Saksan sukellusvenelaivaston tappiot olivat karut: 842 sukellusveneestä upotettiin 779; ne ovat rauta-arkkuina 28 000 miehelle.

Herbert Wernerin kaunistelematon ja koskettava omaelämäkerta sodasta merenpinnan alapuolella, kylmässä ja ahtaassa sukellusveneessä, on omistettu kaikille Atlantin taistelussa kuolleille merimiehille.

Tästä ei paljoa pysty kirja paranemaan :thumbs:

Tuota voin kans suositella. Ja on nimenomaan elämänkerta, eikä fiktiivinen tarina.

Suosittelen, että luet myös Legendat sarjan, uusi sukupolvi, kesätulen lohikäärmeet, sielujen sota ja viides aika, viidettä aikaa jatkaa Dhamon-Saaga (Vissiin paras Dragonlance sarja). Siinä ainaki vähäks aikaa iltalukemista :D.
Onhan nuo luettu, muutamia kirjoja lukuunottamatta :)
Mut edelleen ne 6 ensimmäistä on vain parhaat, varmaankin kun Raistlin on vaan niin symppis <3 :D

Lukeeko pakkiksessa kukaan mitn kirjoja? Itse tulee aikapaljon luettua esim. Fantasiaa. Mikä paras lukemasi kirja(sarja)? Mikä pisin? Mikä kuivin?
Luetaan kirjoja joo. Kotona on yli 30 hyllymetriä täynnä. Suurin osa romaaneja, mutta myös (sota)historiaa, erilaisia harrastekirjoja ja duuneihin liittyviä asiaopuksia. Olen toki myös kirjaston kanta-asiakas.

Yksittäinen teos jonka voisi täällä nostaa esiin on Donna Tarttin The Secret History (Jumalat juhlivat öisin):

Menestysromaani rikoksesta, vastuusta, syyllisyydestä ja siitä, kuinka helposti itsekkyys voi tahrata viattomuuden.

Kun pennitön Richard Papen saapuu apurahan turvin Hampden Collegeen, hänestä tuntuu kuin hän olisi tullut paratiisiin. Älykkäitä ja kauniita opiskelijoita, kevyitä huumeita… rikkaille ja lahjakkaille nuorille Hampden on rajoittamattomien mahdollisuuksien paikka.

Richard onnistuu pääsemään viiden klassisten kielten opiskelijan ja heidän karismaattisen opettajansa sisäpiiriin. Yhdessä he puhuvat sujuvasti kreikkaa, väittelevät kuolleista kulttuureista ja elävät sivussa muusta yliopistosta.

Kuukausien kuluessa Richard saa kuulla hirveästä rikoksesta, johon hänen uudet ystävänsä ovat kerran syyllistyneet. Ja mikä pahinta, yksi heistä on murtumaan päin, yksi heistä aikoo tuhota heidän kultaisen tulevaisuutensa paljastamalla koko jutun. Syyllisyys ja kiinnijäämisen pelko johtavat kierteeseen, johon Richard temmataan mukaan.

http://www.wsoy.fi/index.jsp?c=/product&isbn=951-0-33078-7

http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=0140167773

Kirjassa on yksi legendaarisimmista aloituksista koskaan: Lumi alkoi sulaa vuorilla ja Bunny oli ollut kuolleena monta viikkoa ennen kuin aloimme ymmärtää tilanteen vakavuuden.

Kirjakokoelma kasvaa oikeastaan kuukausittain. Nyt koulujuttujen jne takia jäänyt lukeminen vähemmälle, mutta kirjoja tullut sitäkin enemmän lisää hyllyn täytteeksi.

Nyt odottaisi vuoroaan Oscar Wilde, Edgar Allan Poe, Khaleid Hosseinilta pari kirjaa, Paolo Coelholta myös. Roger Mooren ja Alice Cooperin elämänkerrat, ja sitte näitä perus jännäreitä, Dan Brown, Mclean, King, Baldacci, Grisham jne jne. Sitten löytyy aikamoiset läjät opiskeluun liittyviä tietokirjoja.

Aijuu, isoin luku-urakka odottaa minua Leonardo DaVincin- jättikirjan muodossa. Siihen tarvitsen kuitenkin sohvan ja ison sohvapöydän ensin. Kirjalla nimittäin kokoa noin 30 x 50cm ja sivuja taitaa olla tuhansia. Hintaakin taisi olla päälle 100 euron.

Pääasiallisesti luen kirjoja alkuperäiskielellä, eli useasti englanniksi. Jotenkin tuntuu, että näissä suomennoksissa aina katoaa jotain tärkeää pois.

Missä muuten pakkislaiset nauttivat kirjansa? Itseltä puuttuu sohva tällä hetkellä, joten on todella vaikea keskittyä kirjan lukemiseen. Sängyssä joo voisi lukea, mutta siinä kun makoilee sen 20 min niin johan alkaa nukuttaa.

Joku alussa jo mainitsi kirjastoista. Itse en tykkää yhtään lainata kirjoja. Jokin fobia varmaan pöpöjä kohtaan. Ostan aina kirjani uusina. Kalliiksi tulee... :D

Mä taas ravaan kirjastossa lähes joka viikko. Aika usein teen varaukset ensin netin kautta ja haen sitten uutuuskirjat luettavakseni yhden euron nimellistä korvausta vastaan. Halvaksi tulee, ja todella helppoa ja käytännöllistä.

Viimeisin ostamani kirja taitaa olla Panu Rajalan Waltari-elämäkerta, jonka hankin viime syksynä. Sitä oli vähän hankala lukea kokonsa ja painonsa takia. Yleensä rötvään sängyllä kun luen, mutta Waltari-kirjan kanssa oli pakko ryhdistäytyä ihan istumaan. Lukuasennot ovat poikkeuksetta aina erittäin epäergonomisia niskanvääntö- ja kylkiasentoja. :D

Huomasin juuri ilokseni, että esimerkiksi Amazonista löytyy paljon kirjoja, jotka ovat tehty jonkun scifi-elokuvan/sarjan/pelin/yms. pohjalta. Warhammer 40 00 kirjoja olen lukenut jo parikymmentä ja nyt on tilauksessa Aliens pohjaisia kirjoja ja muutama Star Wars.
Myös ns. vaihtoehtomaailmat ovat aina kiinnostaneet minua ja nyt hyllyssä odottaa kirja, jossa toisen maailmansodan hävittäjä joutuu maapallolle missä hirmuliskot ovat vallassa.
Myös Turtledovea ja Birhimghania on tullut luettua.

Pääasiallisesti luen kirjoja alkuperäiskielellä, eli useasti englanniksi. Jotenkin tuntuu, että näissä suomennoksissa aina katoaa jotain tärkeää pois.

Missä muuten pakkislaiset nauttivat kirjansa? Itseltä puuttuu sohva tällä hetkellä, joten on todella vaikea keskittyä kirjan lukemiseen. Sängyssä joo voisi lukea, mutta siinä kun makoilee sen 20 min niin johan alkaa nukuttaa.

Itsekin tykkään lukea kirjat englanniksi, monesti kirjan tunnelma ja fiilis on täysin erilainen suomennettuna. Hyvä esimerkki on Cormac McCarthyn The Road. McCarthy kirjoittaa melkein runollista tekstiä ja se ei vaan käänny suomeksi. Jotain jää aina puuttumaan. Jännä juttu muuten miten Blood Meridiania ei ole edes suomennettu vaikka se on klassikko.

"Suppose two men at cards with nothing to wager save their lives. Who has not heard such a tale? A turn of the card. The whole universe for such a player has labored clanking to his moment which will tell if he is to die at that man’s hand or that man at his. What more certain validation of a man’s worth could there be? This enhancement of the game to its ultimate state admits no argument concerning the notion of fate. The selection of one man over another is a preference absolute and irrevocable and it is a dull man indeed who could reckon so profound a decision without agency or significance either one. In such games as have for their stake the annihilation of the defeated the decisions are quite clear. This man holding this particular arrangement of cards in his hand is thereby removed from existence. This is the nature of war, whose stake is at once the game and the authority and the justification. Seen so, war is the truest form of divination. It is the testing of one’s will and the will of another within that larger will which because it binds them is therefore forced to select. War is the ultimate game because war is at last a forcing of the unity of existence. War is god."

Itse yleensä luen sängyssä maaten ja Andy McNabia lukiessä pitää välillä pitää tauko ja varjonyrkkeillä peilin edessä.

Luen juuri Minna Canthin novellia Hanna kyyneleet silmissä, koska tämä on niin koskettava.
Tarina nuoren naisen kasvusta ja uskon menettämisestä. Mikään kirja/teos/tarina ei ole aikaisemmin saanut näin vahvoja tuntemuksia aikaan.

Ja luen siis paljon, pakostakin. Aika vaan ei riitä lukemaan kaikkia kiinnostavia kirjoja, helpointa on vaan valita ne tentittävät teokset. Seuraavaksi Otto Mannista ja Juhani Ahoa.

Mulla on nyt menossa Mooren elämänkerta (Nimeni on Moore, Roger Moore) ja suosittelen todella! Näppärä, hauska ja erittäin mielenkiintoinen. Bondin ja menneen ajan kuvauksesta kiinnostuneille (kirja alkaa vuoden -27 Lontoosta).

roger+028.jpg

Ooh!:eek: Olen pitkään -jo useamman vuoden- kärsinyt lukemisblokista, mutta nyt se on murrettu. Rakastan Roger Moorea. Tämä on saatava! Toinen hyvä elämänkerta tuli Kim Borgilta. Tunteita pintaan nostanut basso ja tavattoman lahjakas muusikko.

Lukemisblokki tuli hieman vuosituhannen vaihteen jälkeen luettuani Juhani Ahoa ja Tuntematonta. Sen jälkeen ei tullut vastaan enää mitään mielenkiintoista ja jämähdin selailemaan Homerosta ja antiikin kreikan näytelmiä, erityisesti Medeiaa ja Bakkhanteja. Fantasiakirjallisuus on tuntunut lukion jälkeen lapselliselta ja sotakirjat/dekkarit on huonosti kirjoitettu -jokaisella miehellä on kulmikkaat kasvot ja pyssyjen piiput ovat kylmiä niskaa vasten. Naisilla on pyöreä povi ja märkä piirakka. Mielikuvituksetonta ja noloa. Verbaliikan ja tyylin puute on vienyt uskoni proosaan.

Suosittelen kaikille oikein lämpimästi tätä Goodreads-sivustoa, ei maksa mitään. Oman profiilin alle voi kasata esim. listaa kirjoista, jotka haluaisi lukea. En oikein tiedä mihin tuota vertaisi, kirjojen Facebook? Sivusto on englanninkielinen, mutta tuolla on todella paljon myös suomalaista kirjallisuutta listattuna.

Uusi yllätyssuosikki löytyi yliopistoni kirjalistasta. John Humphrysin Lost for Words kertoo englannin kielestä ja sen väärinkäytöstä sekä tutkii tapoja tehdä kielestä selkeämpää vaikka se muuttuu koko ajan. Kuulostaa tosi tylsältä, mutta kirja on oikeasti tosi viihdyttävä ja helppo lukea :)

Esittelystä poimittu:

"Words are devalued and rendered meaningless. And it is all so ugly. English is a beautiful language which should give us pleasure, not pain. John Humphrys pokes fun at the many ways people mangle our language. He also raises serious issues about people in power who use words to manipulate us. Language should be simple, clear and honest. Where it is not, we need to ask why - and do something about it."

^ On varmaan huippu! Itsehän olen friikki kielitieteilijä, joten ei liene yllättävää, että saattaisin saada juurikin tuollaisista teoksista kicksejä.

^ On varmaan huippu! Itsehän olen friikki kielitieteilijä, joten ei liene yllättävää, että saattaisin saada juurikin tuollaisista teoksista kicksejä.

Ihan älyttömän mielenkiintoinen, kannattaa lukea :) Mun suosikki on kohta missä puhutaan otsikoista ja sieltä löytyi tällainen otsikoinnin helmi: "headline to a story of a man who escaped from a psychiatric hospital, raped a woman in a laundry and got away: Nut Screws Washer and Bolts." :lol2:

Sven Hasselin sotakirjat ja muutenki sotakirjoja tulee luettua tosi paljon.Sekä dekkareita ja muita sen tapaisia kuten esim. Ilkka Remeksen kirjat. Ja päätalon iijoki sarjaa on kans tullu luettua. Reino Lehväslaihon kirjat kuten myös Niilo Lauttamuksen ja Esa Anttalan kirjat on tullu luettua kaikki suomalaisten sotakirjojen aatelia. Joskus luen myös ihan jotain tietokirjoja sodasta

Kyllä, mä rakastan kirjoja:)!

Mä luen oikeastaan ihan laidasta laitaan, mutta viimeisen kahden kuukauden aikana on tullut luettua mm. Dave Pelzer - Pimeän poika, Miika Nousiainen - Vadelmavenepakolainen, Tuomas Vimma - Gourmet. Kaikki ihan ok, ei nyt mitään mullistavia, paitsi Pimeän poika oli kyllä aika... no koskettava ja pisti ajattelemaan.

Fantasiakirjallisuudesta en ole vielä oikein innostunut, vaikka muutama sellainenkin on joskus ihan ajan kuluksi tullut luetuksi.

haha, tos on jo kunnon sanaleikit, oliko tosi tarina?

Jep, kyseessä oli joku tabloid-lehti. Hollywoodissa muistaakseni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom