Painonnostotekniikka

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Uusi yritys

Kuvasin tekniikkaa ekaa kertaa enkä osaa itse sanoa mitä pitäisi parantaa, joten jos joku muu osaa, niin kertokaahan. Ei kai siinä suurempaa vikaa ole.

[video=youtube_share;d4PmjFD97EU]http://youtu.be/d4PmjFD97EU[/video]

Kun menen työnnöissä +100kg, niin yläasennossa jokin alaselässä hieman nitkahtaa, ei varsinaisesti koske, mutta tuntuu ikävälle. Selkäni on hieman liian notko. Onko tähän jotain erityisharjoitetta, vai pitääkö vain treenata vatsaa ja alaselkää...

menkää nyt hyvät ihmiset painonnosto seuran reeneihin ottakaa oman paikkakunnan seuroista tietoa ja eikun salille.videoita katselemalla ette opi nostamaan oikein ja netti vinkkejä lukemalla.painonnostossa pienetkin virheet korostuu parhaan ohjauksen saa nimenomaan painonnosto seurojen reeneissä.

Tempaus puhuu asiaa, mut itsellä ainakaan ei aikataulut toimisi jonkun seuran treeneissä käymiseen. Saattaa olla, että kerran kuussa saattais päästä käymään, mutta tuollaisesta tuskin olis pitkälläkään tähtäimellä mitään apua.
(Tyydynkin siis tekemään raakana painonnostoliikkeet ja keskittymään salilla juttuihin, jotka jo osaan.)

Ihan yhtä tyhjän kanssa siis neuvoa menemään painonnostoseuran treeneihin. Sama ku menis mihin tahansa muuhun salitreeniin liittyvään ketjuun neuvomaan personal trainerin pakeille.

menkää nyt hyvät ihmiset painonnosto seuran reeneihin ottakaa oman paikkakunnan seuroista tietoa ja eikun salille.videoita katselemalla ette opi nostamaan oikein ja netti vinkkejä lukemalla.painonnostossa pienetkin virheet korostuu parhaan ohjauksen saa nimenomaan painonnosto seurojen reeneissä.

Niinhän se tänäpäivänä menee, ekaks katotaan tietenkin nettistäpä sitten mennään lähimpään mestaan missä pääsee tankoon käsiksi.
Aika nopeasti muutaman käyntikerran jälkeen joutuu huomaamaan että jätkät vieressä tekee sen helpon näköisesti.
Oppia ei voi saadakun näiltä perus painonnosto saleilta. Painonnostoseura Herakles.., Syyskurssi 2013 13-18v - YouTube

Tempaus puhuu asiaa, mut itsellä ainakaan ei aikataulut toimisi jonkun seuran treeneissä käymiseen. Saattaa olla, että kerran kuussa saattais päästä käymään, mutta tuollaisesta tuskin olis pitkälläkään tähtäimellä mitään apua.
(Tyydynkin siis tekemään raakana painonnostoliikkeet ja keskittymään salilla juttuihin, jotka jo osaan.)

Ihan yhtä tyhjän kanssa siis neuvoa menemään painonnostoseuran treeneihin. Sama ku menis mihin tahansa muuhun salitreeniin liittyvään ketjuun neuvomaan personal trainerin pakeille.

se nyt vaan on taivahan tosi että ilman panostusta kunnolliseen valmennukseen painonnostossa ei voi päästä hyvään hyvään tasoon.

Kuvasin tekniikkaa ekaa kertaa enkä osaa itse sanoa mitä pitäisi parantaa, joten jos joku muu osaa, niin kertokaahan. Ei kai siinä suurempaa vikaa ole.

[video=youtube_share;d4PmjFD97EU]http://youtu.be/d4PmjFD97EU[/video]
Periaatteessa tossa kiteytyy kaikki perusvirheet mitä vaan voi olla. Pn nettivalmennuksesta ei ole hyötyä. Ellei sitten ole kysymyksessä jo kokenut nostaja, jolla tekniikat hallussa. Tällöin osaava valmentaja pystyy yhdessä valmennettavansa kanssa korjata tekniikkaa netin välityksellä. Muuten nämä tekniikkaneuvot ovat harrastelijoille pääsääntöisesti turhia.

Tuli tossa eilen tehtyä elämäni ensimmäistä kertaa rinnallevetoa, 75kg tuli tekniikkaa aika päin vittua. Nyt on epäkkäät iha vitun kipeet kuuluuko niiden ottaa osumaa rinnallevedossa?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuli tossa eilen tehtyä elämäni ensimmäistä kertaa rinnallevetoa, 75kg tuli tekniikkaa aika päin vittua. Nyt on epäkkäät iha vitun kipeet kuuluuko niiden ottaa osumaa rinnallevedossa?

Ei epäkkäillä ei saa voimaa nostoon. tärkeimmässä osassa on hauikset. koita vetää enempi käsillä ens kerralal...

Kyllä ne tulee kipeäksi kun ekaa kertaa/pitkästä aikaa tekee. Näin ainakin itsellä..

Missäköhän petrattavaa jos työnnössä syväkyykkyyn (el ns. oikeaoppisesti) meinaa kippaa taaksepäin, eli vaarana selälleen lentäminen. Tarkoitan siis rinnallevedon sitä vaihetta kun ollaan kyykyssä syvimmässä kohdassa. Varmaan vaan liikkuvuuden puutetta tms.?

Ei epäkkäillä ei saa voimaa nostoon. tärkeimmässä osassa on hauikset. koita vetää enempi käsillä ens kerralal...

Milläs sä sitte teet "shrugin" eli hartioiden kohautuksen ennen käsivarsien aktivointia? Se sattuu olemaan aika oleellinen osa painonnostoa. Eli mun vastaus on että epäkkäiden kuuluu saada osumaa.

Missäköhän petrattavaa jos työnnössä syväkyykkyyn (el ns. oikeaoppisesti) meinaa kippaa taaksepäin, eli vaarana selälleen lentäminen. Tarkoitan siis rinnallevedon sitä vaihetta kun ollaan kyykyssä syvimmässä kohdassa. Varmaan vaan liikkuvuuden puutetta tms.?

Vois kuvitella, että tuo on nilkkojen (dorsifleksio) liikkuvuudesta kiinni. Mulla sattuu tuota tasapohjaisten kenkien kanssa, muttei nostokengillä.

Täysin samaa mieltä tempauksen kanssa. Melkein sanoisin että laji kuin laji niin nettiopiskeluilla ja videoiden katsomisella ei pitkälle pötkitä. Omia virheitään tai mielummin sanoisin että kehittämiskohteitaan on tosi vaikea itse analysoida. Toki jos tavoitteet ei ole kuin harrastelu omaksi ilokseen niin mikäs siinä, antaa palaa. Tosin tässäkin tapauksessa hakisin ainakin aluksi ammattiapua että saa tekniikat kohdilleen. Muuten voi tulla ainakin pidemmässä juoksussa vähän muutoksia treenitavoitteisiin. jotain sellaisia, että XXXkg kyykyssä muuttuukin mahdollisimman hyväksi kuntoutumiseksi loukkaantumisen jälkeen. Eipä ole kuin mun mielipide ja jokaisella on oikeus omaansa. Mua vaan hirvittää tai oikeastaan olen enempi pahoillani ihmisten puolesta jotka rehkivät ja rehkivät, ilman itse asiassa kovinkaan kummoista kehitystä loukkaantumisesta toiseen. Vain koska ovat liian jääräpäitä hankkimaan apua viisaammiltaan ja kokeneemmiltaan.

"A definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results", ei ole itse asiassa hassumpi lausahdus. Tällä ei siis ole oikeasti tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä, mutta jos yhdenkin ihmisen saan edes miettimään asiaa tältä kantilta ja hankkimaan apua on tämä kirjoitus täyttänyt tarkoituksensa :)

Eipä tunnu aikuisille olevan tarjolla mitään painonnostovalmennusta... seurat keskittyy vain kilpailijoiden valmennukseen, minkä toki hyvin ymmärrän.

Eipä tunnu aikuisille olevan tarjolla mitään painonnostovalmennusta... seurat keskittyy vain kilpailijoiden valmennukseen, minkä toki hyvin ymmärrän.

Missähäin päin Suomea asustelet? Ainakin Tampereella on Pyrinnöllä aikuisten punttikoulu, ja varmasti opastusta lajiin löytyy muualtakin jos osaa etsiä. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom