Painonnostotekniikka

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kiitos! Mäkin kyllä liittäisin ton lähinnä rinnallevetoon ja/tai etukyykkyyn. Ei toi vielä pahasti häiritse (tällä hetkellä alaselkä hieman jäykkä muttei varsinaisesti kipeä) mutta tosiaan aattelin vaan oisko kyseessä joku tekniikkavirhe joka kannattais korjata nyt ennen kun oikeesti sattuu.
Kannattaisko kanssa harjotella etukyykkyä erikseen (en oo sitä vähään aikaan tehny) ja varmistaa sen tekniikkaa?

Kiitos! Mäkin kyllä liittäisin ton lähinnä rinnallevetoon ja/tai etukyykkyyn. Ei toi vielä pahasti häiritse (tällä hetkellä alaselkä hieman jäykkä muttei varsinaisesti kipeä) mutta tosiaan aattelin vaan oisko kyseessä joku tekniikkavirhe joka kannattais korjata nyt ennen kun oikeesti sattuu.
Kannattaisko kanssa harjotella etukyykkyä erikseen (en oo sitä vähään aikaan tehny) ja varmistaa sen tekniikkaa?

Omalla kohdalla noissa kahdessa liikkeessä etukumara kyykyn pohjassa saattoi olla yks tekijä, voisit varmistaa että selkä on mahdollisimman pystyssä ja perse nilkkojen "välissä" kun istut siellä. Mut muuta ei ilman videokuvaa keksi.

Mitä osa-aluetta veikkaisit näillä olemattomilla tiedoilla? Liikkuvuus vai ihan vaan tekniikka paska? Pukeilta saan oikeastaan saman 80kg kuin alhaaltakin.

Itse olen pähkäillyt suurimmaksi ongelmakseni liikkuvuuden. 85kg saan temmattua voimalla, mutta kun kyykyssä olo tempauksessa on niin helvetin hankalaa, niin isompiin rautoihin ei ole mahdollisuuksia. Työntö nyt 120kg ja rive 130kg, eli voiman puolesta luulisi vähän enemmän tulevan myös tempauksessa.
Mobility for People Who Hate Doing Mobility by Mike Gray - Mobility & Training Preparation - Catalyst Athletics - Olympic Weightlifting
Ajattelin linkin juttuja alkaa treenata, niin jos tuo liikkuvuus pikkuhiljaa paranisi.

^Eli ongelma on ennemminkin se allemeno tempauksessa kuin kakkosveto? Onko raakatempauksessa ja normaalissa eroa?
Mulla allemenoon auttoi helvetisti drop snatchit ennen varsinaista tempaustreeniä. Toki myös itse kakkosvedossa auttoi se kun hahmotti paremmin pystymmän asennon jo ykkösvedossa. Ennen tanko lähti liikaa lantiolla eteenpäin kun olisi pitänyt saada reisistä voima ylöspäin.

Raakana 75kg-80kg, 80kg ehkä enemmän puoliraaka. Enkä saa edelleenkään kakkosvetoon mitään voimaa ja allemeno on hankalaa.

Hei tämmöinen hassu kysymys: Ajattelin tässä lähiaikoina kokeilla paljonko työnnöstä oikeesti nousee, jos nyt en ihan ykkösmaksimia yritä niin ainakin suht lähelle. Tähän mennessä oon lähinnä hinkannu tekniikkaa ja tehny joitakin tyyliin raskaahkoja kakkosia. Onko jotain mitä voi mennä pieleen/ pitäisi varoa/ ottaa huomioon kun painoa on enemmän???

Hei tämmöinen hassu kysymys: Ajattelin tässä lähiaikoina kokeilla paljonko työnnöstä oikeesti nousee, jos nyt en ihan ykkösmaksimia yritä niin ainakin suht lähelle. Tähän mennessä oon lähinnä hinkannu tekniikkaa ja tehny joitakin tyyliin raskaahkoja kakkosia. Onko jotain mitä voi mennä pieleen/ pitäisi varoa/ ottaa huomioon kun painoa on enemmän???

Jos et oo jo epäonnistunu jossain vaiheessa suoritusta, niin tee se pienemmillä painoilla. Tulee jonkinlainen aavistus siitä, mihin painot oikeasti menee tai mihin niitä kannattaa dumpata, kun ei suoritus enää onnistukaan.

Oon joutunut pudottamaan painon kesken sekä riven että työnnön joitakin kertoja tekniikkavirheiden vuoksi. Yleensä mun taktiikka on "heittää" paino mahdollisimman kauas eteen. :wtf:

Älä yritä nostaa painoa jos on epäilys siitä, ettei nouse. Aina ennen nostoa on oltava varma, että pystyt siihen, muuten on ihan turha edes yrittää. Enkä siis todellakaan tarkoita, että on nostettava vain itselle helppoja ja varmoja rautoja, vaan että asenne on oltava tuo, olipa tangossa mitä tahansa. Älä myöskään nosta liian väsyneenä. Sen kyllä huomaa kun räjähtävyys alkaa kärsiä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jep mun ajatus ois mennä maltillisilla korotuksilla niin pitkälle kun tuntuu että sovinnolla nousee ja tekniikka pysyy kasassa. Varmaan painolla, jolla on tehnyt yksittäin riveä, etukyykkyä ja vauhtipunnerrusta, luulis onnistuvan työntökin? Eikä siis mulla ole tässä sen kummempaa ideaa kun huvikseen ja harjoituksen vuoksi kokeilla, kun tosiaan yleensä oon alottelijana pysynyt just "helpoissa" painoissa. :)

Kuvakulma vähän voi hämätä, mutta näyttää siltä että kakkosveto jää jokseenkin tuosta uupumaan? Toki lätöasentokin voisi olla pystympi jne, mutta pikkujuttuja, tulee kyllä harjoittelun myötä.

Ei varsinaisesti tekniikkakysymys, mutta millä saatte kädet pysymään kunnossa? Minulla aukeaa kädet n. kerran kuussa ja sen jälkeen on todella hankala vetää tankoa. Työnnöt ja kyykyt toki onnistuu teipatulla kädellä.

maallikkona sanoisin että perse vois lähtö asennossa olla himpun ylempänä, jolloin pääset vetämään tangon suorempaa ylös, pitkät reidet ku sul on. Polvien ohituksen jälkeen koukistat hiukan käsiä, ikään kuin hakisit tankoa lähemmäs kroppaa kontaktia varten? Liekö sillä sitten negatiivista vaikutusta. Itseäkin kiinnostaisi vastaukset tohon ykkösvetoon, itsellä pitkäjalkaisena hieman samoja ongelmia, vähän on paremmaksi itse saanu muuttamalla vetoasentoa ja oteleveyttä.

Millaisilla etu- ja takakyykkytuloksilla olette temmanneet 100kg? Tiedän, että muuttujia on monta muutakin, mutta kuitenkin kysyn.

Suositut

Back
Ylös Bottom