Painonnostotekniikka

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Viittiskö joku muutaman sanasen kommentoida tekniikka, ennen kuin rupean lisäämään romua. Ensimmäistä kertaa siis treenasin allemenon kanssa, raakana vetoa harjoiteltu 3kk. Kädet todennäköisesti koukistuvat vähän.

IMG 0621 - YouTube

Viittiskö joku muutaman sanasen kommentoida tekniikka, ennen kuin rupean lisäämään romua. Ensimmäistä kertaa siis treenasin allemenon kanssa, raakana vetoa harjoiteltu 3kk. Kädet todennäköisesti koukistuvat vähän.

IMG 0621 - YouTube

Omaan silmään pistää toi kakkosvedon luonne. Justiin ennen "potkua" kun painaa pauselle, ollaan viel ihan ok asennossa ponnistusta ajatellen, mutta sitten ikäänku kippaat vaan tönäsyllä tangon ylös. Voisit keskittyä tuottamaan voimaa siihen tankoon suoraan ylöspäin ja ojentamaan koko kropan varpaille asti vedon loppuun, ja sitten vasta alle. Riipuksista vetoja?

Otin eilen tauon jälkeen kevyesti riveä niin yllätti epäkkäiden arkuus tänään ja aloin miettimään, että nostanko liikaa epäkkäillä. Missä vaiheessa on tarkoitus nostaa olkapäitä? Vasta allemenossa vai onko tarkoitus noston loppuvaiheessakin antaa vielä vähän vauhtia olankohautuksella? Vaikea tätä on itsellä edes arvioida että missä vaiheessa epäkkäät tulee mukaan. Ainakin näin ilman painoja peilistä katsoen ne nousee samassa kun lyö lantion eteen. Pitäisikö niiden olla eri vaiheissa?

Otin eilen tauon jälkeen kevyesti riveä niin yllätti epäkkäiden arkuus tänään ja aloin miettimään, että nostanko liikaa epäkkäillä. Missä vaiheessa on tarkoitus nostaa olkapäitä? Vasta allemenossa vai onko tarkoitus noston loppuvaiheessakin antaa vielä vähän vauhtia olankohautuksella? Vaikea tätä on itsellä edes arvioida että missä vaiheessa epäkkäät tulee mukaan. Ainakin näin ilman painoja peilistä katsoen ne nousee samassa kun lyö lantion eteen. Pitäisikö niiden olla eri vaiheissa?

toi on vain hyvä että rapetsit tulee kipeäksi..ja joo kyllä vedon loppu vaiheessa vedät hartiolla etkä käsillä mitä näkee hyvin usein esim. rinnalle vedossa riittä vedon koerkeudeksi vyön korkeus/napa josta menet alle.voit harjoitella sitä työntö vetona vedät vain hartiolla ylöspäin ja annat käsien roikkua rentona sama kuin tempauksessa käsien on roikuttava rentoina eikä niin että vedetään koukkukäsillä.

Tuosta epäkkäiden aktivoinnista sen verran, että en ole kenenkään muun kuin Crossfit-valmentajien opettavan tuommoista pointteria. Itse olen ollut siinä uskossa että riittää kun käsittää: 1) kroppa ojennetaan voimakkaasti suoraksi 2) käsillä vedetään oma kroppa tangon alle. Ja itelläkin kyllä menee trapsit kipeäksi, varsinki kovan treenin jälkeen. Pitää varmaan mielenkiinnosta kuitenkin kokeilla, että tuoko tuo mitään uutta nostoihin.

Tuosta epäkkäiden aktivoinnista sen verran, että en ole kenenkään muun kuin Crossfit-valmentajien opettavan tuommoista pointteria. Itse olen ollut siinä uskossa että riittää kun käsittää: 1) kroppa ojennetaan voimakkaasti suoraksi 2) käsillä vedetään oma kroppa tangon alle. Ja itelläkin kyllä menee trapsit kipeäksi, varsinki kovan treenin jälkeen. Pitää varmaan mielenkiinnosta kuitenkin kokeilla, että tuoko tuo mitään uutta nostoihin.

ihan painonnostaja olen kyllä se loppuveto nimen omaan tuodaan loppuun hartioilla eikä käsillä.

vielä lisäyksenä kyllä olet oikeassa kroppa ojennetaan voimakkaasti suoraksi.
minulle ainakin opetettin aikoinaan että käsillä EI vedetä vaan loppuojennuksessa hartiat nousee korviin.

Joo. Tässä vielä näkyy tossa toka kuvassa mitä ite tarkotin käsillä vetämisellä. Ite tossa vaiheessa tosin mietin ihan vain tangon alle menemistä, enkä vetämistä.

tumblr_m82e4ggYE71rc562io1_500.webp

7657246142_ce50efffbb_z.webp

Joo. Tässä vielä näkyy tossa toka kuvassa mitä ite tarkotin käsillä vetämisellä. Ite tossa vaiheessa tosin mietin ihan vain tangon alle menemistä, enkä vetämistä.

katso liitettä 105436

katso liitettä 105437

jep,no noista kuvista selviää mitä kumpikin tarkoittaa:hyvä: tämä on justiinsa tätä kun kun koittaa selventää asiaa netissä:hyper: siksi suosin vanhaa kunnon kädestä pitäen opastusta salilla.

Kyllä se veto on vedettävä loppuun asti, nimenomaan epäkkäillä. Todella tärkeä asia nostamisessa. Ja kyllä tuota asiaa opettaa myös painonnostovalmentajat, ja hienoa että crosfitt valmentajillakin on perustiedot kunnossa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä se veto on vedettävä loppuun asti, nimenomaan epäkkäillä. Todella tärkeä asia nostamisessa. Ja kyllä tuota asiaa opettaa myös painonnostovalmentajat, ja hienoa että crosfitt valmentajillakin on perustiedot kunnossa.

niinpä,ihmettelinkin että enhän mä jumalauta vanhana painonnostajana noin oleellisessa asiassa voi olla väärässä.

Paljonko teillä on kyykyt suhteessa pn-tuloksiin. Itse sain juuri tempastua enkkani 97kg ja sivusin työntöenkkaani 120kg ja niinkin surkeilla kyykyillä kuin etukyykky 2x126kg ja takaa 1x152.5kg.

Paljonko teillä on kyykyt suhteessa pn-tuloksiin. Itse sain juuri tempastua enkkani 97kg ja sivusin työntöenkkaani 120kg ja niinkin surkeilla kyykyillä kuin etukyykky 2x126kg ja takaa 1x152.5kg.

Mun mielestä aika loistava suhde. Itse en todellakaan ole painonnostaja, ja se näkyy tuloksissa: etukyykky 5x150 kg, rinnalleveto 95 kg, vauhtipunnerrus 110 kg.
Olisi mielenkiintoista kuulla oikeiden painonnostajien tuloksia.

Mun mielestä aika loistava suhde. Itse en todellakaan ole painonnostaja, ja se näkyy tuloksissa: etukyykky 5x150 kg, rinnalleveto 95 kg, vauhtipunnerrus 110 kg.
Olisi mielenkiintoista kuulla oikeiden painonnostajien tuloksia.
Etukyykky 215x5, rinnalleveto 200x2, vauhtipunnerrus 152,5, maastaveto 301,pystäri 105,tempaus 156,työntö 202(kisassa). Mulla on sekä vauhtipunnerrus että pystäri tosi heikkoja. Mikä näkyy ylöstyönnössä.

Etukyykky 215x5, rinnalleveto 200x2, vauhtipunnerrus 152,5, maastaveto 301,pystäri 105,tempaus 156,työntö 202(kisassa). Mulla on sekä vauhtipunnerrus että pystäri tosi heikkoja. Mikä näkyy ylöstyönnössä.

Kiitti. Kiva nähdä oikean painonnostajan tuloksia. Kovia lukuja.
Hävettää tuo oma etukyykyn ja rinnallevedon suhde.
Ei oikein uskalla mennä tangon alla, "yliraaka" rinnalleveto siis kyseessä. :)

Raakatyöntöä käyttää moni nostaja, esimerkkinä mainittakoon vaikkapa 105 ME työntäjä venäjän Bedzhanyan

Lisäksi raakatyöntöhän on äärimmäisen yleinen apuliike, vaikka kaikki varsinaiset suoritukset tehtäisiinkin saksaamalla. Luultavasti siis about kaikki painonnostajat tekevät sitä, jotkut enemmän, jotkut vähemmän.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom