Painon kasvusta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fatpipe
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Sanokaas viisaammat, paljonko lihasmassaa saa keskimäärin "oikeasti" vuositasolla kasvatettua (Natuna). Muistelen jostain lukeneeni, että n. kaksi kiloa puhdasta lihasta vuodessa olis maksimi.

Itselläni on painon kasvu nimittäin ollut aikas kovaa tässä viimisen viiden kuukauden aikana. Olen ollut aika satunnainen salilla kävijä, mutta tuossa ennen kesää ajattelin, että ***kele kun käydään salillla niin käydään sitten kunnolla. Niin sitä sitten ollaan oltu 4-5 kertaa viikossa omaa ohjelman tekelettä toteuttamassa. Korjasin myös ruokavalioni kuntoon ja näin olen n yt saanut viidessä kuukaudessa 6 kiloa lisää. En tietenkään väitä, että tuo olisi pelkkää lihasta, mutta kun olen tyypiltäni sellainen, että jos lihon rasva kertyy ainoastaan vyötärölle. Toisin sanoen en ole huomannut kyllä lihoneenikaan tanä aikana, joskaan ei rasvoista olla eroonkaan päästy ;)

Kannattaako tuota miettiä kun ei sitä voi tietää. Jollakin se kasvaa 0 kg, toisella monta kiloa enemmän. Tärkeintä että mennään eteenpäin ainakin jollain tavalla. Eikä tuo 2 kiloa ole mikään luonnonlaki, se on vaan arvio jonka joku on tehnyt.

Joo, ei sitä kannata miettiä. Kyllä sitä lihasta voi yllättävän paljon saada vuodessakin, kunhan opettelee tekemään oikeita asioita ja omaa edes jonkinnäköistä lahjakkuutta.

nimim. Jos mä oon kasvanu, kasvaa kuka vaan!

Niin, siis en retostele sillä, että olisin iso. Tarkoitin, että jos ite oon pystyny kasvattamaan lihasmassaani jotain 15 kiloa naturaalina, niin kyllä kuka vaan pystyy 20-30kg vetämään varmasti pitemmän päälle helposti. +muutama kilo, mikä tulee läskistä :D

Kyllähän sitä kasvaa aluksi reilustikin kun rupee syömään ja treenaan kunnolla.

Jos kehitys sun pysyy samana esim 3 vuotta niin sitten voidaan jo ihmetelläkin. ...Niin ja syytetään sua salaa roinaamisesta - kun ei itse pystytä samaan. :p

Onko puhdas liha se mitä jää jäljelle kun lasketaan rasva pois? Vai proteiinimassan lisäys? Jos jälkimmäinen niin 2kg pitää varmasti paikkansa, mutta jos rasvaton painonlisäys niin ei esim 10kg ole edes mitenkään vaikea.

On myös huomioitava ikä. 15-20v.-> on hormoonitoiminta vilkasta, ja muutenkin kroppa pelaa. Kyllä varmaan nuorena saa paljon enemmänkin lihaa kuin tuon 2kg/vuosi.

Originally posted by meitsi
Onko puhdas liha se mitä jää jäljelle kun lasketaan rasva pois?

Kyllä mä sen ainakin noin lasken. Miten ihmeessä edes tuollaista proteiinimassaa mitataan? Ei ainakaan kotikonstein? :confused:

Ja vaikka luutkin treenatessa vahvistuisivat, niin ei kai siitä nyt niin montaa kiloa tule, että pahasti alkais laskut heittämään... Varsinkin kun en pituutta ole seittemään vuoteen kasvanut.

rasvaton massa on rasvaton massa. eli juuri se rasvakertymä pois ja siinä se on. 2kg ei todellakaan ole mikään sääntö, kuten muutkin täällä sanovat. ihmiset on erilaisia ja omaavat erityyppistä lahjakkuutta eri lajeihin ja ovat treenitaustaltaan erilaisia. joku saa sikatreeneillä ja hirveellä panostuksella sen 2kg lihaa ja joku saa 15kg, kunhan pikkusen kattelee painoihin päin. eikä edes aineita tarvi. sekös ärsyttää :) :)

yleensä rasvaa tulee 20-50% saadusta ylipainosta riippuen jälleen erilaisuuksistamme. ilman rasvaa ei tule lihasta. näin radikaalisti kuitenkin voi sanoa. vaikkei rasva näy päällepäin, kertyy sitä varsinkin miehillä suoliliepeeseen, eli vatsalihasten alle.

toisaalta esim. mies, jolla rasva kertyy persuksiin ja reisiin omaa hyvät mahikset saada itselleen loistavan kyykyn. lihas kun tykkää rasvasta siten, että lähtee yleensä sieltä viimeksi pois, mistä rasvakin. suomalainen mies vaan aika harvoin tollai lihoo. on enempi välimeren ukkojen tyyli.:)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kiloista

Mun käsittääkseni noissa tutkimuksissa on otettu huomioon vesi sun muut hötöt mitä siihen habaan kertyy. On varmaan totta että puhdasta lihasta tulee se kilo tai pari, mutta eipä ihmisessä tommosta lihasta kovin paljoa ole muutenkaan. Eihän tommonen 10-30 kilon painonlisäys ekojen vuosien aikana ole kovinkaan outoa. Saa olla aika huonot geenit jos ei hyvällä treenillä saa ekana vuonna edes viittä kiloa lisää.

pave on oikeessa ja sitä tarkotinkin. jos ihmisessä on 60-70% vettä, ei lihasta juuri montaa kiloa tule. mutta se vesikin siis lasketaan rasvattomaan painoon. isompi lihas pystyy varastoimaan enemmän sokuria ja sitä kautta vettä myös.:)

Luulenpa, että tuo 2 kiloa juurtaa juonensa jostain vuodelta yks ja kaks jolloin treenattiin kroppa kolmesti viikossa läpi. Treeni- ja ravinto systeemit on kehittyneet huimasti. Joten veikkaanpa, ettei 5-6 kiloa rasvatonta lihasmassaa
ole mikään ihme, jos olosuhteet on oikeat.

Nykyään tuota 2 kiloa vuodessa ei tyrkytä, kuin öve rytteri, mutta sehän onkin ruotsalainen.

Mun mielestä puhdas liha on se, mitä massakauden jälkeisen dieetin jälkeen jää jäljelle...ja se on paljon vähemmän, kuin laskutoimituksella kokonaispaino-rasvat, koska suurin osa painon laskusta ei edes ole rasvaa ja nesteitä...

*edit*
tai riippuu tietysti tavasta dietata, mutta yleisesti...

Vedin massaa 'bout puoli vuotta ja nyt oon ollu dieetillä n. kuukauden... rasvat on 8,5% ja paino on n. +6,5kg massakautta edeltäneeseen painoon... vielä pitää vähän tiukentaa, saa nähdä paljon jää jäljelle... PELOTTAA!! :(

Oikeesti, hirveä masis ja armoton v*tutus päällä, kun tulokset tippuu ja kuihtuu kasaan! :mad:

*edit: Lisäsin kirosanoja.

Originally posted by Fatpipe
paljonko lihasmassaa saa keskimäärin "oikeasti" vuositasolla kasvatettua (Natuna). Muistelen jostain lukeneeni, että n. kaksi kiloa puhdasta lihasta vuodessa olis maksimi.

10kg per vuosi (neljän vuoden ajan) oon ite saanu

Kun mä alotin 15-16v lähtökohta jotain 55kg, nii vuodessa tuli melkein 20kg ei tietenkään kaikki lihaksena mutta päkki näky :D
ja tuleehan sitä lihasta murrosiässä muutenkin vaikka ei reenais kunhan vaan syö...

Laskin tossa että puolessa vuodessa on lihasmassaa tullut hulppeat 4kiloa =P
Eli siis en ole koskaan syönyt proteiineja, eikä ole vielä ollut suunnitelmissakaan. Joskus jotkut ihmettelevät että pelleilenkö kun käyn salilla aika ahkeraan enkä edes palautusjuomia juo. Ei ole ollut toistaiseksi suurempaa kiinnostusta lisäaineisiin tms.

Nyt lopputalven ja ensikevään olisi tarkotus jatkaa samaa rataa mutta jospa sitten syksyllä vähän hankkisin avustusta massan saantiin, kun nykyään vetelen himassa perinteistä kotisafkaa, ja yritän rahkoja ja tonnikalaa syödä vähän kaiken kanssa.

Suositut

Back
Ylös Bottom