Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Talassalo sanoi:Joo mulla on n. puolentoista vuoden treenin jälkeen painoo tullu joku 16kg en tiiä sitte paljon on lihaksen osuus mut sit yks kaveri on saanut reilut 15kg ensimmäisen puolen vuoden aikana.
Yusu sanoi:10kg per vuosi (neljän vuoden ajan) oon ite saanu
Meikäläisellä homma toimii nimittäin suurinpiirtein noin. Rasva tuntuu kertyvän reisiin, persiiseen ja selkään(!!!!), ei niinkään vyötärölle. Sopivia farkkujakin on hankala löytää. Kyykky ei tosin ole koskaan ollut vahvimpia lajeja, tykkään enemmän mavesta. Johtuu varmaan välityksistä .toisaalta esim. mies, jolla rasva kertyy persuksiin ja reisiin omaa hyvät mahikset saada itselleen loistavan kyykyn. lihas kun tykkää rasvasta siten, että lähtee yleensä sieltä viimeksi pois, mistä rasvakin. suomalainen mies vaan aika harvoin tollai lihoo. on enempi välimeren ukkojen tyyli.
Tässä on myös hyvä ottaa huomioon, että olet ainakin nykyisellään reilun 190cm pitkä. Jos et tuona aikana kasvanut pituutta, niin olit lähtötilanteessa luuranko, jos kasvoit pituutta, niin hyvä. Ihan kunnioitettava silti tuo painon muutos. Varsinkin jos arviosi rasvaprossasta pitävät edes suunnilleen paikkansa. Tätä ei siis kannata suositella ihan joka jätkälle. Esim. minulle, jolla pituutta on alle 170cm ja kasvuikä ohitettu muutamalla vuodella :DMulla aika lailla vuosi sitten kun aloitin salilla käynnin kunnolla niin painoa oli 71-72kg aamupaino. Rasva% oli silloin n.8
Nyt painoa 107kg ja rasva% 15 eli vuoden aikana painoa tullut 35kg lisää.:D
Jep, kuulostaa hullulta, mutta totta on. Kaikki treenit ja aamupainot jokaviikolta ovat paperilla.
:D
Jos sama tahti jatkuu niin vuoden päästä 140kg ;)
Tässä on myös hyvä ottaa huomioon, että olet ainakin nykyisellään reilun 190cm pitkä. Jos et tuona aikana kasvanut pituutta, niin olit lähtötilanteessa luuranko, jos kasvoit pituutta, niin hyvä. Ihan kunnioitettava silti tuo painon muutos. Varsinkin jos arviosi rasvaprossasta pitävät edes suunnilleen paikkansa. Tätä ei siis kannata suositella ihan joka jätkälle. Esim. minulle, jolla pituutta on alle 170cm ja kasvuikä ohitettu muutamalla vuodella :D
Rasva% pitää paikkaansa kun lääkärillää oon mittauttanu.
Ihan näin omaa skeptisyyttäni ruokkiakseni:
Millaisellas laitteella se lääkäri sulta rasvat on mitannut?
Puntarilla joka näyttää rasvaprosentin. ;)
Ei ny sentään, pihdeillä mittasi. Eikö niillä saa aikan tarkan lukeman?
Kyllä joo, kunhan osaa mitata. En olekaan koskaan kuullut että lekuri olisi pihdeillä rasvoja mittaillut...oppia ikä kaikki.