Painon kasvusta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fatpipe
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kaikille kertyy vähän eri tahtiin

Joo mulla on n. puolentoista vuoden treenin jälkeen painoo tullu joku 16kg en tiiä sitte paljon on lihaksen osuus mut sit yks kaveri on saanut reilut 15kg ensimmäisen puolen vuoden aikana. :worship:

Talassalo sanoi:
Joo mulla on n. puolentoista vuoden treenin jälkeen painoo tullu joku 16kg en tiiä sitte paljon on lihaksen osuus mut sit yks kaveri on saanut reilut 15kg ensimmäisen puolen vuoden aikana. :worship:

Mulla on ihan sama juttu :D Puoltoista vuotta treeniä, 72 kg --> 88 kg. Rasvat on about samaa tasoa kun silloinkin, pituutta on tosin tullut pari senttiä.

Mulla tuli n. 3 ensimmäisen kuukauden aikana joku 10kg, ja siitä kuukauden päästä vielä joku 5kg. Sitten pari kuukautta ja n. 5kg putos pois, ja olo oli tiukka.

Sairastelun ja treenien väliin jättämisen takia, paino tippui 5 kk:n aikana ~6kg. Nyt on taas treenattu ja syöty paremmin, niin paino on noussut 1.5kk:n aikana 3kg. Pitää yrittää maltillisesti nostaa, ettei tule hirmusesti ylimääräistä läärdia, ei sitä kyllä vielä ole tullut juuri yhtään.

Menee :offtopic: ,mutta huomasin jto:n postauksesta:
toisaalta esim. mies, jolla rasva kertyy persuksiin ja reisiin omaa hyvät mahikset saada itselleen loistavan kyykyn. lihas kun tykkää rasvasta siten, että lähtee yleensä sieltä viimeksi pois, mistä rasvakin. suomalainen mies vaan aika harvoin tollai lihoo. on enempi välimeren ukkojen tyyli.
Meikäläisellä homma toimii nimittäin suurinpiirtein noin. Rasva tuntuu kertyvän reisiin, persiiseen ja selkään(!!!!), ei niinkään vyötärölle. Sopivia farkkujakin on hankala löytää. Kyykky ei tosin ole koskaan ollut vahvimpia lajeja, tykkään enemmän mavesta. Johtuu varmaan välityksistä :rolleyes:.

Olen samaa mieltä useiden muiden kommentoijien kanssa. Säännöt kahden kilon vuosivauhdista voinet jättää omaan arvoosi. Kunnollisella ohjelmalla, oikeanlaisella treeniintensiteetillä, riittävällä ravinnolla ja levolla voi kehittyä alkuvuosina todella huimasti ja aivan naturaalina. Itse nostin painoa varsin nopeasti n. 70 kg:sta n. 110 kg tasolle. En aivan vuodessa, mutta nopeasti kuitenkin ja huomattava on, että painon lisäys n. 80kg tasosta tuonne 110kg tasolle tapahtui tasan vuoden kuluessa. Voimaa tuona aikana tuli aivan hirvittävästi. Esim. maastavedossa treenipainot nousivat alun 50-60kg (tms. pieni paino) tasolta 3x245kg tasolle. Maastavedossa sarjapainojen kehitys 100 --> 180 kehitys tapahtui muistaakseni n. 2-3 kuukauden aikana.

Varoitan kuitenkin liiallisesta bulkkaamisesta. Turhaa laardia ei saa helpolla pois, enkä suosittele kenellekään "isompi on parempi" tai "ylipaino on ylivoimaa"-asennetta. Kroppa on järkevää pitää kohtalaisessa kuosissa myös bulkilla. Bulkatessa ei myöskään kannata syödä aivan mitä tahansa isompien lihaksien toivossa.

Mulla aika lailla vuosi sitten kun aloitin salilla käynnin kunnolla niin painoa oli 71-72kg aamupaino. Rasva% oli silloin n.8

Nyt painoa 107kg ja rasva% 15 eli vuoden aikana painoa tullut 35kg lisää.:D

Jep, kuulostaa hullulta, mutta totta on. Kaikki treenit ja aamupainot jokaviikolta ovat paperilla.

:D

Jos sama tahti jatkuu niin vuoden päästä 140kg ;)

Under the best possible circumstances (perfect diet, training, supplementation, and recovery strategies) the average male body can manufacture between 0.25 and 0.5 pounds of dry muscle tissue per week. That is the amount your natural body chemistry will allow you to build. So we're talking about around one or two pounds per month.

If you're gaining more than three pounds per month, you might be adding fat. If you're gaining a lot more than three pounds (like 5-7 per month), reduce the caloric intake.

Lähde: http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1268956

Eli puhdasta lihasta pystyy siis kuukaudessa kasvattamaan n. 0,5-1 kg. Koska lihakset varastoivat kuitenkin myös nestettä ja glykogeenia, on luku todellisuudessa suuruusluokkaa 1,5 kg / kk.

Kannattaa lukaista tuo artikkeli, se on erinomaisen hyvä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mulla aika lailla vuosi sitten kun aloitin salilla käynnin kunnolla niin painoa oli 71-72kg aamupaino. Rasva% oli silloin n.8

Nyt painoa 107kg ja rasva% 15 eli vuoden aikana painoa tullut 35kg lisää.:D

Jep, kuulostaa hullulta, mutta totta on. Kaikki treenit ja aamupainot jokaviikolta ovat paperilla.

:D

Jos sama tahti jatkuu niin vuoden päästä 140kg ;)
Tässä on myös hyvä ottaa huomioon, että olet ainakin nykyisellään reilun 190cm pitkä. Jos et tuona aikana kasvanut pituutta, niin olit lähtötilanteessa luuranko, jos kasvoit pituutta, niin hyvä. Ihan kunnioitettava silti tuo painon muutos. Varsinkin jos arviosi rasvaprossasta pitävät edes suunnilleen paikkansa. Tätä ei siis kannata suositella ihan joka jätkälle. Esim. minulle, jolla pituutta on alle 170cm ja kasvuikä ohitettu muutamalla vuodella :D

Ite oon viimesen vuoden aikana kasvanu ehkä sentin (nykyään 198cm). Painoa on tullut 76kilosta -> 96kiloon. Rasvoista ei juuri tietoa, mutta sikspäckistä näkyy kutakuinkin yhtämonta riviä kuin ennenkin (2-3 rajamain).

Ajattelin että 100kiloon pistän stopin tässä talven aikana. Sit keväällä pienonen diettaus/kiristely.

Tässä on myös hyvä ottaa huomioon, että olet ainakin nykyisellään reilun 190cm pitkä. Jos et tuona aikana kasvanut pituutta, niin olit lähtötilanteessa luuranko, jos kasvoit pituutta, niin hyvä. Ihan kunnioitettava silti tuo painon muutos. Varsinkin jos arviosi rasvaprossasta pitävät edes suunnilleen paikkansa. Tätä ei siis kannata suositella ihan joka jätkälle. Esim. minulle, jolla pituutta on alle 170cm ja kasvuikä ohitettu muutamalla vuodella :D

Nyt vasta hoksasin sen tärkeimmän seikan. Eli sitä pituuttakin tuona aikana tullut 5cm lisää. Vaikka kyllä olin melkoinen luuranko siltikin. :D Rasva% pitää paikkaansa kun lääkärillää oon mittauttanu.

Ps. jos mä alkaisin pistään tänne muutoksia voima-arvoista niin tää paikka menis ihan sekaisin. ;)

:evil:

Tasan kolmessa vuodessa 30 kg. 62kg -> 92kg Pituutta ei senttiäkään lisää. Vatsaan tullut ehkä 10cm lisää. Muualle toi läski ei mulla merkittävästi kerrykkään.

itellä tullu tammikuusta lisää 87kg-->100kg,vyötärönympärys kasvanut 3 cm ja pituus 187cm...ja 3 vuotta olen treenannut.

Lihakset kerää myös nestettä ja jos on lihasmassaa paljon,niin on pinta-alaakin paljon,joten siinä ei pieni rasvakerros juurikaan näy...Painoa saa varmasti ainkakin alkuun sen 10kg/vuosi lisää...
Uskoisin että lihasta saa alkuun reilusti...yli 5kg ei mahdoton,mutta vuosia treenanneena alkaa se 2-3kg/vuosi olla ihan hyvä vauhti:)
Yleensä ei ole tarkkoja mittauksia lähtökohdasta tehty ja muistihan on ihmisellä huono,joten etenkin jos aloittaa 15-17vuotiaana niin miehet myös rotevoituu ja miehistyy,lihaksia tulee lisää,rasvaa tulee vaikka se six-pack vielä jotenkin näkyisikin ja kova treeni kerää hieman nestettä...Jos tämä kaikki lasketaan lihaskasvuksi saadaan jo aika hyvä tulos:)
Mutta uskoisin siihen max.5kg/vuosi...Ekan vuoden jälkeen...Ne ketkä kertovat saaneensa 15kg lihasta ilman droppia valehtelee:) tai ei ainakaan kerro ihan totuutta...

Suositut

Back
Ylös Bottom