Paastoaminen

Mulla tuli kisojen jälkeen alle kuukaudessa 10 kiloa takas ja nyt jo 12 kg ja kyl taas pitää ottaa paasto tai pari kun duunit alkaa ja tulee parin kuukauden päästä omat ikäkausitestitkin, joissa syytä olla suht ok omapaino. Ei ole huhupuhetta että tiukalla pitkällä dieetilla metabolia hidastuu ja kilot kertyy sen jälkeen herkästi rennommalla järkevälläkin ruokavaliolla. Hyvää on se et parin vuoden penatauon jälkeen tulokset nousee painon mukana vauhdilla. Kitusena penkki oli tuskasta kun kerran koitin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun ensikosketukset oli kans ehkä päivä tai kaks pätkäpaastoa, sitten sanoin vitut ja paastosin 5 päivää. Mulla katoaa mielenkiinto helposti uusiin asioihin jos niissä ei ole mitään pientä haastetta tai jos ei näe/koe mitään tuloksia nopeasti.
Miten se 5 pvää meni.
Eka oli nälkä ja kusihätä sit helpotti?
 
Miten se 5 pvää meni.
Eka oli nälkä ja kusihätä sit helpotti?
Muistaakseni vasta vikana päivänä nälkä katos. Tai tarkemmin nälkä iski aallottain ekat 4 päivää, pääosin päivät oli suht iisejä kun nälän tunne kesti sen 20-60min kerralla. Nykyään kyllä kroppa on tottunut paremmin ja voin vaihtaa hiilaripainotteisesta paastoon ilman sen kummempaa nälän tunnetta
 
Muistaakseni vasta vikana päivänä nälkä katos. Tai tarkemmin nälkä iski aallottain ekat 4 päivää, pääosin päivät oli suht iisejä kun nälän tunne kesti sen 20-60min kerralla. Nykyään kyllä kroppa on tottunut paremmin ja voin vaihtaa hiilaripainotteisesta paastoon ilman sen kummempaa nälän tunnetta

Tollai aalloittain itelläki menny. Tulee ja sitten menee vähän ajan päästä ohi. Juon usein vettä niin sekin vie sen monesti pois.
 
Taitaa olla se pahin kohta 36-72 h kohdalla, jolloin nälkäfiilikset menee aaltoina kropassa. Jos pystyy blokkaamaan jotenkin noi aaltojen huiput joko juomalla suolavettä tai tekemällä jotain muuta, niin pitäis helpottaa nopsaan. Nälkäfiilis ei kestä kovin pitkään ja menee ohi, jos ei heti luovuta. Olikohan kyseessä Ghrelin-jekku, joka yrittää "kusettaa" sut syömään jotain.
Tietyn yksilöllisen ajan jälkeen toi signaali vaimenee pois ja sen jälkeen voi mennä aika pitkälle riippuen, kuinka paljon sitä läskiä on varastossa. Lihavat siat kuten minä voivat mennä teoriassa kuukausia, jos pitää huolta suola, kalium, magnesium ja riittävästi vettä.
 
En tiiä onko eri vai sama mekanismi kun
Itse muistan jo nuoruudesta, että nälän tullessa jos oli syömättä niin nälkä meni ohi. Puhutaan jostain 5-10 tunnin syömättömyydestä siis.
 
En tiiä onko eri vai sama mekanismi kun
Itse muistan jo nuoruudesta, että nälän tullessa jos oli syömättä niin nälkä meni ohi. Puhutaan jostain 5-10 tunnin syömättömyydestä siis.
Tää on hyvin tuttu töissä. Jos skippaa lounaan, se nälkä kyllä unohtuu. Ainoa poikkeus jos jo herätessä on älytön nälkä, eikä syö aamulla.
 
Itsellä noissa paastoissa, tai oikeastaan minihiilari ja hiit treenejä, on pahinta yöt kun pitäisi mennä nukkumaan.
Nälkä ja sit kun sokerit on nollissa niin kusettaakin koko ajan.
 
Onkos täällä ketään viikkoa tai yli paastonneita? Olisi kiva kuulla jotain kokemuksia/näkemyksiä!

Viikon vetäneitä muistaakseni on kirjottanut muttei muistu mieleen että kukaan ois raportoinu reilusti yli viikkoa. Mielenkiintoista kuulla sellasesta kokemuksia kyllä. Itellä edelleen 5 päivää pisin. Ensi viikolla voisi olla paikka pistää recordi uusiksi.
 
Viikon vetäneitä muistaakseni on kirjottanut muttei muistu mieleen että kukaan ois raportoinu reilusti yli viikkoa. Mielenkiintoista kuulla sellasesta kokemuksia kyllä. Itellä edelleen 5 päivää pisin. Ensi viikolla voisi olla paikka pistää recordi uusiksi.

Milloin meinaat koklaa, voitais vetää ns. kimppapaastot! ;)
 
Oisko niin että sunnuntaina illalla viimeinen ateria? Eli huomenna.

Kuullostaa sopivalta ajatukselta eli su iltana kumpikin alottaa pienen "kisapaaston". Teoriassa voisin olla paastolla vaikka 6 kk, koska 160 kg lihapulla, mutta joku pieni kokeilu ennen pitempiä settejä olis aika bueno. Nyt vedellyt 24-36 h ainoastaan ja olen utelias, että kuinka pitkälle sitä voi mennä.
 
Kuullostaa sopivalta ajatukselta eli su iltana kumpikin alottaa pienen "kisapaaston". Teoriassa voisin olla paastolla vaikka 6 kk, koska 160 kg lihapulla, mutta joku pieni kokeilu ennen pitempiä settejä olis aika bueno. Nyt vedellyt 24-36 h ainoastaan ja olen utelias, että kuinka pitkälle sitä voi mennä.

Hyvä idea. Itse dokumentoin tällä kertaa painoa, verensokeria ja ketoaineita.
 
Oothan jo valmiiksi vähähiilarisella ettei tuu kauheet ketoflunssat heti paaston alkuun? Mäkin voisin ottaa kurinpalautuksen kun sekasyönnillä nyt paino noussu 15-20% ja flunssaa kolmatta viikkoa. Sunnuntaihin en ehdi kun haluun ensin kunnon ketoosiin parin päivän aikana alkuviikosta.
 
Oothan jo valmiiksi vähähiilarisella ettei tuu kauheet ketoflunssat heti paaston alkuun? Mäkin voisin ottaa kurinpalautuksen kun sekasyönnillä nyt paino noussu 15-20% ja flunssaa kolmatta viikkoa. Sunnuntaihin en ehdi kun haluun ensin kunnon ketoosiin parin päivän aikana alkuviikosta.

Nyt ei oo vähähiilarinen tällä kertaa. Ite aika kivutta yleensä päässy sen 2-5 päivää. Kattoo miten lähtee tällä kertaa menee kun nyt vähemmän edes pätkäpaastoillut.
 
Mittailin pitkästä aikaa huvikseen painoa. Ei saatana 87 kg. Kuitenkin 185 cm pituutta. Melko laihaksi päässy menee kun ei oo treenit ollu muuta kun satunnaista ulkopunttista ja ravintokin vähän mitä sattuu. No, kunnon paasto ja ketoa päälle. Läskiä pois ja insuherkkyys huippuunsa. Siitä on hyvä lihasmuistilla ottaa lihasta takaisin.
 
Anskattoo. Söin eilen klo 16 kevyen päivällisen (2 lihalettua) ja kävin kävelyllä joka loppui 5km alisokereihin. Kotona mittasin huvikseni ketoaineet ja olihan siellä 0.2 joten päätin koittaa paaston aloitusta. Illalla ennen nukkumaan menoa oli jo taas menossa sokerit alas ja oli nälän tunnetta, mutta onneksi sokrut pysy 3.7 päällä joten säädin pumpun korkealle glukoositavoitteelle ja aamulla olikin sokrut ok 5.2. Eka yö pitkästä aikaa kun yskiminen ei kestänyt koko yötä ja sai kunnolla nukuttua ja aamulla olis voinut jatkaa unia. Ylös noustessa rykiminen alkoi 15 minuutin kohdalla. Otin teen ja jätän väliin kermakahvinkin, jota yleensä menee noi 5 desiä.
 
Eilen illalla 400g naudan jauhelihaa klo 22 oli viimeinen ateria. Paasto alkoi.

Aamupaino tänää 87,2 kg.

Tänää vähä treeniä nopeuttamaan glykojen poistumista.
Illalla katon sokerit ja ketoaineet.
 
Back
Ylös Bottom