Kyl tuossa on oltava jo jotakin muuta mätää elimistössä, jos ei pysty ku vuorokauden oleen syömättä.Noin käy kun keho on totutettu käymään pääasissa hiilareilla ja sitten hypätään suoraa pidempään paastoon.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyl tuossa on oltava jo jotakin muuta mätää elimistössä, jos ei pysty ku vuorokauden oleen syömättä.Noin käy kun keho on totutettu käymään pääasissa hiilareilla ja sitten hypätään suoraa pidempään paastoon.
Kyl tuossa on oltava jo jotakin muuta mätää elimistössä, jos ei pysty ku vuorokauden oleen syömättä.
Kyl tuossa on oltava jo jotakin muuta mätää elimistössä, jos ei pysty ku vuorokauden oleen syömättä.
Nopeasti kun luin tuon jutun, niin eiköhän suurin syy sairaalaan joutumiseen ollut paniikkikohtaus. Kun on itselleen uskotellut että ruokaa tarvitsee olla koko ajan syömässä ja on taipuvainen paniikkikohtauksiin niin äkkiäkös se triggeröityy. Jälkimmäisestä olen kyllä samaa mieltä että ei tuosta henki olisi lähtenyt, ainakaan ravinnon puutteen seurauksena.Kyseenalaistan nuo tuntemukset. Vaikka olis 100 % hiilareilla toimiva kroppa niin kyllä siitä selviytyy kun rupeaa paastoamaan. Siitä se kääntyy ketoosiin kyllä. Henki ei poistu ruumiista niin helpolla.
Mentaaliongelmahan tuo oli eikä niinkään fysiologinen.
Onneksi tod.näk. paniikkihäiriö ei ollut kaukaisessa historiassa iso ongelma, koska muuten meitä ei olisi täällä asiaa ihmettelemässä ;)
Terveisin,
azul del mogones, 10 000 BC ;)
Miten paastoon valmistaudutaan oikein?Mutta sen laukasi fyysinen reaktio, mikä olisi ollut estettävissä oikeanlaisella valmistautumisella. Sillon kun itse olin hiilaririippuvainen niin en varmasti olisi pystynyt olemaan 24 syömättä, sillon tuli vapinat kun ei treenin jälkeen saanut sokeria riittävän nopeasti.
Miten paastoon valmistaudutaan oikein?
Itse näen paaston juurikin metabolia-treeninä. Eihän ”tavallisella” ihmisellä onnistu edes yöpaaston venytys puolille päivin ilman heikotuksia ja vapinoita. Vaatii vähän aikaa ja opettelua, että elimistö alkaa toimia kuten sen on ”suunniteltu” toimivan.Samalla tavalla oikeestaan kun treenaat kehoa mihkä tahansa fyysiseen stressiin=lisäämällä rasitusta pikkuhiljaa.
Voi aloittaa pätkäpaastoilla ja pidentää paastoikkunaa pikkuhiljaa ja sitten vaikka 24h alkuun, sitten 48h jne. Ketoosin vetäminen valmistaa kans hyvin paastoon.
Jos muuttaa syömisiään ketoilun suuntaan noin muutenkin ja haluaa vähintäänkin pätkäpaastoilun saada osaksi arkea niin voi olla viisautta tehdä ruokavalion muutos pitäen samalla lepoviikon puntista. Viikossa jo vähän alkaa kääntyä pursi oikealle halutulle kurssille ja voi treenitaukoa pitää enempikin. On erittäin paljon helpompaa toi muutos, kun elimistön energiantarve on tasaisesti jakaantunut. Tää ainakin oma kokemus.
Mun ensikosketukset oli kans ehkä päivä tai kaks pätkäpaastoa, sitten sanoin vitut ja paastosin 5 päivää. Mulla katoaa mielenkiinto helposti uusiin asioihin jos niissä ei ole mitään pientä haastetta tai jos ei näe/koe mitään tuloksia nopeasti.Kerroin kamulle paaston hyödyistä, niin veti suoraan 6 päivää raakana. Tosin kyseessä suht. kovaluontoinen tyyppi.