Paastoaminen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mielenkiintoinen kahden kaverin ihmiskoe. Toisella rasva-adaptaatio kunnossa ja toisella ei mitään taustaa paastoilusta.


View: https://youtu.be/KSSBiNPZs8Q

Tuli tässä taas vähän koeponnistettua omaa metaboliaa. Ehkä vähän tuon videon innoittamana. Pidin pitkästä aikaa kahden vuorokauden breikin syömisestä noiden alle vuorokauden kestävien sijaan.

Ekan 24h paaston jälleen kävin juoksemassa kympin lenkin. Ei ollut ongelmia energian suhteen. Toisen päivän lopulla kevyehkö salitreeni. Ei heikotuksia taikka muitakaan ongelmia.

Sen pistin nyt merkille, että mitään suoloja ym ei tarvinnut ottaa. Ei tullut mitään hedareita yms. Vain vettä, mustaa kahvia ja pari lasia light kokista. Hyvin lähti vkl na hankittu pöhö pois.
 
Kokeilen 72 h vetoa alkaen to klo. 21 su iltaan. Tosin oon töissä pe-su yöt, joissa kävelyä 10 km per yö ja helteitä luvassa. Varusteena 4.5 l vettä, 10 g suolaa, kalium 3 g ja magnesiumia vielä sekaan, nämä siis per yö. Duunit loppuu ma aamuna klo 6 eli siitä tuleekin itse asiassa +80 h veto. Tähän mennessä enkka 56 h.
 
Edelliseen viestiin liittyen, onko mitään vinkkejä/neuvoja/kokemuksia. 33 h vetoja oon vetänyt jo pitemmän aikaa.
 
Paino pysyy samassa, koska vaikka duunissa paastoilen/VHH, niin vapaalla sit syön kuin villisika savannilla. Tiedän, ettei ole viisasta, mutta näillä eväillä mennään. Nyt alkanut tosin aikuisten oikeesti kiinnostamaan kevyempänä olo, kun on alkanut tulemaan liialliseen painoon liittyviä ongelmia.
 
Edelliseen viestiin liittyen, onko mitään vinkkejä/neuvoja/kokemuksia. 33 h vetoja oon vetänyt jo pitemmän aikaa.

Eipä oikeestaan, vedellä ja suolalla meni viikkokin hyvin semifyysisessä työssä. Se tässä paastoilussa parasta onkin, kun ei miteen ihmeempiä kikkailuja tarvi miettiä.
 
36h menossa paastoa. Taas extempore paasto. Oli tarkoitus ottaa perus 24h, mutta kun ei tippaakaan nälkää, erittäin hyvä olo, niin aattelin että jatketaas. Tällä kertaa otan vähän suplementteja. Natrium, kalium, magnesium, L-karnitiini.
 
"Jouduin" lopettaa paaston ja vielä illalla yötä vasten kun muija oli tehny pastaa ja rasvasta jauhelihakastiketta. Kohteliasuus syistä. Oli pöydällä lautasella. Vittumainen tilanne. En ois halunnu katkasta paastoa enkä varsinkaa tollasella aterialla enkä yötä vasten.

48h tuli täyteen ja nyt aion tehdä back to back samantien uuden 48h. OME2D = one meal every 2 days.
 
Eipä oikeestaan, vedellä ja suolalla meni viikkokin hyvin semifyysisessä työssä. Se tässä paastoilussa parasta onkin, kun ei miteen ihmeempiä kikkailuja tarvi miettiä.

Missä kohtaa on se pahin kuolonkohta, minkä jälkeen homma rullaa vähän kuin itsestään? Viime viikonloppuna vedin 48 h, tänään illalla alkaa 72 h yritys. Mitä olen lukenut muualta kokemuksia, niin jossain +72 h-96 h jälkeen "sivarit" häviävät lähes kokonaan?!
 
Missä kohtaa on se pahin kuolonkohta, minkä jälkeen homma rullaa vähän kuin itsestään? Viime viikonloppuna vedin 48 h, tänään illalla alkaa 72 h yritys. Mitä olen lukenut muualta kokemuksia, niin jossain +72 h-96 h jälkeen "sivarit" häviävät lähes kokonaan?!

Joo just toi kolmas päivä oli vaikein ja sen jälkeen huippufiilis loppuun asti.
 
Jotenki hullu ajatus olla syömättä kolme päivää putkeen. Tuntuu, että se "heikotuksen" tunne syömättömyydestä saisi huonovointiseksi varsinki korvien välissä. Alkaisi jotenki ahdistaa. Varmaan noissa pidemmissä paastoissa on adrenaliini- ja kortisolitasot, ja samalla syke tavallista korkeammalla.
 
Jotenki hullu ajatus olla syömättä kolme päivää putkeen. Tuntuu, että se "heikotuksen" tunne syömättömyydestä saisi huonovointiseksi varsinki korvien välissä. Alkaisi jotenki ahdistaa. Varmaan noissa pidemmissä paastoissa on adrenaliini- ja kortisolitasot, ja samalla syke tavallista korkeammalla.

Ítse asiassa syke menee todella alas ainakin mulla.
 
Jotenki hullu ajatus olla syömättä kolme päivää putkeen. Tuntuu, että se "heikotuksen" tunne syömättömyydestä saisi huonovointiseksi varsinki korvien välissä. Alkaisi jotenki ahdistaa. Varmaan noissa pidemmissä paastoissa on adrenaliini- ja kortisolitasot, ja samalla syke tavallista korkeammalla.

Sitten kun on harrastanu paljon 24h paastoa ja vetäny useampia 48h paastoja niin ei tunnu edes ajatuksena erikoiselta. 3 vrk on oma ennätys. Ite kun 5v pätkäpaastoillut niin tollane 48h ei tunnu yhtään missään. Tekis oikeestaan mieli kaivaa esiin millon se nälkätuntemus edes tulee.
 
Back
Ylös Bottom