Paastoaminen

Ostin aikoinaan myproteinilta sellasia electrolytes plus purnukoita. Semmosia huuleen aina ku alkaa 'jotain' tekeen mieli.

Mä olen koittanut pitää vesipaastot vesipaastoina. Eli esim. kreatiinia en ole jatkanut vesipaaston aikana. Pitäs varmaan ottaa taas joku lyhempi paasto kesän päätteeksi. Talvea kohti en halua olla lean kun muutenkin herkästi palelee. Paastolla palelee kahta kauheemmin mut villasukat ja sisävaatteet jeesaa. Ainiin, joskus kun palelee olen teetä lipittänyt.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Alkaa olla kohta 70 tuntia takana ja ei mitään nälän tuntemuksia. Erikoista että niitä ei ole ollu missään vaiheessa.

Verensokeri 4,0. Nyt alkaa olla sokerit siinä missä haluan sen nähdä.
 
Alkaa olla kohta 70 tuntia takana ja ei mitään nälän tuntemuksia. Erikoista että niitä ei ole ollu missään vaiheessa.

Verensokeri 4,0. Nyt alkaa olla sokerit siinä missä haluan sen nähdä.
Tuleeko syöminen ajatuksiin kuinka usein, vaikka varsinaista nälkää ei olisikaan?
 
Sitä kautta kyllä että on mielessä että nyt paastotaan ja ei syödä. Mutta mielihaluja syödä ei ole.
Onko sulla joku tietty tuntimäärä minkä jälkeen homma helpottuu nälän suhteen? Minun heikko mieli alkaa pettämään jossain 18-20h kohdalla enkä ole onnistunut kokonaista vuorokautta menemään.
 
Onko sulla joku tietty tuntimäärä minkä jälkeen homma helpottuu nälän suhteen? Minun heikko mieli alkaa pettämään jossain 18-20h kohdalla enkä ole onnistunut kokonaista vuorokautta menemään.

Ei vaan itsellä näläntunne loistaa täysin poissaolollaan koko ajan. Olen vuosia vetänyt IF 20-24h paastolla ja ei minkäänlaista nälkää niissä juuri koskaan ja ei näköjään 3 päivän syömättömyyden jälkeenkään. Itseasiassa hieman huolestuttaa että mitä nälkäsignaloinnille on tapahtunut, mutta kyllä se sieltä tulee jossain kohtaa.

Muistan kyllä että joskus oli vuorokauden sisäisissäkin paastoissa näläntunne mikä meni ohi kun sinnitteli vähän aikaa ja 20-24h kohdalla kun katkaisin paaston niin ei usein ollut nälkä. Kuvittelin että siinä kohtaa ois tapahtunu siirtymää oman kropan kudosten purkamiseen. Mutta jos syön yhtään mitään esim. aamulla niin parin tunnin päästä on halu syödä lisää. Jos en syö mitään niin ei ole nälkä.
 
Ei vaan itsellä näläntunne loistaa täysin poissaolollaan koko ajan. Olen vuosia vetänyt IF 20-24h paastolla ja ei minkäänlaista nälkää niissä juuri koskaan ja ei näköjään 3 päivän syömättömyyden jälkeenkään. Itseasiassa hieman huolestuttaa että mitä nälkäsignaloinnille on tapahtunut, mutta kyllä se sieltä tulee jossain kohtaa.

Muistan kyllä että joskus oli vuorokauden sisäisissäkin paastoissa näläntunne mikä meni ohi kun sinnitteli vähän aikaa ja 20-24h kohdalla kun katkaisin paaston niin ei usein ollut nälkä. Kuvittelin että siinä kohtaa ois tapahtunu siirtymää oman kropan kudosten purkamiseen. Mutta jos syön yhtään mitään esim. aamulla niin parin tunnin päästä on halu syödä lisää. Jos en syö mitään niin ei ole nälkä.
Kateeksi käy 😁 Mullakin kyllä ruokahalu mukautuu miinuksilla ollessa ihmeen pitkälle niin nälkä ei ole suunnaton riesa mutta kaksi ateriaa päivään tuntuu silti vaativan.
 
Ei vaan itsellä näläntunne loistaa täysin poissaolollaan koko ajan. Olen vuosia vetänyt IF 20-24h paastolla ja ei minkäänlaista nälkää niissä juuri koskaan ja ei näköjään 3 päivän syömättömyyden jälkeenkään. Itseasiassa hieman huolestuttaa että mitä nälkäsignaloinnille on tapahtunut, mutta kyllä se sieltä tulee jossain kohtaa.

Muistan kyllä että joskus oli vuorokauden sisäisissäkin paastoissa näläntunne mikä meni ohi kun sinnitteli vähän aikaa ja 20-24h kohdalla kun katkaisin paaston niin ei usein ollut nälkä. Kuvittelin että siinä kohtaa ois tapahtunu siirtymää oman kropan kudosten purkamiseen. Mutta jos syön yhtään mitään esim. aamulla niin parin tunnin päästä on halu syödä lisää. Jos en syö mitään niin ei ole nälkä.
Itellä menee niin että jossain 14h kohdalla tulee nälkä, joka menee ohi. Sitten ei tee mieli ruokaa pitkään aikaan. Syön kuitenkin 16h kohdalla koska muuten seuraavana päivänä energiat vähissä.
 
Tuli katkastua tällä kertaa paasto 3 vrk kohdalla. Tuo oli hyvää dataa että verensokeri oli itsellä vielä 2 vrk jälkeen 5 nmol ja vasta yli 2,5 vrk jälkeen oltiin 12h paastosokerin viitearvojen alarajalla 4 nmol. Pitää tutkailla kertooko tuo jotain glukoosin käsittelystä.
Paino laski 3 kg.

Mahtaako tuolle mitään paaston aikana uloste on pelkkää lirua?
 
Itse oon tottunut jo 24- 33 h paastoihin. Tulevana viikonloppuna yritän vetää +72 h version. Yleensä 24 h kohdalla tulee mulle eka ongelma, joka menee ohi, kun otan 5 g suolaa ja vettä 1 l. Mulla ongelma sen jälkeen on yliviraustila, kun pitäis mennä nukkumaan. Tällä kertaa meen zzzzz riippumatta siitä. Katsotaan kuinka homma toimii? Siis meen nukkumaan 33 h kohdalla ja se on ollut ongelma. Teen vain yötyötä, ja jos pääsen ton yli, niin siitä eteenpäin ei kai pitäisi olla ongelmaa....
 
Itse oon tottunut jo 24- 33 h paastoihin. Tulevana viikonloppuna yritän vetää +72 h version. Yleensä 24 h kohdalla tulee mulle eka ongelma, joka menee ohi, kun otan 5 g suolaa ja vettä 1 l. Mulla ongelma sen jälkeen on yliviraustila, kun pitäis mennä nukkumaan. Tällä kertaa meen zzzzz riippumatta siitä. Katsotaan kuinka homma toimii? Siis meen nukkumaan 33 h kohdalla ja se on ollut ongelma. Teen vain yötyötä, ja jos pääsen ton yli, niin siitä eteenpäin ei kai pitäisi olla ongelmaa....

Itsellä myös hieman vaikeuksia nukkua paastossa. Varmistin varmuuden vuoksi unet ottamalla 10mg melatoniinia + 3,75mg mirtazapiinia.
 
Itse oon tottunut jo 24- 33 h paastoihin. Tulevana viikonloppuna yritän vetää +72 h version. Yleensä 24 h kohdalla tulee mulle eka ongelma, joka menee ohi, kun otan 5 g suolaa ja vettä 1 l. Mulla ongelma sen jälkeen on yliviraustila, kun pitäis mennä nukkumaan. Tällä kertaa meen zzzzz riippumatta siitä. Katsotaan kuinka homma toimii? Siis meen nukkumaan 33 h kohdalla ja se on ollut ongelma. Teen vain yötyötä, ja jos pääsen ton yli, niin siitä eteenpäin ei kai pitäisi olla ongelmaa....
Voisko sitä paaston aloitusajankohtaa koittaa säätää, jos auttais että se 33h ja nukkumaanmenoaika ei ois samaan aikaan.
 
Triggeröikö kofeiini teillä halua syödä? Itse en saa paaston takia nukuttua ja monesti unirytmi lähtee kääntymään. päivällä tulee vain totally shut down etenkin treenin jälkeen.
 
Triggeröikö kofeiini teillä halua syödä? Itse en saa paaston takia nukuttua ja monesti unirytmi lähtee kääntymään. päivällä tulee vain totally shut down etenkin treenin jälkeen.

Ei triggeröi itellä. Kahvista otettu kofeiini päinvastoin poistaa mahdollista syömishalua.
 
Ei triggeröi itellä. Kahvista otettu kofeiini päinvastoin poistaa mahdollista syömishalua.
Joo, mä veikkaan, että mulla on jokin henkisen puolen ongelma tän suhteen. Yksin ollessa ei parane vetää kahvia, koska pistää vain syömään. usein kyllä myös väsyttää ja masentaa.
 
Itsellä tuo mirtazapiini vetää hirveet mässyt päälle. Joskus otin unilääkkeenä, mutta vaihdoin pois kun veti nii hirveät mätön himot 😁😁
 
Back
Ylös Bottom