Paastoaminen

Nyt on taas se aika vuodesta kun hyvä paastoilla :LOL:. Tällähetkellä 4.päivä vesipaastoa taputeltunaja viides päivä starttailee. Mitään tavoite päämäärää ei ole, mutta olis se kiva jos pari viikkoa menis ainakin. Olotila alkaa ekojen päivien heikotuksesta tasaantumaan jo normaaliksi. :worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En kyllä itse pitäisi tätä koronapandemian aikaa hyvänä aikana paastoamiselle.
Miksi :unsure: ei tarvitse kaupoissa käydä + mun käsityksen mukaan paasto jopa hylkii pöpöjä kun kroppa puhdistaa paskat veke, esim perus flunssat paranevat nopeammin paastotilassa.

Miksi :unsure: ei tarvitse kaupoissa käydä + mun käsityksen mukaan paasto jopa hylkii pöpöjä kun kroppa puhdistaa paskat veke, esim perus flunssat paranevat nopeammin paastotilassa.
Kaikenlaisia muotisanojahan kuten "detox" ja "autophagy" heitellään ympäriinsä, mutta raju painonpudotus on kaikkea muuta kuin hyväksi immuunijärjestelmälle.

Tänään tulee 7.paastopäivä täyteen ja olo mitä mainioin. Energiat nyt ei mitkään täysin kehuttavat mutta jaksaa silti täydet työpäivät tehdä ja aika pitkiä (5-7km) kävelylenkkejäkin tullut tehtyä, myös kevyttä lihasten aktivointia tullut tehtyä parina päivänä. :rock: euforinen olo välillä ja mieli tuntuu taas kirkkaammalta vaikka suussa maistuukin kuonapaska ja kieli näyttää ja tuntuu sammaleelta.

En oo mitään. Hanavettä pelkästään. Välillä "herkutellut" ja juonut lasillisen sodastreamilla hapotettua vettä.
Ok, luulis äkkiseltään kun suolat virtsattu pihalle jo aikapäiviä sitten että suola tekisi hyvää mutta meneehän se näköjään noinkin :)

Ok, luulis äkkiseltään kun suolat virtsattu pihalle jo aikapäiviä sitten että suola tekisi hyvää mutta meneehän se näköjään noinkin :)
Joo mun käsityksen mukaan jos haluaa kunnolla "puhdistua" (kuulostaa joltai kunnon hippeilyltä) niin pitää olla vain ja ainoastaan puhdasta vettä. Tai näin ainakin lukenut ja katsonut monesta vlogista.

8.päivä taputeltu ja kohti päivä numeroa 9. Olotila edelleen hyvä, vähän unen määrä lyhentynyt (n.5-6h nukun) ja töissä loppuakohden pitää vähän pinnistellä että jaksaa.:oujee:

Pitänevät sua töissä hulluna ja valehtelijana? Mites paino tippunut?
Ei tuu töissä pahemmin tästä huudeltua just sen takia :LOL: painoa en oo oikeestaan kummemmin seuraillut kun painon tiputus ei oo itellä ideana tässä, mutta karkeesti heittäen oli joku 5kiloa karissu pari päivää sit kun kävin kattomassa. Nestettä ja kuonapaskaahan toi suurimmaks osaks on.

En ole paastoamisesta paljoa lueskellut, mutta kiinnostaa tietää, miten se puhdistaa kuona-aineita elimistöstä? Ja mitä kuona-aineita?
Mun käsityksen ja kokemuksen mukaan huuhtoo suoliston sekä kieli muuttuu sammalmaiseksi. Myöskin iho-ongelmiin ja vatsavaivoihin on auttanut niin paljon että tästä on jäänyt itselle luultavasti loppuelämän tapa, kerran vuodessa nollata. Solut uudistuvat eli huonot ja myöskin hyviä soluja kuolee, jonka jälkeen terveellisillä elämäntavoilla luodaan kuolleiden huonojen tilalle lisää hyviä soluja. Kannattaa perehtyä jos aihe kiinnostaa yhtään, erittäin mieleenkiintosia dokkareita ja tutkimuksia löytyy :worship:

Jos oletetaan, että sekä huonoja että hyviä soluja kuolee, niin eikö paaston lopussa sitten näistä hyvistä soluista jotka ovat heikentyneet, mutta eivät kuitenkaan ole vielä kuolleet ole tullut nyt näitä huonoja soluja? Lisäksi tapahtuuko solukuolemaa myös hermosoluissa, jotka ovat erittäin huonoja uusiutumaan vai onko solukuolema spesifiä vain tietyille soluille?

Jos oletetaan, että sekä huonoja että hyviä soluja kuolee, niin eikö paaston lopussa sitten näistä hyvistä soluista jotka ovat heikentyneet, mutta eivät kuitenkaan ole vielä kuolleet ole tullut nyt näitä huonoja soluja? Lisäksi tapahtuuko solukuolemaa myös hermosoluissa, jotka ovat erittäin huonoja uusiutumaan vai onko solukuolema spesifiä vain tietyille soluille?
No nyt tulee jo sellasta kysymystä että en lähe ees koittamaan analysoimaan niin ei tuu jaettua virheellistä tietoa :LOL:. Mulle on riittänyt motiksi että iho on korjaantunut täysin mm. vuosia vaivannut psoriaasi kadonnut kokonaan, ärhäkät suolistotulehdukset (lähes koko teini-aikuis iän kestäneet) helpottanut niin paljon että elämänlaatu on parantunut niin paljon ettei uskoisi itsekkään, sekä elämäntavat ovat korjaantuneet huomattavasti.

Olisi kyllä kiva tietää, mitä tuo tekee perusaineenvaihdunnallesi. Epäilen kovasti, että ei ainakaan auta. Kaiken se perusteella, mitä olen lukenut ja kuunnellut, 72 tunnin, siis noin kolmen päivän paaston jälkeen, aineenvaihdunta heikkenee ja sille aiheutettu vahinko ei korjaudu ajan mittaan. Pitkäaikaiset paastot eivät siis olisi tämän ajatuksen mukaan hyödyllisiä. Terveysedut pitkistä paastoista saa tämän käsityksen mukaan tekemällä 48-72 -tunnin paaston pari kolme kertaa vuodessa mieluummin, kuin superpitkän kerran vuodessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom