Paastoaminen

Olisi kyllä kiva tietää, mitä tuo tekee perusaineenvaihdunnallesi. Epäilen kovasti, että ei ainakaan auta. Kaiken se perusteella, mitä olen lukenut ja kuunnellut, 72 tunnin, siis noin kolmen päivän paaston jälkeen, aineenvaihdunta heikkenee ja sille aiheutettu vahinko ei korjaudu ajan mittaan. Pitkäaikaiset paastot eivät siis olisi tämän ajatuksen mukaan hyödyllisiä. Terveysedut pitkistä paastoista saa tämän käsityksen mukaan tekemällä 48-72 -tunnin paaston pari kolme kertaa vuodessa mieluummin, kuin superpitkän kerran vuodessa.
Mulle ei auttanut nuo muutaman päivän paastot, mutta pitempi paasto toimi. Oon aika koekaniini mielessä tässä ja havittelen sitä legendaarista "autophagy" tilaa:LOL:. Mun lukeman ja käsityksen mukaan noi useammin pidettävät lyhyet paastot olisi huonompia aineenvaihdunnan kannalta jopa kun pitkät ja harvoin tehtävät...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olisi kyllä kiva tietää, mitä tuo tekee perusaineenvaihdunnallesi. Epäilen kovasti, että ei ainakaan auta. Kaiken se perusteella, mitä olen lukenut ja kuunnellut, 72 tunnin, siis noin kolmen päivän paaston jälkeen, aineenvaihdunta heikkenee ja sille aiheutettu vahinko ei korjaudu ajan mittaan. Pitkäaikaiset paastot eivät siis olisi tämän ajatuksen mukaan hyödyllisiä. Terveysedut pitkistä paastoista saa tämän käsityksen mukaan tekemällä 48-72 -tunnin paaston pari kolme kertaa vuodessa mieluummin, kuin superpitkän kerran vuodessa.

Tuli tällainen mieleen että mitäs jos perusaineenvaihdunta hidastuis vaikka 500 kcal, mutta myös nälkä adaptoituisi ettei ole yhtään enemmän nälkä. Pärjäisi vaan 500 kcal pienemmällä ruokamäärällä. Hidastaa vanhenemista ja säästää rahaa.

Haittana se että saa syödä vähemmän jos tykkää syödä. Jos haluaa laihduttaa niin joutuu entistä alemmalla energialla menemään. Ja sopii epäillä onko hormonaalisessa profiilissa tapahtunut muutoksia, androgeenejä ja kilppareita alaspäin, ja onko haittoja tästä on hyvään oloon ja terveyteen. Ei itseasiassa ole tarkemmin tullut perehdyttyä, mutta määrittääkö hormonitasot pitkälle perusaineenvaihdunnan tason jos puhutaan että lihasmassa ja massa säilyy samana?

Kuulostaa erikoiselta ettei perusaineenvaihdunnan taso palautuisi ajan mittaan kun ruetaan antamaan enemmän energiaa ja samalla liikuntaa ettei mene läskiksi liikaa.

Itselläni tuli extempore aloitettua paasto kun eilen normi pätkäpaaston jälkeen illalla ei ollut lainkaan nälkä niin menin nukkumaan. Nyt 36h syömättä ja ei nälkää, olo energinen ja hyvä.

Kuulostaa erikoiselta ettei perusaineenvaihdunnan taso palautuisi ajan mittaan kun ruetaan antamaan enemmän energiaa ja samalla liikuntaa ettei mene läskiksi liikaa.

Tässä on suhteellisen lyhyt, vain parinkymmenen minuutin mittainen luentopätkä Phinneyltä aiheesta. Kuuden minuutin kohdalta suurin piirtein eteenpäin. Mitään todellista hyvää tutkimusta aiheesta ei ole - paitsi tulokset Biggest Loser -sarjan osallistujista.

View: https://www.youtube.com/watch?v=_1r8ffLDFcE

Itselläni tuli extempore aloitettua paasto kun eilen normi pätkäpaaston jälkeen illalla ei ollut lainkaan nälkä niin menin nukkumaan. Nyt 36h syömättä ja ei nälkää, olo energinen ja hyvä.

Mitähän hittoa on nälkäsignaloinnille nyt tapahtunut. 2 vrk alkaa tulla täytee mustalla kahvilla, vedellä, vitamiineilla ja lusikallisella suolaa. Ei oikeasti yhtään nälkää. Ei ole ennen ollut vastaavaa näin pitkään.

Ihan pelkkää puhdasta vettä. Aikasemmilla paastoilla oli suolat magnesiumit kaliumit mukana, mutta tutkiskeltuani asiaa niin pikea vesipaasto tehdään puhtaalla vedellä pelkästään.

Loma alkaa 11.5, niin voisi itsekin koklaa muutaman 5 päivän setin taas. Tosin oon sen verran neiti, että otan suolaa, kaliumia ja magnesiumia.

Ei mustaa kahvia tai teetäkään?
Ei siis mitään muuta kun täysin puhdas vesi.

Loma alkaa 11.5, niin voisi itsekin koklaa muutaman 5 päivän setin taas. Tosin oon sen verran neiti, että otan suolaa, kaliumia ja magnesiumia.
Tosta luin jostain että periaatteessa pitemmillä paastoilla noi suolan ja muiden hivenaineiden nauttiminen jopa häiritsis jollaintapaa oman kehon suola yms tasapainoa. Mutta joo muutaman krampin oon joillain paastoilla saanut yöllä jos tehnyt jotain pohkeita rasittavaa, ne kramppaa muutenkin aina sillontällön.

Ei siis mitään muuta kun täysin puhdas vesi.

Tosta luin jostain että periaatteessa pitemmillä paastoilla noi suolan ja muiden hivenaineiden nauttiminen jopa häiritsis jollaintapaa oman kehon suola yms tasapainoa. Mutta joo muutaman krampin oon joillain paastoilla saanut yöllä jos tehnyt jotain pohkeita rasittavaa, ne kramppaa muutenkin aina sillontällön.

Joo, voipi olla, mutta itsellä noista tuntuu olevan apua. Lisäksi olen huijannut vetämällä iltaisin 2 l lihalientä (yksi kuutio 2 l vettä). Näillä selvii siitä toisen päivä ja/tai kolmannen päivän "kuolonkohdasta". Lisäksi treenaan joka päivä jotain, niin em. aineista on silloin apua. Jos olis spartalainen soturimunkki, eikä treenais mitään, niin silloin voisi ehkä mennä pelkällä vedellä?!

Joo, voipi olla, mutta itsellä noista tuntuu olevan apua. Lisäksi olen huijannut vetämällä iltaisin 2 l lihalientä (yksi kuutio 2 l vettä). Näillä selvii siitä toisen päivä ja/tai kolmannen päivän "kuolonkohdasta". Lisäksi treenaan joka päivä jotain, niin em. aineista on silloin apua. Jos olis spartalainen soturimunkki, eikä treenais mitään, niin silloin voisi ehkä mennä pelkällä vedellä?!
Nojoo pakko myöntää että noi vikat päivät tolla 18.päivän setillä ni en kyllä tehnyt muuta kun työpäivät ja netflixiä sängyssä :LOL:

@Mr.Pig Mikä sai sinut lopettamaaan paaston ja millä lopetit paaston. Mikä fiilis jäi kun paasto ohi ja nyt syöt taas.
Tuli viikon päähän suunnitelmia missä halusin olla normi energiatasolla ja pystyä syömään niin katkaisin hyvissä ajoissa, hedelmillä ja marjoilla alkuun (piti katkaista mehuilla mutta en malttanut:rolleyes:) ja seuraavana päivänä jo salaattia ja kanaa ja lohta pienissä määrin. Fiilikset pitemmän paaston jälkeen on aina todella freesi ja hyvä, nauttii jokasesta makuelämyksestä ihan eri tavalla. Nyt siirtynyt VHH painotteiseen ruokavalioon ja kerran viikossa tarkoituksena pitää 24h vesipaastoa. Ei niinkään diettaamisen kannalta vaan pitää mulla vatsan hyvänä ja toimivana.

Moro Kaikille ! Mielenkiintoinen aihe, johon oli pakko kirjoitella jotain. Itsellä viimeisen 5 vuoden aikana läpikäytynä erimittaisia paastoja. Alkuun pelkällä vedellä jopa 4 viikkoa, mutta nyt älynnyt ottaa veden kaveriksi merisuolaa, joka auttaa tosi paljon , ei tule heikotuksia eikä kramppeja ja pystyy jopa treenaamaan punttia ja kamppailujuttuja.

Itse paastoilen saadakseni painoa alaspäin, itsekuri vaan tasoa Italia, niin herkästi tulee sikailtua paaston jälkeen pidempäänkin kuin pitäisi.

Nyt teen 72 tunnin paastoja jonka jälkeen jonkinlainen ruokailu ja sitten sama uusiksi kunnes paino halutuissa lukemissa. Nyt lähtöpaino oli melkein 120 kg ja nyt mennään 11 1 kilossa.. tavoite on 95-100.

Myös kuivapaastosta on kokemusta, ja se ei ole niin paha kuin luulisi. Tehokas se kyllä on. 3 päivää taitaa siinä olla ennätys.

Vapaasti saa kysellä YVllä jos paastoilut kiinnostaa ja katsokaa Cole Robinsonin snake diet videoita !!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom