Timba79 sanoi:
Kerropa nyt sitten meille väkivaltaisille että millä tavalla sinä nämä kiusaamistilanteet hoitaisit. Oli kysymyksessä sitten koulu tai työpaikka. Eli kun puhe ei auta tai opettaja koulussa ja esimies töissä ei puutu niin mitä teet?? Lähdet hakemaan rikosilmoituksen kautta oikeutta vai?? entä jos ei ole näyttöä ja jutun tutkiminenkin vie kuukausia...sun ehdotusko on että kääntää vaan toisen posken?? Vai mikä on tähän se ratkasu?? Kaikki kun ei edelleenkään ole "hyviä sustaan" joten se takaisin kuittailu ei välttämättä toimi eikä onnistu...
Kun kerran dissaat pienen painiotteen tai avarin niin kerrohan nyt sitten se ratkasu...jään oottamaan innolla...
Ei minulla ole mitään ihmeratkaisua tuohon ongelmaan, joten joudut jatkamaan odottamistasi. Jos vastaus olisi, niin ei kai täällä enää sotiakaan käytäisiin.
Kuten sanoin, vittuilun on loputtava, fyysinen puoli vaan ei ole se oikea ratkaisu. Lähinnä tässä ketjussa huomioni kiinnittyi siihen että aikuiset äijät kehottaa nuorta kundia vetämään turpiin.
Toi aikuisten välinen kiusaaminen on paha juttu, ja olen sitä itsekin nähnyt:
Intissä joku ääliö yritti mua joka välissä nälviä. Ignorasin jätkää ja kuittasin sen jutut "ihanx tosi
"-ilmeellä niin kauan että se kyllästyi. Toimi minulle, ei toimi jollekin muulle.
Myöhemmin tekussa toinen ääliö aina nälvi tyyppiä, joka ei muutenkaan ollut kaikista välkyin eikä itsetunto huipussa. Mä sitten sanoin tälle 22v kaverille, että luuleeko se että Janista on kivaa kun aina kommentoidaan sen juttuja alentavasti. Se loppui siihen kuin seinään. Toimi siihen, ei toimi joka tilanteeseen.
Rikosilmoitus kiusaamisesta tuskin johtaa mihinkään, en lähtis sitä tekemään, mutta rikosilmoitus tekemästäsi pahoinpitelystä helposti voi johtaa ongelmiin sinulle.
Mitä väkivaltaisuuteen tulee, niin olen minäkin, entinen muija joskus sanoi,että pelkää sitä aggressiivisuutta, jonka näkee minussa pinnan alla. En vaan usko että arkielämän ongelmia pitää missään tilanteessa ratkaista väkivalloin ja siksi joudun peittämään sen ja purkamaan muuten.
Minulla ei siis ole vastausta kysymykseesi, olen pahoillani.