Päätään aukovat kukkakepit

Kyllä se vaan niin on ettei se puhe vaan aina auta,sillon kun olin vielä yläasteella niin opettajat suurinpiirtein katto vierestä kun jotain kaveri tönittiin ja hakattiin. Suurimmat kusipäät yleensä tulee ongelmaperheistä, ja ne ei välitä vittuakaan mistään puhutteluista. Eikä opettajia kiinnosta, suurin osa niistäkin on koulukiusattuja ja ne pelkää oppilaitaan eikä uskalla tehdä mitään. Vanhana koulukiusattuna TIEDÄN että jotkut ei ymmärrä kun väkivaltaa, mun kohdalle kiusaaminen ei onneks ollu kovin pahaa mutta ei sen tarvikkaan olla, että se murskais itsetunnon. Vieläkin joskus miettii kun joku/jotkut nauraa että nauraako ne mulle? Ja vittu että sitä häpes! Huomaa että ne joiden mielestä puhuminen/ignore auttaa ei ole itse ollu koulukiusattuja, tai/ja ovat sen verran vanhoja etteivät tiedä siitä mitään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse en usko väkivaltaan missään tilanteessa, mutta kun pikkuveljeni vihdoista viimein kertoi syyn miksi lintsaa koulusta ja saa muutenkin huonoja numeroita, kiehahti silloin pahasti yli. Häntä oli koulukiusattu pahasti koko syksy 10.luokalla ja koulu todellakin kaatui siihen.

Kiusaaminen loppui heti, kun kävin veljieni kanssa ilmoittamassa pojalle, varsin painokkain sanan- ja kädenkääntein, että näin käy, mutta se ei enää auttanut koulumenestyksen suhteen.. No, mutta broidi on tällä hetkellä asfalttihommissa ja tienaa puolessa vuodessa 2 kertaa enemmän kuin minä vuodessa, vaikka minä olen kouluja käynyt 2 kertaa pidempään... :rolleyes:

IMHO is toimintakaava joka mukaan oon aina toiminut luonteenkin puolesta. Kuuntelee räkytystä ja yrittää rauhoitella aika kauan. Mut itse tietää milloin pälli ei kestä enempää jolloin on suoritettava BLOODBATH !!!! Kaikki räkytykset on aina loppunut siihen.

"This guy is a maniac" katsekkin lakoaa heikoimpia :)

Mulle on kanssa kerran kukkiks vittuillu koulussa...sit kun yks päivä kilahti niin en vetänyt turpaan, vaan leivoin hieman siinä koulun pihassa, ei oo sen jälkeen mitään sanonu..tais pelästyä pahemman kerran :eek:

Huvittavaa että threadin otsikko on <i>päätään aukovat kukkakepit</i>.
Itse olin yläasteella varsinainen kääpiö, johtuen siitä että olen syntynyt loppuvuodesta ja monet samalla luokalla olleet olivat luokalleen jääneitä pari vuotta vanhempia.
Minua kiusattiin varmasti siksi kun olin pieni ja puollustuskyvytön ja ujo. Ketä olisin voinut vetää lättyyn kun muut päätä pidempiä?
Jos sanoin vastaan tai yritin puollustautua niin johan vedettiin hiuksista pitkin käytäviä.
Kestin vittuilua ja kiusaamista yläasteen ajan. Sen jälkeen pituutta ja kokoa tuli lisää ja kiusaaminen loppui seuraavassa koulussa vaikka samoja kiusaajia opiskeli sielläkin.
Ehkä olen henkisesti sen verran vahvempi että kestin sen, jotain hyvääkin siitä seurasi. Vahva luonne, periksi ei anneta missään, ja kukaan ei enää henkisesti minua pysty murtamaan.
Nyt 'aikuisempana' kun olen nähnyt näitä kiusaajia, niin ovat olleet alkoholisoituneita juoppoja tai muuten elämäänsä jämähtäneita ihmisiä, joita lähinnä säälin. En koe katkeruutta, vaan tunnen olevani ylpeä omasta elämästäni ja siitä että en ole samanlainen.

Mutta alkuperäiseen aiheeseen palatakseni jos kiusattu pystyy 'vetämään lättyyn'/puollustautumaan kiusaajaa vastaan fyysisesti niin minun mielipide on se että parempi kestää se henkinen vittuilu.
Otsikkohan oli kukkakepit jotka vittuilee. Itse olin joskus se pieni ja heikko jota isommat kiusasivat. Ihme jos ajat ovat muuttuneet niin että heikot ja pienet kiusaavaat isompiaan...
Luonteen heikkoutta jos ei pysyt sulkemaan korvia siltä vittuilulta ja ottaa vielä itteensä siitä.
Itsetunto ylös, ei kannata alatua samalla tasolle mitä joku idiootti jolla ei muuta elämää. Osoita että olet viisaampi mitä joku suutaan aukova :david:
Siihen en ota kantaa miten tulisi käyttäytyä jos päälle käydään.

Edit: lopuksi vielä sanon että minusta vittuilu ei oikeuta väkivaltaan, itsepuollustautuminen on aivan eri asia.

vilma-liina sanoi:
Ja threadin aloittajalle toivon, että vittuilu saadaan loppumaan, ja siihen saa pyytää apuja koulusi henkilökunnalta. Heillä on velvollisuus puuttua tilanteeseen.

Kokemuksen syvällä rintaäänellä totean että tuskin tulee toimimaan, ellei kyseisen oppilaitoksen henkilökunta poikkea muun maan kouluhenkilökunnasta merkittävästi.

Itseäni kiusattiin ala-asteen viimeisillä luokilla, kun vaihdoin koulua, eikä ollu yhtään kaveria. Aluksi "ignoresin", sitten vittuilin takaisin, ja lopulta kun mikään muu ei enää auttanut, kantelin opettajalle. Arvaa tapahtuiko mitään?
Noh, sen jälkeen äitini soitti opettajalle. Arvaa tapahtuiko mitään? Äitini soitti uudelleen. Arvaa tapahtuiko mitään?

No, tätä jatkui jonkin aikaa, kunnes se pikkuhiljaa lakkasi, kun onnistuin saamaan uusia ystäviä uudesta koulusta.

Noh, ylä-asteelle sieltä siirryttiin. Uudella luokallani kaikki tunsivat toisensa, paitsi minä en tuntenut ketään. Arvaa ketä kiusattiin? Noh, yllämainittu ruljanssi alkoi alusta, ja seitsemännen luokan ajan minua kiusattiin päivittäin. Aloin lintsaamaan koulusta, ja jopa loppuvuodesta hautomaan itsetuhoisia ajatuksia. Jatkuva kiusaaminen kun tuppaa murentamaan itsetuntoa. Varsinkin kun koko luokka osallistuu siihen. Jostain joku vielä sai päähänsä että minä olisin homo. Siitä se vasta alkoikin. Aluksi kiusaamisen kestää, mutta tarpeeksi pitkään kestäessään se murentaa kenet tahansa. Ainakin kenet tahansa 13 vuotiaan.

No, kahdeksannen luokan alussa itsetuntoni oli hieman palautunut kesäloman ajan. Homo väitteetkin loppuivat kun joku kiusaajista oli nähnyt minut eräissä juhlissa tanssimassa hitaita tytön kanssa. Itsetuntoni alkoi kasvamaan, kun suurin osa kiusaajista lopetti. Oikeastaan vain yksi, kaikista suurin kusipää jatkoi. Tässä vaiheessa opettajat eivät olleet saaneet edes puhuttelua aikaiseksi kiusaajille. No, eräänä kauniina päivänä tämä edellämainittu kusipää jatkoi taas samaa rataa. Yhtäkkiä päässäni vain napsahti. "Vittu mä en kestä enää tota!". Tartuin kiusaajaa kurkusta, ja vein nopealla jalkojen pyyhkäisyllä hänet kurkusta lattiaan. Sitten pyöräytin tämän ympäri selälleen. Kiusaaja oli tästä niin ällistynyt ettei älynnyt tehdä mitään. Siinä vaiheessa olin ehtinyt viedä tämän käden selän taakse ja aloin vääntämään koko patoutuneen raivoni voimalla ----> Kiusaaja huusi ja itki kuin sikaa tapettaessa. Siihen loppui.

Nykyään, lukiossa, en ole viimeiseen kahteen vuoteen kuullut yhtään edes hieman vittuilevaa lausahdusta paitsi muutaman kerran kavereilta leikillään. Ja kun pituutta on siunaantunut lähemmäs 190 cm ja painoa päälle 80kg, se antaa itseluottamusta ja olen päässyt traumoista eroon. Kuitenkin näin tämän kyseisen kiusaajan uimassa ollessani 5m tornissa. Hän ei tainnut edes tunnistaa minua enää, tai ei halunnut näyttää sitä. Hetken aikaa harkitsin että jos lennättäisin tämän kiusaajan (<170cs <60kg) alas tornista, mutta tajusin että kaikki agressio ja kostonhimo olivat jo lientyneet kahden vuoden jälkeen.
Kuitenkin olen koko tämän ajan katunut sitä etten lopettanut kiusausta heti alkuunsa, koska se teki koko ylä-aste ajastani yhtä helvettiä.

Siksi kehotankin lopettamaan sen heti alkuunsa, ja yleensä ottaen sen joutuu tekemään itse.

Nyt pitää vielä pyytää anteeksi vuodatustani. Että tälläistä minulla.

ps. Nahkatakeissa ei ole mitään vikaa, siellä vaan pitää olla hartiat alla :D

Lisään vielä kirjoitukseeni etten mitenkään vähättele henkistä väkivaltaa, varsinkin pahimmassa kasvuiässä se voi jättää pysyvät ja syvät arvet nuoreen (yleensä) mieheen.
Kun tietäisikin keinot sen lopettamiseen niin monella olisi kivempi käydä koulua.

voipi olla monellakin meistä kirjottelijoista samanlainen tausta. ennen oltiin pieniä ja kiusattuja, nykään koitetaan kasvaa niin isoksi ettei kenellään ole varaa vittuilla. samoin kuin teinitytöillä tuo syömishäiriö, koitetaan olla laihoja muiden mieliksi. -> me syödään kuin siat että oltaisi isoja. no.. ompa näitä vaarallisempiakin harrastuksia.

"väkivalta lopettaa vittuilun"

screwdriver sanoi:
Lisään vielä kirjoitukseeni etten mitenkään vähättele henkistä väkivaltaa, varsinkin pahimmassa kasvuiässä se voi jättää pysyvät ja syvät arvet nuoreen (yleensä) mieheen.
Kun tietäisikin keinot sen lopettamiseen niin monella olisi kivempi käydä koulua.

Tuo on niin per**leen totta!

Ootko valmis lyömään uudelleen jos se tuleekin päälle. Ikävää tossa turpaan lyömisessä on se, että vaikka olis kuinka iso jätkä niin pitää myös uskaltaa lyödä ja jos uskaltaa lyödä niin oot kohta kusessa. Seuraavaksi tulee 85kg:n kaveri aukomaan ja sitä pitää lyödä vielä kovempaa. N. 300 Eur/laaki jos mitään ei mee rikki... ja rikos rekisteri jne. Hoida se puhumalla ja takasin vittuilemalla.

Asiat voi ratketa myös ilman lyöntejä:
Mulla oli joskus riesana "kung-fu-mies", joka tykkäs potkia ja huudella kaikenlaista paskaa.
Yleensä yritin olla noteeraamatta sitä, ja siitähän se sai lisää puhtia.
Kerran se innostui tönimään ja läpsimään ja porukkaa oli tietysti ympärillä kattomassa sen showta.
Sanoin, että mulla palaa kohta pinna, ja se alkoi kenkimään mua pään korkeudelle.
Otin päästä kiinni, kampesin kaverin maahan ja annoin sen sätkiä siinä sidonnassa. Rutistin sen niskaa ja keuhkoja kasaan joka uloshengityksellä, ja kyselin, että millon riittää. pojalla rupes pää punottamaan ja itkukin oli lähellä.
Sitten sen kaverit tuli apuun ja nosti meidät ylös.
Tilanne päättyi siihen kun kusipää poistui nolona paikalta.

Sen jälkeen se uskaltautui pari kertaa heittelemään kiviä ja huutelemaan n 50metrin päästä. :david:

Voi olla aika shokki, kun hiljainen/ujo kaveri kilahtaa ja pistää maihin. :lol2:
Oltiin molemmat sellaisia 60-65kg rääpäleitä.

Sehän oli vasta joku uutinen ku joku noin 60kg kynäniska nörtti oli pistäny 6 satakiloista bodaria/voimannostajaa pakettiin. 3 oli joutunu sairaalaan ja parille pienempiä vammoja. Amerikassa siis.

Vähän offtopic.

mattibodari sanoi:
Sehän oli vasta joku uutinen ku joku noin 60kg kynäniska nörtti oli pistäny 6 satakiloista bodaria/voimannostajaa pakettiin. 3 oli joutunu sairaalaan ja parille pienempiä vammoja. Amerikassa siis.

Vähän offtopic.

Onko linkkiä?
Ettei olis vaan juttu vähän muuttunut matkan varrella... ...kuullostaa ainakin siltä :rolleyes:

WhiteExorcist sanoi:
Ja ratkaisu oli?

Eikö tuo tuossa Suomeksi lukenut?

Jos pientä vittuilua kuuntelee aikansa niin käykö päähän sen verran että suutut ja teet asialle jotain?

Minuakin on kiusattu intissä, kaveri oli tälläinen +100kg paskamaha jolla oli ilmeisesti huono itsetunto jota se yritti kohottaa nauramalla minulle muitten edessä.
Pari kolme kk kestin henkistä helvettiä, aloitin purkamaan tätä siten että sanoin kaverille(myös paskamahan kaveri) että jos ei pelleily lopu niin teen jotain paskamahalle.

Viesti ei mennyt perille ja paskamaha jatkoi pelleilyä, no kyseinen henkilö tuli sitten pesuhuoneessa vastaan ja kun kohtasi minut, hän hyppäsi aina minun tielleni, otin reilusti rinnuksista kiinni ja heivasin kaverin siten että puolet tyypistä oli wc:n puolella ja puolet pesuhuoneen puolella, lähti yllättävän kevyesti liitoon(itse olin n 75kg keppi).
Kun kaveri sai itsensä sieltä kerättyä, kysyin reilusti että mennäänkö jatkamaan pihalle :evil: ei tullut vastausta ja nauraminen loppui siihen.

Siinä alkaa ajattelemaan että olenko oikeasti jotenkin outo kun tollanen nauraminen vaan jatkuu ja jatkuu, ottaa päähän vieläkin, jotkut traumat jääny.

Näkisin et tosta selviää pelkällä puhuttelulla.Meet vähä kyseleen tiukkaan sävyyn et mikä tilanne sil on..toden näkösesti sen seuraa lause menee jotenki näin "Älä ny..mitä sä ny...leikillänihän mä vaan!!"
jos vielä jatkuu sama meno ni mieti sit uudestaan!!
vaikka onhan se niin et väkivalta tunnetusti vähentää vittuilua! :evil:

Joo ei kyl ei oikeesti kannata lyödä ellei oo ihan pakko.

:offtopic: Nimittäin must on tehty rikosilmotus pahoinpitelystä mut onneks oon alle 15 :thumbs: .
Yks sälli oli vittuillu mulle jo vähä aikaa sit yks kerta napsahti pääs ja kaks hammasta poikki ja leukaluuhun murtumia.

Notta täälä pohojanmaallakin näitä kukkakeppi-vittuilijoita riittää ihan riesaksi asti.Joskus lauantai meno-iltaisin joku kyseiseen enemmistöön kuuluva tulee vittuilemaan ja aukomaan päätä,siihen sitten että mitä sää sönkötät,kaipaatko turpaas?Vastaukseski tulee heti että :"Vittu se on kuules yks puhelu ja täälä on mulla apuvoimia paikalla!" samalla kaivetaan sitä kännykkää taskusta.Eli ne kerjää vaan sitä että sää löisit sitä ja sitte se pääsis soittamaan kaikki 100 muuta kukkakeppiä hakkaamaan sut.Monesti ollaan kavereitten kans naureskeltu kun tääläpäin on ******* sukunimisitä porukkaa ku pipoa,jos kaikki oisivat sukua toisilleen niin siinä ois semmonen Fight Clubi että oksat pois.

Heh, kyllähän keinoja kiusaajien taltuttamiseksi löytyy vaikka kuinka, vaan suurin osa taitaa olla laittomia.

Riippuu aivan älyttömästi opettajasta ja rehtorista, että saadaanko kiusaaminen loppumaan. Valitettavasti niin monet opettajat joko pelkäävät konfrontaatiota tai yksinkertaisesti eivät välitä. Näissä tapauksissa isoveljet ovat paras apu: Yksi puhuttelu riittää. Jos isoveljiä ei ole, niin tilanne on hankalampi. Minulla oli juuri tuollainen tilanne; Opettajat olivat aika saamattomia, kiusaajat monilukuisempia, ja sattumalta olin vielä vanhin lapsi. Jos pääsisin ajassa taaksepäin, tinttaisin munille ja palleaan kaikkia suunaukojia. Mutta silloin uskoin vielä sokeasti vanhempien ja yhteiskunnan sanaan - "Älä lyö. Älä hauku. Älä kiroile..." Hassua, miten säännöistä on joskus eniten haittaa niille, jotka niitä orjallisesti noudattavat.

Kiusaaminen väheni ja loppui lopulta kokonaan yläasteella. SATTUMALTA samaan aikaan kasvoin 30 cm ja 30 kg. Että ei sitä ulkoapäin tiennyt, että olin aivan sama kiltti poika kuin ala-asteellakin.

Ehkä aktiivinen passiivinen puolustustoiminta kehonrakennuksen tai voimanoston hengessä olisi hyvä pitkän aikajänteen itsepuolustuskeino. Sitä ei tarvitse kuin vihjata, että käy salilla, kun kiusaajat miettivät jo kahdesti, että ketä kiusaavat. Sama tietysti ip-lajeissakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom