Päätään aukovat kukkakepit

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt ovat sietokyky ja vaihtoehdot lopussa.

Eli, kiusaajani on 2 vuotta vanhempi samalla luokalla oleva narsisti. Tämä kiusaaminen puhkesi tämän vuoden alussa, kun hänen toinen "käsittelynsä" lopetti koulun kesken. Ignooraaminen ei toimi ja takaisin vittuilu ei auta asiaa kuin väliaikaisesti. Aluksi tämän vittuilun otti huumorilla, sen jälkeen se ärsytti ja nyt se pistää vihaksi.

Nyt ongelmana on se, että mitä pitäisi tehdä. Jos tähän hemmoon käy käsiksi, lennän luultavasti pois(?) amiksesta, johon niin innolla hain. Tai pitäisikö tätä jätkää kiristää? Hän on nimittäin 18-vuotiaasta lähtien saanut mm. sakkorangaistuksia pahoinpitelyistä, ja hänen vanhempansa ei tiedä niistä jne.

Ja nyt on turha alkaa kenenkään pätemään, kuulostaa tekstini naurettavalta tai ei, tarvitsisisin vinkkejä siitä, mitä pitäisi tai ei pitäisi tehdä. Olisi suuri houkutus tehdä tämän parantumattoman narsistin, usko tai älä, tenori äänestä sopraano.

Tarpeellisia keinoja käyttäen teet henkilölle selväksi, että sinusta kannattaisi pysyä erossa. Huolehdi myös siitä, että tarpeelliset keinot eivät selviä muille osapuolille kuin sinulle ja tälle hyvälle jätkälle.

Nyt ovat sietokyky ja vaihtoehdot lopussa.

Eli, kiusaajani on 2 vuotta vanhempi samalla luokalla oleva narsisti. Tämä kiusaaminen puhkesi tämän vuoden alussa, kun hänen toinen "käsittelynsä" lopetti koulun kesken. Ignooraaminen ei toimi ja takaisin vittuilu ei auta asiaa kuin väliaikaisesti. Aluksi tämän vittuilun otti huumorilla, sen jälkeen se ärsytti ja nyt se pistää vihaksi.

Nyt ongelmana on se, että mitä pitäisi tehdä. Jos tähän hemmoon käy käsiksi, lennän luultavasti pois(?) amiksesta, johon niin innolla hain. Tai pitäisikö tätä jätkää kiristää? Hän on nimittäin 18-vuotiaasta lähtien saanut mm. sakkorangaistuksia pahoinpitelyistä, ja hänen vanhempansa ei tiedä niistä jne.

Ja nyt on turha alkaa kenenkään pätemään, kuulostaa tekstini naurettavalta tai ei, tarvitsisisin vinkkejä siitä, mitä pitäisi tai ei pitäisi tehdä. Olisi suuri houkutus tehdä tämän parantumattoman narsistin, usko tai älä, tenori äänestä sopraano.

Onko se tosiaan tuossa iässä tuollaista egoilua ja arvojärjestyksen hakua? Liian vanha kai muistamaan tuota aikaa.

Paras keino on ilmanmuuta olla aivan täysin välinpitämätön, aivan kuin tyyppiä ei olisi edes olemassa. Jos pystyt peittämään mielipahasi, niin kukaan idiootti ei määrättömästi jatka touhuaan, koska ei saa "palkintoa" toiminnastaan. Se palkinto on mikä tahansa reaktio jonka osoitat hänen toimintansa johdosta. Jos hän sen saa, niin homma jatkuu.

Malttia poijjaat :) Sanonta että "väkivalta lopettaa vittuilun" toimii aniharvoin. Sillon väkivallan on oltava järjettömän brutaalia, ja olettekos ihan varmoja että se on seurausten arvoista? Maksat loppuelämäsi korvausta jne.. Ja pitää myös muistaa, että voi käydä niinkin nolosti että itse otat selkäsaunan tilanteessa jossa aiot antaa henkilölle "opetuksen"

Pokka ei saa loppua ikinä, maltti ei vaan yksinkertaisesti saa mennä näissä tilanteissa, muuten peli on hävitty.

Sanonta että "väkivalta lopettaa vittuilun" toimii aniharvoin.
kyllähän tuon kouluajoilta muistaa(ei omia kokemuksia, mutta nähtyjä tilanteita) ja kaikissa tietämissäni tapauksissa tuo on kyllä pitänyt paikkansa, vittuilu on loppunut siihen paikkaan eikä ole enään enään myöhemmin jatkunut. eihän tollaseen silti kannata alkaa.

Väkivalta lopettaa vittuilun! Itellä ei kokemuksia tosta koulukiusaamisesta, mutta todella ikävää on!
Tekis kyllä joskus mieli kantaa teleskooppi pamppua mukana noiden känniääliöiden takia...:jahas:

Väkivalta lopettaa vittuilun! Itellä ei kokemuksia tosta koulukiusaamisesta, mutta todella ikävää on!
Tekis kyllä joskus mieli kantaa teleskooppi pamppua mukana noiden känniääliöiden takia...:jahas:

No kun ei lopeta, voi vaan yltyä. Sitähän sillä kiusaamisella haetaan, että saatais hyökkäävää reaktiota aikaan. Pitää vaan osoittaa vahvuutensa sillä että ei provosoidu yhtään. Ja vastapainoksi tilanteelle muodostaa omaa hyvää sosiaalista verkostoa.. Ja jos riittää varmasti verbaaliset taidot ja asenne, niin sit ehkä muiden silmissä nolata kiusaaja jollain hyvin ajoitetulla kommentilla ja osoittaa että muu porukka on sun puolella..:)

Noi kaikenlaiset aseistautumis ajatukset on niin väsynyttä läppää.... ei ole kovin kivaa tulla hakatuksi sillä omalla teleskooppipampulla tai löytää sitä omasta perseestään. Näin on nimittäin monelle käynyt. On pelkkää fantasiaa että kiusaaja tai hyökkääjä aina säikähtää sun asetta ja pakenee, se voi myös tulla ja ottaa sen sulta pois ja sit ei oo kivaa.

Käyttäkää järkeä jos sitä on annettu, sillä pärjää missäpäin maailmaa tahansa :)

No kun ei lopeta, voi vaan yltyä. Sitähän sillä kiusaamisella haetaan, että saatais hyökkäävää reaktiota aikaan.
no kyllä se lopettaa, on sen verran monesti tuo asia sivusta seuraajana todistettu. harvoin on niin ettei se lopettaisi. mutta paras on tuo sinun esittämäsi tapa eli ei reagoi mitenkään, eipähän tule kenellekkään mitään fyysisiä vammojakaan.

En halua ketään säikytellä ja on totta että jos siellä 7 luokalla vaikka se pipo vietiin, niin siitä ei välitä niin se pipon kanssa juoksija lopettaa sen matkansa siihen ja tylsistyy...

En tiedä millon viimeksi olet kulkenut sen sen humalaisen ihmisen, joka tulee haastamaan riitaa vaikka ei ole itse edes mitään tehnytkaan ja kun yrittää kävellä poissa niin tullaan vaan tönimään... Tämän takia mm. vihaan erittäin paljon humalaisia, kaikki eivät ole samanlaisia mutta tätä osaa joka on, inhoan suuresti!

mutta paras on tuo sinun esittämäsi tapa eli ei reagoi mitenkään, eipähän tule kenellekkään mitään fyysisiä vammojakaan.

Tuo on kyllä paskin neuvo ikinä, ettei pitäisi reakoida kiusaamiseen. Itse tein yläasteella sen virheen, etten yhden jampan päänaukomiseen reakoinut millään tavalla, kun joku "viisas" oli niin neuvonut. Pari kuukautta meni ja se oli saanut kymmenkunta kaveria siihen vittuilurinkiin mukaan ja aina sai kuunnella huutelua. Homma loppui sitten siihen, kun kerran tuli raja vastaan ja valkkasin pisimmän jampan ja pistelin ihan rehellisesti turpaan. Suosittelen muille yläasteikäisille, että heti puuttuu vittuiluun, pistämällä kunnolla takaisin, niin homma ei kärjisty niin pitkälle, että pitäisi oikeasti tappelemaan alkaa.

Tuo on kyllä paskin neuvo ikinä, ettei pitäisi reakoida kiusaamiseen.

niin tarkoitin lähinnä sitä väkivaltaa ettei sillä reagoi takaisin, vaikka se on kyllä äärimmäisen toimiva keino.

niin tarkoitin lähinnä sitä väkivaltaa ettei sillä reagoi takaisin, vaikka se on kyllä äärimmäisen toimiva keino.
Tuo toimivuus riippuu kyllä jampasta keneen toimii piekseminen. Parhaimmillaan pieksetyn kiusaajan kaveriporukka/isoveli tai muu vastava taho odottelee koulumatkalla kotitien varrella seuraavat loppukouluajan, ja muutenkin mukavaa törmätä viikonloppuiltaisin asemalla junaa odotellessa samoihin porukoihin.

Kaikki kiusaajat ei ole kuitenkaan yksinäisiä huonon elämän omaavia luusereita jotka luikkii nekkuun saatuaan himaan.

Tuota kostokomitean toimintaa tuli nähtyä kouluaikana aika paljonkin. Yksi vittuilee, saa turpaan ja kaverit käy hakkaamassa jo valmiiksi kiusatun. Reilua.

Tuo toimivuus riippuu kyllä jampasta keneen toimii piekseminen. Parhaimmillaan pieksetyn kiusaajan kaveriporukka/isoveli tai muu vastava taho odottelee koulumatkalla kotitien varrella seuraavat loppukouluajan, ja muutenkin mukavaa törmätä viikonloppuiltaisin asemalla junaa odotellessa samoihin porukoihin.

Kaikki kiusaajat ei ole kuitenkaan yksinäisiä huonon elämän omaavia luusereita jotka luikkii nekkuun saatuaan himaan.

Tuota kostokomitean toimintaa tuli nähtyä kouluaikana aika paljonkin. Yksi vittuilee, saa turpaan ja kaverit käy hakkaamassa jo valmiiksi kiusatun. Reilua.

parhaimmillaan toimii silleen, että nekkuun saanut kaveri hakee isovelin + isovelin kaverit muiluttamaan lyöjää.

Niin pienet kuin isotkin aukovat päätään jos sellaisella luonteella ovat varustettuja. Ei kai sillä mitään väliä ole onko avautuja kukkakeppi vai ei?

Sitä en ymmärrä miksi nykyään lapsetkin välillä sönköttävät jotain perään:hyper:.

Niin pienet kuin isotkin aukovat päätään jos sellaisella luonteella ovat varustettuja. Ei kai sillä mitään väliä ole onko avautuja kukkakeppi vai ei?

Sitä en ymmärrä miksi nykyään lapsetkin välillä sönköttävät jotain perään:hyper:.

haha :D tuli tosta mieleen viikontakanen tapahtuma.

ois kyllä pitäny vähän jututtaa jotain random tyyppiä, mutta en tajunnut mitä se sanoi ennen kuin oli jo liian myöhäistä.

joku semmonen nuori jätkä,vähän ville valon tyylinen babyface joka oli nätit meikit vetässy ja hiuksetkin oli värjätty ja laitettu :haart:

huikkas tyttöystävälle jotain tyyliin "ruma pyörä sulla" syystä x. en rekisteröinyt koko hommaa kun en kuullut oikein mitä se sano ja luulin että heitto ei ollut meille osoitettu.

jälkikäteen ihmetyttänyt että miks vitussa ihan joku tuntematon jätkä lähtee huutelemaan tuollaisia ohikulkijoille. vituttaa tyttöystävän puolesta kun se pahoitti mielensä moisesta(vaikka sen pyörä onkin hieno).

ite en ensin tohon voimaan turvannu, pieni mies kun olen. Seiskalla mulle auko päätään jääkaappi pakastin yhdistelmä. Siitä selvisin kun ignorasin sen kokonaan. Muista pääsin sillä että vaihdoin ihan tylysti kaveripiirini niihin isoimpiin ja ruminpiin. Ja vähän rohkeutta kerättyäni vastasin kaikkiin kiusausyrityksiin samalla mitalla. Jos joku tönäs niin tönin takas. Löi niin löin takas. Jne jne. Se oli kiva tajuta kuinka paljon oikeesti noi kiusaajat itse pelkää kipua, ja jättää rauhaan kun niille sitä tuottaa. Yhtä nuorenpaa kaveriani kiusattiin myös yläasteella. Itse en siitä tiennyt ennen kuin näin. Se homma loppu siihen kun pistin sen kaverini isoimman kiusaajaan kylmästi levyks. Muistan kuin eilisen sen hetken. Pääsin tavallaan kuittaan kaikille jotka mua joskus kiusaan pelastamalla kaverini siltä samalta mitä oli itse kokenut.

Oon alkanut ihmettelemään myös noita ihan polvenkorkuisia kakaroita jotka aukovat päätään minkä kerkeää. Onko tässäkin kotikasvatus mennyt näin pahasti pieleen ? Ei prkl kunnioiteta vanhempia ihmisiä ollenkaan. Eilenkin salilla kun venyttelin niin siellä about joku 10 vuotias poika tuli huuteleen heitä voltti ja kyseli mikä sun nimes on ja huuteli kaikkia kirosanoja ja haukkukin vielä :D... Teki mieli leipasta kun se oli vielä niin inhottavan näkönenkin, korvakorut ja kaikki....

Mulle ja faijalle tuli entinen naapuri veljensä kanssa ruikuttamaan keskellä kirkasta päivää kaupan pihalla (pitkä tarina taustalla). Minulta lipsahti useamman heiltä tulleen solvauksen jälkeen "onks sulla joku ongelma pikkumies" (paha provo kaverin kokoon nähden), jolloin sälli (reilu kolmekymppinen) lähtee kävelee mua kohti veljensä (mun kokoinen) kera, faija menee muutaman metrin päähän meidän auton luokse odottamaan ja mä jään seisomaan paikalleni valmiina fyysiseen yhteenottoon. Jos olisi käynyt päälle, olisin pistänyt sen nilkin ja veljensä pakettiin (tapahtuma päättyi heidän perääntymiseensä suun soiton merkeissä). Kyllä niin paljon agrea aja adrenaliinia jylläsi kehossa. Eikä se 8 vuotta kamppailulajien parissakaan varmaan haitaksi olisi ollut, varsinkin kun piti pään kylmänä. Uusintamatsia olen vielä näinä päivinäkin odotellut, jos vaikka joskus vielä törmäisi ko. jamppaan.

Tulevaisuuteni kannalta en kuitenkaan haluaisi mitään pahoinpitelysyytteitä niskaani. Turha pilata oma tulevaisuus kusipään takia.

Jos ei ole verbaalisesti hirveän valmis jätkä, mutta ei kuitenkaan pelkää kiusaajaansa/ sen kostoa yms. nii voi kokeilla hoitaa homman mafiatyyliin.
Eli ku se on yksin, repaset sen vessaan, siivouskomeroon yms, ja teet selväksi et revit sen pään irti, jos se vielä katsooki suhun päin. Sit kysyy et asia on varmaan käsitelty? Tyyppi kuitenkin vaikuttaa ihmiseltä, joka ei halua pelätä aina ku kulkee yksin.

:offtopic: Kannattaa lukea Jan Guilloun Pahuus. Luulen, että puhuttaa threadin aloittajaa aika lailla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom