Päätään aukovat kukkakepit

:offtopic: Kannattaa lukea Jan Guilloun Pahuus. Luulen, että puhuttaa threadin aloittajaa aika lailla.

Eiks tästä ole tehty se leffa, joka kertoo siitä ruotsalaisesta yksityiskoulusta ja eritoten siitä sällistä, joka itse on isäpuolen rankaisema, täynnä vihaa, hakkaa muita yms.

Oli pirun hyvä leffa, täytyy myöntää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
pilkutetaan vähän, alle 15v vanhemmat voivat joutua maksamaan vahingonkorvauksia :D

Pilkutetaan vielä lisää, vaikka edellinen viesti onkin jo täyttänyt vuosia. Voivat ne vanhemmat myös olla maksamatta korvauksia, se 15-vuotias maksaa ne sitten täysi-ikäistyttyään.

Tuosta "ignooraamisesta" sen verta, auttaahan se jos joku kiusaa vain verbaalisesti, mutta osa kiusaajista tulee myös pyörittelemään maassa yms. Siinä ei sitten enää vain sivuuteta aihetta, kaikilla on varmasti rajansa. Ainahan voi itse saada turpaansa, mutta kannattaa silti yrittää jos turpaan olis tulossa kumminkin.

Nykyaikana vaan suurin osa taitaa olla sen verran munatonta porukkaa, että enään ei itse tapella ilman kavereita/isoveljiä. Jos joku kiusattu kiskookin turpaan, niin eiköhän sitä sitten soitella kaverit/isoveli/veljet mukaan ja hakataan tämä jannu, ikäänkuin egonsa paikkaukseksi. Ei taida vanhan ajan 1on1:iä enää paljon nähdä, vaikka mistäs minä tietäisin...

Kannattaako lukea toi kirja vaikka on nähnyt leffan?

Todellakin kannattaa. Leffassa on tiivistetty kaikki vuodet sisäoppilaitoksessa (muistaakseni 5 vuotta) yhteen vuoteen, ja muutenkin jätetty luonnollisesti aika paljon pois. Loistava leffa, mutta siitä saa sata kertaa enemmän irti ku lukee kirjan.

katoin äsken ton Ondskan pahuus leffan ja oli kyllä helvetin hyvä vaikka en tollasia leffoja yleensä kattelekkaan! :5:

Ja siinä on lopussa aika mielenkiintonen ratkaisu tälläseen kiusaamiseen tai muuhun sorsimiseen, ilman fyysistä väkivaltaa.

Tuosta "ignooraamisesta" sen verta, auttaahan se jos joku kiusaa vain verbaalisesti, mutta osa kiusaajista tulee myös pyörittelemään maassa yms. Siinä ei sitten enää vain sivuuteta aihetta, kaikilla on varmasti rajansa. Ainahan voi itse saada turpaansa, mutta kannattaa silti yrittää jos turpaan olis tulossa kumminkin.

:offtopic: Jännä, kun kaikki sanovat, miten pitäisi suvaita ja olla välittämättä jostain haukunnasta ja nälvinnästä :curs: . Vittu se voi olla samaa nurkkaan ahistamista, kuin mitä tehdään nyrkeillä.

Oli muuten jännää, kun koitti kerrankin pistää vastaan vittuilijoille, niin eipä tulokset ollut heppoisia omalta osalta, mutta yleiskäsitys on aika monilla aikuisilla tämä: nälviä ja loukata saa miten huvittaa, mutta se joka ekana pistää vastaan, on se, joka pahentaa tilanteen kun ei osannut olla välittämättä. Etenkin jos otat edes käsivarresta kiinni sitä kiusaajaa, niin tottakai fyysinen kiinnikäyjä on se syyllinen.

Aina myös sanotaan, että kerro opettajalle. Ihan kiva, jos ne jotain mahtaisi sillä tavalla.

Pitäisi kannustaa kiusattuja ottamaan ohjat itse käsiin ja annettaisiin pistää kunnolla vastaan kiusaajille. Ymmärrän, että koulujen on pakko seivata ässinsä; jos joku pieksisi toisen henkihieveriin, niin olisi opettaja/koulu kusessa.

Hankkisi oikeudenmukaisuuden tajua, mutta ei. Ollaan kankeissa kaavoissa ja asiat ei etene minnekään.

Ei mitään tämmöistä, mitä opettajat ja oppaat työntää: "joo joo, pikku-petteri, sinä et tehnyt mitään väärää, tule vaan määkimään opettajalle, niin minä varoitan niitä sun haukkujiasi" -> sama tilanne puoli vuotta.

Annettaisiin edes puolustautua kunnolla ja selvittää asiat itse. Opettajalle määkiminen, etenkin rajoitusten kera ja ihmisten hyvyyteen uskominen sekä nurkassa itkeminen ei johda mihinkään.

Olen muuten sitä mieltä, että kiusattu voi helposti aloittaa itse kiusatuksi tulemisen. Syynä voi olla yksi teko tai vahva luonteenpiirre + heikko itsetunto ja luonne. Kiusaajat ovat vahvoja ja itsevarmoja persoonia. Siksi hyssyttely ei auta asioiden etenemistä. Ketään ei voi myöskään saada pitämään toisesta henkilöstä, mutta kiusaamisen jne. voi henkilö itse saada loppumaan. Liikaa luotetaan siihen "noh noh, et kai vaan tee sitä uudestaan" -kaavaan. Nykyään ei kehdata edes pistää jälki-istuntoon. Ja mitä se edes tekee sen kiusaajan arvoille, kun se joutuu 35min koulun jälkeen olemaan siellä? Vituttaa 35min ja elämä jatkuu.

:offtopic: Jännä, kun kaikki sanovat, miten pitäisi suvaita ja olla välittämättä jostain haukunnasta ja nälvinnästä :curs: . Vittu se voi olla samaa nurkkaan ahistamista, kuin mitä tehdään nyrkeillä.

Oli muuten jännää, kun koitti kerrankin pistää vastaan vittuilijoille, niin eipä tulokset ollut heppoisia omalta osalta, mutta yleiskäsitys on aika monilla aikuisilla tämä: nälviä ja loukata saa miten huvittaa, mutta se joka ekana pistää vastaan, on se, joka pahentaa tilanteen kun ei osannut olla välittämättä. Etenkin jos otat edes käsivarresta kiinni sitä kiusaajaa, niin tottakai fyysinen kiinnikäyjä on se syyllinen.

Aina myös sanotaan, että kerro opettajalle. Ihan kiva, jos ne jotain mahtaisi sillä tavalla.

Pitäisi kannustaa kiusattuja ottamaan ohjat itse käsiin ja annettaisiin pistää kunnolla vastaan kiusaajille. Ymmärrän, että koulujen on pakko seivata ässinsä; jos joku pieksisi toisen henkihieveriin, niin olisi opettaja/koulu kusessa.

Hankkisi oikeudenmukaisuuden tajua, mutta ei. Ollaan kankeissa kaavoissa ja asiat ei etene minnekään.

Ei mitään tämmöistä, mitä opettajat ja oppaat työntää: "joo joo, pikku-petteri, sinä et tehnyt mitään väärää, tule vaan määkimään opettajalle, niin minä varoitan niitä sun haukkujiasi" -> sama tilanne puoli vuotta.

Annettaisiin edes puolustautua kunnolla ja selvittää asiat itse. Opettajalle määkiminen, etenkin rajoitusten kera ja ihmisten hyvyyteen uskominen sekä nurkassa itkeminen ei johda mihinkään.

Olen muuten sitä mieltä, että kiusattu voi helposti aloittaa itse kiusatuksi tulemisen. Syynä voi olla yksi teko tai vahva luonteenpiirre + heikko itsetunto ja luonne. Kiusaajat ovat vahvoja ja itsevarmoja persoonia. Siksi hyssyttely ei auta asioiden etenemistä. Ketään ei voi myöskään saada pitämään toisesta henkilöstä, mutta kiusaamisen jne. voi henkilö itse saada loppumaan. Liikaa luotetaan siihen "noh noh, et kai vaan tee sitä uudestaan" -kaavaan. Nykyään ei kehdata edes pistää jälki-istuntoon. Ja mitä se edes tekee sen kiusaajan arvoille, kun se joutuu 35min koulun jälkeen olemaan siellä? Vituttaa 35min ja elämä jatkuu.

Aika harva uskaltaa lyödä ja puolustautua kunnolla vaikka tilanne sitä vaatisikin, jos on vielä pienikokoinen jne. Ja pahimmassa tapauksessa käy niin, että se tyyppi ketä lyöt, kaatuu ja vaikkapa kuolee jne. niin siinä on vitsit vähissä. Itelle tollanen tilanne kerran tullu ja kyl siinä säikähtää vitusti, oli se jätkä kuinka mulkku tahansa. Kyllä tän hetkinen järjestelmä on ihan hyvä, mutta ongelma on siinä kun kiusatut ei puhu yleensä kenellekään, niin ei ne asiat niin ratkea.

Joukkokiusaaminen ei vaadi mitään muuta kuin joukkosuggestion;)

Ite koulutin seiskal yhen tyypin. Maegeri(etupotku, tyyppi tippu heti) massuun kun alko aukoo niin ei vahingossakaan tullu enää mitää, pelkäs mua ysin loppuu asti niiku muutki :D "Vittu toi on ihan hullu," kommenttii toisille yms. Johtu härnääminen siitä todennäkösesti että olin luma-luokal(luonnontieteismatemaattis) ja siihen aikaa vähän läsä.
Toivottavasti lukiossa ei tartte alkaa kellään pyyhkimää lattiaa. Ala-asteella ja yläasteella tartti. Nykyisen ulkomuodon ansiosta tuskin tulee kukaa aukomaan.

e. ja tämäkin oli sellanen ruikku.

Ite koulutin seiskal yhen tyypin. Maegeri(etupotku, tyyppi tippu heti) massuun kun alko aukoo niin ei vahingossakaan tullu enää mitää, pelkäs mua ysin loppuu asti niiku muutki :D "Vittu toi on ihan hullu," kommenttii toisille yms. Johtu härnääminen siitä todennäkösesti että olin luma-luokal(luonnontieteismatemaattis) ja siihen aikaa vähän läsä.
Toivottavasti lukiossa ei tartte alkaa kellään pyyhkimää lattiaa. Ala-asteella ja yläasteella tartti. Nykyisen ulkomuodon ansiosta tuskin tulee kukaa aukomaan.

e. ja tämäkin oli sellanen ruikku.

Maegeri massuun ja rispektit taskuun!:evil:
You did good kid!:thumbs:

Ite koulutin seiskal yhen tyypin. Maegeri(etupotku, tyyppi tippu heti) massuun kun alko aukoo niin ei vahingossakaan tullu enää mitää, pelkäs mua ysin loppuu asti niiku muutki :D "Vittu toi on ihan hullu," kommenttii toisille yms.....

Sä tunsit ittes varmaan koulun kovimmaks kaveriks kun kaikki pelkäs sua :jahas:

Sä tunsit ittes varmaan koulun kovimmaks kaveriks kun kaikki pelkäs sua :jahas:

En :david:
Totesin vaa että toimi hyvin. Olin tod.näk. koulun kovin tosiaan :D Ite en oo mikään räyhääjä mutta menee se raja jokasella, eikö?

Tietty menee:D Itteeni vituttaa nää alkoholiongelmaiset 55 kiloset laumateinit:( uuteen kouluun syksyl ja varmasti jos joku pissalasse alkaa aukoo päätä ni heti ropisee päin naamaa sille:curs:

Ite täytyy myöntää, että omalle kohdalle ei oo hirveetä kiusaamista sattunut. Vierestä oon kyllä mm. seurannut, kun ala-asteella joku tyttö meni aina kertomaan opettajalle..Ja eihän siitä hyvää seurannut..Entistä pahemmin vaan kiusattiin kaikenlaisilla "meetkö kertoon opelle?" yms..

Tosin kyllähän aina joskus tapahtu kiusaamista itelle(yläasteen alussa/joskus ala-asteella), ja kun siihen aikaan olin aikas luikku..

Nykyään kyllä kukaan uskaltanu vittuilla:)..Jos joku joskus sanoo jotain "läpälläänkään" niin joskus tekee mieli vähän "koulutella"..:P..Kai se koko on jotain auttanut (193cm/110kg..)

E: Täytyy kyllä myöntää sen verran, että itse kyllä kiusasin enemmän ala/ylä-asteiässä kun tulin kiusatuksi..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom