Päätään aukovat kukkakepit

Ja suatana autellaan sitten niitä ketkä ei pysty laittamaan vastaan.

Joskus kelasin kun tuli tämmönen koulukiusattu tyyppi nyt aikuisiällä vastaan, että ainoita asioita mitä peruskouluajoilta kadun on se, etten menny (aina) väliin kun joku sai pataan henkisesti tai fyysisesti ala/yläasteella.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

Joskus kelasin kun tuli tämmönen koulukiusattu tyyppi nyt aikuisiällä vastaan, että ainoita asioita mitä peruskouluajoilta kadun on se, etten menny (aina) väliin kun joku sai pataan henkisesti tai fyysisesti ala/yläasteella.

Paskaako sitä katumaan. Ihan tervettä se on, että hyväksynnän eteen saa tehdä töitä. Meillä päin onneksi semmoset hissukat, jotka pelkäsi varjoakin jätettiin rauhaan.
Opinpahan itsekkin vähän nöyryyttä kun tuli nekkuun :lol2:. En kumminkaan pommittanut takaisin ketään muita kun niitä jotka mua sorti. Oi niitä aikoja :). Meni taas paskan jauhamiseksi..
Oli vain tarkoitus sanoa, että harva joka tilanteeseen menee väliin, kun kumminkin itsekkin saa monesti samaa kohtelua. Joitain ei tietysti kiusattu ollenkaan, mutta yleensä ne oli ihan ok. porukkaa, joka tuli toimeen suurimman osan kanssa. Näin minun aikoina.. Sitten tosiaan yli 15v ei kiusattu ketään, oltiin sentään lukiossa..Siellä se on jo lapsellista puuhaa IMO.

Itsellä on kokemusta tosta kiusatun roolista ala-asteella suht paljonkin ja yläasteellakin sitten vähemmissä määrin. Ammattikoulua kävin sitten eri paikkakunnalla ja samaan aikaan aloitin punttien nostelun. Tämä kait sitten antoi itseluottamustakin. Kun ammattikoulussa yritettiin kiusata niin läppäsin suoraan naamaan, siis ei nyrkillä vaan ihan kevyesti kämmenellä. Hämmästyksen jälkeen tuli kommentti tuo löi naamaan.

Penskan kirjoitukseen kiusaajien hyvästä itsetunnosta rohkenen olla eri mieltä. Paremminkin luulen että siinä purettiin omia ongelmia, yhdellä noista tais olla täysin ehyt ja suht normaali perhe. Noh se henkilö olikin sitten muuten aivan vajaa.
Mitä viimeksi noista henkilöistä kuulin niin yksikään ei ollut saanut edes ammattikoulua loppuun.

Se tuli vielä mieleen että aina ei toki väkivallalla vastaaminenkaan auta mikäli se kiusaaja on erityisen iso/niitä on paljon. Esimerkkinä yksi noista samoista henkilöistä oli jo 8-luokalla leveä kuin ladon ovi ja sitä pelkäs monet opettajatkin. Ei mikään hirmuisen pitkä kaveri, mutta jos noin 170cm varressa painoa on 85-90kg välillä ilman läskimahaa ja esim se kuuluisa penkki oli 130kg jo silloin, niin eipä sille mitään mahtanut 20-30kg kevyempänä ja puolet heikompana.

En tiedä mikä tollaselle olis paras ratkaisu, jälki-istunto ei auta mitään, perhe rikkonainen joten muistilaput kotia täysin turhia, poliisille ei ole tarpeeksi näyttöä jne... Oikeastaan ainoa joka siihenkin sai kuria oli liikunnanopettaja ja samalla kyseisen kiusaajan valmentaja. Isompi ja vahvempi ja omasi auktoriteettiakin tuota henkilöä kohtaan. Mutta eihän jokaiselle kiusaajalle tämmöisiäkään voida vahdeiksi laittaa.

Omana aikana eipä kukaan toisten kiusaamiseen väliin mennyt, ei kait sitten yksinkertaisesti uskaltanut.

Onneksi suurin osa kiusatuista tuosta hyvin selviää, muutama tuttukin on nykyään aivan erilainen kuin olisi voinut silloin olettaa.

Omalta kohdalta täytyy tosin myöntää, että ainakin vielä viimeks erään minua kiusanneen henkilön näkeminen aiheutti saman pelokkaan ja epävarman tunteen kuin ala-asteella, vaikka tämä kiusaaja on mallia kukkakeppi eikä sanaakaan vaihdettu.

Juu ihan kattottava leffahan pahuus oli. Ei ollu oma opiskelu onneks noin rankkaa, mutta eipä ollu noin nättejä keittäjätkään, että olis voinu edes ajatella
( ))===o --> (____¤____)

Tulipa vaan mieleeni. Kiusasin ala-asteella yhtä sälliä. Se oli sellanen ärsyttävä kaiffari joka aina yritti tunkee meidän jengiin ja seuras meitä jokapaikkaan. No siitä tuli sitten sille aina tiettenkin palautetta ja koko porukka sorsi/kiusas sitä.

Noh nyt siitä on jo se kaheksan vuotta vai mitäs. Kaveri on mua nykyään valehtelematta puoli metriä pitempi ja painaa joku 150kg, joka lihasta. Ja vieläkin kun sitä joskus tuola kaduilla tapaa näkee sen silmistä suoraan että se vieläki pelkää.. :L

Tulipa vaan mieleeni. Kiusasin ala-asteella yhtä sälliä. Se oli sellanen ärsyttävä kaiffari joka aina yritti tunkee meidän jengiin ja seuras meitä jokapaikkaan. No siitä tuli sitten sille aina tiettenkin palautetta ja koko porukka sorsi/kiusas sitä.

Noh nyt siitä on jo se kaheksan vuotta vai mitäs. Kaveri on mua nykyään valehtelematta puoli metriä pitempi ja painaa joku 150kg, joka lihasta. Ja vieläkin kun sitä joskus tuola kaduilla tapaa näkee sen silmistä suoraan että se vieläki pelkää.. :L

eipä tuollaisista muistoista taida koskaan päästä kokonaan eroon...

Kun aikaa kuluu kymmenenvuotta, ja törmäät siihen kiusaajaan jossain kaupungilla. Meet juttelemaan sille varsinkin jos sulla menee hyvin elämässä. Yleensä ne kiusaajat eivät ole menestyneet niin hyvin, siinä voi sitten miettiä ketä pärjää ja ketä ei.

Huvittavaa katsoa kun suurimmat oman kouluurani "pahikset" on työttömänä tai muuten vaan huonossa jamassa. Olis kannattanut silloin keskittyä kouluun ja jättää ne muiden kiusaaminen ja häiritseminen vähemmälle. Mutta niin se vaan on että jälkiviisaus on parasta. Ei sitä kukaan 15-kesäisenä tulevaisuuttaan niin paljon ajatellut.

Ite koulutin seiskal yhen tyypin. Maegeri(etupotku, tyyppi tippu heti) massuun kun alko aukoo niin ei vahingossakaan tullu enää mitää, pelkäs mua ysin loppuu asti niiku muutki :D "Vittu toi on ihan hullu," kommenttii toisille yms. Johtu härnääminen siitä todennäkösesti että olin luma-luokal(luonnontieteismatemaattis) ja siihen aikaa vähän läsä.
Toivottavasti lukiossa ei tartte alkaa kellään pyyhkimää lattiaa. Ala-asteella ja yläasteella tartti. Nykyisen ulkomuodon ansiosta tuskin tulee kukaa aukomaan.

e. ja tämäkin oli sellanen ruikku.

Menee offtopiciksi, mutta vaikka nyt tuntuu kovalta jätkältä ja loisto idealta kertoa ko. juttuja netissä/kavereille, niin lue jutut uudestaan ku ikä lähenee vaikka 20 ja huomaat, että hävettää niin perkeleesti.

Ei millään pahalla siis ;)

Yksi meidän koulusta (eipä enää, nyt sekin viimein siirrettiin jonnekin erikoisääliöiden kouluun ilmeisesti), on semmoinen, että selvästi ihan älykääpiö, mutta olin liian neiti koskaan löylyttämään sitä. Meinannut varastella, loukannut, pilkannut, syljeskellyt, kerran (osittain) oltiin pelastamassa henkeä, kun kaveri vähän leikki hirttoköyden kanssa (tästä olette jo saaneet lukea). Olis vaikka tässä seiskaluokan viimeisenä päivänä kevätjuhlan jälkeen ovelta repäissyt ja piessyt johonkin kulman taakse. Mutta ei. Liian neiti ja heikko olen ja pelkään tietysti, että seuraamukset tulee itselle vaan huonoksi ja niinhän siinä käy.

Tarkoitin tuossa, että mieleltä heikko. Olen kaveria puolitoista päätä pidempi ja varmaan 15kg enemmän painoa. Voisin piestä koska haluaisin.

Tuolla yksi päivä lojui muitten paskasakkien kera sätkällä kylällä ja siitä kun ajoi ohitse, kun pyöräilin salille, niin sitten kun olin sadan metrin päässä niin tuli jotain "vammane, kehari, haist vitu paska khehehheee" -huutoja. Aattelin, että jos se on vielä siellä, kun tulen, niin varmaan pieksen sen.

No en minä ketään tosiaan ole lyönyt turpaan kunnon tarkoituksessa koko elämäni aikana. Sitä paitsi nyt ei oltaisi koulussa ja niistä 100% vähintään kahdella teräase ja muutenkin lähes kymmenpäinen joukko.

Ei lohduta yhtään se, kun tuo "ei menesty enää elämässä". Ei tuolla ole sellaista. Kaikki hyyssää sitä ja sossupummiksi pääsee, varmaan varkauksia ja pahoinpitelyjä saa tod. näköisesti liian pitkän elämänsä aikana tehdä.

Ei tuommosia pitäisi edes henkiin jättää IMO.

Se on mieleltään vaan umpipaska ja kukaan ei vissiin ole pistänyt sille koulutusta oikealla tavalla. Vanhemmista taitaa olla vain äiti elossa ja se jossain kaupan kassalla (tainnut myötätunto nousta sitä kohtaan, ei nimittäin todellakaan taida sen vika olla tai mistäs minä tiedän) eli siitä se lähtee uusi Suomen toivo.

E: kaikki muut, ketkä on kiusannut (eli melkein kaikki luokkalaiset, jotka eivät nykyään ole minun kavereita), eivät ole välttämättä ollut pahoja ihmisiä. En ole vaan joukkuun sopinut ja ne on sellaisia ihan niin kuin eläimiä, mitkä laumassa kulkee, tämän voi female-puolisilta etenkin olettaa.

Osa, etenkin femaleista menee varmasti sinne kaupan kassalle ja elää sitten laumassa elämänsä onnellisena loppuun asti. Kuhan eivät puutu asioihini, niin siinäpä ovat. Ne miespuoliset elävät varmasti kunnon elämän, uskon niin totta tosiaan, kun alusta asti parempi itsetuntokin, kuin miulla. Taaskaan ei valitettavaa enää, jos eivät sotkeudu, joskin kaikki eivät ihan parhaita kavereita vieläkään ole.

Mutta sitten nuo syöpäläiset saisi teloittaa ihan kerralla :curs: .

E2: sitten on ne, jotka eivät puutu. Paras olisi pitääkin huoli vain omista asioistaan, mutta ei ne mitään sankareita ole, kun katsovat vaan, kun lyötyä löydään. Yleensä sitten jos se on se kaikkien sorsima kaveri, niin ei varmasti puututa ja näitä helposti kiusataan sitten muutama vuosi peräkkäin, jos ne eivät itse osaa vittuakaan muuttaa asioita eivätkä saa kavereita. Tälläistä on etenkin henkilökohtaisella tasolla vaikea seurata. Se tarkoittaa sitä, että pitäisi kannustaa niitä ottamaan itseä niskasta kiinni, ei ne asiat nurkassa nyyhyttämällä parane.

Yksi meidän koulusta (eipä enää, nyt sekin viimein siirrettiin jonnekin erikoisääliöiden kouluun ilmeisesti), on semmoinen, että selvästi ihan älykääpiö

Vain yksi? Mä luulin, että kaikki Imatralla ovat vähän special-tapauksia :D

:offtopic: Mulla on ollut jonkin verran kavereita siellä päin käydessäni. Hieman outoja, mutta ihan mukavia ;)

Yläasteella tuli kyllä oltua aika vittumainen toisinaan. Paitsi että kyllä silloin oli jo tajua että kenelle vittuilin. En todellakaan itseäni heikommille, vaan isommille perkele. Joskus tuli vähän sakinhivutusta. :D En onneksi ollut fyysisesti mikään heikko tai pieni, eikä yhtään vakavaa tappelua ollut. Sellaista läppävääntöä, jossa oli kyllä yleensä muutama kaveri mun päällä. ;) Joskus taisi tulla mentyä väliin kun jotain heikompaa myllytettiin. Kyllä muuten jo silloin arvasin kenellä ei tule elämä menemään niin vahvasti. Juuri näin erään kovan kaverin duunissa pullon palauttamossa. Hajotkoon elämäänsä sinne (sikäli mikäli oikeasti siellä on töissä). Vitun ääliö. :david:

Kun aikaa kuluu kymmenenvuotta, ja törmäät siihen kiusaajaan jossain kaupungilla. Meet juttelemaan sille varsinkin jos sulla menee hyvin elämässä. Yleensä ne kiusaajat eivät ole menestyneet niin hyvin, siinä voi sitten miettiä ketä pärjää ja ketä ei.

Huvittavaa katsoa kun suurimmat oman kouluurani "pahikset" on työttömänä tai muuten vaan huonossa jamassa. Olis kannattanut silloin keskittyä kouluun ja jättää ne muiden kiusaaminen ja häiritseminen vähemmälle. Mutta niin se vaan on että jälkiviisaus on parasta. Ei sitä kukaan 15-kesäisenä tulevaisuuttaan niin paljon ajatellut.

noilla kuisaajilla ja pahiksilla on ollut varmaan tuon ikäisenä se fiilis mikä kiusatuilla pärjääjillä nykyään eli jokaisella oma aikansa.
itse en ole ketään kiusaamalla kiusannut tyylin päivittäin, viikoittain jne. kaikkihan joskus jollekin on vinoillut.

Ikävä aihe, ja kokemusta on minullakin. Onneksi ei mitenkään traumaattisen paljoa.

Ala-asteella vuosia jatkunut kiusaaminen yhden henkilön osalta loppui kun kerran kamppasin sen liikuntatunnilla naamalleen. En tajunnut aiemmin tehdä jotain kongreettista ja tuo loppui kertaheitolla vaikka oli niin pitkään jatkunut.

Yläasteella sitten oli seiskaluokalla samanlaisia kokemuksia, kaverit kasvoivat pituutta ja minä pysyin vaahtosammuttimena. Muutaman kerran hermostuksissani hyppäsin jonkun niskaan vaan aina löysin itseni naama edellä hangesta. Tuo loppui sitten kun tärähti parikymmentä senttiä mittaa.

Mielenkiintoinen sattumus oli muutama vuosi sitten saamani sähköposti henkilöltä joka taisi olla pahin kiusaajani, myös fyysisellä puolella. Lähes 10 vuotta myöhemmin (en nähnyt häntä 9. luokan jälkeen) kaveri kirjoitti katuvansa tekoaan ja toivoi anteeksiantoa.

Asia näytti jääneen vaivaamaan, en olisi ko. henkilöstä ikinä uskonut. Hyvässä hengessä sovittiin ja hän vaikutti helpottuneelta. Yllättävää se että tunsin itse hiukan samalla tavalla. Asia on alitajuisesti varmasti painanut minuakin.

Menee offtopiciksi, mutta vaikka nyt tuntuu kovalta jätkältä ja loisto idealta kertoa ko. juttuja netissä/kavereille, niin lue jutut uudestaan ku ikä lähenee vaikka 20 ja huomaat, että hävettää niin perkeleesti.

Ei millään pahalla siis ;)

Tunnen yleensä itteni kovaks jätkäks salil ja harkois ja koulus varsinki vaikkei muut sitä tiedostakaan. On noita koulutuksii tullu muutenki melko paljon ja muutama toista puolustaessa. Tämä ei kuitenkaan ole lesopalsta vaan kerrotaan syyt ja seuraukset, eikö? "Potkasin maegerin kun auko," kertookin varmaan aika paljon. Kyllä täältä palstalta aina löytyy muutama joka alkaa valittamaan kun joku kertoo että on perusjamppaa kovempi(ainakin omassa ikäryhmässä.) :david:
:offtopic: Mun ikäset "kovikset" eli ruikkikset yleensä viettää aikaa enemmän lorvien kaupungil ja puistois, ryypäten ja esittäen kovaa jätkää. Noi ajat käytän mielumin treenaten tai muuten vaan järkevästi. Eikös se niin mennyt että tosimiehet tapaa salilla ja kusipäät baarissa (tässä tapauksessa puistois)

PS. Toivon että olen sitten parikymppisenä taas astetta kovempi ;)

Tunnen yleensä itteni kovaks jätkäks salil ja harkois ja koulus varsinki vaikkei muut sitä tiedostakaan. On noita koulutuksii tullu muutenki melko paljon ja muutama toista puolustaessa. Tämä ei kuitenkaan ole lesopalsta vaan kerrotaan syyt ja seuraukset, eikö? "Potkasin maegerin kun auko," kertookin varmaan aika paljon. Kyllä täältä palstalta aina löytyy muutama joka alkaa valittamaan kun joku kertoo että on perusjamppaa kovempi(ainakin omassa ikäryhmässä.) :david:
:offtopic: Mun ikäset "kovikset" eli ruikkikset yleensä viettää aikaa enemmän lorvien kaupungil ja puistois, ryypäten ja esittäen kovaa jätkää. Noi ajat käytän mielumin treenaten tai muuten vaan järkevästi. Eikös se niin mennyt että tosimiehet tapaa salilla ja kusipäät baarissa (tässä tapauksessa puistois)

PS. Toivon että olen sitten parikymppisenä taas astetta kovempi ;)

Oo vaan oma ittes äläkä välitä jos jengi täällä vähän lässyttää. :kippis1:

Ala-asteella kiusattiin paljonkin, mutta puntti (rinta /hauis) tuli kuvioihin 13v, niin kiusaajan nostin naulakkoon (Pikkola) roikkumaan vanhojen muistojen kunniaksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom