Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hulkki sanoi:Ja toi ruåtsin E on mun lukiouran huippusaavutus - en oikeasti osaa ruotsia paskan vertaa.
Fysiikkaa tarvitaan pääsykokeissa. Sen jälkeen kun olet päässyt tutalle sisään, motivaatiosi matematiikan ja fysiikan opiskeluun romahtaa todennäköisesti täysin. Näin siis kävi minulle ja melkeinpä kaikille muillekin.naapu sanoi:Nyt kaipaisin Hulkilta ym. tutalla oleskelijoilta tietoa, kuinka paljon itse fysiikkaa tulee?
RikuRiuku sanoi:Lukiossa tällä hetkellä ollaan ja jotku aineet menee ihan ok, mutta suurin osa menee päin persettä. Tunneilla tulee vaan istuttua ja ajateltua ihan omia asioita ja läksyjä ei kerkeä/viitsi tehdä.
Pitää ens lukuvuotena panostaa hieman enemmän tohon kouluun... ;)
Mä pääsin ensimmäisellä kerralla Helsinkiin, vaikka omasta mielestäni en ollu lukiossa tehnyt juuri muuta kuin treenannu pari kertaa päivässä. Kirjoitusten jälkeen alko tiukka 3 kk lukusetti + valmennuskurssi, jonka jälkeen olisin päässy sisään ilman lähtöpisteitäkin. Jos olis lukiossa ollut vähän parempi asenne opiskeluun, niin olisin todennäköisesti yrittäny Hulkin jalanjäljissä Tutalle.Powermaster sanoi:Onko jollain yhtä kannustavia kertomuksia kauppakorkeakouluun pääsystä kuin teknilliseen?
Itse pääsin toisella kerralla Turkuun. Ekalla kerralla hain Helsinkiin. Loppujen lopuksi aika lailla yhtä helppo/vaikea päästä kumpaankin. Kävin myös ekalla hakukerralla valmennuskurssin. En vieläkään osaa sanoa oliko se hyvä vai huono. Itsellä jäi tarkeimmäksi syyksi epäonnistumiselle viimeistely. Pää oli täynnä tietoa, mutta jotenkin en osannut jäsennellä sitä sitten kokeessa. Vaikka kyse onkin tavallaan ainoastaan ulkoamuistamisesta.shape sanoi:Mä pääsin ensimmäisellä kerralla Helsinkiin, vaikka omasta mielestäni en ollu lukiossa tehnyt juuri muuta kuin treenannu pari kertaa päivässä. Kirjoitusten jälkeen alko tiukka 3 kk lukusetti + valmennuskurssi, jonka jälkeen olisin päässy sisään ilman lähtöpisteitäkin. Jos olis lukiossa ollut vähän parempi asenne opiskeluun, niin olisin todennäköisesti yrittäny Hulkin jalanjäljissä Tutalle.
Hulkki sanoi:Mutta vaikka itse opiskelussa tutalla ei matematiikassa / fysiikassa välttämättä tarvitsisikaan loistaa, on ensin päästävä sisään. Ja tutalle päästäkseen on pääsykokeissa loistettava matematiikassa ja fysiikassa. Tämä onnistuu hallitsemalla lukion laajat oppimäärät kyseisistä aineista syvällisesti; myös laskurutiinin pitää olla melkoisen hyvä.
skeema sanoi:Ihan mielenkiinnosta kysyn. Eikö tutalaisen insinöörin tarvitse osata soveltaa kvantitaatiivisia matemaattisia malleja työssään - noin keskimäärin.
Kyllähän myös tutalla täytyy matematiikkaa (ja fysiikkaa) osata, muttei läheskään niin paljon kuin useimmilla muilla osastoilla.skeema sanoi:Ihan mielenkiinnosta kysyn. Eikö tutalaisen insinöörin tarvitse osata soveltaa kvantitaatiivisia matemaattisia malleja työssään - noin keskimäärin.
skeema sanoi:Ihan mielenkiinnosta kysyn. Eikö tutalaisen insinöörin tarvitse osata soveltaa kvantitaatiivisia matemaattisia malleja työssään - noin keskimäärin.
ällöpylly sanoi:TTY:llä nuo Ins.fysiikka 1 ja 2 ovat säälittävän helppoja. Suurimmaksi osaksi kaavaan sijoittamista.
D.Yates sanoi:Kvantitatiivisia malleja? Nyt menee yli ymmärryksen. En ole tarvinnut pätkääkään ylempää matematiikkaa sitten viimeisen matikan tentin, no enpä olekaan tutalainen...
D.Yates sanoi:Niin kai sitten, mutta ne kaavat pitää osata. :curs: Mulla meni kaikki matikat aivan penkin alle. Ei ollut pienintäkään motivaatiota kaavojen opetteluun tai muuhunkaan matikan lukuun ja kun noita kaiken maailman pallointegraaleja ja Hospitaaleja ei oikein enää järkeilemälläkään selvitä.
taisto sanoi:Toista se oli ennen TKK:n matikan kanssa. Ainoastaan funktiolaskin sai olla mukana ja kaavat olivat vain omassa paassa. Tuli opittua johtamaan kaavat.