Opiskelu, rikkaus ja isot lihakset?

Vähän on turha vetää mitään johtopäätöksiä siitä että saako nykyään olla kaavat mukana vai ei, riippuu ihan kurssista ja sen vetäjästä.

Sikäli kun minä tiedän, TKK:n perusmatikoiden kursseilla ei edelleenkään mitään kaavoja jaeta, eikä omia saa olla. Sama pätee niihin fysiikan kursseihin jotka minä tiedän.

Mielestäni kaavojen ulkoa opiskelu on ihan vihoviimeistä hommaa eikä sitä tulisi ikinä edellyttää.

Mitä taas yliopistomatikoihin tulee, niin vanha konsti pitää opintotukilautakunta tyytyväisenä on käydä tenttimässä pari yliopistomatikkaa sen jälkeen kun TKK:n perusmatikoista pari ensimmäistä (12 ov) on käyty. Nimim. matematiikan approbaturit (15 ov) suoritettuna keskiarvolla 3,0.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
uga sanoi:
Sikäli kun minä tiedän, TKK:n perusmatikoiden kursseilla ei edelleenkään mitään kaavoja jaeta, eikä omia saa olla. Sama pätee niihin fysiikan kursseihin jotka minä tiedän.

Jep. Minunkaan tiedossani ei ole, että kaavat olisivat jaossa kokeissa

uga sanoi:
Mielestäni kaavojen ulkoa opiskelu on ihan vihoviimeistä hommaa eikä sitä tulisi ikinä edellyttää.

Tosi on.

uga sanoi:
Mitä taas yliopistomatikoihin tulee, niin vanha konsti pitää opintotukilautakunta tyytyväisenä on käydä tenttimässä pari yliopistomatikkaa sen jälkeen kun TKK:n perusmatikoista pari ensimmäistä (12 ov) on käyty. Nimim. matematiikan approbaturit (15 ov) suoritettuna keskiarvolla 3,0.

Jep. Toi matikan approbatur (= Appro I & II) on jonkinlainen matikan sivuaineopiskelijoille tarkoitettu kokoelma. Sitä lähinnä käy opiskelemassa kemistit ja osa tietojenkäsittelijöistä. Fyysikot pitävät omia matikan kursseja, koska toi appro menee liian hitaasti eteenpäin.
Sitten jos alkaa opiskelemaan sitä linjaa, joka on tarkoitettu matikan pääaineopiskelijoille, huomaa, että ekan 12 ovarin aikana ei päästä soveltamisen kannalta juuri mihinkään, koska tavoitteena on matemaatikkotutkijoiden kouluttaminen, jolloin kaikki yksityiskohdat käydään läpi tyyliin "tarkistetaampa aluksi, että kerto- ja yhteenlaskun neutraalialkiot ovat yksikäsitteisiä ja että 1+2 on todellakin 3". Ehkä hikisesti saa ekana vuonna käsiteltyä analyysistä 1700-1800-luvun asiat sekä topologian ja logiikan peruskäsitteet, jos vetää mallilukkarin mukaan.
Katselin joskus TKK:n L-matikan prujuja ja siellä hiihdettiin jo 15 nopan kohdalla osittaisdifferentiaaliyhtälöissä. Selvä fokus päästä nopeasti sovelluksiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom