Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
uga sanoi:Varmaan paperit selviää parhaiten Hulkin kotisivuilta. Tutalle on TKK:lla kaikkein vaikeinta päästä. Siitä voi sitten keskustella pitkään ja hartaasti että onko TKK:lle yleensä vaikeaa (enää) päästä.
-Äidinkieli LPowermaster sanoi:Mites Hulkki 3 tunnin päiväunineen, ehdeitkö lukea läksyjä ja tuliko a-luokan papereita paremmat ?
Itse kouluun pääseminen on kyllä kohtuu helppoa, mutta teknilliset yliopistot ja TKK eroavat siinä mielessä useimmista opintoahjoista että niissä ei pyritä sisään itse kouluun vaan jollekin tietylle osastolle ja osastojen välillä on pääsyvaatimusten suhteen isojakin eroja.Gazza sanoi:TTY:lle pääsi kesällä muistaakseni 57% hakijoista, joten siitä voi päätellä onko vaikeaa päästä vai ei.
Hulkki sanoi:-Ruotsi E
Ja toi ruåtsin E on mun lukiouran huippusaavutus - en oikeasti osaa ruotsia paskan vertaa.
Hulkki sanoi:teknilliset yliopistot ja TKK eroavat siinä mielessä useimmista opintoahjoista että niissä ei pyritä sisään itse kouluun vaan jollekin tietylle osastolle ja osastojen välillä on pääsyvaatimusten suhteen isojakin eroja.
mattibodari sanoi:Mun kaveri pääsi oulun taloustieteelliseen eka kerralla vaikka sillä C:n paperit.
Sinne on Oulun yliopistosta vaikein päästä se vaan luki hyvin ja sano et kyllä sinne pääsee.
Toinen kaveri pääsi B:n papereilla eka kerralla lääkikseen vaikka se ei oo mikään välkky.
Hyvällä psyykkauksella pääsee minne vaan! :thumbs:
uga sanoi:Toki esim. Kauppakorkeaan taidetaan mennä kaikki saman pisterajan mukaan ja karsintaa tehdään sitten myöhemmin lähinnä sen mukaan että haluaako lukea rahoitusta vai ei.. tai jotain.
Hulkki sanoi:Itse kouluun pääseminen on kyllä kohtuu helppoa, mutta teknilliset yliopistot ja TKK eroavat siinä mielessä useimmista opintoahjoista että niissä ei pyritä sisään itse kouluun vaan jollekin tietylle osastolle ja osastojen välillä on pääsyvaatimusten suhteen isojakin eroja.
Powermaster sanoi:Kun menin lukioon, päätin et musta tulee johtaja, joka on voisi kokonsa puolesta hoitaa samalla vaikka firman turvallisuus puolen(kaks palkkaa samas ;)
Asdfg sanoi:En tiedä mikä on käytäntö Otaniemessä, mutta ainakin Tampereella voi kouluun päästyään lukea mitä kursseja haluaa. Jos lopussa tutkinto "yllättäen" rakentuisikin eri koulutusohjelman mukaan, kuin on tullut opiskelemaan, ei valmistumista käsittääkseni estetä.
Nykyään teknillisiin yliopistoihin pääsee lähes kaikki halukkaat opiskelemaan, joten karsintaa ei paljoakaan tapahdu vielä sisääntulo vaiheessa. Tutkinnon suorittaakseen täytyy tehdä monilla aloilla melko paljon työtä, joten karsintaa tapahtuu opiskeluaikana vielä melkoisesti.
Milo sanoi:Ei pidä paikkaansa.
Oulun Yliopiston taloustieteellisen pääsykokeessa tais pisterajat vuonna 2002 mennä jotenki tälleen: Markkinointi 13, kansantaloustiede 9 ja laskentatoimi 7
Raejuusto sanoi:Ei nyt ihan jokainen halukas pääse opiskelemaan, Otaniemeen pääsee kaikista hakeneista 47% (vaikka yleinen luulo on jotain aivan muuta).
Milo sanoi:Ei pidä paikkaansa.
Oulun Yliopiston taloustieteellisen pääsykokeessa tais pisterajat vuonna 2002 mennä jotenki tälleen: Markkinointi 13, kansantaloustiede 9 ja laskentatoimi 7
Raejuusto sanoi:Ei nyt ihan jokainen halukas pääse opiskelemaan, Otaniemeen pääsee kaikista hakeneista 47% (vaikka yleinen luulo on jotain aivan muuta).