Onko 20-toiston jalkakyykkyohjelma tehokkaampi kuin ”Golden Six” ? Kokeile itse!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Brawn
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Tähän liittyen tuli mieleen kysymys, että jos kyykkää esim 2 kertaa viikkoon yksijakoisella ohjelmalla, niin riittääkö etureisille todella tuo kaksi kovaa 20-toiston sarjaa viikkoon, jos kummassakin treenissä vedetään se yksi tiukka lämmittelyjen päälle?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Varmasti riittää! Jessus, mikä ohjelma! Aloitin 80:stä (suht helppo, kymppimaksimi oli noin satasen luokkaa), kaksi kertaa viikossa ja joka kerta 2,5 kiloa lisää. Nyt ollaan sadan paremmalla puolella eikä vielä toppaa. Ihme kyllä, tuntuu että ei tuo kymppimaksimi ole niin paljoa noussut, mutta 1RM on! Pian testataan uusi mutta varmaan parikymppiä tullut lisää. :D

Varmasti riittää! Jessus, mikä ohjelma! Aloitin 80:stä (suht helppo, kymppimaksimi oli noin satasen luokkaa), kaksi kertaa viikossa ja joka kerta 2,5 kiloa lisää. Nyt ollaan sadan paremmalla puolella eikä vielä toppaa. Ihme kyllä, tuntuu että ei tuo kymppimaksimi ole niin paljoa noussut, mutta 1RM on! Pian testataan uusi mutta varmaan parikymppiä tullut lisää. :D

Jep. Mulla menee tiukka yksittäinen kymppi siinä ehkä 115kg tienoilla niin jos vaikka 95kg laittaisi ekaan 20 sarjaan :rock:

Vaikuttaako tä ohjelma tosissaan 1RM kyykyn nousuun? aika uskomattomalta kuulostaa. Aattelin ottaa tän jossain vaiheessa osaksi ns. peruskunto kautta, kannattavaa? Kannattaako ottaa ihan raakana? siis ilman siteitä tai vöytä, että keskivartalokin kehittyy hyvin.

Kun olet lisännyt 20 toiston jalkakyykkysarjaan 45 kilogrammaa painoja (harjoitussyklin ensimmäisen tiukkaan treeniin verrattuna), olet todennäköisesti joutunut uusimaan kaikki vaatteesi ja esittäytymään uudelleen henkilöille jota et ole tavannut harjoitussyklin keston aikana.
Mitä tolla oikeen tarkotetaan?

Zone-sarja -42%
Olen aloittelija dieetillä, mutta tekisi mieli kokeilla tätä ohjelmaa. Olettaisin että sarjapainot nousisivat hitaammin, mutta toimisiko tämä ohjelma muuten ilman bulkkaamista?

Tavoite oli 150kg*10
8:n toistoa tuli,mutta se oli tod.tiukka,ysiä en viittynyt edes kokeilla,ois voinu muistuttaa enemmän jullea kuin kyykkyä.
Päälle tein 100:lla kilolla 26 toistoa pudotussarjana
Pakko olla tyytyväinen kun 5kk.sitten sain 130kg*6 ja 100kg*15

Mä luulen että myös maksimi on kasvanut myös reilusti,kokeillaan sitä myös myöhemmin.
Mä luulin että kehitys on hidastunut roimasti,mutta tosi asia saattaa olla se,että mä olen reenannut päin persettä.
Mun on nyt myönnettävä se,tai sit vaan tää reeni-muoto sopii mulle.
Pitää päivitellä tonne "naturaalien reenipainot" osiolle muut tulokset,kehitys on ollut kovaa myös niissä.
Toki ilmaiseksi ei ole mitään tullut,ja tämä alkaa syödä pitemmän päälle henkisesti,kun raudat kasvaa,mun on vaikee selittää sitä,mutta kokeilkaa itse.
Kiitos brawnille* kun kyhäsit tämän threadin tänne.

Paino on tällähetkellä 101.2kg
Käsivarsi kasvoi taas reilu 0.5cm(vaikka käsiä en tehnyt erikseen ollenkaan?)
reiden ympärys kasvoi noin:1cm
Rinnan ympärys:noin 1cm lisää(tämä on mitattu siivet jännitettyinä ennen/jälkeen)
Vyötärö:ei muutosta
LIsäksi forkut on kasvanut tuon 5kk.ajalla 2,5cm(se on paljon se meikäläiselle)

Toki tuo n:8kg lisää massaa on auttanut roimasti sitä ei voi kiistää,ei kumminkaan mikään sika bulkki.noin 1.5kg painoa lisää per 1kk.

Nii ja monet on miettinyt että riittääkö tuo yksi sarja 2-3 kertaa viikkoon,kyllä se riittää,se todellakin riittää kun painot kasvaa koko-ajan.Sen jälkeen se onkin yhtä helvettiä.

Eipä kestä, hyvä että homma toimii.
Kannattaa välillä tehdä tätä ohjelmaa kyykyn osalta"ylläpitomoodissa", niin ei tarvi kokoajan puristaa sata lasissa. Tee vaikka 15 toistoa painolla jolla menee failure sarjassa 20 toistoa, tämä pitää hyvin yllä tarvittavaa kuntoa kovempiin treenijaksoihin. Toinen optio on tehdä 30 toiston sarja kevyemmällä painolla (rest/pause mahdollisimman lyhyt toistojen välillä) ja rakentaa siihen kunnon raudat.

Taannoin kesällä 2003 kun pystyin kuukauden ajaksi laittamaan kaikki kohdalleen levon ja ravinnon osalta, käytin ohjelmaa jossa kyykkäsin 3 kertaa viikossa. 2 viikkoa käytin vakiopainoa jolla rakensin toistot 20->30 kuudessa treenissä. Sitten lisäsin painoa 20% ja seuraavassa 6 treenissä puskin toistot 15->20. Maastavedon korokkeelta aloitin eka treenissä pelkällä tangolla ja lisäsin painoja sen verran joka treenissä että 12. treenissä kyykyssä ja vedossa oli samat painot.

Ohjelmana oli pystypunnerrus 1*12-15, jalkakyykky 1*15-30 ja maastaveto korokkeelta 1*15. Tuloksina sain tehtyä omat ennätykset sekä 30 että 20 toiston sarjoissa. Maitoa meni 2-4 litraa päivässä ja unta >10h. Paino nousi kuukaudessa 5 kiloa. Niska, rintakehä ja kädet kasvoivat mittaa, tekemättä mitään käsiliikkeitä... kyykky oli ainut liike jonka tein "täysillä" failureen saakka. MOT=tämä ei ole mitään rakettitiedettä.

Nelisen vuotta oli tuohon aikaan säännöllistä treeniä takana, samantyylisillä 1-jakoisilla ohjelmilla mutta lyhyemmillä ja useammilla sarjoilla. Paino oli hieman satasen yläpuolella joten bulkkikunnon päälle bulkattiin vielä lisää... 120kg*30 & 150kg*20 oli nuo kyykyn ennätyssarjapainot/toistot,
150kg*15 oli entinen ennätys.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Menee vähän aiheen vierestä, mutta kysympä kuitenkin: kyykyn tapauksessa tämä on pikaisen selaamisen perusteella toiminut hyvin että vedetään 1 kova sarja per treeni, mutta mites maven tapauksessa? HIT-tyyppistä ohjelmaa olen harkinnut, haluaisin että mavetuloskin lähtisi nousuun, onnistuukohan se tuolla tavalla että vetää vaan yhden kovan sarjan? Ja mavea tekisin luultavasti vain kerran viikossa..

Itse otan nykyään mavessa vaan yhden tiukan vitosen viikossa ja tällä saanut pitkään paikallaan junnanneet sarjapainot nousuun. Tässä sitten vissiinkin vaikuttaa miten usein kyykkäilee ja rivettää tuon maven lisäksi.

mä olen nykyisin vedellyt kerran tai kaks viikkoon tuon kyykyn ja kerran viikossa mavea 15 toiston sarjan. oikeastaan ihan mukavalta tuntutut rykiä vähän pidempää sarjaa ilman vyötä, eikä ole mitään älyttömiä jumejakaan tullut vaikka voisi luulla.

Tänään lähti sitten 20 toiston kyykyt käyntiin ja 20x90kg aloittelin. 10 toistoa meni helposti ja 15 jälkeen en tajunnut mitään. Onneksi velipoika huuteli väliaikatietoja.
Siihen päälle vielä 15x100kg sjmv ja loppureenit meni aika vetkulana. Tarkoitus on tehdä vuorotellen reeneissä etukyykkyä x10 + takaaveto x15 ja toisessa reenissä takakyykky x 20 + sjmv x 15. Pitää ensi kerralla kokeilla, että tekee nuo 2 tapposarjaa reenin loppuun. Katsotaan mihin asti nuppi kestää.

Tsemppiä myös kaikille muille 20 toiston kyykyttelijöille

Tarkoitus olisi tämä ohjelma ainakin kyykyn osalta aloittaa parin viikon päästä. Oli kyllä myyvä puhe tossa alussa ;) Lisäksi tähän aijon ottaa mukaan penkkiohjelman 2x viikko http://www.pakkotoisto.com/showthread.php?7552-Pomminvarma-penkkiohjelma/page5&highlight=penkkiohjelma

Lisäksi matkaan jotain perusliikkeitä kuten kulmasoutua, leuavanvetoa jne. Mietinnässä vain onko nää kaksi ohjelmaa liian raskaita yhdistettynä?

Treeni pohja on suunnilleen tälläinen.

1. Treeni Kyykky 20
Penkkiohjelma

2. Treeni Kyykky 20

3. Treeni Kyykky 20
Penkkiohjelma

Vois nostella vähän tätä. Eli onkos tullu uusia 20-toiston kyykkyohjelman koittajia. Itteä kiinnostais vähäse ku alkaa olla jo polvet takakyykky kunnossa, mutta epäilyttää vähän miten tämä ohjelma toimii vähän pidempää reenalleella.

Kerran viikossa tein ykijakoisella ohjelmalla 20x kyykkyjä ja 90kg asti pääsin, musta kehitys oli ihan jees koska etureidet lagittanu todella pitkään perässä. :)
Odotan innolla dieetin "loppua" että pääsen uudestaan kiduttamaan itseäni. (tavoitellakseni +100kg painoja.)

Mä jostain luin kerran ton "Laita tankoon paino, jolla pystyt tekemään kymmenen kyykkyä. Tee sillä 20 kyykkyä!" ja se kuulosti tosi hyvältä ni olihan sitä pakko kokeilla. Raskas sarja se oli todellakin. Mulla ei tainnu olla painoa kun ehkä 75kg siinä (itse painoin n. 70kg). Huomenna vois taas kokeilla tätäkin tekniikkaa. Jospa laitan vaikka 80kg tankoon ja koitan tehä sillä 20 toistoa. http://www.kalanen.fi/sarjapainolaskuri/ Tuon sarjapainolaskurin mukaan kymmenessä toistossa mulla pitäis olla just 80kg. 20 toistoa ois vaan 67kg, mut taidanpa kokeilla tolla kasikympillä. Ite painan 71kg nyt. Voisin tästä ohjelmasta poiketen tehä vaikka aluks kaks tällasta megasarjaa ja sitten vielä yhen normaalin sarjan siihen päälle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom