Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
30kg/kk?Ite oon ny treenannu tolla ohjelmalla vähä vajaa kuukauden ja maksimi noussu 30kg
Tuumasin tässä, että voisikohan tuota samaa ohjelmaa soveltaa penkkipunnerrukseen?
No tuota minulla oli ollut pitkä tauko ja tauon jälkeen testasin maksimia ja se oli silloin 140kg, (ennen taukoa 145kg). Sitten aloitin tekemään tuolla ohjelmalla noin kuukausi sitten ja nyt menee kevyt kolmonen 160 kilolla eli maksimi about 170kg.
Olen 14.v ja saliharjoittelua takana noin pari vuotta joten tuo maksimin nopea kasvu saattaa johtua myös siitä, että olen vielä aloittelija.
Niin mitä mieltä te muut olette tuon ohjelman soveltamisesta vaikka penkkipunnerrukseen?
Kun ohjelma on kerta todettu kyykyssä hyväksi niin miksei myös muissa liikkeissä?
Olen muistaakseni lukenut jostain, että esim. Miken 2x6 penkkiohjelmalla kävisi tehdä myös kyykkyä, joten eipä kai tuokaan mikään mahdoton ajatus olisi.
Moro, aloittelin ....liikkeet olisi hyvä sijoittaa, sillain että kyykyn ja SJMV:n jälkeen jaksaisi kunnolla reenata tinkimättä sarjapainoista?.....
Moro, aloittelin juuri tekemään tätä ohjelmaa. Huomasin, että jalkakyykkysarjan jälkeen on aika puhki, eikä jaksa paljo mitään tehdä. Ajattelin tehdä viikkoon kaksi 1x20 sarjaa kyykyllä (ma ja pe) ja keskiviikkona se SJMV. Miten nuo muut liikkeet olisi hyvä sijoittaa, sillain että kyykyn ja SJMV:n jälkeen jaksaisi kunnolla reenata tinkimättä sarjapainoista?
Eli liikkeet ovat : Kyykky, SJMV, pystypunnerrus, kulmasoutu, hauiskääntö ja penkkipunnerrus
Ajattelin jotain tähän suuntaan:
Ma: kyykky, penkki, hauiskääntö, kulmasoutu
Ke: SJMV, kulmasoutu, pystypunnerrus, penkki
Pe: kyykky, hauiskääntö, pystypunnerrus
(tämä esimerkki saattaa olla täysi susi :D )
Siis jokainen liike treenataan kaksi kertaa viikkoon, paitsi SJMV vain kerran, kuten aloituspostissa suositeltiin.
EHDOTUKSIA, MITEN RAKENTAISIN TREENIOHJELMAN??!!
30kg/kk?
Miten alhaalta lähit ja oliko alussa miten kevyttä? Vieläkö kärsii kasvatella sarjapainoja? Lähtee kyllä SS:n jälkeen kokeiluun jos kerran tollasia tuloksia on tarjolla.
E: Tässä on näköjään tarkoitus kyykkäillä painonnostotyylisesti. Toimiiko ohjelma kuitenkin sellasella about puolileveällä vn-kyykyllä?
Vertaapa tummennettuja sanoja;)Ite oon ny treenannu tolla ohjelmalla vähä vajaa kuukauden ja maksimi noussu 30kg
Saahan niitä sarjapainoja nostettua vaikka 60kg/kk jos vain tarpeeksi alhaalta lähtee. Maksimi tuskin nousee saman verran.Kyllähän SS:kin pitäis ensimmäisen kuukauden aikana nousta kyykyn sarjapainon 30kg ;)
Joka treenissä 2,5kg lisäys, 3x kyykkyä viikossa, 4 viikkoa kuukaudessa.
Vertaapa tummennettuja sanoja;)
Saahan niitä sarjapainoja nostettua vaikka 60kg/kk jos vain tarpeeksi alhaalta lähtee. Maksimi tuskin nousee saman verran.
Jos vaikka oletetaan, että alussa maksimisarjapaino on x kg ja kuukauden päästä x+30kg, niin paljonkos vois olettaa ykkösmaksimin nousseen?
Väittäisin ainakin, että SS:n alussa, kun tein kyykkyä säälittävällä 70kg sarjapainolla, enempää ei olisi noussut samoilla toistoilla.
Mähän vaan oon kuitenkin tällainen ikialoittelija
Ps.Mua ei varmaan voi ihan aloittelijax lukea,mutta tällä ohjelmalla alotin,niin laitetaan se nyt tähän threadiin.:thumbs:Dodii!haaste otettiin vastaan,syy tähän on se,että oon aina tehny 3-4 jakoisella ohjelmalla ja tänä vuonna ei kehitystä ole tullut juuri nimeksikään(vaihtelua on tehty sarja-painoissa/liikkeissä/jopa ruokavaliossa)Mä olen aina karsastanut 1 jakoisia ohjelmia,syytä tähän on vaikea etsiä,ehkä sen takia kun joka puolella on toitotettu,että jalat eripäivinä,selkä..ym,ym.
Ja ehkä jopa sen takia että jos tekee kyykyn tai maven niin riittääkö sitä puhtia sitten enää mihinkään.
No niin löpinät sikseen ja salille,huolellisten lämmittelyiden ja ylös-meno sarjojen jälkeen tein 120kg*10 toistoa ass to grass ja se oli helvetin tiukka,9:nen toiston jälkeen oli otettava reilusti happea että 10 tuli.tämän jälkeen muissa liikkeissä vähän tuntumaa että missä mennään,pari lepopäivää alle ja ensimmäinen reeni edessä.
120*20 kyykkyssä ja pohjista..jäätiin henkiin=) tossa 13 toiston kohalla tuntu jo helvetin pahalta,eikä voinu yhtää ajatella että 7 toistoa jälellä,toisto kerrallaan ja tuntu ennen viimestä toistoa että mä keräsin happea loppu viikon ajan,mutta tuli se.
Tänäi oli 4:s reeni ja tangossa 130kg ja olin mä loppu,ja aina vain pahenee,kun joka reeniin on laitettava se 2,5kg lisää,ehkä vaikeinta tossa on sen uupumuksen keskellä pitää pakka kasassa,teen noi räkissä ja varmistajan kanssa.
Pull-overin tilalla teen tosin vipunostoja rinnalle sen parikymmentä toistoa,tuon kyykyn jälkeen.
Ennen mä vihasin jalka-päivää(joka varmaan näkyy tossa tuloksessakin=)nykyään mä odotan sitä että joka reenin alkuun pääsee vetää sen 20 toistoa isommilla raudoilla kuin viimeksi,eihän se hauskaa ole,kyllä se tanko painaa siellä selässä ihan vitusti ja jossain vaiheessa tulee mieleen että eiköhän tää riitä,mutta tehää nyt vaikka kiusalla.
Sen mä sanon et jos mä 160kg teen tuolla loppupuolella 20 toistoa pohjista,ni mä hyppään jumalauta voltin!
Mitat on otettu reisistä,haukasta,vyötäröltä ja rinnankin ympäryys tuli mitattua,sekä kehon paino.
Laitan tänne 5-6 viikon päästä tuntemuksia ja tuloksia,mutta sanotaan jo tässä vaiheessa että olen todella positiivisesti yllättynyt.Adios!