Omalla kropalla leikkiminen/voimailu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Täällä foorumilla on ollut joskus juttua erilaisista voimaliikkeistä mitä vois tehdä niin että käytetään vain omaa kroppaa, ehkä jopa leuanvetotankoa.

esim. roikutaan leuanvetotangosta 90 asteen kulmassa tai maataan mahallaan maassa kädet ja jalat suorina ja nostetaan keskikroppa maasta irti.

Saisko tähän threadiin kerättyä hyvän listan liikkeistä joilla vois päästä vähä näyttämään kuinka kova jätkä sitä onkaan :hyper:
Mielellään ohjeita harjoitteluun sais laittaa kans.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
http://www.beastskills.com/

noita vaikka alkuun, tutorialseista löytyy. Voimapyörän kohdalla ainakin hyvin toimivat ohjeet. Mulla meni vajaat 3 kk suorin jaloin tehtyyn voimapyörään (ei toki ole ihan puhdas vieläkään).

p.s. leikkiminen kuulostaa pervolta

hyvä threadi:)

omalla kropalla voimailu on mukavaa hommaa ja muutenkin hyvää vastapainoa saliharjoittelulle, oppii liikuttamaan omaa kehoa ja saa funktionaalista voimaa jne. kaikki osaa tehdä penkkiä, mutta moniko tekee käsilläseisontapunnerruksia ilman tukea tai peräti yhden käden leukoja??

jos kiinostaa nuo oman kropan jutut niin kannattaa katsoa Dominic Lacassen videonpätkä, vaikka on varmasti ollut jo useampaan kertaan täällä. aika uskomatonta liikehdintää lacasselta, varsinkin n. minuutin kohdalla:)

onko tuo nyt sitten motivoiva vai masentava pätkä..
:D

Musta oli makee ku kaveri oli makuulla vatsallaan ja osaa pompauttaa itseään vatsalihaksilla ~10cm korkeuteen. Toki siinä raajoilla tehdään suurin osuus, vaikka ne eivät maahan kosketakkaan.

Onko tommosia juttuja mitään mahdollisuuksia oppia tekemään, jos ei oo pienestä pitäen harrastanu jotain telinevoimisteluu yms.? Mä haluisin oppia tommosta mut ei tiiä mitä harjoitella ja miten.

Itse ajattelin vielä näin vanhoilla päivillä opetella tuon käsilläseisontapunnerruksen.
Aloitustaso on että joskus ala-/yläasteella olen kerran tai kaksi kokeillut käsilläseisontaa kaverin avustuksella ja silloin ei onnistunut, eli nollasta lähdetään eteenpäin. Tuolta http://www.beastskills.com sivuilta ja tutorials kohdasta löytyy neuvoja noiden liikkeiden treenaamiseen.

Itse aloittelen harjoittelun käsilläseisonnasta seinää vasten ja siitä sitten pikku hiljaa punnertamaan seinää vasten, ehkä jossain vaiheessa käsillä kävelyä ja sitten joskus tavoitteena saada muutama punnerrus ilman tukea.

harjoitteluvinkki: treenaa usein, lähes päivittäin, mutta älä tee liian tiukkoja juttuja vaan pyri liikkumaan oikein. kevennettyjä ja helpotettuja versioita liikkiestä kaverin tms. avustuksella, osaliikkeitä jne jne.

Kokeilepa astangajoogaa. Edistyneet joogit tekevät melkoisia akrobaattiliikkeitä.

Tiedät treenanneesi, kun joogaat pari tuntia siirtyen asanasta toiseen käsinseisonnan kautta.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ite oon tehny käsilläseisontapunnerruksia seinää vasten jo pitemmän aikaa ja ihan hyvin ne sujuu. vielä kun sais tasapainon kuntoon.:) muutama päivä sitten meinas käydä hullusti kun omaa ovea vasten punnertelin ja olin varma ettei kotona oo ketään, niin sisko tuli ja koputti(!). ei siinä mitään, mutta yleensä se ei koputtele vaan ryntää röyhkeästi sisään..:jahas: olisin varmaan vieläkin hospitaalis.

edit: onko jto nähnyt mitään mainitsemisen arvoisia voimasuorituksia oman kropan painolla tehtynä? ajattelin vaan, kun kaikenlaista on varmasti näkynyt vuosien varrella voimailun parissa.

no seiväsmies monosen matti treenailee samalla salilla ja tekee reilut 15 käsinseisontapunnerrusta. yhden käden leuoista eräs kiipeilijäkaveri on hyvä esimerkki: 10 puhdasta nykimättä. siinä nyt vaikka pari.

Sitähän mie tarkoitin tosiaan.

Ja yritänhän minäkin voimailla kropalla minkä pystyn, se jää yleensä yritykseksi. Noi muut temput ei tolta sivustolta onnistu, mutta voimapyörään sai hyvät vihjeet ja avut.

noi yhden käden leuat (10) on kyllä kova juttu. onko kyseinen kaveri saanut paljon hyötyä kiipeilyyn noista leuoista? ei taida sentäs nauhalenkistä mennä leuka yhdellä sormella? en yhtään epäilis vaikka meniski..nuo kiipeilijöiden suoritukset vaan liian usein ylittää mun ymmärryksen:D

tässä kuvassa jasper benincasa tekee liikettä nimeltä "CTI"(Close To Impossible) ja pysyi siinä noin 3 sekuntia!!

edit: ei jasperi tainnut ollakaan kiipijä..mutta joka tapauksessa, kova jäbä:D

joo se mahto lämmitellä captains of crush #4:lla ennen tota suoritusta..:D
sama mies veti leuan kun 120 kilonen mies roikku jaloista, jasperi painoi tuolloin 54 kg:)

sepsis: ei nyt kuka tahansa. nenä maahan siis.

jeke: ja kyllähän se kaveri kova on kiipeileen (boulder 8A, sportti 8b), joka 10 ykl:aa vetää, mutta ei ne ratkase. paremmin kiipee, kun ei ykl-treenit haittaa. kyllähän noita kovia voimajuttuja kiipeilijöillä on. pikkurillillä nauhalenkistä on yks semmonen. tosin hirveen kovia reittejä kivetään aika normaaleilla voima-arvoillakin.

kirppu: tietenkin ilman tukea matti ne lykki.

CTI ei ole grippijuttu vaan selkäliike, kuten etuvaakakin. ei tossa vuotta olla sentään.

sepsis: ei nyt kuka tahansa. nenä maahan siis.

jeke: ja kyllähän se kaveri kova on kiipeileen (boulder 8A, sportti 8b), joka 10 ykl:aa vetää, mutta ei ne ratkase. paremmin kiipee, kun ei ykl-treenit haittaa. kyllähän noita kovia voimajuttuja kiipeilijöillä on. pikkurillillä nauhalenkistä on yks semmonen. tosin hirveen kovia reittejä kivetään aika normaaleilla voima-arvoillakin.

kirppu: tietenkin ilman tukea matti ne lykki.

CTI ei ole grippijuttu vaan selkäliike, kuten etuvaakakin. ei tossa vuotta olla sentään.

joo joo.. ensimmäisenä tuli vain tuo pito mieleen kun tuo painopiste näyttää nyt olevan tuota noin hieman..sivulla :D

Suositut

Back
Ylös Bottom