- Liittynyt
- 16.10.2007
- Viestejä
- 1 268
Kennonohitus on ihan ok tossa, sillä yritetään vaan kesäaikaan saada talteenotto ohitettua kun sisällä tarvitaan viileää ilmaa (kesäyöviilennys).
Noi kaksi jälkimmäistä on periaatteessa väärin päin suhteessa toisiinsa.
Tulopuh seis on kennon jäätymisenestoa varten. Kun jäteilma laskee tuossa asetetun rajan alle, pysäytetään tuloilmapuhallin. Tuloilman ollessa pysähdyksissä poistoilma menee lämpöisenä kennon läpi joka tällöin sulaa.
Etulämmityksen avulla taas on tarkoitus vähentää tuota edellä kuvattua kuutiokoneille tyypillistä katkokävelyä. Jos halutaan pitää katkominen mahdollisimman vähäisenä, säädetään etulämmityksen raja-arvo suuremmaksi kuin Tulopuh. seis -arvo. Tällöin vastus lähtee päälle ennenkuin katkomisraja saavutetaan.
Antaisin siis Tulopuh seis -arvona olla tuon 4C mutta nostaisin etulämmityksen arvoksi 6C. Noi nykyiset arvosi ovat aikaansaaneet sen että sulana pitäminen on hoidettu täysin katkomisella eikä vastusta ole käytetty. Uusilla arvoilla vastus pitää huolen sulanapysymisestä eikä katkomista pitäisi juuri tapahtua. Sähkönkulutus siis nousee mutta IV on jatkuvammin päällä. Mieti itse kummalla strategialla haluat ajella.
Kiitos!
Voikohan tuo etulämmityksen nostaminen yli Tulopuh seis -arvon vakauttaa tuon tuloilman seilaamisen mistä olen tässä viime posteissa kirjoitellut? Tälläkään hetkellä ei näy, että vastusta käytettäisiin, mutta en tiedä sitä näkyykö etuvastuksen käyttö ollenkaan ohjauspaneelin näytössä.