Ok, pitää kaivella sitä manuaalia, että löytyykö koneesta kosteusanturia.
Minä kyselin tehojen pudottamisesta. Meillä ei ole pyöriväkennoista konetta (jos tarkoitat pyörivällä kennolla LTO:n kennoa). Mutta eikö pyöriväkennoinen LTO mene miniminopeudelle huurtumisrajasta? Ainakin itse koodasin yhteen (ja ainoaan) kohteeseen ratkaisun, jossa poistoilman kylmetessä tarpeeksi (sekä huurtumisrajasta) LTO-kennon pyörintänopeus laitettiin minimille, jotta poistoilma ehti sulattaa huurteen kennosta. Kiinnostaisi tietää, että miksei ne tykkää siitä?
Olen siis varsinaisesti maalämpömyyjä, enkä mikään IV-asiantuntija. Muistan vain kun viime vuonna loppiaisen aikoihin oli etelässäkin -30c, ja yrityksemme sisäisissäviestikanavissa keskusteltiin asiasta ja useampikin henkilö oli maalaisjärjellä sitä mieltä että puhallusnopeutta tulisi pudottaa. Yrityksemme 2 lvi-suunnittelijaa taas kilvan huusivat moisen olevan todella huono ajatus. En muista tarkalleen, mutta homma johtui muistaakseni enemmänkin kastepisteen muodostumisesta väärään paikkaan suhteessa höyrysulkumuoviin, eikä niinkään IV-koneen kärsimisestä. Ts. unohda edellisestä viestistäni kohta joka yksilöi homman koskemaan nimenomaan pyöriväkennoisia laitteita.