Olkapäistä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Icedude
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
39
olkapäät ei oikeen tykkää esim. vipunostoista vaan nston puolessa välissä kuuluu ensin pieni naksahdus ja sen jälkeen ottaa helvetin kipeetä ja siihen jää se sarja. olisko vaan viisainta jättää pois treeneistä vai ottaa oikein pienillä painoilla (käytän n. 6-8 kg painoja) vai kuinka????
Onko muilla samantapasii ongelmii???

Mulla on samaa ongelmaa vipunostoissa sivulle, vasemmalla puolella naksahtaa ja sen jälkeen vihlasee sillein jännästi. Nyt en pysty tekemään enää mitään liikkeitä olkapäille toistaseks, viime viikolla rusahti aika kivasti. Ylöspäin punnertaessakin vihloo tohon vasempaan olkapäähän (taka osaan?), mut ei kuitenkaan naksahda tässä liikkeessä. Jätin nyt olkapää treenin toistaseks pois, onneks sentään penkki kulkee...

Mulla hajos tossa olkapää pari kuukautta sitten, mut tilanne oli päinvastoin! elikkä ainoa mitä pystyi tekemään oli juuri viparit.. sun kannattaa mun mielestä jättää vähemmälle viparit, jos tekee kipeää! Voitko tehdä punnerrusliikkeitä kuten pystypunnerrusta? jos voit, niin tuskin sit on mitään "rikki" olkapäästä, vaan sun nivel ei vaan tykkää vipareista..

Mulla myös vipunostoissa sivulle - vihlasee vähän ennen vaakatasoa ja ote ikään kuin heltiää hetkeksi. Paino ei putoa, mutta kontrolli katoaa kädestä. Kipu ei ole kova mutta ärsyttävä!
Mitään naksahdusta ei ole, ja muut liikkeet voin tehdä ihan normaalisti.

v-maista, sivuviparit kun on mun mieliliikkeitä, ja siksi teen niitä edelleen

:mad:

Mulla kanssa napsahtelee ikävästi sivuvipareissa. Ei kuitenkaan vakavasti oo napsahtanu niissä, penkissä on mennyt, jos on.

Pikkusen on helpottanu, kun oon joskus tehny vipunostoni ihan hiukan edemmäs, en siis suoraan sivulle. Tiedä sitten, onko muille mitään hyötyä moisesta...

Originally posted by Tonza
Pikkusen on helpottanu, kun oon joskus tehny vipunostoni ihan hiukan edemmäs, en siis suoraan sivulle. Tiedä sitten, onko muille mitään hyötyä moisesta...

mul on kans helpottanu kun ottaa pikkusen eteenpäin, mut silti ottaa niin saatanan kipeetä välillä....:(

olkapäät

Juu. onpa vittumainen nivel tuo olkapää. Jos kaupasta sais niin ostasin uudet heti. Vasen napsuu vipunostoissa ja vähän kaikissa muissaki liikkeissä, on vähän väliä kipeä ja oikeasta vioittui ilmeisesti kiertäjäkalvosin kun runttasin kapeaa penkkiä vähän hullusti. kehitys on ollu nyt keväällä hurjaa ku pari viikkoa pystyy treenaamaan punnerruksia ym. ja kuukausi sitte huilitaan.
:mad:

Ootteko tehny pystysoutua? mie en ole pystyny tekemään sitä oikeastaan koskaan, olkapäissä vihloo ja liikkuvuus ei riitä.

Ehkä sun kannattis Icedude välissä kuntouttaa olkapäätä pienemmillä painoilla?

Re: olkapäät

Originally posted by Maza

Ootteko tehny pystysoutua? mie en ole pystyny tekemään sitä oikeastaan koskaan, olkapäissä vihloo ja liikkuvuus ei riitä.

Joo, pystysoutuun ei oo mitään asiaa, sattuu niin stanasti. :(

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Pystysoutu taitaa olla mulla ainut olkapääliike jota tällä hetkellä pystyn ilman kipua tekemään... oon kyllä aika samalla linjalla tosta pystysoudusta S2225T:n kanssa, aika turha.

Pystysoutua tulee otettua kausittain vikana liikkeenä olkapäille, jolloin tankoon ei tarvi todellakaan lastata hirveästi. Kyllä toi on mulla toiminut ilman nivelkipuja/vammoja: saa kivan poltteen sivuun varsinkin kun tekee hartialevysellä otteella ja ei laske tankoa ihan alas (kyynärpäihin jää kulmaa). Pysyy jännitys olkapäissä ja hauikset/epäkkäät tulee vähemmän mukaan.

Mä en kans oo saanu oikeen mitään tuntoa olkapäihin pystysoudulla. Olkapäiden puolesta pystyn liikkeen tekemään mutta se ottaa ranteisiin pirusti. Onneks ei oo ongelmia tehdä vipareita sivulle.

mitäs vittua, mullakin on ollu olkapään kanssa vähän tappelua
ja nimenomaan vasemman olkapään, onko jossain kivikaudella ollut se kaikkien suomalaisten esi-iskä erkki, jolla on sitten ollut paska vasen olkapää, josta kaikki nykyiset roinaforumilaiset periytyy. ei siis siitä olkapäästä vaan erkistä. Mulla alko alunperin vittuilemaan penkissä toi olkapää -> en tee tasasta penkkiä enää ikinäkoskaan, tai jos teen niin kapeena.

Tää ei oo sitten vittuilua kaikille, joilla vielä olkapää vaivaa, mutta mulla oli eilen helvetin hyvä reeni ja ensimmäinen ees pikkusen kovempi penasessio varmaan kolmeen kuukauteen. Reenin aikana ei oikea (aiemmin temppuillut/kipuillut) olkapää tuntunu yhtään pahalta, eikä oo vieläkään kipee! :)

Vihdoinkin! Kyllä mä oon ton olkapään kuntoutumista ootellukin. Yhessä vaiheessa oli n. kolmen viikon täystauko kaikista työntävistä liikkeistä jä päätös, että jos ei ton tauon jälkeen ala olkapääkivut loppua, niin lopetan puntin heivaamisen kokonaan parin kk:n ajaksi. Onneksi ei tarttenu sentäs niin pitkälle mennä, koska nyt tuntus olevan kunnossa.

Eli jos olkapää/t vaivaa, niin:
1) kunnon lekurille (jos varaa ja muuten mahdollista, ite en käyny, koska ei ollu varaa)
2) taukoo ainakin muutama viikko työntävistä liikkeistä JA vipareista, reenaa esim. jalkoja sitäkin tiukemmin
3) alottaa tauon jälkeen työntävien liikkeiden ja vipareiden reenaamisen ultravarovaisesti, vähän kiloja ja vielä tavallistakin huolellisempi tekniikka.

Tää ny vaan mun maallikon mielipiteenä. Tohon em. listaan vois varmaan kokeneemmat kurkot lisäillä vaikka mitä, ainakin jään, hieronnan, särkylääkkeet ja ehkä roinankin. Mä oon tyytyväinen, että jo noi 2) ja 3) tehosivat.

Originally posted by Iivili
Vihdoinkin! Kyllä mä oon ton olkapään kuntoutumista ootellukin. Yhessä vaiheessa oli n. kolmen viikon täystauko kaikista työntävistä liikkeistä jä päätös, että jos ei ton tauon jälkeen ala olkapääkivut loppua, niin lopetan puntin heivaamisen kokonaan parin kk:n ajaksi. Onneksi ei tarttenu sentäs niin pitkälle mennä, koska nyt tuntus olevan kunnossa.

Osaatko sanoa, mikä olkapäässä oli vikana? AC-nivel? Kiertäjäkalvosin? Mitkä liikkeet tekivät kipeää?

Originally posted by Icedude
nston puolessa välissä kuuluu ensin pieni naksahdus ja sen jälkeen ottaa helvetin kipeetä ja siihen jää se sarja. olisko vaan viisainta jättää pois treeneistä ???

Eikös se nyt ole nyrkkisääntö, että jos jokin sattuu niin vähennä painoja, ja jos ei auta, jätä liike pois..?

olkapäät on helvetin herkkä paikka monelle. mä oon jostain joskus lukenu et niihin kohdistuu nimenomaan vipunostoissa älyttömät rasitukset suhteellisen pienilläki painoilla. siis tyyliin jotain 10kg painot --> 90kg rasitus.
(älkääkä hypätkö selkään jos muistin painot väärin..;) )

Suositut

Back
Ylös Bottom