Tää ei oo sitten vittuilua kaikille, joilla vielä olkapää vaivaa, mutta mulla oli eilen helvetin hyvä reeni ja ensimmäinen ees pikkusen kovempi penasessio varmaan kolmeen kuukauteen. Reenin aikana ei oikea (aiemmin temppuillut/kipuillut) olkapää tuntunu yhtään pahalta, eikä oo vieläkään kipee!
Vihdoinkin! Kyllä mä oon ton olkapään kuntoutumista ootellukin. Yhessä vaiheessa oli n. kolmen viikon täystauko kaikista työntävistä liikkeistä jä päätös, että jos ei ton tauon jälkeen ala olkapääkivut loppua, niin lopetan puntin heivaamisen kokonaan parin kk:n ajaksi. Onneksi ei tarttenu sentäs niin pitkälle mennä, koska nyt tuntus olevan kunnossa.
Eli jos olkapää/t vaivaa, niin:
1) kunnon lekurille (jos varaa ja muuten mahdollista, ite en käyny, koska ei ollu varaa)
2) taukoo ainakin muutama viikko työntävistä liikkeistä JA vipareista, reenaa esim. jalkoja sitäkin tiukemmin
3) alottaa tauon jälkeen työntävien liikkeiden ja vipareiden reenaamisen ultravarovaisesti, vähän kiloja ja vielä tavallistakin huolellisempi tekniikka.
Tää ny vaan mun maallikon mielipiteenä. Tohon em. listaan vois varmaan kokeneemmat kurkot lisäillä vaikka mitä, ainakin jään, hieronnan, särkylääkkeet ja ehkä roinankin. Mä oon tyytyväinen, että jo noi 2) ja 3) tehosivat.