Olkapäistä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Icedude
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Etin joskus jostain inetin anatomiasivuilta aikoinaan sen tarkan paikan, että missä kipua oli, mutten muista enää. Kipua ei ollut lihaksessa, vaan tuossa nivelessä, joka on heti ekana sivuolkapäästä päähän päin katottuna ja just sen alapuolella.

Vain tavan vaakapenaa tehdessä sattui, mutta se kyllä kipeytyi jälkeenpäin muidenkin työntävien liikkeiden kanssa, esim. pystypunnerrus. Ja kyllähän se painojen vähentäminen kivun ilmetessä on nyrkkisääntö, mutta ei sitä aina ihan heti usko, valitettavasti. Varmaan muillakin on tää itepäisyys vikana, eli vaikka periaatteessa tietää, että pitäis tehdä joku juttu jollain lailla, niin tekee sen kumminkin pikkusen erilailla. Sitten vasta kun kantapään kautta oppii, niin oppii kunnolla. Mä uskon kerrasta ja oon vastaisuudessa tarkempi olkapäiden suhteen.

Toi hänmiehen huomautus pitänee paikkansa, vaikka numeroista en oo ihan varma. Näkee kans tuon takia näitä "vipunostoja" salilla harva se kerta, eli jampat ei tahdo uskoo, että vipareissa pitäisi käyttää vielä huomattavasti kevyempiä käsipainoja kuin esim. hauiskäännöissä ja kyynärpäät ei oo tarkotus olla n. 90 asteen kulmassa, vaan pikkusen taivutettuna. Eli samaa vanhaa heijarihapa/pomppupena/muumioprässi mentaliteettia -> pakko liikuttaa mahd. paljon rautaa, tekniikasta & terveydestä viis -> eli egoa pitää suurentaa jopa lihaksia enemmän.

Originally posted by Hänmies
(älkääkä hypätkö selkään jos muistin painot väärin..;) )

Musta tuntuu, että täällä hypätään selkään mitä pienimmästä syystä ja yleensä jopa ilman mitään syytä!

:p

Originally posted by fish

Eikös se nyt ole nyrkkisääntö, että jos jokin sattuu niin vähennä painoja, ja jos ei auta, jätä liike pois..?

Aivan! Eikös noi viparit rinnalle oo aika turha liike ja melkein kaikilla sattuu enemmän tai vähemmän. Eli Vinopenaa käsipainoilla vaan ja isoilla romuilla ja jättää tollaset nysväysliikkeet kokonaan pois. :D

Mulla taas naksahtelee oikea... Koska se SAATANAN HOMO EI EROTA, KUMPI ON SEN KAISTA JA KUMPI MUN!!!! Vittu mua vituttaa tollaset perkeleen puusilmärunkkarit.

Sori, mut menee vaan aina hermot ku muistelen sitä...

Originally posted by JJJ
Aivan! Eikös noi viparit rinnalle oo aika turha liike ja melkein kaikilla sattuu enemmän tai vähemmän. Eli Vinopenaa käsipainoilla vaan ja isoilla romuilla ja jättää tollaset nysväysliikkeet kokonaan pois. :D

Hehee.. pitääkin ottaa vinopena - ja mielellään tangolla - ohjelmaan. Pelkkiä ykkösiä 4-6 sarjaa, niin enköhän saa ton toisenkin olkapään rikki :D

olkapään kuntoutus

itse kuntoutin olkapään nivelen tekemällä pelkkää negatiivista osaa penkkipunnerruksessa.tein kutosia niin raskailla painoilla kuin vain pystyin.jokaista alas laskua jarrutin niin paljon kuin voimia riitti.meni kuukaus ja olkapää oli taas kunnossa,eikä tarvinnut pitää edes taukoa.työntövaihehan on se rankin osuus nivelelle.smith-koneessa on kans hyvä tehdä,koska siinä pystyy keskittyyn pelkästään alas laskemiseen.tarttee olla vaan avustajat kun suorittaa kyseistä liikettä,ettei ite tartte nostaa tankoa takaisin ylös.tekee kerta viikkoon penkin ja jättää olkapää liikkeet vähäksi aikaa pois.kannattaa kokeilla!

Originally posted by JJJ

Eikös tässä puhuttu nimenomaan vipunostoista sivulle, olkapäille kohdistetusta siis?

Kuriositeettina mainittakoon muuten, että vipunostot rinnalle sekä tasaisella, että loivalla vinopenkillä toimii mulle aivan helvetin hyvin. Sopivan liikeradan kun olen löytänyt, niin saa hyvän venytyksen ja pystyy silti käyttämään ihan ok painoja, vaikka onkin vain noin 60-65% käsipainopenkin/kpvinopenkin vastaavista. En mä sitä nysväykseksi kutsuisi.

Mutta toisaalta tiedän monta, jotka ei siitä tykkää/ei sitä tee ja varsinkin jos on olkapääongelmia, niin se on monelle tosi huono vaihtoehto.

Originally posted by S225T

Eikös tässä puhuttu nimenomaan vipunostoista sivulle, olkapäille kohdistetusta siis?

Ainii...Joo ei mulla ikinä oo mitään ongelmia ollu vipareissa sivulle olkapääliikkeenä. Viparit rinnalle tuottaa olkapäissä rutinaa ja kipua. Siis onko näin monella ongelmia vipareissa sivulle? Enpä ois uskonu?

huomenna pitäs mennä lekurille (työterveys) valittamaan olkapäätä... eli ei varmaan ole apua siitä, mutta katotaan... stana tänään ei pystyny tekemään muuta kun polkemaan pyörää... ei pysty ei kykene koskee niin perkeleesti... :wall:

Myös täällä vasen olkapää lievästi hajalla. Loukkasin sen pystypunnerusta tehdessä vipuvarsikoneessa. Kipu tuntuu olkapään takaosassa, alhaalla, suunnilleen olan ja lavan välissä(?)
Kipupisteen saa hyvin esiin kun laittaa kädet pään päällä yhteen kämmenet vastakkain ja painaa kämmeniä yhteen ja vapauttaa. Pystypunnerrus ei kuitenkaan ainakaan viime kerralla enää sattunut pahemmin, paranemaan päin siis..
Osaako joku lonkalta heittää "mikä" se on tuolla missä se kipu tuntuu, lihaksessa, nivelen pinnalla vai missä?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Osaakos porukat neuvoa yhtään, ku meikällä tulee sellasta pientä kipua aina ylätaljan yhteydessä olkapäihin? Kipu kyllä lakkaa aika nopeasti, mutta ilmeisesti olkapäät on kovilla tossa, kun aina välittömästi suorituksen jälkeen koskee jonku verran

Jeps, viikko lepoa ja voltarenia naamariin... Jos ei lähe niin sitten mennään ortopedin juttusille... Voi tana... :wall:

Suositut

Back
Ylös Bottom