Olkapäät surkein lihasryhmä....

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tiedz
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Toivoisin vinkkejä sellaisilta kenellä on ollut paskat olkapäät, tehnyt paljon töitä niiden eteen ja saanut ne suht hyvään kuntoon....
Itsellä olkapäät ei kehity kirveelläkään ja laahaa muita lihasryhmiä perässä ja runsaasti...mikään ei auta.
Olen kokeillut vaikka mitä...reenata vähän...paljon..helvetisti.. pienillä ja isoilla painoilla,kaikkia mahdollisia liikkeitä/comboja ja EI. :wall:
Niska kyllä kasvaa mutta olkapäät ei.

Minulla on täysin sama ongelma.

Nyt kuitenkin olkapäät räjähti kasvuun, kun otin 3*10 pystypunnerrukset ja 3*12 vipunostot. Vipunostot niin loppuun asti kuin mahdollista, ja hyvällä lykyllä toistot menee 12, 11, 10. Pidätkö muuten vipunostoissa kädet suorina vai 90°-kulmassa vai...? Pystypunnerruksissa älä vie painoja yhteen, se auttaa minulla olkapäihin tuntuman saamisessa.

KäveleväRuumis sanoi:
Minulla on täysin sama ongelma.

Nyt kuitenkin olkapäät räjähti kasvuun, kun otin 3*10 pystypunnerrukset ja 3*12 vipunostot. Vipunostot niin loppuun asti kuin mahdollista, ja hyvällä lykyllä toistot menee 12, 11, 10. Pidätkö muuten vipunostoissa kädet suorina vai 90°-kulmassa vai...? Pystypunnerruksissa älä vie painoja yhteen, se auttaa minulla olkapäihin tuntuman saamisessa.

Vipunostot teen pienessä kulmassa mutten 90 asteessa...sillätavalla, että kyynerpäät on ylempänä kuin kämmen.yleensä tehnyt 3-4x 10-12 alaslasku hitaammin kuin ylöspäin viedessä(sama juttu taljassa). Ja pystypunnerruksia oon myös tehny käsipainoilla ja tosiaan pitääkin kokeilla sitä ettei vie niitä yhteen...nimittäin olen aina laittanut ne yhteen. ja vielä yhteen :D

Itellä on kans huonoin lihasryhmä olkapäät joka johtuu siitä että reeni uran alussa inhosin olkapäätreeniä. Nykyään se onkin sitten lempitreeni ku motivaatio saada ne suuremmaksi on kova. Nykyään olkapäätreeni on tämmöstä peruskamaa ja kehitykstä tulee pikku hiljaa koko ajan.

Pystypunnerrus 3x6-12
Vipunostot sivuille 2x10-12
Vipunostot taakse 2x10-12

Vipunostoissa on mielestäni tekniikka erittäin tärkeä. Ite tykkään että kädet on ikäänkuin pitäis harlikan sarjista kiinni ja nostelis. Painoa sen verran että saa juuri ja juuri sen 10-12 toistoa niin että tekniikka pysyy suht koht hyvänä viimmeisissäkin toistoissa.

Pitääkin tästä lähteä reenaan olkapäät ja ojentajat :hyper:

Tiedz sanoi:
Vipunostot teen pienessä kulmassa mutten 90 asteessa...sillätavalla, että kyynerpäät on ylempänä kuin kämmen.

Noniin, kokeileppas niin, että pidät mahdollisimman suorana. Tässä pitää itselle löytää oikea astemäärä. Itselläni jos on liian suorana, alkaa kyynärpäihin sattumaan, jos liian koukussa, niin painot ei tunnu missään.

Tiedz sanoi:
Toivoisin vinkkejä sellaisilta kenellä on ollut paskat olkapäät, tehnyt paljon töitä niiden eteen ja saanut ne suht hyvään kuntoon....

jos nämä ovat kriteerit niin uskallan vastata kysymykseen...

itsellä oli pitkään olkapäät huonossa jamassa mutta totaalinen suunnanmuutos paransi kyseistä lihasryhmää...

resepti on melko yksinkertainen:
- liikkeinä ainoastaan vipareita sivulle ja taakse
- sarjoja reilusti yli kymmenen
- nämä sarjat vedetään asenteella tekniikasta tinkimättä!

eli jätin punnerrukset kokonaan pois olkapäiltä ja vetelen ainoastaan vipareita...mielestäni etuolkapäät saavat paljon ärsykettä muista punnerusliikkeistä ja toissijaisesti vipareista...

treenivihkosta katsottuna olkapääohjelma oli seuraanlainen (ojentajien jälkeen)
- viparit sivulle 3*12,5kgx12-15
3*10kgx12-15
2*8kgx10-12 (hidas alaslasku)
- viparit kulmassa 3*4kgx12-15
3*2kgx12-16

painot ovat melko pieniä mutta pumppi on aivan sairas kun oppii tekemään puhtaalla tekniikalla! uskaltaisin väittää että olkapäät ovat lähes paras lihasryhmäni tätä nykyä...hartialinja on muuttunut radikaalisti parempaan suuntaan kun epäkkäät ja olkapäät ovat kasvaneet (kaveritkin huomauttaneet)..itsellä oli aluksi vaikeuksia alkaa tekemään noinkin pienillä painoilla vipareita sivulle/taakse suuren egon jyskyttäessä takaraivossa mutta voisi sanoa että mikään lihasryhmä ei ole kasvanut näin paljoa treenimuutoksen johdosta! tuntuman tärkeyden oppii vasta oman kokemuksen kautta...

PS. otan kuitenkin pystypunnerrukset/pystysoudut mukaan kuvioihin kun tuo viparit-only-setti ei enää toimi...kaikkea aikansa.

Mulla on olkapäät ollu aina paras lihasryhmä, mutta vastaan kuitenkin. Ootko koittanu vaihtaa täysin treenityyliä? Eli jos nyt teet puhtaita toistoja ja keskityt tuntumaan, niin nyt otatkin vipareihin niin isot hanttelit kun käsissä pysyy ja väännät niillä. Toistot saa olla melko rumiakin. (Rajansa kuitenkin kaikella) Mä vetelen tällä tyylillä, ja on mulle se kaikkein paras tapa.

Edit: Lisäksi mulla ei oo olkapäille muuta kun 2 sarjaa pystypunnerrusta ja 3 sarjaa vipareita. Tässäkin on takana se ajatus että kun vedetään täysillä, niin ei tarvita paljoa sarjoja.

Millanen sun treeniohjelma muuten on. Saako olkapäät tarpeeksi lepoa?

Mulla on täysin sama ongelma, olkapäät on jäljessä selvästi. Se tuppaa pistämään silmään. Osasyynä oli nyrkkeilyn harrastaminen, siinä ne saa niin polttoa ja kulutusta, että ei niitä kasvamaan saa.

Itse en saa aktivoitua koko olkapäätä pelkällä pystypunnerruksella, vaan tarvitsen myös vipunostot sivuille. Nykyisin treenaan olkapäät omana päivänä.

Pystypunnerrus:
10toistoa
15s. tauko
Vielä muutama toisto (1-3)
Ei pakkotoistoja, itse tehdään loppuun

1,5min tauko ja painojen kevennys

10toistoa
15s. tauko
Vielä muutama toisto (1-3)
1-3 pakkotoistoa

Vipunostot sivuille:
8-10toistoa
painon pudotus
2-4toistoa
painon pudotus
2-4

Tämä on kova treeni olkapäille, joku voi sanoa että liian kova. Mutta ajattelee sillä pohjalla että tuona päivänä treenataan pelkästään olkapäät, niin mielestäni tuommoiset sarjat ja toistot ovat hyvät. Yritän syödä reilummin tuona päivänä. Joka kerta tulee kova pumppi, mutta ihmettelen miksi olkapäät eivät ole seuraavana päivänä kipeät. Rinnan saan joka kerta hapoille ja jumiin, mutta olkapäät n. 3-4/10 treenistä.

Powerhousu sanoi:
Mulla on olkapäät ollu aina paras lihasryhmä, mutta vastaan kuitenkin. Ootko koittanu vaihtaa täysin treenityyliä? Eli jos nyt teet puhtaita toistoja ja keskityt tuntumaan, niin nyt otatkin vipareihin niin isot hanttelit kun käsissä pysyy ja väännät niillä. Toistot saa olla melko rumiakin. (Rajansa kuitenkin kaikella) Mä vetelen tällä tyylillä, ja on mulle se kaikkein paras tapa.

Mä oon ruvennyt kans tekeen vähän "rumemmin" noita vipareita kun tuntuu olkapää antavan tehdä ja todellakin tuntuu toimivan. Teenkin nyt ne viparit ensin ja sitten vasta pystypunnerrus käsipainoilla ja molempia 3 kovaa sarjaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Powerhousu sanoi:

Edit: Lisäksi mulla ei oo olkapäille muuta kun 2 sarjaa pystypunnerrusta ja 3 sarjaa vipareita. Tässäkin on takana se ajatus että kun vedetään täysillä, niin ei tarvita paljoa sarjoja.

Millanen sun treeniohjelma muuten on. Saako olkapäät tarpeeksi lepoa?

KTS: reeni päiväkirjasta.....voi olla että ei sitten saa...tai en tiijä ottakaa kantaa!!!!!Tosin en ole sinne täytelly nyt mitään vähään aikaan mutta kutakuinkin samalla reenillä mennään.

NP: mulle toi sun reenis voi olla kyllä älyttömän kova...kun yritän kuitenkin pysytellä tuossa voimanosto painotteisessa harjoittelussa. Ei millään pysty kyllä tekemään tuota reeniä pääliikkeiden kanssa samana päivänä. Voi olla , että olis olkapäät tukossa alle viikossa... :D

Daug sanoi:
Mitäs nää olikaan? :kuvia:
Olisikohan takaolkapäät pylly takana kulmassa.???

Koittakaahan tehdä olkatreenit ja varsinkin sivuviparit niin, että rinta on ulkona ja lavat enemmän yhteen vedettynä. Ja sitten ne olkapäät tosiaankin alhaalla eikä korvissa sillä muuten kaiken työn tekee hartiat kokonaisvaltaisesti ja eteenkin epäkkäät. Liike voisi olla vielä sellainen, että päästää painot hitaasti alas, kuten täällä joku jo mainitsikin. Tuo olkapäiden tiputus vaikutti mulla tuntumaan aivan hemmetisti.

Penneck sanoi:
Koittakaahan tehdä olkatreenit ja varsinkin sivuviparit niin, että rinta on ulkona ja lavat enemmän yhteen vedettynä. Ja sitten ne olkapäät tosiaankin alhaalla eikä korvissa sillä muuten kaiken työn tekee hartiat kokonaisvaltaisesti ja eteenkin epäkkäät. Liike voisi olla vielä sellainen, että päästää painot hitaasti alas, kuten täällä joku jo mainitsikin. Tuo olkapäiden tiputus vaikutti mulla tuntumaan aivan hemmetisti.

Joo hyvä penneck...toi vois olla just mulle omiaan kun tosiaan noi strapet vaan kasvaa mut olkapäät ei.....täytyy kokeilla...hyviä neuvoja tullut tähän mennessä...lisää vaan poijjaat niin on varaa kokeilla eri tyylejä..
Kukaan ei ole suositellut tähän mennessä punnerrus liikkeistä kuin etupunnerrukset käsipainoilla.

Itse suosittelisin, että treenaisit olkapäät viikon ensimmäisenä ja yksinään.Treeninä:

Vipunostot sivuille 1x8,2x12
Pystypunnerru tangolla istuen 4x8
-supersarjana-
Vipunostot taakse käsipainoilla 4x12
Vipunostot yhdellä kädellä vinopenkissä 3x15
Vipunostot eteen käsipainoilla 3x8

Tolla pitäisi kasvaa.

Heh tätä lukemalla sentään tajusin mikä kusi sivuvipareissa. Olkapäät liian ylhäällä. Aiemmin ollut vain epäkkäät kipeänä vaikka ne teen kokonaan toisena päivänä. Pakkiksesta oppii ;)

Tännekin vois olla hyödyllinen tää etukäteisväsytysvinkki, eli esim. takaolkapäät ja sivuolkapäät ensin ja viimeiseksi pystypunnerrukset, niin saavat nuo kaksi edellä mainittua tehdä kovemmin töitä pystypunnerruksissa. Yksinkertaista ja toimii loistavasti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom