Olkapäät surkein lihasryhmä....

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tiedz
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kysytäänpä sitten vielä semmosta, että mitä mieltä olette noista olkapäille tarkoitetuista laitteista? Kannattaisiko mieluummin tehdä sivuolkapäät laitteessa vai vipunostoilla? Laitteessahan tuo tekniikka tulee melkein automaattisesti oikein ja jotenkin mulla kanssa ottaa nuo vipunostot epäkkäisiin ja niskassa tuntuu ikävältä. Niin ja tuo laite on sellainen, jossa istuen nostetaan kädet sivuille, kuten vipunostoissakin. Käsien kulmaksi tulee melkein 90 astetta ja loppuasennossa kädet ja kyynerpäät ovat samassa tasossa.

Mä tykkään enemmän vapaista painoista, mutta laitteilla saa vaihtelua.
Mä olen käyttänyt viparikonetta, jossa kädet on melkein suorana ja liike on suunnilleen sama kuin kp:lla

Toi takavipari laite on ainakin mielestäni pirun hyvä itse en tee takavipareita kuin satunnaisesti vapailla painoilla myös taljalla saa melko hyvän tunnpn takaolapäihin kun tekee soutuu suurinpiirtein kaulan kohtaan kyynärpäitä levittäen kuten penkkipunnerruksessa... Sitten aattelin tos ku joku heppu tos ekalla sivulla sanoi ettei tee etuolkapäitä ollenkaan vaan pelkkiä vipareita sivulle ja taakse.. voihan sitä tehdä viparit myös eteen joosei halua pystypunnerrusta tehdä silläkin saa hyvän tunnon etuolkapäille.. itse ainakin olen tehnyt ja hyväksi todennut

Erkka80 sanoi:
Mä olen viimeisen puolen vuoden aikana ruvennut saamaan parempaa tuntumaa olkapäätreeniin vihdoin ja viimein, mutta silti eritoten vipareita tehdessä ongelmana on se, että kohauttelen olkapäitäni samalla. En millään saa pidettyä olkapäitä alhaalla jos haluan nostaa kyynärpäät olkapäiden korkeudelle, vaan n. 45 asteen kulman jälkeen olkapäät kohoavat hieman ja treeni tuntuu epäkkäissäkin.

Olen kokeillut treenata tekniikkaa erittäin pienillä painoilla (jopa kokonaan ilman), mutta silti olkapäät kohoavat joitain senttejä. Liekö lihaksistossa, luustossa, hermotuksessa tai päässä vika (veikkaan viimeistä).

No, joka tapauksessa sivu-ja takaolkapäät ovat jo paremmassa kunnossa, etuolkapäät se varsinainen murheenkryyni on, mutta pikkuhiljaa. ;)

Kokeilepas vetää lavat taakse liikkeen alussa. Ainakin omalla kohdallani olkapäät eivät nouse yhtä helposti korviin kuin jos 'roikottaisin' olkapäitäni. Olkapäät ovat mielestäni kyllä ehkä eniten keskittymistä vaativa liike -jos keskittyminen herpaantuu, niin tuntuma katoaa todella helposti.

indigof73 sanoi:
Kokeilepas vetää lavat taakse liikkeen alussa. Ainakin omalla kohdallani olkapäät eivät nouse yhtä helposti korviin kuin jos 'roikottaisin' olkapäitäni. Olkapäät ovat mielestäni kyllä ehkä eniten keskittymistä vaativa liike -jos keskittyminen herpaantuu, niin tuntuma katoaa todella helposti.

Jep, kiitos vinkistä, tätä kokeillaan heti seuraavassa rinta-olkapäätreenissä!

vilma-liina sanoi:
....Hyvät lämmittelyt, yleensä 4 liikettä : pystypunnerrus, viparit sivuille ja taakse sekä L-flyes (eli lähinnä kiertäjäkalvosimille tarkoitettu, ja penkkaajien apuliike, mutta ite teen sitä siksi, että vahvistaisin myös olkapäiden syvempiäkin lihaksia, ja siten lisää pyöreyttä olkapäihin ja tukea sitä kautta sitten muihinkin olkapääliikkeisiin.)...

Öö, neuvokaa tyhmää. Mikä toi L-flyes on?

KäveleväRuumis sanoi:
Minulla on täysin sama ongelma.

Nyt kuitenkin olkapäät räjähti kasvuun, kun otin 3*10 pystypunnerrukset ja 3*12 vipunostot. Vipunostot niin loppuun asti kuin mahdollista, ja hyvällä lykyllä toistot menee 12, 11, 10. Pidätkö muuten vipunostoissa kädet suorina vai 90°-kulmassa vai...? Pystypunnerruksissa älä vie painoja yhteen, se auttaa minulla olkapäihin tuntuman saamisessa.

Perkeleen totta. Itse aloitin pilkulleen tuon treenin olkapäille työntö päivänä.
On tullut massaa ja muotoa.
Viparit olen tehnyt hieman rynkyttäen lopussa..
Tuohon voisi ehkä vielä lisätä pystysoudun 1-2 sarjaa. Kannattaa kokeilla.

Tämmöistä luin noista pystypunnerruksista ufs:än palstalta että liikettä ei kannata viedä kuin olkapäiltä otsan korkeudelle, koska tämän jälkeen rasitus siirtyy ojentajille ja joku hermostollinen seikka vie voimaa pois liikkeestä.

Itse olen tehnyt seisten pystypunnerruksia käsipainoilla, tämän pitäisi ottaa enemmän keskiolkapäihin. Aika usein vain pääsee alaselkä notkolle kun sarja on tiukka, eli tähän kannattaa kiinnittää huomiota.

Kannattaako pystypunnerrukset tehdä ennemmin tangolla vai käsipainoilla?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jossainhan oli se tutkimus minkä verran kp:t saa irti enemmän lihaksista. Käsipainoilla minä ainakin teen mukavempaa niin ;)

Kannattaa myös kokeilla sivuolille ristikkäistaljassa kiinnittää köysi alataljaan, köyden päistä ote niin, että kämmenet alhaalla melko yhdessä, ylöspäin nostettaessa leviää kuten vipareissa kp:lla. Rauhallinen ja kontrolloitu liikerata, niin kyllä ainakin allekirjoittanut saa loistavan tuntuman sivuolkiin! Vipareissa sivulle käsipainoilla en oo ikinä saanu yhtä hyvin tuntumaa, tulee käytettyä epäkkäitä liikaa.. Mut edellisissä postauksissa on hyviä vinkkejä, kiitokset niistä :worship:

Broke sanoi:

Mun olkapäät ei tykkää tangolla tekemistä, mutta käsipainoilla menee ongelmitta, joten ratkaisu mun kohdalla helppo. Muutenkin käsipainoilla on miellyttävämpi tehdä.

Broke sanoi:

Itse tykkään käsipainoista. Tangolla saan erittäin helposti olkapäät rikki ja käsipainoilla tuntuma on paljon parempi. Pystysoutu sensijaan menee paremmin tangolla kuin käsipainoilla.

Mun hartiat lähti levenemään reippaasti kunnon voimanhakuisella pystypunnerruksella seisten ja vauhdilla. VOIMANHAKUISTA pystypunnerrusta max.10 toiston sarjoja. Siihen päälle vipareita pitkiä (n.15toiston.) sarjoja hyvällä tuntumalla pumpaten. Lämmittelyt pitää tietysti olla hyvät ja voimanhakeminen ei tarkota olkapäitten rikkomista. Semmonen juttu vielä tosta pystypunnertamisesta. Kannattaa sitä asentoa hakea sen verran, että kyynärpäät osoittaa enemmän sivuille, ku suoraan eteenpäin(ettei asento oo niinku työnnössä). Näin mulla, mutta jokaisen pitää hakea se omille suhteille sopiva oteleveys ja asento. Jos tuntuu ilkeeltä olkapäissä, niin kannattaa vaihtaa liikettä. :arvi:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom